Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2010, 16:24
Distorted
Avatar van Distorted
Distorted is offline
Ik ben van plan een nieuwe desktop PC aan te schaffen. Hij moet voornamelijk geschikt zijn voor het spelen van games en mijn budget is ongeveer 800-1200 (totaal). Ik ben niet echt iemand die de laatste spellen op de hoogste resolutie moet spelen, maar ik wil wel de komende 2 jaar nieuwe games comfortabel op medium-instellingen kunnen spelen.

Helaas heb ik zelf geen verstand van computer hardware of de assemblage daarvan. Vroeger placht ik mijn desktops kant en klaar bij winkels als Dixons en Mediamarkt te kopen, maar ik lees dikwijls op internet dat het veel beter (en voordeliger is) om het zelf te doen. Daar zelf in elkaar zetten voor mij geen optie is en ik ook geen kennissen heb dit voor mij kunnen doen, zal ik aangewezen zijn op een bedrijf.

Nu las ik in een andere thread over dit onderwerp al wat adviezen over samengestelde desktops van Azerty.nl. Verder heb ik nog wat rondgekeken op sites als hardware.info en tweakers.net. Op basis daarvan zat ik te denken aan de volgende computer:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...[251552]=1

Het totaal is 1300. Dat is wel aan de hoge kant, maar als ik veel meer kwaliteit heb voor die 100 euro extra is dat niet erg.

Mijn vragen aan jullie zijn:

- Wat zijn jullie ervaringen met Azerty.nl? Is het een goed, betrouwbaar bedrijf met redelijke prijzen en levertijd?
- Heeft deze PC een goede kwaliteit/prijsverhouding? Zou ik de prijs kunnen drukken zonder al te veel kwaliteit daarvoor in te boeten?
- Ik zie in samengestelde pakketten nooit iets van een netwerkkaart staan. Ik zal geen LAN verbinding nodig hebben, maar uiteraard wel normaal internetgebruik. Zit dat tegenwoordig standaard ingebouwd of moet ik het apart aanschaffen?
- Is het voordeel van assemblage t.o.v. kant en klaar kopen bij de detailhandel (voor dezelfde prijs) echt zo groot?

Hopelijk kunnen jullie mij adviseren. Alvast bedankt!
__________________
~Non est ad astra mollis e terra via~

Laatst gewijzigd op 13-09-2010 om 23:21. Reden: Link gefixt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2010, 16:44
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Je link werkt niet
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 16:44
ollir
ollir is offline
ik heb net de desktop die bij mediamarkt in de aanbieding was. daar kostte hij 800 euro maar nu kost hij geloof ik 1000 euro. maar dat is gewoon een computer met goede specificaties. dit is de naam: MEDION X7363D
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 17:13
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Azerty heb ik altijd goede ervaringen mee. Levertijd met wat op de site staat komt wel overeen. Ze hebben ook goede services vind ik, enige nadeel is als je ze wilt bellen met een vraag ofzo dat dat 30 cent per minuut kost

Netwerkkaart voor een kabel zit eigenlijk altijd wel op het moederbord ingebouwd. Draadloos internet meestal niet, daar zou je dan zo'n dongel voor kunnen kopen.

Met assemblage kan je idd goedkoper uit zijn, maar dat is meestal meer als je echt specifieke dingen wilt. Bijvoorbeeld je wilt veel rekenkracht, maar je gamet er niet mee, dan heb je geen supervideokaart nodig, waar je bij kant en klare pc's wel voor betaald. Hetzelfde met besturingssysteem enzo, als je er linux opzet, is het zonde om dan voor windows te betalen, maar ik denk dat het in jou geval net zo makkelijk is om een kant en klare te kopen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 22:15
Distorted
Avatar van Distorted
Distorted is offline
@ Nocturnal: Inderdaad, hoe opmerkelijk. Ook bij de re-post werkt de link niet.

