Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2005, 22:32
JK0
JK0 is offline
Dag, ik ben een jongen van 21 en zit met het volgende...

Ik heb nu ongeveer 3,5 jaar een relatie, daarvoor kende ik haar niet...zijn elkaars eerste echte liefde.... eigenlijk is dit een relatie om van te dromen, bijna geen problemen of ruzies, hebben het ontzettend fijn samen...

Het probleem is dat m'n vriendin niet meer verliefd op me is, al bijna een jaar lang...ze twijfelt daarom aan onze relatie...ze heeft meer het idee dat ik haar broer ben, ze vindt het soms "raar"voelen....alleen ik ben af en toe nog wel verliefd op haar...

Ze is niet verliefd op iemand anders en ze ziet zich ook niet snel verliefd worden op iemand ander.. als het uit zou gaan mag ik ook niet met iemand anders gaan van haar(we zijn beide behoorlijk jaloers) ze wil me dan nog graag vaak zien, en ook nog wel willen zoenen en af en toe sex...

Ik denk dat verliefheid maar tijdelijk is, en dat ze in een dip zit waar ze hopelijk wel weer uitkomt. We passen zo goed bij elkaar en hebben het beide zo fijn samen... maar zij denk dat het van af nu alleen maar slechter zal gaan...

Ik wil niets liever dat we samen verder gaan maarja...

Wat denken jullie ervan? Heb je tips of adviezen?
alvast bedankt
greetz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2005, 22:34
JK0
JK0 is offline
Nog vergeten te melden....

ze zegt dat ze nog heel erg veel van me houd....
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 22:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Vertel het haar wat op je lever zit.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 22:35
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
hmm, volgens mij kent ze het woord 'houden van' niet? ik denk dat ze meer in dat stadium is gekomen. het lijkt me wel dat ze nog 'wat' voor je voelt, anders mocht jij echt wel je gang gaan
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 22:36
blupp
blupp is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-01-2005 @ 23:35 :
Vertel het haar wat op je lever zit.
Dat heeft hij duidelijk al gedaan.^^
Ik heb helaas geen tips voor je denk ik, gewoon er veel over praten maar ook niet te veel, misschien proberen om die verliefdheid bij haar terug naar boven te halen..weet niet hoe maar goed.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 22:41
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
blupp schreef op 27-01-2005 @ 23:36 :
Dat heeft hij duidelijk al gedaan.^^
Ik heb helaas geen tips voor je denk ik, gewoon er veel over praten maar ook niet te veel, misschien proberen om die verliefdheid bij haar terug naar boven te halen..weet niet hoe maar goed.
Ik doelde eigenlijk op dit:

Citaat:
We passen zo goed bij elkaar en hebben het beide zo fijn samen... maar zij denk dat het van af nu alleen maar slechter zal gaan...

Ik wil niets liever dat we samen verder gaan maarja...
Maar ik denk eerlijk gezegd zelf niet dat je verleifdheid zo 1,2,3 weer na boven kan toveren.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 22:42
kakelkip
Avatar van kakelkip
kakelkip is offline
hmm nou als zij vind dat als het uit is jij niet met iemand anders mag gaan zit het al fout.
Het is of het ene of het andere en ik zou haar ook daadwerkelijk die keuze laten maken.
__________________
tokkerdetoktok
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 22:42
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
JK0 schreef op 27-01-2005 @ 23:32 :
als het uit zou gaan mag ik ook niet met iemand anders gaan van haar(we zijn beide behoorlijk jaloers) ze wil me dan nog graag vaak zien, en ook nog wel willen zoenen en af en toe sex...
Vraag haar hier eens opheldering over, want mij klinkt het nogal vaag in de oren. Waarom zou ze het überhaupt uit maken als ze je toch vaak wil blijven zien, wil zoenen en sex wil? Dan ga je een beetje voorbij aan de bedoeling van het uitmaken, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 23:28
JK0
JK0 is offline
Citaat:
Vraag haar hier eens opheldering over, want mij klinkt het nogal vaag in de oren. Waarom zou ze het überhaupt uit maken als ze je toch vaak wil blijven zien, wil zoenen en sex wil? Dan ga je een beetje voorbij aan de bedoeling van het uitmaken, lijkt me
Denk omdat we beide nog heel veel van elkaar houden, en we beide toch binnenkort geen andere vriend of vriendin krijgen....en omdat het allemaal zo vertrouwd aanvoelt..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 01:21
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Klinkt niet goed, been there, done that.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 03:25
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
JK0 schreef op 27-01-2005 @ 23:32 :

ze wil me dan nog graag vaak zien, en ook nog wel willen zoenen en af en toe sex...

