Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2004, 12:14
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik ben over 3 weken jarig ( ) en dan krijg ik van mn ouders een deel van het geld voor een mobiel. Nou heb ik 2 mobieltjes gezien die ik wel leuk vind en die hetzelfde kosten: de Panasonic X60 en de Motorola V525. Ik vind de Panasonic X60 mooier, maar ik wil graag weten wat een betere telefoon is, of dat het misschien niet veel uitmaakt. Volgens nieuwemobiel.nl zijn dit de verschillen (dr zijn dr nog wel meer, maar van die weet ik het voordeel al en die voordelen boeien mij niet zo):
X60 V525
Dual Band Quad Band
- WAP Push
- Dynamisch lettertypeformaat
Infrarood -
- Bluetooth
Synchronisatie:
PC-Modem connectie
Synchronisatie via USB op PC
Synchronisatie via Bluetooth
- Modem
- TCP/ IP-ondersteuning
- USB
- Image editor


Vooral dat USB en Bluetooth enzo snap ik niet, heeft toch iets te maken met bestanden uitwisselen met je pc ofzo? Betekent dat dat je foto's naar je pc kunt uploaden? En dat infrarood, wat kun je daarmee? En maakt het wat uit of je Dial Band of Quad Band hebt?

Thanx alvast..
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2004, 12:43
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Hey. USB houdt in dat je hem via een kabeltje aan kunt sluiten op je computer, kan wel handig zijn voor ringtones en spelletjes en dergelijke nutteloze zooi . Met bluetooth kun je draadloos verbinding leggen met andere apparatuur (mits deze ook bluetooth ondersteunen) zoals andere telefoons, computers, handsfree sets etc. Om dingen van je computer op je telefoon te zetten via bluetooth moet je trouwens wel een zgn. bluetoothdongle hebben, een ding dat je in je pc steekt van ongeveer 30 euro.

Maarja verder weet ik niet welke telefoon er beter is, ik laat het aan de gsm-freaks (en die hangen er hier een paar rond) over om dat aan je te vertellen.

Is de V525 trouwens niet heel moeilijk verkrijgbaar? Zoiets was een tijdje geleden iig, overal uitverkocht.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 20:25
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Ik ben merkbeheerder van NieuweMobiel

Om ff iets recht te zetten de v525 is nog volop verkrijgbaar.

De Motorola V525 heeft een beter scherm (176*220 pixels), een betere camera met hogere resolutie en ook bluetooth én USB.

Dit kun je dus beide gebruiken om bestanden (beltonen, logo's, contacten, spellen) uit te wisselen met de PC. Bij bluetooth gebeurt dit draadloos, tot 10 meter afstand. Hier heb je echter wel een bluetooth dongle voor nodig anders kan je bluetooth enabled-mobiel (v525) dus geen contact maken met de PC. Een bluetooth dongle gaat gewoon in de USB poort van je PC. Kost 20 á 30 euro.

Een USB datakabel spreekt voorzich, kun je ook data mee uitwisselen.

Laatst gewijzigd op 28-06-2004 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 21:41
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Thanx! Ik heb wel zo'n bluetoothstick ofzo, maar t gaat me alleen om foto's op de pc zetten.. Spelletjes enzo boeien me niet zo.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:02
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 28-06-2004 @ 22:41 :
Thanx! Ik heb wel zo'n bluetoothstick ofzo, maar t gaat me alleen om foto's op de pc zetten.. Spelletjes enzo boeien me niet zo.
Daar werkt het ook uitstekend voor kopen dus die v525, krijg je geen spijt van. Ik raad hem iedereen aan die over het toestel twijfelt. Bovendien hoef je nu iig geen datakabel meer te halen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:21
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 28-06-2004 @ 23:02 :
Daar werkt het ook uitstekend voor kopen dus die v525, krijg je geen spijt van. Ik raad hem iedereen aan die over het toestel twijfelt. Bovendien hoef je nu iig geen datakabel meer te halen
Ok, dan denk ik dat het die wordt .
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 17:43
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
een vriend van me had dit dillema ook, ik heb em voor de x60 laten kiezen, een andere vriend heeft de v525 genomen, de x60 is vele malen beter en mooier(maar das persoolijk)...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 17:46
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 29-06-2004 @ 18:43 :
een vriend van me had dit dillema ook, ik heb em voor de x60 laten kiezen, een andere vriend heeft de v525 genomen, de x60 is vele malen beter en mooier(maar das persoolijk)...
Sja, mooier vind ik de x60 ook, maar hoezo is ie beter dan volgens jou?
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 17:54
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 29-06-2004 @ 18:43 :
een vriend van me had dit dillema ook, ik heb em voor de x60 laten kiezen, een andere vriend heeft de v525 genomen, de x60 is vele malen beter en mooier(maar das persoolijk)...
De X60 is inderdaad mooier, maar de v525 heeft een beter scherm en camera, en nog eens bluetooth. Nette oplossing van Motorola in een budget telefoon! Welk dillema bedoel je trouwens? Dat de batterij niet wilt opladen halverwege zijn standbytijd? Tsja.. sommige mensen hebben dit probleem niet en zeggen dat het complete BS is, zal ongetwijfeld een firmwareprobleem zijn. Wat dat betreft heeft Panasonic het beter geregeld. Met de user-interface ook trouwens. Dat van de v525 is bagger. Motorola zelf is daar nooit zo sterk in geweest.

