Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 18:12
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Wie heeft er al een en wat vind je ervan?

Voor diegene die hem nog niet hebben, zou je hem willen en wat zijn je verwachtingen.

M'n broertje heeft al 2 weekjes de PSP met het spelletje Ridge Racers en persoonlijk vind ik het er netjes uitzien.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2005, 18:15
Verwijderd
Ik wacht nog een half jaar tot de prijs is gezakt naar iets betaalbaars en er leuke spellen uit zijn. Ik zit namelijk niet te wachten op Ridge racers.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 18:23
Verwijderd
Ik vind alle consoles gay, ook draagbare.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 18:28
iRoy
Avatar van iRoy
iRoy is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 05-01-2005 @ 19:15 :
Ik wacht nog een half jaar tot de prijs is gezakt naar iets betaalbaars en er leuke spellen uit zijn. Ik zit namelijk niet te wachten op Ridge racers.
Copy this. Heb net een DS gekocht.... PSP is me nu nog te duur...
__________________
Too many freaks, not enough circuses...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 18:38
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 19:23 :
Ik vind alle consoles gay, ook draagbare.
Nee, een pc-kast is stoer, lekker breed, en ruig (& luid). Lelijk en lomp. Niet dat dat helemaal er toe doet..

Wat vindt jij zo leuk aan PC-gamen?
Er zijn een hoop spellen voor consoles die niet op de PC te verkrijgen zijn, zo'n argument als op een PC kan je toch gamen waarom geld verspillen aan consoles is verwaarloosbaar. Tenzij je alleen voor de multiplatform spellen gaat, of een Xbox daarvan komt de helft naar de PC toe en de helft van de PC.

Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 18:42
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
de console vs PC war ff in een ander topic voeren
voor zover ik weet is de PSP region protected, dus zou je álles moeten importen als je je PSP uit de VS sleurt...
Ik wil hem wel importen (is véél goedkoper dan bij de europese dieven...) maar als ik dan alles moet importen gaat et lastig worden...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 18:57
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 05-01-2005 @ 19:38 :
Nee, een pc-kast is stoer, lekker breed, en ruig (& luid). Lelijk en lomp. Niet dat dat helemaal er toe doet..

Wat vindt jij zo leuk aan PC-gamen?
Er zijn een hoop spellen voor consoles die niet op de PC te verkrijgen zijn, zo'n argument als op een PC kan je toch gamen waarom geld verspillen aan consoles is verwaarloosbaar. Tenzij je alleen voor de multiplatform spellen gaat, of een Xbox daarvan komt de helft naar de PC toe en de helft van de PC.
ik heb console en pc, pc vind over algemeen beter met je shooters (call of duty, flashpoint) en rpg's rts games die alleen goed zijn op de pc, xbox voor de console games (snowboard games of race of mischien soms een rpg
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 19:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Hij lijkt me wel vet, maar moeilijk om mee te nemen, hij is namelijk vrij lang.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 19:37
Verwijderd
En je moet je schermpje goed bewaken tegen krassen. PSP draait om graphics en krassen op je scherm kunnen die goed verpesten natuurlijk. En krassen komen nogal makkelijk op zo'n 12cm breed scherm. De DS daarentegen klap je dicht, no problemo.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 19:48
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 19:23 :
Ik vind alle consoles gay, ook draagbare.
Maar er komen wel leukere games uit voor consoles. Tenzij jouw computer vol staat met emulators.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 19:49
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Robo schreef op 05-01-2005 @ 20:37 :
En je moet je schermpje goed bewaken tegen krassen. PSP draait om graphics en krassen op je scherm kunnen die goed verpesten natuurlijk. En krassen komen nogal makkelijk op zo'n 12cm breed scherm. De DS daarentegen klap je dicht, no problemo.
Ik heb gelezen dat dr bij de PSP een tasje zit om em in te doen...en überhaupt krijg je alleen krassen als je er onverantwoord mee omgaat..mn originele Gameboy heeft nieteens krassen...en die is toch heel wat jaartjes meegegaan...

De lengte valt ook wel mee..miss. 5 cm langer dan de GBA...valt dus alles mee...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 19:55
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Idd, bovendien was de Game Gear ook behoorlijk groot. Nooit problemen mee gehad.

Ik wacht zelf ook nog met het kopen van de PSP. Heb net de Nintendo DS en een PSP erbij is net iets boven mijn budget.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 20:00
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
Vice schreef op 05-01-2005 @ 20:55 :

Ik wacht zelf ook nog met het kopen van de PSP. Heb net de Nintendo DS en een PSP erbij is net iets boven mijn budget.
Via wat en hoe importeer jij?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 05-01-2005 @ 20:48 :
Maar er komen wel leukere games uit voor consoles. Tenzij jouw computer vol staat met emulators.
Ik speel sowieso nooit singleplayer games, omdat ik dat dodelijk saai vind.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 20:38
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 19:23 :
Ik vind alle consoles gay, ook draagbare.
Behalve de Playstation 2 vanwege Metal Gear Solid en GTA: SA.