zou daar vaak gebruik van maken


das mijn advies yooooo
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 06:01
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
JK0 schreef op 28-01-2005 @ 00:28 :
Denk omdat we beide nog heel veel van elkaar houden, en we beide toch binnenkort geen andere vriend of vriendin krijgen....en omdat het allemaal zo vertrouwd aanvoelt..
Waarom zou je het dan niet aan laten?

Verliefdheid gaat over. Zeker als je al 3.5 jaar bij elkaar bent, ben je niet meer zo verliefd als in het begin, toen het nog spannend was en alles nog ontdekt moest worden.
Verliefdheid gaat over in houden van. Dat je het fijn vindt om bij die persoon te zijn, dat je jezelf kunt zijn.

Jouw vriendin wil nog wel seks met jou, en ze voelt zich helemaal op haar gemak bij jou. Je zegt zelf dat ze van je houdt.

Volgens mij is er niets mis, maar denkt ze dat er wat mis is.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 07:24
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
Citaat:
JK0 schreef op 27-01-2005 @ 23:32 :
alleen ik ben af en toe nog wel verliefd op haar...
Je bent af en toe nog wel verliefd op haar??? dus het meest van de tijd niet???

Ik zou nog eens goed met haar praten en vragen wat ze nou écht wilt... heeft ze eigenlijk toch geen zin meer in de relatie of is de verliefdheid overgegaan in houden van...

succes
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 07:27
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Las ik laatst een stuk over in het NRC, verliefdheid houdt uit zichzelf niet meer dan 4 jaar stand, zelfs de allersterkste. Wat dus niet betekent dat al je relaties maximaal 4 jaar gaan duren, want het is weldegelijk mogelijk om de verliefdheid weer wakker te schudden. Ik denk dat jullie misschien een beetje in de sleur geraakt zijn.
De oplossing is om samen veel nieuwe dingen te doen, en dan bedoel ik niet leuke dingen, die jullie al gedaan hebben, maar gewoon echt nieuw. Stap samen eens op de trein naar Groningen en stap dan halverwege (bij een stad die je leuk lijkt oid.) uit en ga samen lekker rondzwerven. Ga eens iets doen dat je dus nog nooit samen gedaan hebt. Het is bewezen dat deze nieuwe ervaringen met elkaar ervoor kunnen zorgen dat de verliefheid weer terugkomt.
Let wel, er is ook nog zoiets als liefde en zoiets als lust, als jullie bij de seks zoiets hebben van: .. schiet eens op,.. ik krijg kramp of ... ik moet ook nog strijken vanmiddag..., dan moet je daar ook aan werken, want een goede relatie kan volgens mij niet zonder goede seks.
Verder zei ze dat ze nog wel van je houdt, dus dat is wel goed en geen reden om van het slechtste uit te gaan. Sterkte
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 07:54
Zwarte Reiger
Avatar van Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 28-01-2005 @ 08:27 :
Las ik laatst een stuk over in het NRC, verliefdheid houdt uit zichzelf niet meer dan 4 jaar stand, zelfs de allersterkste. Wat dus niet betekent dat al je relaties maximaal 4 jaar gaan duren, want het is weldegelijk mogelijk om de verliefdheid weer wakker te schudden. Ik denk dat jullie misschien een beetje in de sleur geraakt zijn.
De oplossing is om samen veel nieuwe dingen te doen, en dan bedoel ik niet leuke dingen, die jullie al gedaan hebben, maar gewoon echt nieuw. Stap samen eens op de trein naar Groningen en stap dan halverwege (bij een stad die je leuk lijkt oid.) uit en ga samen lekker rondzwerven. Ga eens iets doen dat je dus nog nooit samen gedaan hebt. Het is bewezen dat deze nieuwe ervaringen met elkaar ervoor kunnen zorgen dat de verliefheid weer terugkomt.
Let wel, er is ook nog zoiets als liefde en zoiets als lust, als jullie bij de seks zoiets hebben van: .. schiet eens op,.. ik krijg kramp of ... ik moet ook nog strijken vanmiddag..., dan moet je daar ook aan werken, want een goede relatie kan volgens mij niet zonder goede seks.
Verder zei ze dat ze nog wel van je houdt, dus dat is wel goed en geen reden om van het slechtste uit te gaan. Sterkte
Bullshitonderzoeken.

