Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2007, 19:50
Katertje
Avatar van Katertje
Katertje is offline
Hoi ik wil eens een keer vega hapjes en maaltijden gaan maken en graag van iedereen die vega eet wel eens hun lekkerste gerecht horen.
Ik heb zelf nog niet veel ervaring met vega koken Dus vandaar dit topic voor wat leuke tips en mogelijk ook bronnen van vegetarische maaltijden of hapjes.
Ook graag wat jullie nou echt uber lekker vinden.

Wat ik graag wil zien in je bericht:

- Of t een gerecht of hapje is

- Jouw ervaring ermee, wat voor smaak t heeft (zoet zout bitter zuur enz) Waar t eventueel goed mee gecombineerd kan worden.

- t recept

Laat maar horen!
__________________
-= and ye harm none, do what ye will. =- !!! voorheen o.s. !!! |*Kat aai*
Cingulomaniac.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2007, 22:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Pasta met spinazie, cashewnoten en champignons:
- pasta koken (liefst spirelli)
- champignons met knoflook bakken in een wok of koekenpan
- spinazie toevoegen en warm maken tot het ontdooid is
- cashewnoten toevoegen en even warm maken

Roerbakmie met tofu en roerkbakgroente
- roerbakmie koken in een aparte pan
- tofu aanbakken in een (grote) wok
- roerbakgroente toevoegen
- eventueel kruidenmix toevoegen
- tauge toevoegen
- roerbakmie toevoegen en alles door elkaar mengen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 22:49
Verwijderd
Niet heel bijzonder, maar wel voedzaam en lekker:

Dal (maaltijd voor 1 persoon):
- uitje & wat knoflook bakken tot het glazig is
- half kopje rode linzen toevoegen en even bakken
- anderhalve kop water, 1 laurierblad, 1 kaneelstokje en een theelepeltje kerriepoeder toevoegen