Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2010, 18:57
meyoh
meyoh is offline
hoi ,
ik ben een meisje van 15 jaar en ik heb vaak knobbeltjes in mijn borst.
de ene keer zijn de heel pijnlijk, en de andere keer helemaal niet, of alleen een beetje gevoelig.
ik heb nu al een paar weken een knobbeltje in mijn borst zitten bij mijn tepel in de buurt.
ik vind dit heel vervelend.
omdat ik altijd al bang ben geweest voor kanker en zulk soort enge ziekten.
ik ben ook al een keer naar de dokter geweest voor een heel pijnlijk knobbeltje, maar de dokter zei dat het niets zorgwekkends was, omdat ik nog volop in de groei ben.
en hij zei dat op deze leeftijd borstkanker bijna onmogelijk is.
maar omdat ik nu op dit moment al een paar weken het zelfde knobbeltje heb die overigens ook nog eens nniet pijnlijk is, ben ik aardig bang geworden.
wat kan dit zijn?

gr meyoline.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 19:18
Verwijderd
Ik denk dat het inderdaad komt doordat je in de groei zit. Hormonen gieren door je lijf, en dat zorgt voor veranderingen Ik denk dat het niks is om je druk om te maken, maar als ik je verhaal lees lijk je dat zelf nogal moeilijk te geloven. Persoonlijk vind ik het nogal hypochondrisch overkomen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 17:25
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik heb hetzelfde gehad, op dezelfde leeftijd en de dokter zei hetzelfde. Als je twijfelt, dan ga je toch gewoon weer naar de dokter.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 20:12
Pyro Power
Pyro Power is offline
Heb ik ook (gehad). Gehad tussn haakjes, omdat het verdwijnt en dan weer terug komt. Bij mij zit het onder de tepel. En ik ben een jongen. Relax, het is een goedaardig gezwel (géén kanker dus!) en gaat vanzelf weg.

Laatst gewijzigd op 11-03-2010 om 14:18.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 13:12
Love-are-you
Love-are-you is offline
Had ik ook, maar toen bleek 't een schijf ofzo te zijn, omdat ze nog in de groei waren krijgt bijna iedereen dat wel een keer.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 17:46
saartjuh
saartjuh is offline
heee ik heb hetzelfde maar ik ben pas 12 jaar... ik maak me ook zorgen of het borstkanker is, want ik heb er een paar symptonen van. Maar het is hooguit onwaarschijnlijk dat je op 12 jaar al borstkanker te hebben Ik ben nog niet naar een arts gegaan want me moeder zei dat het door de groei kwam, maar ik heb het nu al bijna een jaar Xx
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 17:58
Verwijderd
Citaat:
heee ik heb hetzelfde maar ik ben pas 12 jaar... ik maak me ook zorgen of het borstkanker is, want ik heb er een paar symptonen van. Maar het is hooguit onwaarschijnlijk dat je op 12 jaar al borstkanker te hebben Ik ben nog niet naar een arts gegaan want me moeder zei dat het door de groei kwam, maar ik heb het nu al bijna een jaar Xx
Dat is volgens mij heel normaal hoor, ik had dat ook toen mijn borsten begonnen met groeien, dat duurde ook zeker wel een jaar voor het wat minder hard en gevoelig was.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 20:51
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
heee ik heb hetzelfde maar ik ben pas 12 jaar... ik maak me ook zorgen of het borstkanker is, want ik heb er een paar symptonen van. Maar het is hooguit onwaarschijnlijk dat je op 12 jaar al borstkanker te hebben Ik ben nog niet naar een arts gegaan want me moeder zei dat het door de groei kwam, maar ik heb het nu al bijna een jaar Xx
Wat voor 'symptomen' heb je dan nog meer?

Als het knobbeltje varieert in grootte (dus groter en kleiner wordt - of geheel verdwijnt), dan is het vrijwel zeker geen borstkanker.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 19:19
mxshaun
mxshaun is offline
Het is zeer zeldzaam als je kanker krijgt op een leeftijd van 12jaar. (Onder een zeer zeldzaam wordt verstaan: 0.001 - 0.1% kans.) Een jong en sterk lichaam is goed in staat om kanker cellen te bestrijden. Vandaar dat het weinig voorkomt.

De symptomen die jullie beschrijven zijn veel voorkomend voor jullie leeftijd en komt inderdaad ook voor bij jongens, onder invloed van hormonen. Maak je geen zorgen dus.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2010, 09:36
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Als er zich een kwaardaardig bultje ontwikkeld op gebied van kanker; doet dat toch niet zeer? Afaik voel je er niks van, niet op 'doet zeer' gebied in ieder geval. Als het dus wél van tijd tot tijd zeer doet oid is het dus ook wat anders.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.