Wij kunnen nog niet eens bepalen wanneer iemand verliefd is, laat staan wanneer iemand het niet meer is.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 08:11
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
tijdens mijn eerst en lange relatie had hij het zelfde probleem. Hij vond mij leuk maar was niet meer echt verliefd. We hebben er over gepraat en proberen aan te werken.
Dus mijn tips zijn:
doe is gek, geef haar kadootjes. Een kaartje met een lieve tekst etc. Geef haar is onverwachts een knuffel en zeg hoeveel je van haar houd. Ga iets leuks doen met elkaar!!
Er zijn vast nog veel meer dingen maar daar kan ik nu niet opkomen.
(btw bij mij is het uiteindelijk wel uitgegaan, maar dat wou je vast niet weten!! Maar voor jou is er zeker wel hoop)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 09:26
Zwarte Reiger
Avatar van Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Hoop heb je vrijwel altijd, ook als het tamelijk kansloos en uitzichtloos
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2005 @ 23:42 :
Vraag haar hier eens opheldering over, want mij klinkt het nogal vaag in de oren. Waarom zou ze het überhaupt uit maken als ze je toch vaak wil blijven zien, wil zoenen en sex wil? Dan ga je een beetje voorbij aan de bedoeling van het uitmaken, lijkt me.
inderdaad een wijze raad om dit te bespreken, laat je niet gebruiken, ook vrouwen kunnen mannen playen/gebruiken
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-01-2005, 10:36
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Ik denk dat je gewoon samen verder moet gaan...je hebt het gezellig met elkaar en jullie houden nog van elkaar. Ik denk inderdaad dat verliefdheid op een bepaald moment verdwijnt (mijn ouders zijn vast niet meer hotel-de-botel verliefd..).
Maak er gewoon samen iets leuks en moois van, ga leuke dingen doen, zoek nieuwe uitdagingen samen! Doen man!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 10:39
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
ze ziet je als een broer en ze wil nog wel sex met je. gezond
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 10:44
ZerO
Avatar van ZerO
ZerO is offline
ze is op je uitgekeken en ze wil in het rond neuken duuuh
__________________
Pardon my French
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 11:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
JK0 schreef op 28-01-2005 @ 00:28 :
Denk omdat we beide nog heel veel van elkaar houden, en we beide toch binnenkort geen andere vriend of vriendin krijgen....en omdat het allemaal zo vertrouwd aanvoelt..
Dan kun je het toch beter aanhouden? Niemand blijft immers zijn of haar hele leven verliefd op één persoon. Dat zal overgaan in 'houden van'.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 15:52
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Zo'n situatie heb ik ook gehad. Ik was meer dan 3 jaar samen met mijn vriend en ik was niet verliefd meer. Maar wehadden t nog wel heel leuk samen. Ook nooit ruzie enzo. Maar uiteindelijk heb ik toch de knoop doorgehakt...... en ik had t veel eerder moeten doen. We hebben nog supergoed contact enzo. Ik denk dat als je al afentoe het idee hebt dat je misschien niet samen oud wilt worden, je het al beter uit kan maken. Of ben ik daar niet reeel?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 16:58
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
mvh schreef op 28-01-2005 @ 11:23 :
nou geweldig.... wat een domme topic...
Waar slaat dat dan weer op. Die jongen zit daarmee. Als jij zoiets nog niet hebt meegemaakt, wil het niet meteen zeggen dat het dom is...

