Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2006, 19:23
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb nu al anderhalve maand last van diarree. Het is begonnen met een flinke buikgriep en daarna eigenlijk niet meer helemaal weggetrokken (heb ik ook al kort vermeld in een eerder topic). Het overgeven en het niet kunnen eten zijn vrij snel weggetrokken, maar de diarree is er na een week of zes nog steeds. Ben er al voor naar de huisarts geweest, maar bloed- en ontlasting onderzoeken waren allemaal oke wat dat betreft. Verder adviseerde hij mij om voldoende te blijven eten en drinken en genoeg te rusten en dat het dan niet zoveel kwaad zou kunnen voor mijn lichaam. En als het over een maand of 2 nog niet over zou zijn, kon ik weer terugkomen...

Nouja, op zich wel oke dat de onderzoeken allemaal goed waren, maar vreemd (en vervelend) vind ik het wel. Daarom ben ik ook wel benieuwd of er hier mensen zijn die ook wel eens een lange tijd last hebben gehad van diarree? Ik heb het nu nog steeds bijna dagelijks, soms gaat het een dag of 2 goed, maar de dag(en) erna is het weer drie keer niks... Iemand die hier ook ervaringe mee heeft (gehad)?
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 19:34
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Ik heb er geen ervaring mee...

Maar wat erg belangrijk is is dat je extra veel drinkt. Sowieso met dit weer natuurlijk, maar ook omdat je door je diaree extra veel vocht verliest.

Is er misschien iets wat je eet waardoor je die diaree zou kunnen krijgen? Als ik jou was zou ik steeds een tijdje iets wat je normaal elke dag eet schrappen... en dan kijken of het over gaat.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 19:39
Verwijderd
Ik heb nu ongeveer al een hele tijd hetzelfde. En volgens mij heeft het bij mij te maken met het feit dat ik nu gewoon veeel meer drink dan daarvoor. Ik eet ook anders als het warm is, veel meer fruit, en daar reageren m'n darmen ook op.
't Wisselt wel af, soms gaat het een weekje goed, dan weer een weekje fout. Volgens mij gaat dat vrij gelijk met het weer en wat ik doe met dit weer.

Drinken schrappen kan je echt niet doen, natuurlijk, je moet goed blijven drinken. Maar probeer ook wit brood te eten, bananen in plaats van meloen bijvoorbeeld (ik eet echt teveel meloen) en proberen gewoon warm te eten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 19:51
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Veel drinken doe ik sowieso altijd wel, vaak water of sappen zonder koolzuur. Daar is eigenlijk niet veel in veranderd, behalve dan dat ik met dit warme weer en als de diarree heel hevig is, meer water drink dan normaal.

Ook wat betreft mijn eetpatroon is er niks veranderd de afgelopen maanden. Ik eet voldoende en gevarieerd en heb niet iets wat ik standaard elke dag eet de afgelopen tijd. Ook een voedselintolerantie test was negatief, dus er zijn geen producten waar ik opeens niet zo goed meer tegen kan. Kan er ook niet echt een patroon in ontdekken, alhoewel ik s'ochtends het meest last heb van krampen en diarree, vooral wanneer ik net wakker ben/opsta en als ik voor de eerste keer iets heb gegeten. Maar ook daarvan maakt het niet uit wat, daar heb ik al veel mee gevarieerd en uitgeprobeerd.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 20:10
laura
Avatar van laura
laura is offline
Ik heb geleerd dat als je heel veel koud water drinkt dat je dan ook juist diarree krijgt??
__________________
..ja..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 20:15
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Ja, als je opeens veel meer water drinkt dan normaal, dan kun je dat merken inderdaad. Simpelweg om het feit dat je lichaam nu meer vocht ter beschikking heeft en je darmen dat dus niet meer uit je ontlasting hoeven te onttrekken. Andersom is dat ook zo. Mensen die opeens een stuk minder drinken dan normaal, kunnen last krijgen van verstopping, omdat het lichaam zijn vocht dan opeens ergens anders vandaan moet halen en dat dan juist wel aan de ontlasting gaat onttrekken. Eigenlijk heel logisch dus

Maar goed, dat is bij mij niet het geval, want ik drink niet opeens veel meer dan normaal of veel meer water dan normaal. Bovendien drink is sowieso nooit ijskoud water, omdat dat inderdaad zwaarder valt dan water dat iets minder koud is.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 22:09
Verwijderd
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar ik heb wel een tip: drink ors: dit is water met zout en suiker erin opgelost. Je kan waarschijnlijk zakjes met de juiste concentratie zout en suiker bij de apotheek krijgen en dit oplossen in een glas water. Het is niet lekker, maar je hebt het nodig.
Voor de rest, een eet een beetje stoppende dingen als crackers en dergelijke.
Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 12:46
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
ORS wordt bij hevige diarree inderdaad aanbevolen, voornamelijk bij kinderen. Maar zo hevig is het gelukkig niet meer bij mij. Let er wel op dat ik genoeg voedingsstoffen en zouten binnen krijg.

