Oud 26-04-2005, 17:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik scheer mijn schaamhaar (op mijn schaamlippen en daarrond dus) met van die groene wegwerpmesjes van Gilette. Omdat ik die toch best wel duur zijn wil ik graag andere, goedkopere mesjes gaan proberen. Nou vraag ik me het volgende af: op die mesjes van Gilette zit zo'n aloe vera stripje waardoor het heel glad wordt als je scheert onder de douche (ik scheer zonder scheerschuim oid omdat ik daar niet tegen kan), nou heb je heel veel mesjes die dat niet hebben. Gaat het scheren dan wel goed en krijg je dan niet heel veel last van irritatie of ingegroeide haartjes enzo?

Iemand die hier ervaring mee heeft? Vermeld wel even welke mesjes je gebruikt en of ze je bevallen of niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 17:31
Verwijderd
ik ken alleen mesjes met 1 mesje en geen stripje, of met 2 of 3 mesjes en wel zo'n stripje, die zonder stripje zijn wel vervelender maar ik weet dus niet of dat aan het stripje of aan het aantal mesjes ligt
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 17:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-04-2005 @ 17:31 :
ik ken alleen mesjes met 1 mesje en geen stripje, of met 2 of 3 mesjes en wel zo'n stripje, die zonder stripje zijn wel vervelender maar ik weet dus niet of dat aan het stripje of aan het aantal mesjes ligt
Ken je nog andere (goedkopere) merken met zo'n stripje die goed bevallen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:10
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik gebruik Wilkinson en die bevallen me wel! De kopstukjes zijn met zo'n groen stripje en hebben 2 mesjes. Je krijgt het wel glad, en ik heb me nog nooit gesneden. Ze zijn ook makkelijk vast te houden.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 26-04-2005 @ 18:10 :
Ik gebruik Wilkinson en die bevallen me wel! De kopstukjes zijn met zo'n groen stripje en hebben 2 mesjes. Je krijgt het wel glad, en ik heb me nog nooit gesneden. Ze zijn ook makkelijk vast te houden.
Wegwerp of andere? Dames of heren?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 18:36
mirnie
mirnie is offline
kun je wel tegem babyolie? Moet je dat maar s proberen. Je huid wordt echt superglad er van. Zo maakt het ook geen moer uit welk mesje je gebruikt
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 20:25
Verwijderd
Etos verkoopt speciale scheerolie (huismerk), misschien is dat wat voor jou.

Ik scheer met mannenmesjes van Gilette (wegwerpmesjes dus). Goedkoper dan vrouwenmesjes en net zo fijn, vind ik. Er zit geen strip op, maar wel twee mesjes. Mijn huid raakt pas geïrriteerd als het mesje echt bot is en dat is na ongeveer 5 scheerbeurten.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 16:11
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Da huismerk heeft ook dames scheermesjes met zo'n stripje
Weet alleen niet meer of het 1 of 2 mesjes waren, maar t werkte goed.
__________________
That ís a tasty burger!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 16:18
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-04-2005 @ 18:15 :
Wegwerp of andere? Dames of heren?
Geen wegwerp (je moet enkel de mesjes vervangen) en dames
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 16:55
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik gebruik Venus van Gilette (? Dacht ik, die roze iig ) en die vind ik heel fijn, maar ze zijn wel best duur.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 17:00
Tiks
Tiks is offline
Ik gebruik ook Venus en werkt ok! Dat stripje is na 2x gebruiken al helemaal weg.. dus als je je daar zorgen over maakt.. niet nodig

