Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2004, 18:57
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Ik woon sinds kort in een grote kamer, en deel de rest van het huis met 6 andere huisgenoten. Nu is het zo dat mijn vriend een kitten voor mij wilt kopen aangezien hij weet hoe gek ik ben op katten.. Een huisgenootje van mij heeft ook een kat, en voordat ik er kwam wonen woonde er zelfs nóg een kat..

De ruimte is groot genoeg, en ik woon in een katvriendelijke omgeving; groot park, weinig verkeer en er lopen in de buurt al heel wat katten rond.

Nu vraag ik me af of het verstandig is een kat te nemen, terwijl ik op kamers woon. Heeft iemand toevallig een kat en woon je op kamers? Laat t me even weten.. :-)
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2004, 19:20
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden.

- De kosten.

Ik neem aan dat als je een kat neemt, deze ook goed wilt verzorgen, dus zal je geld over moeten hebben voor inentingen, castratie/sterelisatie als je dat wilt, evt operaties na aanrijdingen ed, voer, wormenkuren, anti vlo en teek behandelingen etc etc. Kost allemaal geld, en een flinke smak ook.

- De praktische mogelijkheden

Waar kan je een kattenbak kwijt? Neem aan dat je die niet middenin je kamer wilt hebben staan. Wie past er op de kat als jij een weekendje weg bent of een week op vakantie? Neem aan dat je het beestje niet de hele tijd mee kan zeulen. Is er oppas voor handen dus?

Als dat allemaal in orde is, zie ik geen problemen met een kat nemen. As a matter of fact, in ons huis komt heeeeel misschien ook een kat. Maar da's nog lang niet zeker, zijn nog even met de praktische dingen bezig
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 19:24
Pudding_Gek
Avatar van Pudding_Gek
Pudding_Gek is offline
En hoe gaat die kat naar buiten
__________________
Waarom zetten mensen hier altijd teksten neer?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 19:25
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:
Pudding_Gek schreef op 17-10-2004 @ 20:24 :
En hoe gaat die kat naar buiten
Mijn raam is naar de gallerij dus daar kan hij in en uit, en via de keukendeur kan hij in en uit..
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 19:29
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 17-10-2004 @ 20:20 :
Zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden.

'verhaaltje'

Mja, dat zijn wel de punten waar ik overna heb gedacht, met name de kosten. Maar mijn vriend zal mij financieel steunen als ik krap zit, zeker als het om mijn toekomstige kat gaat
Hij kan ook ervoor zorgen als ik weg ben, en anders mijn huisgenootje (had ze al aangeboden) en anders mijn broer en zus die hebben zelf ook een kat..
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 20:11
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik zit zelf ook heel erg te twijfelen of ik een kat zal nemen, ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jij. Alleen is bij mij het huis wat groter.
Waar het bij mij vooral om gaat is wanneer het beest eten moet krijgen. Ik ga vaak in het weekend naar huis, en dan zou de kat dus honger moeten lijden. En inderdaad het probleem van de kattebak.
In ons huis woont nog een kat, een katertje, en die sproeit af en toe. Als ik een kat zou nemen, zou die daar natuurlijk overheen gaan en zo krijg je nogal een territoriumdrang. Ik weet niet hoe het bij jou zit met kattenconcurrentie en ruzies...
Verder kan ik niet echt problemen verzinnen, als jij het idee hebt dat het kan, dan kan het lijkt me. Zo lang je er maar goed over na denkt (maar dat doe je, anders zou je dit topic niet openen )
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 21:02
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:
Sherco schreef op 17-10-2004 @ 21:11 :
Ik zit zelf ook heel erg te twijfelen of ik een kat zal nemen, ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jij. Alleen is bij mij het huis wat groter.
Hoe weet jij dan hoe groot mijn/ons huis is

