Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2004, 22:16
Verwijderd
Citaat:
maulibu schreef op 10-03-2004 @ 18:31:
trouwes uit onderzoek is gebleken dat VMBO'ers sociaal weer veel beter ontwikkeld zijn...
Nee.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 23:19
Retinite
Avatar van Retinite
Retinite is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 03-03-2004 @ 14:30:
Volgens de wet mag je pas geslachtsgemeenschap hebben als je 16 bent. En dit vind ik persoonlijk een goede richtlijn.
Hoe kan je iets natuurlijks verbieden ? (eigenlijk is de drang naar drugs ook antuurlijk maar ook verboden maar toch.....) en hoe controleren/bestraffen ze dit?

ontopic: kinderen moeten toch doen waar ze zelf zin in hebben, al vind i kwel dat 14 en 25 niet kan als allebei de slachtoffers 13 zijn laat ze dan

en zeggen als buitenstaander dat iemand er nog niet klaar voor is is onzin 'zij is 13, volgens mij is ze er niet klaar voor'/'ze denkt dat ze er klaar voor is, maar ze is dr nog veel te jong voor', niet voor anderen denken, dat kunnen ze zelf wel

en over de 'lego' gedoe, op je 14de ben je echt al ver genoeg ontwikkeld om na te denken (maar dat is nou ook weer gebonden aan niveau (-> nadenken) en verklaart t gedrag van vmboers dan)

conclusie: laat ze lekker
__________________
Sorry kindjes, maar IK ben niet te koop...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 23:54
Verwijderd
Citaat:
maulibu schreef op 10-03-2004 @ 18:31:
jezusssssssss...

ik denk dak maar gwoon nie reageer...

sjonge jonge jonge..

trouwes uit onderzoek is gebleken dat VMBO'ers sociaal weer veel beter ontwikkeld zijn...
Ik ben nieuwsgierig naar dat onderzoek. Wie heeft het geschreven en waarin is het gepubliceerd?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 16:07
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
amz schreef op 19-01-2004 @ 21:32 :
Dat is de leuke stelling voor mijn nederlands debat. Wie weet er nog een paar goede argumenten voor en tegen?
Hoe ging je debat?