Verder ben ik ook wel benieuwd of er mensen zijn met het Prikkelbare darmsyndroom (spastische darm) die iets in mijn verhaal herkennen? Weet niet of het dat misschien zou kunnen zijn bij mij, moet ik nog even uitzoeken. Maar ervaringen zijn altijd welkom
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.

Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 12:48.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 13:11
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 17-07-2006 @ 13:46 :


Verder ben ik ook wel benieuwd of er mensen zijn met het Prikkelbare darmsyndroom (spastische darm) die iets in mijn verhaal herkennen? Weet niet of het dat misschien zou kunnen zijn bij mij, moet ik nog even uitzoeken. Maar ervaringen zijn altijd welkom
Van PDS is pas sprake als alle overige maag/darm ziektes zijn uitgesloten. Omdat veel klachten op elkaar lijken is het vaak moeilijk om de juiste diagnose te stellen, daarom zal de arts indien klachten langer dan een paar weken aanhouden besluiten om een nader onderzoek. (bv endo of coloscopie).

Meestel is een X maag/colon al voldoende om vast te stellen of er meer aan de hand is.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:16
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Cornel schreef op 17-07-2006 @ 14:11 :
Van PDS is pas sprake als alle overige maag/darm ziektes zijn uitgesloten. Omdat veel klachten op elkaar lijken is het vaak moeilijk om de juiste diagnose te stellen, daarom zal de arts indien klachten langer dan een paar weken aanhouden besluiten om een nader onderzoek. (bv endo of coloscopie).

Meestel is een X maag/colon al voldoende om vast te stellen of er meer aan de hand is.
Klopt. Maar dat soort onderzoeken wilde de huisarts nog even uitstellen, omdat hij die nogal ingrijpend vond en eerst nog een tijdje af wilde wachten. Wat ik opzich ook wel oke vind, want die onderzoeken zijn geen pretje idd...

Al herken ik wel heel veel in de verschijnselen van PDS en zijn mijn klachten eigenlijk al veel langer bezig dan ik in eerste instantie dacht. Niet zo hevig als nu, maar ik heb het afgelopen jaar wel een aantal perioden gehad dat mijn buik en darmen aardig ontregeld waren. Daar dacht ik in eerste instantie nu ook weer aan, alleen houden de klachten nu veel langer aan dan de vorige keren en is het allemaal wat heviger.

Maar bloed en ontlasting onderzoeken waren wel oke, dus daarom verdenkt de huisarts mij ook niet van iets ernstigs ofzo en had hij kort zelf ook al even aangegeven dat het best PDS zou kunnen zijn...
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 17:13
Verwijderd
Ik heb altijd diarree.
Wat ik ook eet of drink, niks helpt.
De ene keer is het natuurlijk heftiger dan de andere keer maar het is altijd dun.
Dolters willen me niet verder helpen omdat ze ervan overtuigd zijn dat ik laxeerpillen slik en dat ik daar eerst maar eens mee moet stoppen. Nu is dat natuurlijk niet het geval en heb ik mezelf dus maar aangeleerd om veel te drinken en veel vezelrijke producten te eten.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 18:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij heb je met een spastische darm niet alleen diarree maar wisselen diarree en verstopping zich juist af. Ik verdenk mezelf er tenminste wel van en dat heb ik dus als klachten. Ik heb ook tijden met alleen maar diarree maar dan heb ik duidelijk iets gegeten waar ik niet tegen kan en dat heb jij niet dus eigenlijk heb je hier niets aan Mag ik vragen wat voor test je hebt gehad om voedselintoleranties uit te sluiten? Ik dacht dat je dat alleen maar kon testen door te elimineren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 18:46
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-07-2006 @ 19:23 :
Mag ik vragen wat voor test je hebt gehad om voedselintoleranties uit te sluiten? Ik dacht dat je dat alleen maar kon testen door te elimineren.
Via een bloedtest, ik zag het toevallig op het testformulier staan Hoe uitgebreid dat is geweest weet ik verder niet, maar daar scoorde ik iig negatief op...

En 1 van de sypmtomen van een spastische darm is inderdaad de afwisseling van perioden met diarree en verstopping, maar je kan ook last hebben van 1 van beiden. Dus wat dat betreft past zowel jouw beeld als dat van mij daarin. Ik heb in eerste instantie hier de meeste informatie vandaan gehaald.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine SAAI leefde, SAAI leeft, SAAI zal leven! #1790
Verwijderd
500 03-03-2013 19:21
Lichaam & Gezondheid Langdurige diarree
Verwijderd
17 16-03-2007 13:41
Lichaam & Gezondheid Diarree:S
KiMZz
16 29-06-2003 18:18
Lichaam & Gezondheid diaree..
zonnebloemke
8 18-05-2003 13:02
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.