Wat betreft hoe het zou gaan tussen mijn toekomstige kat en de huiskat, die huiskat is heel bang voor alles. Verwacht geen ruzietjes.. Maar thanks voor je reactie!
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 21:40
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Suzanne_84 schreef op 17-10-2004 @ 22:02 :
Hoe weet jij dan hoe groot mijn/ons huis is
Ik bedoelde in aantal medebewoners. Ik woon met 18 mensen in 1 huis, dat is iets groter
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 21:47
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:
Sherco schreef op 17-10-2004 @ 22:40 :
Ik bedoelde in aantal medebewoners. Ik woon met 18 mensen in 1 huis, dat is iets groter
aha ja haha daar heb je gelijk in.. maar 7 kamers elk 18m2 en een woonkamer/keuken van 30m2 en een terras is opzich ook wel groot genoeg voor een kitten Ik was ook van plan om (als hij/zij er oud genoeg voor is) mijn kat vrij te laten in de omgeving. Ik wil wel dat mijn kat vrij is, zou ik ook willen als ik een kat zou zijn.. En aangezien dat erg goed kan in mijn buurt..
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:58
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Vertrouw nooit op vriendjes oid in tijden van nood. Niets tegen hen ofzow hoor, maar een kat blijft toch een jaar of 12 bij je, soms langer, soms minder lang, bij een vriendje is die kans toch minder groot. Als hij over 2 jaar de benen neemt of jij bent hem zat, dan zit je alweer in de problemen want dan heb je geen oppas en/of geldschieter meer. Huisgenoten? Ja leuk, tot ze verhuizen. Wat dat betreft moet je het echt hebben van beschikbare familie en/of vrienden nu en later. Vrienden komen en gaan ook, maar komen vaak sneller dan dat ze gaan, ik zou het met familie proberen te regelen. Qua geld zou ik het echt voor mezelf houden, en er absoluut niet vanuit gaan geld te kunnen lenen van iemand die het in het begin zo lief aanbood. Over 2 jaar is dat misschien heel anders. Die financiele zekerheid zou ik echt bij mezelf zoeken als ik jou was.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 08:36
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 18-10-2004 @ 00:58 :
Vertrouw nooit op vriendjes oid in tijden van nood. Niets tegen hen ofzow hoor, maar een kat blijft toch een jaar of 12 bij je, soms langer, soms minder lang, bij een vriendje is die kans toch minder groot. Als hij over 2 jaar de benen neemt of jij bent hem zat, dan zit je alweer in de problemen want dan heb je geen oppas en/of geldschieter meer. Huisgenoten? Ja leuk, tot ze verhuizen. Wat dat betreft moet je het echt hebben van beschikbare familie en/of vrienden nu en later. Vrienden komen en gaan ook, maar komen vaak sneller dan dat ze gaan, ik zou het met familie proberen te regelen. Qua geld zou ik het echt voor mezelf houden, en er absoluut niet vanuit gaan geld te kunnen lenen van iemand die het in het begin zo lief aanbood. Over 2 jaar is dat misschien heel anders. Die financiele zekerheid zou ik echt bij mezelf zoeken als ik jou was.
Hmm ja ik kan je hier niet laten zien dat mijn vriend wel te vertrouwen is. Ik heb al een aantal jaren een relatie met hem, maargoed dat is natuurlijk ook geen garantie..
Mocht ik opeens vriend(en)loos worden en zijn al mijn huisgenoten verhuist.. dan heb ik mijn familie nog.. Maarja beetje erg negatief gedacht misschien..
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:16
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Suzanne_84 schreef op 18-10-2004 @ 09:36 :
Hmm ja ik kan je hier niet laten zien dat mijn vriend wel te vertrouwen is. Ik heb al een aantal jaren een relatie met hem, maargoed dat is natuurlijk ook geen garantie..
Mocht ik opeens vriend(en)loos worden en zijn al mijn huisgenoten verhuist.. dan heb ik mijn familie nog.. Maarja beetje erg negatief gedacht misschien..
Ik ben idd ook al 3 jaar bij mijn vriend, maar als ik op lange termijn geld nodig zou kunnen hebben, dan zoek ik dat bij mezelf en niet bij hem. Ik kan er wel veel vertrouwen in hebben dat ik over 10 jaar nog bij hem ben (anders was ik niet met hem verloofd), maar misschien ben ik hem over 2 jaar wel zat of andersom. Als ik volgende week dringend geld nodig heb, dan kan ik bij hem aankloppen, maar als ik een dier neem waarvoor ik over 2 jaar misschien geld nodig zou kunnen hebben, dan had ik zelf een spaarpotje achteruit gezet en niet vertrouwd op de goedheid en aanwezigheid van mijn vriend. Ook al weet ik dat ik het kan, ik doe het niet want je weet niet hoe het er over 2 jaar voor staat. Snap je me?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 21:21
Verwijderd
Je weet ook niet in welke situatie jezelf over twee jaar zit. Je kunt ook ernstig ziek worden, je baan kwijt raken of wat dan ook.