Heeft iemand nog iets op zijn computer staan over dit onderwerp? Want ik heb hier namelijk ook mijn spreekbeurt over en ben altijd op zoek naar meer argumenten (voor of tegen).
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:48
Dumbass
Dumbass is offline
Ik ben nu 16 en heb een lief van 14 ma wij wachten ook gewoon tot wij beide der klaar voor zijn en dan speelt leeftijd toch totaal geen rol.
Het belangrijkste is dat je er psychisch klaar voor bent en beseft waar je mee bezig bent en het niet doet omdat het stoer zou zijn
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 22:02
Verwijderd
Je moet aan seks beginnen als je er zin in hebt, daar kan de buitenwereld niet over oordelen, ik werd ontmaagd toen ik bijna 14 was en heb er geen spijt van, vond het erg fijn enzo, er is geen leeftijd voor, je weet dat zelf het beste.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 22:08
Dennis27
Dennis27 is offline
Citaat:
Scathach schreef op 07-04-2004 @ 23:02 :
Je moet aan seks beginnen als je er zin in hebt, daar kan de buitenwereld niet over oordelen.
Ja dus.....vanaf je 13-14e word je wel eens geil ja....dus dan ben je klaar voor seks omdat je zin hebt? Maar goed, mensen van 12-15 zijn toch niet te overtuigen dat het niet goed is...maar goed...ZIN hebben in seks is toch echt heel wat anders dan er KLAAR VOOR ZIJN...bla bla...ik zeg al niets meer
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 22:19
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 20-01-2004 @ 18:32 :
Leuk punt, die intelligentie, want statistisch gezien zijn vwo leerlingen láter seksueel actief zijn dan leerlingen die het vmbo of lagere opleidingen volgen.
uhm.. intelligentie heeft in mijn ogen niet veel met vwo of niet te maken.. inzicht en goed kunnen leren des te meer (dit valt natuurljk ook onder intelligentie). maar zo zijn er genoeg vwoers die geen algemene intelligentie hebben en die niet weten wat er in de wereld/maatschappij omgaat.. dat bedoel ik met intelligentie.. een algemeen besef en inzicht.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 22:29
Dennis27
Dennis27 is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 07-04-2004 @ 23:19 :
uhm.. intelligentie heeft in mijn ogen niet veel met vwo of niet te maken.. inzicht en goed kunnen leren des te meer (dit valt natuurljk ook onder intelligentie). maar zo zijn er genoeg vwoers die geen algemene intelligentie hebben en die niet weten wat er in de wereld/maatschappij omgaat.. dat bedoel ik met intelligentie.. een algemeen besef en inzicht.
Ja ok deels waar..maar het is wel uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat mensen van bijv. de mavo eerder met seks beginnen dan mensen van het vwo...niet dat dat uitmaakt ofzo, maar tis wel zo. En tja mensen van het vwo hebben een hogere intelligente over het algemeen..tis maar net op welk vlak....mensen met een IQ van 145 kunnen supergoed in natuurkunde zijn en niet weten hoe de koningin heet..dus tja..deels klopt wat je zegt en deels niet...uhm..ging dit niet over seksualiteit? nou ja boeie...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Dennis27 schreef op 07-04-2004 @ 23:08 :
Ja dus.....vanaf je 13-14e word je wel eens geil ja....dus dan ben je klaar voor seks omdat je zin hebt? Maar goed, mensen van 12-15 zijn toch niet te overtuigen dat het niet goed is...maar goed...ZIN hebben in seks is toch echt heel wat anders dan er KLAAR VOOR ZIJN...bla bla...ik zeg al niets meer
Waarom zou je er dan niet klaar voor zijn..? als je de seks prettig vind is het toch goed lijkt me...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Dennis27 schreef op 07-04-2004 @ 23:08 :
Ja dus.....vanaf je 13-14e word je wel eens geil ja....dus dan ben je klaar voor seks omdat je zin hebt? Maar goed, mensen van 12-15 zijn toch niet te overtuigen dat het niet goed is...maar goed...ZIN hebben in seks is toch echt heel wat anders dan er KLAAR VOOR ZIJN...bla bla...ik zeg al niets meer
geil zijn is niet hetzelfde als zin hebben om sex te hebben met iemand ánders . Toen ik 13/14 was, was ik natuurlijk ook wel eens geil maar het leek me echt niks om vanalles uit te gaan voeren met andere mensen dan mezelf.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:14
Sponstanietje
Avatar van Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 08-04-2004 @ 12:15 :
geil zijn is niet hetzelfde als zin hebben om sex te hebben met iemand ánders . Toen ik 13/14 was, was ik natuurlijk ook wel eens geil maar het leek me echt niks om vanalles uit te gaan voeren met andere mensen dan mezelf.
Dan ben je er toch inderdaad niet klaar voor?

Ik ben het eens met Dennis. Als ik al zou beginnen wanneer ik er zin in had, nou..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Sponstanietje schreef op 08-04-2004 @ 13:14 :
Dan ben je er toch inderdaad niet klaar voor?
Nee, maar toen had ik dus ook nog geen zin in sex met iemand anders, alleen nog in sex met mezelf . Zo bedoelde ik het. Geil zijn hoef je niet per se met iemand anders te wiullen delen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:39
Sponstanietje
Avatar van Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 08-04-2004 @ 13:15 :
Nee, maar toen had ik dus ook nog geen zin in sex met iemand anders, alleen nog in sex met mezelf . Zo bedoelde ik het. Geil zijn hoef je niet per se met iemand anders te wiullen delen
Ja dat snap ik ook wel. Ik reageerde op jou om Dennis' punt te proberen te verduidelijken tegenover Scathach.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Sponstanietje schreef op 08-04-2004 @ 13:39 :
Ja dat snap ik ook wel. Ik reageerde op jou om Dennis' punt te proberen te verduidelijken tegenover Scathach.
Oke
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Jongeren beginnen te vroeg aan seks
brinkster
69 08-02-2007 16:44
Seksualiteit Willen jullie deze Seksenquete invulle?
Suga~Suga
258 17-10-2005 20:22
Seksualiteit Seksuele revolutie poll.
6663scarlet
38 27-08-2005 13:48
Verhalen & Gedichten Sint Niklaas-Leuven, 15:12u
lestat080
2 18-12-2004 12:51
Seksualiteit Jeugd en seks
Carrera
57 29-08-2004 14:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen nederlands betoog/debat
LennArt
1 30-10-2001 17:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.