Het is eigenlijk de september best-buy guide van tweakers.net, minus de randapparatuur:
http://tweakers.net/reviews/1786/3/t...mesysteem.html

Bedankt voor de reacties. Hopelijk kunnen nog wat meer mensen reageren (ook andere suggesties binnen het budget zijn welkom).




P.S.: Hoe 'maskeer' je links op dit forum eigenlijk (zodat mensen alleen LINK zien, i.p.v. drie regels URL)?
__________________
~Non est ad astra mollis e terra via~
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 22:19
FluffyKitten
Avatar van FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Citaat:
P.S.: Hoe 'maskeer' je links op dit forum eigenlijk (zodat mensen alleen LINK zien, i.p.v. drie regels URL)?

[ url=www.dewebsite.nl]TEKST[ /url]

Zonder Spaties.
__________________
''Idem velle, idem nolle, id vera amicitia est''
~ "Hetzelfde willen en hetzelfde niet willen, dát is ware vriendschap"
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 10:35
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Lijkt me een prima setup als je voor AMD wilt gaan, er zitten ook niet echt onderdelen tussen waar je op zou kunnen bezuinigen zonder een flinke stap terug te nemen in pestatie, dus dat is sowieso goed. Wat het geheugen betreft zou je nog kunnen proberen om hetzelfde type in de CL7 variant te vinden, dat heb ik zelf ook in mn PC, maar het is wat lastig te vinden.

Azerty is verder een prima winkel, maar pin je niet teveel vast op de levertijden, die blijken namelijk niet altijd te kloppen.
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 14:26
Distorted
Avatar van Distorted
Distorted is offline
Zou ik ook voor een club 3d HD 5770 kunnen gaan, ipv de OC HD 5850? Het scheelt mij €140 en ik hoef toch niet alle spellen op de hoogste resolutie te spelen (maar wel met hoge FPS op medium voor een jaartje of twee). Is de OC versie van 5770 trouwens per definitie beter? Het kost eigenlijk weinig meer dan de standaard versie.

En hoe is ASrock? Ik las nogal wat negatieve berichten op tweakers.net over de afwisselende kwaliteit van dit merk. Is dit onzin, of doe ik er verstandig aan om in een ASUS te investeren?
__________________
~Non est ad astra mollis e terra via~

Laatst gewijzigd op 14-09-2010 om 14:57.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 14:54
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Investeer in godsnaam in ASUS en koop geen ASRock moederbord. En dat zeg ik uit eigen ervaring met 2 ASRock-moederborden en 3 ASUS-moederborden.

ASUS is stabieler, heeft betere features, vriendelijkere BIOS-settings, is helderder met overclocking of timings aanpassen, heeft betere documentatie, support is sneller/beter en brengt vaker updates uit voor hardware.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 14:57
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Zou ik ook voor een club 3d HD 5770 kunnen gaan, ipv de OC HD 5850? Het scheelt mij €140 en ik hoef toch niet alle spelen op de hoogste resolutie te spelen (maar wel met hoge FPS op medium voor een jaartje of twee). Is de OC versie van 5770 trouwens per definitie beter? Het kost eigenlijk weinig meer dan de standaard versie.

En hoe is ASrock? Ik las nogal wat negatieve berichten op tweakers.net over de afwisselende kwaliteit van dit merk. Is dit onzin, of doe ik er verstandig aan om in een ASUS te investeren?
De 5770 is een mainstream kaart die voor de meeste casual gamers wel volstaat. Dat hangt echter wel af van de resolutie waar je op gamet, denk dat je het beste even wat benchmarks op kunt zoeken om na te gaan of ie aan je eisen voldoet. De OC versies van kaarten hebben vaak net wat hogere kloksnelheden en in de meeste gevallen een aangepaste koeler. De chips zijn echter hetzelfde, dus diezelfde overclock haal je met standaard kaarten ook wel. Daarnaast zijn de verschillen vaak miniem.