Ik vroeg me zelf alleen af, als ik mn schaamhaar scheer, hou ik toch altijd stoppeltjes. Hebben jullie dat ook of is er een manier waarop ik het helemaal glad krijg?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 17:01
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-04-2005 @ 16:55 :
Ik gebruik Venus van Gilette (? Dacht ik, die roze iig ) en die vind ik heel fijn, maar ze zijn wel best duur.
Die heb ik ook, maar dan de blauwe en die is idd
Ik doe trouwens best lang met zo'n opzetmesje, denk dat ik deze al bijna een half jaar erop heb zitten en hij is nog scherp (tenminste dat denk ik )
__________________
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 17:10
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik gebruik meestal de wegwerpmesjes van de Etos in combinatie met douchegel. Voor mij werken goedkope mesjes net zo goed als die dingen van gilette, die ik vroeger gebruikte. Uiteraard moet je ze wel goed schoon- en droogmaken na het scheren en de mesjes op tijd vervangen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 27-04-2005 @ 17:01 :
Die heb ik ook, maar dan de blauwe en die is idd
Ik doe trouwens best lang met zo'n opzetmesje, denk dat ik deze al bijna een half jaar erop heb zitten en hij is nog scherp (tenminste dat denk ik )

Hehe idd mijne gaat ook al een tijd mee.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 18:34
mirnie
mirnie is offline
Citaat:
Tiks schreef op 27-04-2005 @ 17:00 :
Ik gebruik ook Venus en werkt ok! Dat stripje is na 2x gebruiken al helemaal weg.. dus als je je daar zorgen over maakt.. niet nodig

Ik vroeg me zelf alleen af, als ik mn schaamhaar scheer, hou ik toch altijd stoppeltjes. Hebben jullie dat ook of is er een manier waarop ik het helemaal glad krijg?
Probeer je maar s te scheren met babyolie. eerst je goed warm water over over laten stromen en dan je met babyolie gaan scheren. werkt perfect
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 20:03
Brown eye
Avatar van Brown eye
Brown eye is offline
Ik gebruik altijd van die blauwe wegwerpscheermesjes van Gilette zonder van die strips erop. Die strips zijn echt smerig, want die worden helemaal slijmerig. Ik scheer zonder schuim en het werkt perfect! En ze zijn trouwens heel vaak in de aanbieding dus niet duur!
__________________
No one is worthy of your tears....and the one that is, will never make you cry!!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 20:04
Brown eye
Avatar van Brown eye
Brown eye is offline
Ze zijn geloof ik wel voor mannen, want ik pak ze altijd van m'n vader! Maarja dat maakt natuurlijk niet uit!
__________________
No one is worthy of your tears....and the one that is, will never make you cry!!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 21:04
knir
Avatar van knir
knir is offline
ik heb een cheapo vrouwen scheerapparaat van de hema, koop af en toe mesjes, ong. 2,50 voor 5 mesjes, en daar doe ik echt wel een aantal maanden mee. Best goedkoop dus, en inclusief aloe vera strip, hoewel die idd wel is verdwenen na 2x scheren..
__________________
i am not a nugget
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 21:07
noa-zut
Avatar van noa-zut
noa-zut is offline
ik heb wel is die oranje goedkope scheermesjes gehad (ben de naam kwijt) ohja geloof ik BIC of whatever, zitten er heel veel in, strontgoedkoop en werken perfect, zelfs na 3 keer, elke dag scheren
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 19:20
mrsjones
Avatar van mrsjones
mrsjones is offline
Ik heb die scheermesjes van het Kruidvat. Die zijn voor mannen maar die verkoopster zei dat vrouwen ze ook konden gebruiken. Daar zit ook zn gel streepje laagje op. Werkt wel goed. Volgens mij zijn het geen weggooi dingen. Ik kan ze in ieder geval een paar keer gebruiken. Niet duur, iets van 1,50 dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 19:26
Melig-Meissiej
Avatar van Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
ik gebruik de vrouwen scheermesjes van AS Schlecker
zijn 0.99 voor 5 mesjes
ik gooi ze wel na 1x gebruiken weg, want anders gaan ze nogal snel roesten en zijn snel bot
maar scheren wel glad ( ik gebruik wel scheerschuim)
__________________
I Love You Isn't Always The Right Thing To Say
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 19:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nu voor 1,34 de huismerk mesjes van de Colruyt gekocht (10 stuks, herenmesjes met zo'n stripje) maar die bevallen toch niet echt
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 20:23
Schranktür
Schranktür is offline
Ik gebruik altijd die goedkope scheermesjes en die bevallen mij uitstekend. Ik gebruik soms scheerschuim, soms gewoon water en soms een beetje douchegel of zo.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 10:11
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
...Iemand ervaring met dat "Wilkinson apparaat"? Het geeft een aloe vera-achtige crème af tijdens het scheren, aldus de tv-reclame...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 12:37
Verwijderd
Die van de hema en etos werken ook goed. 2 mesjes dacht ik en zo'n strip.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 15:45
mirnie
mirnie is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 01-05-2005 @ 10:11 :
...Iemand ervaring met dat "Wilkinson apparaat"? Het geeft een aloe vera-achtige crème af tijdens het scheren, aldus de tv-reclame...
ja scheren met gewone babyolie wordt beter glad dan met intuition. En die dingen zijn ook s niet te betalen. Dat creme goedje is binnen de kortste keren verdwenen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 22:22
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 01-05-2005 @ 10:11 :
...Iemand ervaring met dat "Wilkinson apparaat"? Het geeft een aloe vera-achtige crème af tijdens het scheren, aldus de tv-reclame...
Ik heb die een tijdje terug geprobeerd voor m'n oksels, omdat mijn huid heel gevoelig is en ik altijd irritaties heb van welk scheermesje dan ook. Deze met dat zeepbloklachtig ding werkte best goed.

