Oud 03-09-2006, 23:16
welle
Avatar van welle
welle is offline
Wij hebben twee (gesteriliseerde) poezen van 4. Sinds kort hebben pissen ze af en toe in huis, in sommige hoeken bij de trap en op één bepaalde bank. Daarvoor deden ze dat nooit.
Weet iemand van jullie wat ik hier tegen kan doen? Alle wondermiddeltjes etc. wil ik graag horen. Morgen ga ik ook naar de dierenwinkel om daar te vragen en anders naar de dierenarts, maar alle tips zijn welkom Ik hoop dat jullie ideeën hebben want het is echt heel erg vervelend
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2006, 10:06
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
De vloer wassen met biotex, dan is het ontsmet en dan is ook de geur weg zodat zij daar niet weer naartoe gaan. Zijn jullie toevallig met een ander middel de vloer gaan dweilen, want er zijn allesreinigers waar ammoniak inzit. Dit zit ook in de plas van de katten en dan laat je ze eigenlijk weten dat het daar heel lekker voor ze ruikt om een plasje te doen.
Koop anders nog wat los kattenkruid en doe dat bij de kattenbakkorrels strooien.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 18:51
juno
Avatar van juno
juno is offline
Wat is er veranderd in jouw huis of jouw leefritme, kortom in hun wereldje, vlak voor ze begonnen met plassen?

Draai dat terug, en ze houden er waarschijnlijk weer mee op.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 21:33
welle
Avatar van welle
welle is offline
Ze zijn twee weken alleen geweest toen wij op vakantie waren, er is toen alleen iemand langs geweest om ze eten te geven. Daarna is het erger geworden, maar daarvoor was het ook al een klein beetje.
De dierenarts zei vandaag dat katten bleekmiddel heel lekker vinden, dus dat je daar vooral de vloer niet mee moet schoonmaken, maar wel de kattenbak. Het is ook goed om meerdere kattenbakken te hebben.
Dit gaan we nu dus proberen.. maar andere ideeën zijn ook welkom
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 22:20
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
De plaatsen waar ze plassen een kattenbak neerzetten, en de plaatsen waar dat niet kan onprettig maken (met vervelende luchtjes).
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 15:52
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
welle schreef op 04-09-2006 @ 21:33 :
Ze zijn twee weken alleen geweest toen wij op vakantie waren, er is toen alleen iemand langs geweest om ze eten te geven. Daarna is het erger geworden, maar daarvoor was het ook al een klein beetje.
De dierenarts zei vandaag dat katten bleekmiddel heel lekker vinden, dus dat je daar vooral de vloer niet mee moet schoonmaken, maar wel de kattenbak. Het is ook goed om meerdere kattenbakken te hebben.
Dit gaan we nu dus proberen.. maar andere ideeën zijn ook welkom
Dus wat er gebeurde er daarvoor? Jullie vakantie heeft het verergerd, en als er eenmal een favoriet plashoekje is krijg je die gewoonte er moeilijk uit, maar er is een eerste aanleiding geweest.

De aanpak moet nu tweeledig zijn: Zoek uit wat die aanleiding, was en haal die weg of hef die op met een tegenmaatregel die het ongedaan maakt.

En ten tweede: zorg er nu voor dat het favoriete plashoekje niet langer favoriet is. Biedt ze nog fijnere alternatieven.

Alleen negatieve prikkels helpen niet met een kat, daar zijn ze te stom voor. Je moet ze altijd een uitweg op een presenteerblaadje aanreiken.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 18:08
welle
Avatar van welle
welle is offline
Jammer genoeg heb ik geen idee wat de eerste aanleiding geweest is. Het kan zijn dat er een keer een andere kat naar binnen is geweest ofzo, en dat het toen begonnen is. Ik weet het niet. Het is inderdaad zo dat een favoriet plashoekje er weer moeilijk uit te krijgen is, dus ik hoop in elk geval wel dat er geen nieuwe ontstaan.
De dierenarts zij dat ze het fijn vinden als de kattenbak is schoongemaakt met bleekwater, dus dat is een fijn alternatief.
Verder zei hij dat als het niet werkte, we Feliway konden proberen.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 08:29
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
welle schreef op 07-09-2006 @ 18:08 :
Jammer genoeg heb ik geen idee wat de eerste aanleiding geweest is. Het kan zijn dat er een keer een andere kat naar binnen is geweest ofzo, en dat het toen begonnen is. Ik weet het niet. Het is inderdaad zo dat een favoriet plashoekje er weer moeilijk uit te krijgen is, dus ik hoop in elk geval wel dat er geen nieuwe ontstaan.
De dierenarts zij dat ze het fijn vinden als de kattenbak is schoongemaakt met bleekwater, dus dat is een fijn alternatief.
Verder zei hij dat als het niet werkte, we Feliway konden proberen.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Zoals ik al zei, je kan die kattenbak schoonmaken met ieder schoonmaakmiddel waar ammoniak inzit. Omdat dit ook in de plas van de katten zit vinden ze dit lekker. Maak dat plashoekje schoon met biotex dan ruikt het daar niet meer naar plas want het wordt helemaal ontsmet.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 23:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Onze kater doet dat ook in huis en mijn moeder maakt het altijd schoon met schoonmaakazijn. Naar het schijnt vinden katten dat zo vies ruiken dat ze het daarna iig niet meer op die plek doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 15:30
juno
Avatar van juno
juno is offline
Feliway is goed omdat het kattenferomonen bevat. Katten gaan ook wel plassen door onrustgevoelens, waardoor ze het idee hebben dat ze hun territorium extra moeten gaan afbakenen, om zich veiliger te voelen.

Feliway zorgt ervoor dat er een veilig luchtje in huis komt te hangen, de kat raakt daardoor minder gestresst en zal stoppen met dit stressgerelateerde geplas.

Die stress kan inderdaad ontstaan zijn omdat er iets gebeurd is, wat nu al helemaal niet meer te achterhalen is, en dus ook niet meer ongedaan gemaakt kan worden, maar waar jouw katten door van hun theewatertje zijn geraakt.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 17:39
welle
Avatar van welle
welle is offline
Bedankt voor alle tips Met de extra kattenbakken lijkt het beter te gaan. Als we nu nog ergens plas vinden kunnen we het wel schoonmaken met de schoonmaakazijn en het spul van Wizkid, en in het ergste geval nog de Feliway gebruiken.
Bedankt dus!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Mijn hond blijft in huis plassen
Rikje18
28 31-10-2017 16:46
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 18:09
Psychologie Thuissituatie is ondraaglijk! Het sloopt mij enorm.
Ronaldox
15 05-12-2008 00:50
Flora & Fauna Haat jij dieren ook?
Verwijderd
46 13-02-2003 12:11
Flora & Fauna Meerdere katten
Verwijderd
3 22-10-2002 18:20
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.