Oud 30-12-2001, 14:04
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Hallo,

Een vriend van me heeft een 4.3gb harddisk, binnenkort krijgt hij een 20gb maar hij wil geen data kwijt raken noch zijn windows-instellingen want het installeren van het ISDN modem was een heel gedoe en bovendien zit er pas "vers" Windows op.

Ik wil dus een image maken van zijn 4.3Gb op de nieuwe 20Gb maar hoe doe je dat ik heb geen software daarvoor! Ik wil iets kunnen downloaden van internet wat op diskette past en waarmee je gemakkelijk een image kunt maken van een harddisk. Op zijn oude 4.3Gb heeft hij 2 partities, C:\ en D:\ maar hij wil alleen C:\ overzetten en op de 20Gb wil hij maar één partitie hebben, C:\ dus.

Hoe pak ik dit aan (stap voor stap plz want ik heb geen ervaring hiermee) en waar kan ik de software downloaden die op diskette past, zodat ik gemakkelijk zo'n image kan maken?

Greetz, Orion16
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2001, 14:28
Verwijderd
Ik denk dat je veel beter de nieuwe HD er tijdelijk naast zet, alle gegevens van de C-schijf ff overzet naar de D-schijf, vervolgens de nieuwe HD op de plaats van de oude HD zetten en de oude eruit laten. Lijkt mij het makkelijks eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 15:00
Verwijderd
Citaat:
henri schreef:
Ik denk dat je veel beter de nieuwe HD er tijdelijk naast zet, alle gegevens van de C-schijf ff overzet naar de D-schijf, vervolgens de nieuwe HD op de plaats van de oude HD zetten en de oude eruit laten. Lijkt mij het makkelijks eigenlijk.
toch is dat moeilijk; in DOS mode XCOPY gebruiken wil nog wel 's voor problemen zorgen met lange bestandsnamen (m.a.w. die raak je kwijt; zo zullen 99 van de 100 bestanden fuckin' useless zijn)..

ik zou het zo oplossen ->
split de nieuwe schijf op in meerdere partities, zorg dat je ergens GHOST.EXE en GHOST.ENV te pakken krijgt (is een pakketje van 400kB ofzo) van iemand die Norton Ghost volledig heeft (email me anders), je zet die bestanden op een bootdiskette, je gooit die oude schijf er even aan, en je maakt je image van de oude schijf op de nieuwe schijf.. (niet op je C-partitie!) vervolgens koppel je die schijf af en je geeft hem bij wijze van dank bijvoorbeeld gewoon aan mij hehe, je boot nog een keer, en zet met Ghost die image die je nou op D, E of F (whatever) hebt staan terug naar C..

zo heb je alles mooi bewaard..


Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 15:08
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
op de website van fosi (stuur email of contact op icq voor url) staat PowerQuest Drive Image 5.0
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 17:01
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
op de website van fosi (stuur email of contact op icq voor url) staat PowerQuest Drive Image 5.0

Ik heb geen ICQ Hoe groot is dat proggie?

Greetz

Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef:
Ik heb geen ICQ Hoe groot is dat proggie?

Greetz

je hebt mail..

(iig over een minuut of 5)

bdw, het pakketje is 726kB, geen 400.


Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 21:14
HIBJ
Avatar van HIBJ
HIBJ is offline
je kunt een programm downloaden ( ook via kazaa ) genaamd norton ghost

hiermee kun je images maken van je HD

heel simpel proggie
__________________
when brute force isnt working, you aint using enough [DPC]
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 00:27
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
toch is dat moeilijk; in DOS mode XCOPY gebruiken wil nog wel 's voor problemen zorgen met lange bestandsnamen (m.a.w. die raak je kwijt; zo zullen 99 van de 100 bestanden fuckin' useless zijn)..
Er stond toch Windows op? Waarom moeilijk doen dan? Gewoon HD1 & 2 erin, booten naar windows, alles kopiëren in windows (ook verborgen bestanden natuurlijk), HD 1 eruit, en klaar is kees. K, het is niet de meest elegante oplossing, maar het werkt goed.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Strange Dude schreef:
Citaat:
Dobermann schreef:
toch is dat moeilijk; in DOS mode XCOPY gebruiken wil nog wel 's voor problemen zorgen met lange bestandsnamen (m.a.w. die raak je kwijt; zo zullen 99 van de 100 bestanden fuckin' useless zijn)..
Er stond toch Windows op? Waarom moeilijk doen dan? Gewoon HD1 & 2 erin, booten naar windows, alles kopiëren in windows (ook verborgen bestanden natuurlijk), HD 1 eruit, en klaar is kees. K, het is niet de meest elegante oplossing, maar het werkt goed.
dat gaat niet werken.. waarom niet? sommige bestanden zullen gewoon domweg in gebruik zijn door Windows; en dan kun je er geen fuck mee..


Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 01:42
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Ik heb geen ICQ Hoe groot is dat proggie?

Greetz

Driveimage is wel een paar mb
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 12:42
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Gewoon de hele reut in Windows van Harddisk 1 naar Harddisk 2 copieëren? Hmm dat werkt dus niet vandaar zo'n driveImage prog.?

Hé mensen gelukig nieuwjaar alvast!

Greetz,

Orion



[Dit bericht is aangepast door Orion16 (31-12-2001).]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.