Asrock is de budget afdeling van Asus maar volgens mij wel een zelfstandig bedrijf. Wat betrouwbaarheid en dergelijke zul je het verschil niet merken, eventueel wel in meegeleverde accessoires, vormgeving en ondersteuning. Als je twijfelt zou je ook voor een MSI 870A-G54 kunnen gaan, die heeft dezelfde chipset maar het bord er omheen is dus van MSI, heb m zelf ook

Je zou eventueel ook voor een wat duurder bord kunnen gaan dat een sneller tweede videokaart slot heeft (790FX of 890FX chipset bijvoorbeeld), je kunt dan beginnen met één 5770 en later eventueel een tweede toevoegen als blijkt dat je meer grafisch vermogen nodig hebt.
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 14:57
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
en bedankt wolter, nu spreken we elkaar tegen en weet die arme jongen helemaal niet meer wat ie moet
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 15:06
Distorted
Avatar van Distorted
Distorted is offline
Halp
__________________
~Non est ad astra mollis e terra via~
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 15:15
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
De nieuwe lichting Asrock borden krijgt erg goede reviews en ik heb de laatste jaren weinig slechts over het merk gehoord. Als je kiest voor zoiets http://tweakers.net/pricewatch/26051...x-deluxe4.html icm een 5770 kun je wel even vooruit.
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 15:16
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Hier heb je een reviewtje

http://www.anandtech.com/show/3877/a...rmance-scaling
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 16:20
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Lijkt mij een prima systeem

Ik vind wel dat als je een computer van 1300 euro gaat bouwen je niet moet beknibbelen op het moederbord. Ik heb zelf goede ervaringen met ASRock, maar het is niet iets wat ik in een 'high-end'-PC zou gebruiken. Dan zou ik een paar tientjes meer uitgeven aan iets van Asus of Gigabyte.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 17:12
Distorted
Avatar van Distorted
Distorted is offline
Bedankt voor alle reacties!

@Marco: Wat denk je van het Mobo dat Nocturnal noemde? MSI 870A-G54. De recensies zijn best lovend en qua prijs ben ik maar een paar euro duurder uit dan bij ASRock. En wat voor Asus zou je anders aanraden?
__________________
~Non est ad astra mollis e terra via~
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 17:28
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Ik vind dat MSI moederbord minder, als je het goed wil doen moet je een ASUS Crosshair III of Crosshair IV nemen.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 17:52
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Ik vind dat MSI moederbord minder, als je het goed wil doen moet je een ASUS Crosshair III of Crosshair IV nemen.
Wat mankeert er volgens jou aan dan?
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-09-2010, 18:41
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Wat mankeert er volgens jou aan dan?
Die Asrock 890 FX Deluxe is veel 'luxer' uitgevoerd, deze klokt ook veel beter over als je kijkt naar de uitvoering van de koeling en de zwaardere voeding (8-pins ipv 4)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 18:54
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Die Asrock 890 FX Deluxe is veel 'luxer' uitgevoerd, deze klokt ook veel beter over als je kijkt naar de uitvoering van de koeling en de zwaardere voeding (8-pins ipv 4)
In de eerste plaats is de ASRock ook bijna twee keer zo duur, dus dat is sowieso geen vergelijking. Daarnaast heeft het aantal pinnetjes van de voeding niets te maken met overclocken, het aantal fases van de stroomvoorziening wel, maar dat is een ander verhaal. Distorted heeft het overigens ook helemaal niet over overclocken gehad, dus het feit dat de ASRock meer fases heeft is waarschijnlijk niet van belang.
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 20:04
Distorted
Avatar van Distorted
Distorted is offline
Citaat:
Distorted heeft het overigens ook helemaal niet over overclocken gehad, dus het feit dat de ASRock meer fases heeft is waarschijnlijk niet van belang.
Inderdaad. Zoals gezegd heb ik geen benul van computer hardware, dus ik ga sowieso niet zelf overclocken.

Back on topic, welk mobo raden jullie mij aan? Iets meer geld uitgeven voor een ASUS model vind ik niet erg, maar ik wil niet de kostprijs verdubbelen. Is dat MSI mobo wat Nocturnal mij aanried een goede keus? En wat denken jullie van zo iets?
__________________
~Non est ad astra mollis e terra via~
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 20:22
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Inderdaad. Zoals gezegd heb ik geen benul van computer hardware, dus ik ga sowieso niet zelf overclocken.