Toch zou ik wel uitkijken met dat een ander voor je bij wil springen als het nodig is ed...reken eerst eens uit hoeveel geld je maandelijks aan zo'n beestje kwijt zou zijn en kijk of je dat zelf op kan brengen. Laat je vriend bv. dat katje voor je kopen en desnoods de noodzakelijke dingen als draagmand, voerbakje en eventueel dingen als een kattenbak ed erbij, maar zorg er iig wel voor dat je dingen als eten ed zelf kunt betalen. Als je mazzel hebt vallen de dierenarts kosten mee en zijn die niet iedere maand, daar kun je dan voor sparen. En zolang je vriend er is kan hij dan eventueel zo nu en dan wat betalen, maar zodra hij er niet meer is (al ga je daar natuurlijk niet vanuit, dat begrijp ik) hoef je je kat dan niet meteen weg te doen, omdat je het zelf ook kunt betalen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 21:26
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-10-2004 @ 22:21 :
Je weet ook niet in welke situatie jezelf over twee jaar zit. Je kunt ook ernstig ziek worden, je baan kwijt raken of wat dan ook.

Toch zou ik wel uitkijken met dat een ander voor je bij wil springen als het nodig is ed...reken eerst eens uit hoeveel geld je maandelijks aan zo'n beestje kwijt zou zijn en kijk of je dat zelf op kan brengen. Laat je vriend bv. dat katje voor je kopen en desnoods de noodzakelijke dingen als draagmand, voerbakje en eventueel dingen als een kattenbak ed erbij, maar zorg er iig wel voor dat je dingen als eten ed zelf kunt betalen. Als je mazzel hebt vallen de dierenarts kosten mee en zijn die niet iedere maand, daar kun je dan voor sparen. En zolang je vriend er is kan hij dan eventueel zo nu en dan wat betalen, maar zodra hij er niet meer is (al ga je daar natuurlijk niet vanuit, dat begrijp ik) hoef je je kat dan niet meteen weg te doen, omdat je het zelf ook kunt betalen.

wat ik zeg, maar in andere woorden dus
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 21:48
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 18-10-2004 @ 22:26 :
wat ik zeg, maar in andere woorden dus
En met een toevoeging, dat je zelf ook niet weet in welke situatie je over twee jaar zit (je eigen financiele situatie dus, zonder die vriend nu en zonder die vriend dan).
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 21:50
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-10-2004 @ 22:21 :
Je weet ook niet in welke situatie jezelf over twee jaar zit. Je kunt ook ernstig ziek worden, je baan kwijt raken of wat dan ook.

