Oud 01-06-2005, 13:54
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Misschien is het loos alarm of juist niet maar ik heb de laatste 1,5 week last van vernauwheid van ademhaling bij de neus, er komt heel soms spoortjes bloed uit m'n mond bij kwijl spugen, ook heb een paar dagen een bloedneus gehad waar nog steeds een beetje bloed soms uitkomt. Twee dagen geleden moest ik de hele dag slikken tot 4 uur ' s nachts. Ik heb ook een lichte brok in m'n keel.

Nou komen deze kenmerken voor bij keelkanker
op de site kankerwiehelpt.nl staat

Citaat:
Klachten in de keel, mond of neus
In het gebied van keel, mond en neus kunnen diverse klachten optreden. Bij problemen in de keel treedt vaak heesheid op, u heeft het gevoel van een brok in de keel of er zit een knobbel. Bij problemen in de neus wordt vaak als eerste klacht een verstopt gevoel of verminderde doorgang door de neus opgemerkt. Een kriebelig gevoel in de keel, slikklachten, kortademigheid, hoesten al of niet met spoortjes bloed kunnen ook wijzen op problemen in keel, mond en/of neus.
Het kan ook zijn een verkoudheid van 1,5 week geleden maar die is eigenlijk al een paar dagen over.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 14:06
Verwijderd
Als je het zeker wil weten moet je natuurlijk naar de dokter gaan en als je er lang last van blijft houden ook, of als het erger wordt, enz.

Maar zoals je het nu vertelt klinkt het toch meer als iets dat met je verkoudheid te maken heeft. Dat je neus een beetje geïrriteerd is geraakt vanwege ophalen/snuiten en dat je daardoor een paar keer een bloedneus hebt gehad.
Heb je misschien ook neusspray gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 14:09
brynn
brynn is offline
Gezien je leeftijd, en de duur van je klachten zou ik me absoluut geen zorgen maken over keelkanker. Waarschijnlijk ben je gewoon nog een beetje verkouden, is je neus geirriteerd en is je keel wat opgezet.

Keelkanker komt niet zo veel voor, en al helemaal niet bij mensen van 21. De mensen die het krijgen hebben vaak al een jarenlange geschiendenis van alcoholisme en zwaar roken.

Probeer je er niet druk om te maken, zuig op keelsnoepjes, en kijk het even aan. Als het nou langer duurt of je blijft je zorgen maken, ga dan even naar de huisarts en zeg daar dan ook dat je je zorgen maakt om keelkanker, dan kan deze daar rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 14:12
Mandarijntje
Avatar van Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Citaat:
brynn schreef op 01-06-2005 @ 14:09 :
Gezien je leeftijd, en de duur van je klachten zou ik me absoluut geen zorgen maken over keelkanker. Waarschijnlijk ben je gewoon nog een beetje verkouden, is je neus geirriteerd en is je keel wat opgezet.
Keelkanker komt niet zo veel voor, en al helemaal niet bij mensen van 21. De mensen die het krijgen hebben vaak al een jarenlange geschiendenis van alcoholisme en zwaar roken.
Mijn broer was twaalf, en hij had kanker. Er zijn altijd wel uitzonderingen.

Niet dat ik TS bang wil gaan maken, ik reageer alleen even hierop.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 14:18
brynn
brynn is offline
Tuurlijk, en dat is echt vreselijk. Uitzonderingen zijn er altijd, maar bij de klachten van de TS lijkt me gezien zijn leeftijd, het weinige voorkomen van keelkanker, de leeftijd van de mensen bij wie het voorkomt en de relatie met roken-alcohol de kans erg klein. Maar dat neemt niet weg dat wanneer je langdurig klachten hebt, het verstandig is naar je huisarts te gaan. Net als wanneer je je zorgen maakt.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 01-06-2005 @ 14:06 :
Als je het zeker wil weten moet je natuurlijk naar de dokter gaan en als je er lang last van blijft houden ook, of als het erger wordt, enz.

Maar zoals je het nu vertelt klinkt het toch meer als iets dat met je verkoudheid te maken heeft. Dat je neus een beetje geïrriteerd is geraakt vanwege ophalen/snuiten en dat je daardoor een paar keer een bloedneus hebt gehad.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 00:48
Verwijderd
wacht nog ff af en ga daarna als het blijft naar de HA dan weet je het zeker
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 11:05
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Mandarijntje schreef op 01-06-2005 @ 14:12 :
Mijn broer was twaalf, en hij had kanker. Er zijn altijd wel uitzonderingen.

Niet dat ik TS bang wil gaan maken, ik reageer alleen even hierop.
Natuurlijk kan dat. Maar sommige typen kanker komen alleen voor op latere leeftijd.

ESCO: je zit jezelf echt bang te maken. De kans is toch 1000000x groter dat het iets anders is? Bijvoorbeeld een keelontsteking o.i.d.?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 10:14
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Je hebt gelijk, maar het is wel iets bij m'n keel dat niet echt goed is, vandaag slecht geslapen en ik heb het erg benauwd bij m'n keel
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 10:26
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
ESCO schreef op 11-06-2005 @ 10:14 :
Je hebt gelijk, maar het is wel iets bij m'n keel dat niet echt goed is, vandaag slecht geslapen en ik heb het erg benauwd bij m'n keel
Ik zou toch maar eens een huisarts op gaan zoeken als je al zolang last hebt.
Zeker die benauwdheid lijkt me erg hinderlijk..
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 21:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
brynn schreef op 01-06-2005 @ 14:09 :
Gezien je leeftijd, en de duur van je klachten zou ik me absoluut geen zorgen maken over keelkanker.
Ik ben het hier ook niet mee eens dat je dit zegt. Het komt juist steeds vaker bij jonge kinderen/tieners voor. Een jongen uit mijn oude klas, mn neef, kleinkind van een client van me... Weet niet hoe t specifiek met keelkanker zit, maar dan nog.