Aan de camera van de X60 heb je niet zo erg veel, dat is slechts CIF, vind ik niet de moeite eigenlijk. Die plaatjes zijn alleen leuk voor je avatar ofzo

Laatst gewijzigd op 29-06-2004 om 22:02.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 18:14
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 29-06-2004 @ 18:54 :
. Met de user-interface ook trouwens van dat van de v525 is bagger.
met de wat??
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 21:48
Verwijderd
Ik vind dat Motorola altijd zo'n verschrikkelijke interface (besturing, erg onlogisch soms) heeft, echt een drama maar goed, ik weet niet of dat bij de nieuwere modellen nog steeds zo is?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 22:03
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 29-06-2004 @ 19:14 :
met de wat??
Zie mijn edit en post van Krummeltje, want daar heeft ze gelijk in.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-06-2004 @ 22:48 :
Ik vind dat Motorola altijd zo'n verschrikkelijke interface (besturing, erg onlogisch soms) heeft, echt een drama maar goed, ik weet niet of dat bij de nieuwere modellen nog steeds zo is?
het is wel minder erg als sommige oudere telefoontjes (C350) maar het is nog steeds niet echt simpel..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 12:32
LB06
LB06 is offline
Ik heb zelf een Motorola V600, maar ik vind de interface niet bepaald veel moeilijker dan mijn vorige Siemens SL55 of mijn Nokia 5210 die ik ervoor heb gehad. Het is maar net wat je gewemd bent denk ik. Het enige nadeel aan de interface vind ik dat de menu's nogal traag waren, maar dat was eigenljik zo opgelost na een firmware upgrade, die tevens de camerakwaliteit flink heeft opgeschroefd.

Maar goed om op je vraag terug te komen: de kwaliteit van beide camera's schijnt niet echt geweldig te zijn, dus is het misschien het overwegen waard eens naar een Samsung te kijken ofzo als de camera zo belangrijk is. Als je dan toch perse een van de twee wilt zou ik voor de V525 gaan: meer geheugen, beter scherm, synchronisatie van JAVA apps/games via Bluetooth en een betere camera. Over de Panasonic kan ik verder niks zeggen, ik heb ook maar een paar reviews gelezen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 12:41
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
LB06 schreef op 30-06-2004 @ 13:32 :


Maar goed om op je vraag terug te komen: de kwaliteit van beide camera's schijnt niet echt geweldig te zijn, dus is het misschien het overwegen waard eens naar een Samsung te kijken ofzo als de camera zo belangrijk is. .
Heb ik helaas niet het geld voor..
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 12:49
DG
Avatar van DG
DG is offline
ik zou voor de motorala gaan,ald die nog te krijgen is(wat meestal niet het geval is),de panasonic X60 ziet er vierkant uit als ie opgevouwen is,dus ik neem aan dat je ook naar het uiterlijk van je gsm kijkt,dan raad ik die af

dus als de motorala nog te verkrijgen is,dan moet je die nemen,zoniet dan moet je maar kijken ik zelf heb een samsung e100 gekocht,helemaal geweldig er zit alleen geen camera in

kan iemand toevallig mij ook helpenmet deze vraag?