Ontopic: Ik denk idd dat je nieuwe uitdagingen moet zoeken. Met z'n tweeen en alleen. Als een van de twee bijvoorbeeld een tijdje naar het buitenland gaat, weet je misschien weer wat je voelt en of je die ander mist.
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 17:06
Verwijderd
Het gaat uit tenzij jullie sociale en/of financiële verplichtingen hebben jegens elkaar. Je kunt er dus beter zelf een punt achter zetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2005, 18:17
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 28-01-2005 @ 11:00 :
inderdaad een wijze raad om dit te bespreken, laat je niet gebruiken, ook vrouwen kunnen mannen playen/gebruiken
Dat lijkt me sterk, na een relatie van 3,5 jaar
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Sade schreef op 28-01-2005 @ 19:17 :
Dat lijkt me sterk, na een relatie van 3,5 jaar
Kan echt gebeuren! Zie het bij een kennis van me nu ook.
Hoe sommige mensen toch een relatie met elkaar hebben, echt onbegrijpelijk!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 22:36
JK0
JK0 is offline
Bedankt voor jullie reacties, idd ik zit er wel behoorlijk mee...

Zij heeft het idee dat het niet meer klopt,meer mij als vriend ziet dan als partner...het deed haar veel pijn om me dat te vertellen, ze wou liever dat ze nog harstikke verliefd was...
Als ik bv een tijd haar niet meer zal zien, mist ze me wel maar ze denkt dat dat komt omdat we zo lang bijelkaar geweest zijn, gewenning zeg maar....

Ze moet er over nadenken of ze wel verder met me wil...en ik ben nu bang haar kwijt te raken...

Wel is het zo dat we weinig bijzondere dingen doen samen....terwijl ik weet dat ze dat erg leuk vind...bv haar uit eten nemen, samen naar de bios of een weekendje weg

Ik ga nu de komende tijd wat meer spannende dingen met haar doen...hopelijk doet het haar goed...

Greetz..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 23:08
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik vind het altijd zo vreselijk naïef om te denken dat je altijd 'verliefd' blijft. Natuurlijk gaat het over.
Daarom moet je ook van te voren goed weten of jij en het meisje van plan zijn om als de verliefdheid over is naar iemand anders over te stappen of om bij elkaar te blijven.
Ik bedoel...er zijn zoveel jongelui die het doen om de verliefdheid.

Jezus ik formuleer niet goed vandaag. Erg frustrerend.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 23:19
Zwarte Reiger
Avatar van Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 29-01-2005 @ 00:08 :
Ik vind het altijd zo vreselijk naïef om te denken dat je altijd 'verliefd' blijft. Natuurlijk gaat het over.
Daarom moet je ook van te voren goed weten of jij en het meisje van plan zijn om als de verliefdheid over is naar iemand anders over te stappen of om bij elkaar te blijven.
Ik bedoel...er zijn zoveel jongelui die het doen om de verliefdheid.

Jezus ik formuleer niet goed vandaag. Erg frustrerend.
Ik heb er nog geen afspraken over gemaakt, maar als ik niks meer voor haar zou voelen zou ik er een einde aan maken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 09:22
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Zwarte Reiger schreef op 28-01-2005 @ 08:54 :
Bullshitonderzoeken.

Wij kunnen nog niet eens bepalen wanneer iemand verliefd is, laat staan wanneer iemand het niet meer is.
Mag ik zo vrij zijn te vragen waar jij jouw mening, dat het bullshitonderzoeken zijn aan staaft? Ik ga toch eerder voor een onderzoek dat 2 pagina's groot in een kwaliteitskrant als het NRC staat, geschreven door een wereldwijd erkende onderzoekster, naar aanleiding van haar 2e boek dat zij over dit onderwerp heeft uitgebracht. Dan jouw onbeargumenteerde conclusie dat het bullshit is. Maar dit ligt aan mij..?
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Anorexia en Relatie
hanscreatief
8 02-05-2012 10:54
Liefde & Relatie Ik durf het niet meer uitmaken
Brizia
32 23-01-2009 08:31
Liefde & Relatie [Verkering] Meisje voelt ineens niets meer voor jongen en kan het niet plaatsen?
Xerxes
26 23-03-2003 14:17
Liefde & Relatie Bang om verliefd te worden
Droyd
10 07-03-2003 08:25
Psychologie Als een vriend niet meer verder wil..
Verwijderd
27 27-02-2003 20:11
Liefde & Relatie dit is een vraagje voor een vriendin van me.
Verwijderd
14 17-09-2002 04:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.