En verder: ga naar de dokter. Daarvoor is die er. Ik snap niet waarom zoveel mensen daar zolang mee wachten.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-06-2005 @ 21:16 :
En verder: ga naar de dokter. Daarvoor is die er. Ik snap niet waarom zoveel mensen daar zolang mee wachten.
Omdat een consult al snel 35 euro kost en als het niets is je toch het gevoel hebt dat je voor niets bent geweest en dat je je geld wel beter kon besteden.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 11-06-2005 @ 22:39 :
Omdat een consult al snel 35 euro kost en als het niets is je toch het gevoel hebt dat je voor niets bent geweest en dat je je geld wel beter kon besteden.
Het antwoord op wel of geen keelkanker lijkt me die €35,- wel waard.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 01:22
3gg!3*4ng3rf!5t
Avatar van 3gg!3*4ng3rf!5t
3gg!3*4ng3rf!5t is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-06-2005 @ 23:16 :
Het antwoord op wel of geen keelkanker lijkt me die €35,- wel waard.
idd.. als je het daadwerkelijk ZOU hebben.. kan er misschien iets aan gedaan worden, voordat het te erge vorm heeft.. (als dat kan met keelkanker.. ben niet op de hoogte ofzo.., dus misschien zeg ik iets doms.. ) zo niet, heb je in ieder geval die rust en zekerheid dat het loos alarm was..
__________________
で起動すればを 英語で起動すれば
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 10:31
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Ik ga maandag maar naar de dokter voor de zekerheid.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en het is geen keelontsteking want ik heb geen pijn ofzo.

Zou het misschien iets bij m'n beenneusholte kunnen zijn of neuspoliepen
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 11:47
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ESCO schreef op 12-06-2005 @ 10:31 :


Zou het misschien iets bij m'n beenneusholte kunnen zijn of neuspoliepen
Het zou vanalles kunnen zijn, er zit nogal veel tussen een verkoudheidje en keelkanker, niemand hier kan zeggen wat je hebt en het heeft weinig zin je er nu al druk om te maken, wacht nou maar af wat de huisarts zegt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 12:45
Built to last
Built to last is offline
ik loop al een dikke maand met t zelfde alleen zonder 't bloed. maar wel in combinatie met oorpijn, kaakpijn etc...zoek het op op internet en de kankers vliegen je om de oren....

Maar de dokter zegt dat t niets is...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 11-06-2005 @ 23:16 :
Het antwoord op wel of geen keelkanker lijkt me die €35,- wel waard.
Ja klopt, ik bedoelde het eigenlijk meer in het algemeen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 16:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 12-06-2005 @ 14:40 :
Ja klopt, ik bedoelde het eigenlijk meer in het algemeen
Wordt het niet vergoed door de verzekering dan? Een tandarts controle wordt toch ook vergoed?

(ja, ik betaal sinds kort pas dit allemaal zelf en een huisarts bezoek heb ik nog niet gehad)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:56
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
en ben je al naar de dokter geweest? ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat het nou is... Ik hoop voor je dat het allemaal wel goed zit en iig geen kanker is.
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 10:14
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Ben gister geweest en de dokter zei dat het niks was.
Voor m'n neus heb ik een neus spray gekregen als ik drie dagen erna nog last van zou hebben, moet ik terug komen.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 16:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-06-2005 @ 16:01 :
Wordt het niet vergoed door de verzekering dan? Een tandarts controle wordt toch ook vergoed?

(ja, ik betaal sinds kort pas dit allemaal zelf en een huisarts bezoek heb ik nog niet gehad)
Ik weet niet of het bij alle verzekeringen zo is maar bij ons is zoiets nooit helemaal 100% gedekt, je moet altijd 10% ofzo zelf betalen en als je iedere week bij de huisarts zit tikt dat toch wel aan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 17:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-06-2005 @ 16:45 :
Ik weet niet of het bij alle verzekeringen zo is maar bij ons is zoiets nooit helemaal 100% gedekt, je moet altijd 10% ofzo zelf betalen en als je iedere week bij de huisarts zit tikt dat toch wel aan.
Ja maar ik had het niet of iedere week de huisarts bezoeken, dat doet zelden iemand. 10 procent is absoluut niet veel als een consult 30 euro kost.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 17:41
Verwijderd
jij snoof toch aardig wat coke..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 05:42
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Dat is zo'n 3 jaar geleden dus al lang niet meer.

Voel me nou ook kut 3 uurtjes geslapen krijg de hele tijd een zurige lucht naar m'n keel toe .
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 06:41
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Het is al over ga zo pitten
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-06-2005 @ 17:03 :
Ja maar ik had het niet of iedere week de huisarts bezoeken, dat doet zelden iemand. 10 procent is absoluut niet veel als een consult 30 euro kost.
Ik weet niets van ziekenfonds, maar wij zijn particulier met eigen risico van 1000 euro ofzo dus dat moeten we eerst opmaken . Daarna wordt geloof ik een gedeelte vergoed
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Keelkanker?
LegitLars
9 04-05-2014 00:53
De Kantine Mysaailgias occur during the phase of any acute viral infection #1343
Verwijderd
500 18-03-2011 10:25
Seksualiteit Orale seks verhoogt risico op keelkanker
Verwijderd
53 04-06-2007 14:50
Lichaam & Gezondheid hoe besmettelijk is pfeiffer?
ilse
57 17-08-2004 17:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.