alvast bedankt
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 19:54
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
LB06 schreef op 30-06-2004 @ 13:32 :
blaat
De v525-firmware kan worden geupgraded naar de V600, dat lost ook een heleboel bugs (+traagheid) op, plus je kan video's afspelen op je toestel
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 13:44
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Wil je per se een clamshell? Dus een opklapbare zeg maar? Want anders zou ik met jouw budget voor een Sony Ericsson T610 gaan, zag hem laatst bij de kijkshop voor 120 euro ofzo. Wel slechtere cam geloof ik (maar dat zou mij niet zoveel uitmaken), maar héérlijk menu enzo. En hij is mooier .
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-07-2004, 14:05
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 28-06-2004 @ 21:25 :
De Motorola V525 heeft USB.
Hoe doe je dat dan.... ik heb het op mijn telefoon (V525 dus) nog niet gevonden hoor ...

Citaat:
De v525-firmware kan worden geupgraded naar de V600, dat lost ook een heleboel bugs (+traagheid) op, plus je kan video's afspelen op je toestel
En hoe doe je dat.? Kan dat zonder dat je telefoon moeilijk gaat doen met vodafone live! enzo?

Citaat:
Dat de batterij niet wilt opladen halverwege zijn standbytijd? Tsja.. sommige mensen hebben dit probleem niet en zeggen dat het complete BS is, zal ongetwijfeld een firmwareprobleem zijn.
Hij zegt bij mij ook weleens dat opladen niet mogelijk is, maar dan moet je gewoon even het stekkertje uit je telefoon halen. Als je het daarna weer terugsteekt laadt hij gewoon op.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 15:00
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Hank McCrank schreef op 02-07-2004 @ 14:44 :
Wil je per se een clamshell? Dus een opklapbare zeg maar? Want anders zou ik met jouw budget voor een Sony Ericsson T610 gaan, zag hem laatst bij de kijkshop voor 120 euro ofzo. Wel slechtere cam geloof ik (maar dat zou mij niet zoveel uitmaken), maar héérlijk menu enzo. En hij is mooier .
Thanks voor de tip, maar die Sony Ericsson heeft geen USB.. En ik vind 'm niet zo heel denderend mooi eigenlijk..
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:59
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 02-07-2004 @ 15:05 :
Met USB bedoelde ik een goedkope datakabel oplossing geen standaard USB aansluiting idd. Als je je firmware naar V600 flasht dan ben je juist alle Vodafone Live! troep kwijt, die lelijke menus dus, maar je kunt ongetwijfeld nog wel gebruik maken van die informatiedienst, als je dat soms bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 19:00
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Hank McCrank schreef op 02-07-2004 @ 14:44 :
Wil je per se een clamshell? Dus een opklapbare zeg maar? Want anders zou ik met jouw budget voor een Sony Ericsson T610 gaan, zag hem laatst bij de kijkshop voor 120 euro ofzo. Wel slechtere cam geloof ik (maar dat zou mij niet zoveel uitmaken), maar héérlijk menu enzo. En hij is mooier .
Dan de T630 desnoods, de T610 heeft een gedateerd (STN) scherm wat buiten moeilijk zichtbaar is en niet goed vanuit een grote hoek zichtbaar is.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:15
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
En bovendien heeft de V525 dus geen usb-datakabel meegeleverd en hebben de T610 en T630 bluetooth, dus kun jij met je "bluetoothstick" alles wat je met een apart aan te schaffen datakabel voor de v525 ook kunt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:55
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Hank McCrank schreef op 05-07-2004 @ 15:15 :
En bovendien heeft de V525 dus geen usb-datakabel meegeleverd en hebben de T610 en T630 bluetooth, dus kun jij met je "bluetoothstick" alles wat je met een apart aan te schaffen datakabel voor de v525 ook kunt.
sorry ik bedoelde USB-datakabel, had me vergist.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 08:17
Hank McCrank
Avatar van Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Welke heb je nu besteld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2004, 11:22
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Hank McCrank schreef op 07-07-2004 @ 09:17 :
Welke heb je nu besteld?
v525
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [GSM] Prepaid aanraders?
Balance
37 12-08-2004 22:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.