Oud 29-08-2008, 18:13
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb al vanaf m'n 12 last van een zere rug, waarschijnlijk veroorzaakt door spieren die vastzitten. Veel zeggen dat ik ermee naar de dokter moet, maar eigenlijk durf ik niet. Heb er wel elke dag last van, vooral na het werken enzo, moet ook erg op m'n houding letten als ik loop, fiets en zelfs zit. Wat moet ik doen?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 18:23
m!ke
Avatar van m!ke
m!ke is offline
Naar de dokter gaan.
__________________
I'm switching my mind back into freak mode
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 18:35
Verwijderd
vooral niet naar de dokter gaan
daar heb je helemaal niets aan
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 18:39
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Ik zou niet naar de dokter gaan. Straks gaat ie nog aan je rug zitten enzo.
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 18:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Een grote meid worden en je over je angst heen zetten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 19:20
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Je weet al wat je het best kan doen
Waarom durf je niet? Om wat je denkt dat er gedaan gaat worden of om wat er misschien gezegd gaat worden?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 19:29
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Gyropractor?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 20:48
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
@Flijn: Onze dokter zegt meestal; Al het over 3 weken nog niet over is kom dan maar terug. En das niet t enige, ben bang dat ik dan naar een fysio moet om mn rug te laten kraken en volgens mij wordtie daar niet beter van
@Missy1234567890: Wat is gyropractor?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 21:21
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Als hij dat zegt zeg jij gewoon dat je er al erg lang last van hebt, en dus over drie weken waarschijnlijk ook nog. En een fysiotherapeut is opgeleid om je beter te maken, hij kraakt je rug heus niet als -ie niet zou denken dat het hielp. Hij kan je in ieder geval betere tips over je houding en eventuele oefeningen geven dan wij.

En een chiropractor behandelt pijn dmv druk/massage.

En als je echt niet wilt: probeer een wat ontspanningsoefeningen, laat iemand je masseren, neem een warme douche?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 21:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
@Flijn: Onze dokter zegt meestal; Al het over 3 weken nog niet over is kom dan maar terug. En das niet t enige, ben bang dat ik dan naar een fysio moet om mn rug te laten kraken en volgens mij wordtie daar niet beter van
@Missy1234567890: Wat is gyropractor?
Als 'kom over 3 weken terug' is waar je bang voor bent, dan heb je eigenlijk niks te verliezen. Want zo eng is dat zinnetje niet toch? Bovendien kun jij vertellen dat je er al heel lang last van hebt. Maar spreekt ie die zin alsnog uit, dan ga je gewoon 3 weekjes later weer terug!

En een dokter stuurt je alleen door naar mensen die zorgen dat je rug beter wordt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 23:23
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Als 'kom over 3 weken terug' is waar je bang voor bent, dan heb je eigenlijk niks te verliezen. Want zo eng is dat zinnetje niet toch? Bovendien kun jij vertellen dat je er al heel lang last van hebt. Maar spreekt ie die zin alsnog uit, dan ga je gewoon 3 weekjes later weer terug!

En een dokter stuurt je alleen door naar mensen die zorgen dat je rug beter wordt.
I hope so miss ga ik t toch maar proberen...
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 11:22
blablatje
blablatje is offline
Als je er al twee jaar last van hebt zegt de dokter echt niet '"kom over drie weken maar terug", want het is intussen toch al wel duidelijk dat het niet vanzelf overgaat. Als hij/zij dat toch zegt, zeg jij gewoon: "maar ik heb er al twee jaar last van, ik wil nu iets doen waardoor het weggaat".
Waarschijnlijk stuurt hij/zij je dan wel naar de fysiotherapeut. Die gaat waarschijnlijk je rug niet kraken. Op jouw leeftijd komt rugpijn inderdaad vaak door vastzittende spieren, en kraken heeft helemaal geen invloed op vastzittende spieren. Mogelijk krijg je een "sportmassage", en waarschijnlijk oefeningen om je houding te verbeteren en je rugspieren sterker te maken.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 16:31
Verwijderd
In nederland heb je trouwens geen verwijzing van een huisarts meer nodig om naar een fysiotherapeut te gaan.
Een huisarts blijft natuurlijk handig omdat hij kan inschatten met wat voor behandeling je het meest gebaat bent.