Vooral Nintendo is stom.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 20:40
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 05-01-2005 @ 21:38 :
Behalve de Playstation 2 vanwege Metal Gear Solid en GTA: SA.

Vooral Nintendo is stom.
Don't fok with ninty.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 20:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 05-01-2005 @ 19:38 :
Nee, een pc-kast is stoer, lekker breed, en ruig (& luid). Lelijk en lomp. Niet dat dat helemaal er toe doet..

Wat vindt jij zo leuk aan PC-gamen?
Er zijn een hoop spellen voor consoles die niet op de PC te verkrijgen zijn, zo'n argument als op een PC kan je toch gamen waarom geld verspillen aan consoles is verwaarloosbaar. Tenzij je alleen voor de multiplatform spellen gaat, of een Xbox daarvan komt de helft naar de PC toe en de helft van de PC.
Ten eerste, je kunt alles op de PC, ook allerlei stuursystemen toevoegen aan je games. Daarnaast is de grafische kwaliteit vaak een stuk beter. En vrijwel elk spel dat ik gaaf vind is eerder danwel later ook op de PC verkrijgbaar. Waarom zou ik dan een of ander systeem op een TV gaan aansluiten terwijl ik weet dat het zoveel beter en leuker kan?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-01-2005 @ 21:44 :
Ten eerste, je kunt alles op de PC, ook allerlei stuursystemen toevoegen aan je games. Daarnaast is de grafische kwaliteit vaak een stuk beter. En vrijwel elk spel dat ik gaaf vind is eerder danwel later ook op de PC verkrijgbaar. Waarom zou ik dan een of ander systeem op een TV gaan aansluiten terwijl ik weet dat het zoveel beter en leuker kan?
Nja FF 8 bijvoorbeeld ken je wel op de pc spelen maar op PS is cker wel tjiller. Er zijn gewoon console games en pc games. Als je van pc gaames houd pc je lekker. Hou je van consoles, dan console je lekker. Hou je van beide, dan downlaod je maar of koop je beide ofzo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-01-2005, 21:49
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Nogmaals, PC vs console in een andere topic

Ik vind het maar erg moeilijk, kiezen tussen de DS en de PSP. Maar álles importen van de psp is ook een beetje lastig. Het is dus of de goedkopere ds kiezen en importen óf wachten op de psp en ds. Ik denk dat importeren of wachten in de winkel niet significant (meer dan 20%) zal schelen in geld, alleen heb je hem natuurlijk lekker eerder & goedkoper als je hem importeert.

Psp lijkt me leuk omdat hij zo gruuuuuuuwelijk playstation is, maar nintendo maakt natuurlijk ook geen slechte games en die is een makkelijker wat opladen betreft enzo op reis. Ik denk overigens echt niet dat de europese psp een langer batterij vermogen heeft, want energie zuinigere hardware ontwikkelen is duur en kost tijd. Kijk maar naar de laptops. En dan moet je er dus weer een batterij bij kopen voor iets van 40-50 euro, of aprox. 20 later als er niet-sony batterijen op de markt komen. Dat telt allemaal bij de kosten. Ik geloof overigens ook niet in batterijen met hogere levensverwachting, want reken maar dat sony daar zelf ook al aan gedacht heeft. Bovendien zijn Li-H batterijen gewoon dé batterijen van dit moment (ze worden steeds gewoner en goedkoper), en een vervanger zal zich op dit moment nog niet aanwenden.

Ook denk ik dat de video-optie van de psp erg overschat is. Beetje film kijken op je handheld, ben je nou gamer of niet. Ik kijk sowieso alleen films als ik bij vrienden ben. Dan ga je toch lekker gamen

De pro's zijn wat mij betreft een groter scherm, betere grafix,
en "sony" (net zoals een ipod nu natuurlijk wel héél stoer is).
Daar staat dan weer tegen over dat hij vrij duur is in vergelijking met de DS. Ook de games vallen hoger uit kwa prijs.