Lees nu net over babyolie, ga ik ook eens proberen denk ik!
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2005, 23:01
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 27-04-2005 @ 17:01 :
Die heb ik ook, maar dan de blauwe en die is idd
Ik doe trouwens best lang met zo'n opzetmesje, denk dat ik deze al bijna een half jaar erop heb zitten en hij is nog scherp (tenminste dat denk ik )
Auwwww, als ik mijne te lang gebruik dan merk ik dat echt meteen. Geen hoelang het precies is, maar als hij te bot is dan snij ik me altijd.

Ik gebruik dus ook Venus (de roze) en ik vind het wel fijn. Alleen onhandig dus dat je wel vaak de mesjes moet vervangen en dat de mesjes duur zijn. Misschien dat ik ook maar wegwerpmesjes ga kopen dan.
__________________
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 09:55
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
mirnie schreef op 01-05-2005 @ 15:45 :
ja scheren met gewone babyolie wordt beter glad dan met intuition. En die dingen zijn ook s niet te betalen. Dat creme goedje is binnen de kortste keren verdwenen
Okay, bedankt! Ik ga voor babyolie-tip!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:28
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Scheren zonder dat stripje gaat prima, het stripje is idd na een paar keer scheren al weg terwijl je mes dan nog niet bot is.

Ik scheer me nu al 3 jaar met een heren Wilkinson scheermes (geen wegwerp) mer 3 mesjes, vind hem prima
Ik gebruik er de scheergel voor de gevoelige huis van de Hema voor maar jij zou idd een scheerolie (of gewoon babyolie) moeten gebruiken.

Ik heb trouwens nooit last (meer) van bultjes of ingegroeide haartjes, paar jaar geleden nog wel..
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 11:04
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 01-05-2005 @ 10:11 :
...Iemand ervaring met dat "Wilkinson apparaat"? Het geeft een aloe vera-achtige crème af tijdens het scheren, aldus de tv-reclame...
De eerste paar weken wordt alles heerlijk glad en zacht na het scheren.. maar dat crème blok geeft steeds minder af en het effect wordt dus ook steeds minder...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Scheren van je baard met een Venus scheermesje
Stefanie
20 21-08-2005 00:59
Lifestyle scheermesjes
mini89
5 18-05-2005 17:51
Lichaam & Gezondheid Scheermesjes (vrouwen)
Verwijderd
38 19-08-2004 02:32
Lichaam & Gezondheid Scheermesjes
doornroosje
23 13-07-2004 22:50
Lichaam & Gezondheid Scheermesjes (venus)
Missy Muffett
10 06-04-2003 18:20
Lichaam & Gezondheid scheermesjes
feline
12 29-10-2001 15:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.