Dus als je niet naar je huisarts wilt dan kun je altijd zelf bij een fysiotherapeut een afspraak maken.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 18:57
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Bedankt allemaal voor jullie adviezen en informatie Kga maandag even langs de huisarts, als er plek is.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 13:24
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
hej, ik ben vanochtend naar de huisarts geweest, en ik heb hoogstwaarschijnlijk een afgeplatte rug, waardoor het niet zo soepel loopt als een 'gewone' rug. Nu moet ik oefentherapie cesar/mensendieck gaan volgen om om te gaan met m'n houding enzo. Ik hoop dat het werkt. Weet iemand miss wat die therapie inhoudt?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 13:25
Verwijderd
Had je dat niet aan die dokter kunnen vragen?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 13:56
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
nee, daar heb ik niet bij nagedacht, eigelijk
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 14:07
Verwijderd
Bel 'm op.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 14:13
Verwijderd
Lang leve google.

Maar bij oefentherapie cesar/mensendieck krijg je oefeningen die je moet doen, waardoor je houding beter wordt en de klachten minder worden. Belangrijk is wel dat je die oefeningen blijt doen, anders komen de klachten net zo snel weer terug.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 16:19
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik heb ooit bij Mensnendiek gelopen en je moet daar echt goed gemotiveert heen gaan. Ik was dat niet, en daar heb ik achteraf heel erg spijt van gehad. Ik heb namelijk 10 jaar nog rondgelopen met pijn in mijn rug. Ik begin er nu eindelijk schot in te krijgen.

De oefeningen die je krijgt zijn waarschijnlijk bedoeld om spieren rustig te rekken en te verstevigen op verschillende plaatsen. Ik had bijvoorbeeld een oefening waarbij ik op 2 encyclopedieen moest zitten met gekruisde benen en dan naar voren moest hangen. Dat moest eigenlijk elke dag en dan een aantal herhalingen. 't doet op zich geen pijn, maar kan wat saai zijn.

Mijn uiteindelijke oplossing blijkt te zijn geweest dat ik meer zelfrespect kreeg (gebrek daaraan was de oorzaak) en vanzelf meer rechtop ging lopen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 16:53
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
oké dan. Ik let sinds ik last heb van mn rug wel heel erg op mn houding. Ik loop rechtop, fiets zo veel mogelijk rechtop en probeer ook rechtop achter de computer te zitten. Het heeft niet gewerkt, maar op het moment zelf heb je er minder last van.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 17:06
Verwijderd
Er zijn ook dingen waar je je niet bewust van bent dat het eigenlijk niet zo goed is. En rechtop zitten en lopen kan je ook verkeerd doen. En het kan inderdaad ook dat je oefeningen krijgt om je spieren losser, leniger, sterker, ... te maken.

Probeer die oefentherapie gewoon een tijdje, wie weet heeft het effect.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 15:34
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
oké dan. Ik let sinds ik last heb van mn rug wel heel erg op mn houding. Ik loop rechtop, fiets zo veel mogelijk rechtop en probeer ook rechtop achter de computer te zitten. Het heeft niet gewerkt, maar op het moment zelf heb je er minder last van.
Als je spieren daadwerkelijk vast zitten zijn die oefeningen op zich nog steeds wel nodig. Zelfs al DENK je dat je recht op zit, dan valt dat vaak toch een beetje tegen. Als je een tijdje die therapie volgt leer je wat echt recht is (en wat voor pijn het doet die houding aan te nemen). Dan kan je het zelf ook leren herkennen. Dan verandert er ook structureel wat, en dat is wat je wil. Want zoals je zegt, het werkt nog niet, maar het moment zelf werkt het wel.

(een rechte houding moet in feite een ontspannen houding worden, in plaats van een inspannende houding)
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 02-09-2008, 16:56
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
als je veel zit ( bijvoorbeeld achter de computer) dan heb je misschien wel baat bij een speciaal timertje voor op je computer die om de zoveel tijd zegt dat je even moet opstaan en bewegen. Mijn moeder heeft veel rugklachten en gebruikt dat sinds kort en het helpt geloof ik wel. Ik zal eens vragen hoe dat heette.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Hardlooptopic #8
Hawahaai
500 14-12-2010 00:33
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #62
darkfairy
494 28-06-2006 22:02
Lichaam & Gezondheid geoperreert en nu zere rug
tikmaarwat
1 19-03-2005 10:17
Lichaam & Gezondheid Mijn rug
aboe
9 20-12-2004 17:37
Lichaam & Gezondheid zere armen en benen....
*lieve_steph*
2 26-08-2003 16:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.