Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2012, 18:54
neeneenee
neeneenee is offline
ik ben een jongen van 16 en ik ben aan de dunne kant (dit komt omdat ik een snelle stofwisseling heb en regelmatig sport, serieus hoe veel ik ook eet ik kom nauwelijks aan)
ik zou wel wat steviger willen worden maar puisten wil ik voorkomen?
ik heb er namelijk al zo'n 5 à 10

iemand ideeen?

ik ben btw ong 72 Kg en 1.90 lang

(ik hoef geen antwoorden als: je bent aan het puberen, hoe kan ik het volgens jullie voor een groot deel voorkomen?)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 19:10
Verwijderd
Ik ben ook al aardig puber maar niet zo dun maar ook niet dik ofzo haha maar even een check vraagje :

Zit je aan je hoofd ( puisten en gezicht ) zonder dat je het echt doorhebt?

Ik heb duidelijk getest bij mezelf ( een week uitgeprobeerd ) dat als ik aan mijn puisten zit dan komen er 3x zoveel puisten terug op mijn gezicht ook al waste ik het met water maar dat hielp toen ook niet meer.

Toen heb ik mijn gezicht elke dag gewassen en ben ik nooit meer aan mijn hoofd gekomen ook al had ik jeuk en dat werkte geweldig

succes
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 19:41
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Wat hebben puisten met je gewicht(stoename) te maken?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 19:43
neeneenee
neeneenee is offline
Citaat:
Wat hebben puisten met je gewicht(stoename) te maken?
als je veel vet eet kom je aan..
als je veel vet eet krijg je puisten
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 19:44
neeneenee
neeneenee is offline
Citaat:
Ik ben ook al aardig puber maar niet zo dun maar ook niet dik ofzo haha maar even een check vraagje :

Zit je aan je hoofd ( puisten en gezicht ) zonder dat je het echt doorhebt?

Ik heb duidelijk getest bij mezelf ( een week uitgeprobeerd ) dat als ik aan mijn puisten zit dan komen er 3x zoveel puisten terug op mijn gezicht ook al waste ik het met water maar dat hielp toen ook niet meer.

Toen heb ik mijn gezicht elke dag gewassen en ben ik nooit meer aan mijn hoofd gekomen ook al had ik jeuk en dat werkte geweldig

succes
bedankt man! dat aan mijn gezicht zitten moet ik idd maar eens af leren.. ik was mijn gezicht (incl. douchen) wel zo'n 2 x per dag
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 21:53
Verwijderd
hmm ja, omdat je al zei dat je al puisten hebt raad ik je ook aan om niet bijvoorbeeld je hoofd te ondersteunen met je hand want door zulke kleine aanrakingen worden die bacteriën verspreidt en probeer ( het is lastig ) om je puisten uit te knijpen/ te prikken en dan af te vegen met wc papier en dan helemaal niet meer aan te komen

Succes
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 09:03
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
als je veel vet eet kom je aan..
als je veel vet eet krijg je puisten
En jij denkt dat je alleen aan kunt komen door meer vet te gaan eten?
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mij...-aankomen.aspx
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 09:27
neeneenee
neeneenee is offline
Citaat:
En jij denkt dat je alleen aan kunt komen door meer vet te gaan eten?
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mij...-aankomen.aspx
dankje, hier heb ik denk ik wel wat aan
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 10:29
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
ik ben btw ong 72 Kg en 1.90 lang
Dat komt overeen met een BMI van 19,94. Voor 16-jarige jongens dient de BMI tussen 16,3 en 23,9 te liggen, wil er sprake zijn van een normaal gewicht. Aangezien een BMI van 19,94 daar tussen in ligt betekent dit dat er bij jou van een normaal gewicht sprake is.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 10:56
Verwijderd
Als je 16 bent ben je meestal nou eenmaal een beetje iel en slungelig. Dat draait snel genoeg bij.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 13:42
Greenscarfed
Avatar van Greenscarfed
Greenscarfed is offline
vet eten staat niet meteen in verband met puisten... puisten komen er omdat je huid niet zuiver is.. er is ergens wel een verband, als je veel water drinkt, is dat goed voor de cellen in je huid en krijg je zo minder puisten(maar tis niet als je chocola of friet eet dat er de volgende dag een puist staat) het is meer een algemene kwestie, hoe gezonder je drinkt en eet, hoe gezonder je huid is, dus hoe minder puisten. als je huid in ongezonde staat is dan krijg je sneller puisten.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 23:29
Denkerius
Denkerius is offline
Het voedsel dat je eet heeft geen directe impact op het aantal en grote van je puisten want als je al iets te veel eet word het gebruikt in vet of spiermassa er gaan dus nooit extra koolhydraten naar je talgklieren ,die van slag zijn en zelf extra voedingstoffen opeisen waar je tot het heden niks praktisch aan kan doen, het enige wat je eventueel kan doen is jezelf uithongeren maar dat zou een zeer ongezonde huid en lichaam opleveren wat eigenlijk niemand wil

om gewicht te krijgen is ten eerste genoeg eten binnenkrijgen vooral na sporten (misschien een mooie boterham) zodat je spiermassa op peil blijft en eventueel groter word ook kun je als je een bepaalde sport doet zoals voetbal (ik weet niet welke sport jij doet) ook je andere spieren trainen door gewoon 1 keer in de week 10 minuten de tijd te nemen even tot het uiterste te gaan met push-ups, gewichtheffen, sit-ups etc. en wederom is het handig om iets te eten daarna zo krijg genoeg gezond gewicht erbij zonder dat je opeens veel meer moet gaan eten
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 12:16
Verwijderd
Je voeding doet er minder toe dan je denkt bij puistjes, je krijgt sneller puistjes van met vette vingers je gezicht aanraken dan iets vets eten. Verder zul je toch echt even moeten wachten op je groeispurt in de breedte, die komt heus nog wel.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 19:33
Bartluijten
Bartluijten is offline
Hoi, puistjes zijn stom en ik kom hier verder alleen maar om stomme reclame te maken.

Laatst gewijzigd op 21-01-2012 om 21:28. Reden: reclame zuigt.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie zwaar ongelukkig
Girliej91
10 17-06-2011 14:39
Liefde & Relatie Wie kan mij helpen?!
loesje001
48 18-08-2009 16:14
Liefde & Relatie ja exen..
Monica_90
26 03-04-2007 15:48
Liefde & Relatie Leuk meisje ontmoet tijdens het stappen
Jadakiss
22 29-10-2004 20:42
Algemene schoolzaken wat moet ik doen???
animalfreak
9 25-10-2002 23:21
Software & Hardware wie helpt mij!!!met chatten!!!
dominqe
3 18-06-2002 23:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.