Back on topic, welk mobo raden jullie mij aan? Iets meer geld uitgeven voor een ASUS model vind ik niet erg, maar ik wil niet de kostprijs verdubbelen. Is dat MSI mobo wat Nocturnal mij aanried een goede keus? En wat denken jullie van zo iets?
Als je geen specifieke eisen hebt is dat MSI-bord een prima keuze, daarom heb ik m zelf ook in mn kast hangen. Het enige nadeel is dat het maar één videokaartslot op volle snelheid heeft, daarom opperde ik dat je beter voor een wat duurder bord kunt gaan als je van plan bent later nog een tweede videokaart aan te schaffen. Als dat niet het geval is heb je weinig reden om voor een duurder bord te kiezen omdat de prestaties hetzelfde zullen zijn en zaken als betrouwbaarheid en stabiliteit geen rol spelen aangezien vrijwel alle fabrikanten dezelfde onderdelen gebruiken.
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 12:47
Distorted
Avatar van Distorted
Distorted is offline
Ik ben er nog niet helemaal zeker van wat het beste systeem zou zijn voor mijn budget. Na het raadplegen van wat het forum en de guides op anandtech.com, kreeg ik de indruk dat AMD het beste is voor multi-threading applications en intel voor gamen ( http://www.anandtech.com/show/3723/s...nce-midrange/6 ). Nu zit ik te denken aan het volgende systeem, gebaseerd op die best buy guide: http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...[226356]=1

Wat denken jullie hier van? Is deze beter geschikt voor mij dan het andere model wat ik jullie liet zien? Ik heb die SSD laten vallen voor een betere videokaart en windows 7 er bij genomen (want volgens mij wordt is dat niet bij de installatie inbegrepen).Of is die SSD erg belangrijk voor system performance? Voor mij is het verschil met de hard disk niet echt duidelijk.

Alvast bedankt.
__________________
~Non est ad astra mollis e terra via~

Laatst gewijzigd op 20-09-2010 om 12:58.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2010, 16:14
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Neem dit topic maar even door, dat zijn discussies die niet steeds overnieuw gevoerd hoeven te worden.

http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1415753
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 11:26
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Nu zit ik te denken aan het volgende systeem, gebaseerd op die best buy guide: http://azerty.nl/winkelmandje/winkel...[226356]=1
Ook dit is een prima systeem. Is er een specifieke reden dat je voor dat moederbord gaat? Anders zou je nog 40 euro kunnen besparen door deze te nemen, of zelfs 50 euro door deze te nemen.

Wat een SSD eigenlijk doet is de laadtijden verkorten. Windows start (veel) sneller op en bijv. levels in een game laden een stuk sneller, maar de prestaties tijdens het spelen worden er niet beter door. De Core i5 is gewoon sneller dan de Phenom II in je eerder systeem dus wat dat betreft is het wel een betere keuze.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2010, 22:21
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Ook dit is een prima systeem. Is er een specifieke reden dat je voor dat moederbord gaat? Anders zou je nog 40 euro kunnen besparen door deze te nemen, of zelfs 50 euro door deze te nemen.

Wat een SSD eigenlijk doet is de laadtijden verkorten. Windows start (veel) sneller op en bijv. levels in een game laden een stuk sneller, maar de prestaties tijdens het spelen worden er niet beter door. De Core i5 is gewoon sneller dan de Phenom II in je eerder systeem dus wat dat betreft is het wel een betere keuze.
Zoals ik al zei, en je zelf ziet, merk je het verschil niet tijdens gamen. Verder is Asus niet een heel goed merk, ik zou voor de Gigabyte gaan omdat deze stabieler is vanwege een dikkere PCB (meer koper)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [pc aankoop] Op en Aanmerkingen
ice-dive
32 29-01-2004 13:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.