Toch zou ik wel uitkijken met dat een ander voor je bij wil springen als het nodig is ed...reken eerst eens uit hoeveel geld je maandelijks aan zo'n beestje kwijt zou zijn en kijk of je dat zelf op kan brengen. Laat je vriend bv. dat katje voor je kopen en desnoods de noodzakelijke dingen als draagmand, voerbakje en eventueel dingen als een kattenbak ed erbij, maar zorg er iig wel voor dat je dingen als eten ed zelf kunt betalen. Als je mazzel hebt vallen de dierenarts kosten mee en zijn die niet iedere maand, daar kun je dan voor sparen. En zolang je vriend er is kan hij dan eventueel zo nu en dan wat betalen, maar zodra hij er niet meer is (al ga je daar natuurlijk niet vanuit, dat begrijp ik) hoef je je kat dan niet meteen weg te doen, omdat je het zelf ook kunt betalen.
Heej ja ik kan natuurlijk wel zijn voeding etc betalen anders had ik het allang niet gedaan! Ik bedoel met duurdere kosten als inentingen enzo die kunnen erg duur zijn, dus als ik dat niet red dat mijn vriend daar dan aan mee zou willen betalen.. Ik ga er natuurlijk niet vanuit dat ik geld van m moet nemen want heb een hekel aan leningen bij anderen. Maargoed ik heb het dus echt over noodgevallen..

PS: Ik kan dan wel ernstig ziek worden, maar als je zo gaat denken kan ik beter nooit een huisdier aanschaffen..
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 22:04
Verwijderd
Jaarlijkse inenting is hier 30 euro per keer oid. Valt dus wel mee. En dan nog ontwormen en spul tegen vlooien natuurlijk, maar op zich is dat nog wel te overzien. Maar andere kosten, als je kat ziek wordt of als je een 'zwak katje' hebt oid, kunnen idd hoog oplopen.

Citaat:
PS: Ik kan dan wel ernstig ziek worden, maar als je zo gaat denken kan ik beter nooit een huisdier aanschaffen..
Wat denk je dat ik er mee wilde zeggen?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 23:49
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Het enige wat we eigenlijk willen zeggen, is zorg voor een goed gevulde spaarpot voor onverwachtse uitgaven aan het beestje die voor het beestje van levensbelang kunnen zijn, gezien je niet altijd van anderen op aan kunt qua financien. In erg hoge nood kan je het bij familie of vrienden proberen, maar hou er rekening mee, sterker nog, ga er vanuit dat je volledig op je eigen beurs aangewezen bent en niemand je helpt, dan kan er niet zoveel fout gaan.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-10-2004, 23:52
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-10-2004 @ 23:04 :
Jaarlijkse inenting is hier 30 euro per keer oid. Valt dus wel mee. En dan nog ontwormen en spul tegen vlooien natuurlijk, maar op zich is dat nog wel te overzien. Maar andere kosten, als je kat ziek wordt of als je een 'zwak katje' hebt oid, kunnen idd hoog oplopen.


Wat denk je dat ik er mee wilde zeggen?
Bij kittens is het de eerste 3 entingen vrij dicht op elkaar trouwens, dus vooral begin periode gaat wat kosten. Dan na half jaar/jaar steriliseren/castreren als je geen jongen wilt, kost ook mooie klap centjes, kittenvoer gezien veel kittens nog geen volwassen katten voer kunnen hebben, of iig kittenvoer beter is. Echt vooral dat eerste jaar gaat flink op de beurs werken (er vanuit gaande dat je verder even geen aanrijdingen of ander soort ongelukken met het beestje hebt), daarna valt het wel wat mee. Kom je uit op ongeveer 50 euro per maand.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 07:44
Suzanne
Avatar van Suzanne
Suzanne is offline
Oke, thanx.. niet dat ik dit allemaal niet wist maar moest het even van een ander horen.. ;-) En was bang dat ik iets over het hoofd zou zien ofzo.. Maargoed.. ik zal mijn maandelijkse in en uitgaves is opschrijven en kijken hoeveel er overblijft
__________________
www.suzannevisser.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht problemen met huisbaas/huisgenoten
Poepkind
36 07-03-2008 10:06
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekbespreking "La vie à reculons"
designerfox
5 18-04-2007 13:57
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Verhalen & Gedichten Dreamland, deel 1
Verwijderd
28 23-05-2004 18:35
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.