Ik hoop in iedergeval dat de concurentie flink losbarst, maar ben ik bang dat dat beperkt zal blijven tot de aanschaf prijs van de consoles, en niet door zal doorslaan naar de gameprijzen. Die bepalen immers de winstcijfers tot aan de aanwending van een nieuwe generatie, en is dus veelste heilig om aan te gaan tornen.

discusseer!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 22:14
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 05-01-2005 @ 22:49 :
Verhaal
DS heeft gameplay
DS heeft multiplayer games ( in de context van vettere multiyplayer gaames, niet gewoon simpel racen tegen elkaar )
DS heeft prijs
DS heeft batterij
DS heeft travel-ability (dat je hem makkelijker ken meenemen )
DS heeft tot nu toe veel betere verkrijgbaarheid ( games en console )
DS heeft meer games ( 120+ in de maak die bekend zijn gemaakt, sommige games worden niet bekend gemaakt)
DS heeft de kans om vernieuwende gameplay dingen ( hebben ze al redelijk maar hangt nog van de developers af voor egt baanbrekende dingen )
DS heeft backwards compatability met GBA

etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Robo schreef op 05-01-2005 @ 23:14 :
DS heeft backwards compatability met GBA

etc. etc.
Denk dat dat bij mij eigenlijk wel de doorslag zal geven als ik eenmaal moet kiezen tussen DS en PSP. Tenzij de psp hele gave rpg's/adventures heeft. Maarja, DS heeft zelda <3.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 23:54
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
de psp heeft gran turismo
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 00:15
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Robo schreef op 05-01-2005 @ 23:14 :
DS heeft gameplay
PSP ook
Citaat:

DS heeft multiplayer games ( in de context van vettere multiyplayer gaames, niet gewoon simpel racen tegen elkaar )
PSP ook...niet dual screen, maar dr zullen vast wel stoere games voor komen...ik kan me niet bedenken waarom niet...kwa multiplayer is ie tot hetzelfde in staat als de DS..behalve dan dat 2e scherm...
Citaat:

DS heeft prijs
PSP ook
Citaat:

DS heeft batterij
De batt. van de PSP gaan ook wel acceptabel mee heb ik gelezen...et is alleen maar 2 uur met backlight en vol volume, wifi aan etc. etc. en dr komt een betere accu op de markt...en als je slim bent koop je toch wel een 2e accu, zodat je door kan gaan..
Citaat:

DS heeft travel-ability (dat je hem makkelijker ken meenemen )
Wat scheelt et nou exact aan de afmetingen? 5cm? Hoorde je mensen vloeken over de grootte van de GBA?
Citaat:

DS heeft tot nu toe veel betere verkrijgbaarheid ( games en console )
Logisch, de PSP is nog niet gereleased...
Citaat:

DS heeft meer games ( 120+ in de maak die bekend zijn gemaakt, sommige games worden niet bekend gemaakt)
Playstation kennende zullen dr ook wel een shitload aan games voor uitkomen...maar et draait toch om de kwaliteit van games, niet de kwantiteit??
Citaat:

DS heeft de kans om vernieuwende gameplay dingen ( hebben ze al redelijk maar hangt nog van de developers af voor egt baanbrekende dingen )
Et enige vernieuwende wat ik kan verzinnen is et 2e scherm, maar dat kunnen we alleen maar afwachten...misschien verzint Sony wel iets geils voor de USB poort...(eye toy mini (^_^) )
Citaat:

DS heeft backwards compatability met GBA
Ik had niet minder verwacht eerlijk gezegt....aangezien de PSP geen voorloper heeft is het logischt dat ie niet backwards compatable is..in ruil daarvoor is et ook een UMD-speler en MP3 speler etc. wat de een niet heeft/kan hebben heeft de andere...


Hoe het uitpakt met de hardware zullen we maar moeten afwachten...beide apparaten beloven veel..en dat is alleen maar kijken wat ze waar kunnen maken..

Ik koop ze toch wel alle2, aangezien ik niet naar de fabrikantnaam kijk maar naar de games...en ze beide wel een goed aanbod hebben.....daarom vind ik Nintendo-/X-box-'/PS2-fanboys ook zo lame...je koopt geen apparaat voor de bedrijfsnaam...maar je koopt een console voor de goede games...

Ik heb in een eerder topic al gezegt dat ik nog wat sceptisch ben over de DS, maar dat moet ik met mn eigen ogen nog ff bekijken en er mee spelen enzo...
Wat ik wel EIS van zowel Nintendo als Playstation, is dat ze bij de NGC2/PS3 een optie INBOUWEN waarmee je DS/PSP games op TV kan spelen...want de Gameboyplayer van de NGC vind ik diefstal...
Gewoon via een speciaal kabeltje je handheld aan de console koppelen en spelen....geen extra hardware, maar gewoon ingebouwd..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 02:45
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 06-01-2005 @ 01:15 :
Logisch, de PSP is nog niet gereleased...
In Japan wel. En het aanbod qua games is erg magertjes tot nog toe.

En een eye toy mini, ik zie het al voor me, sta je daar te springen in de trein.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:10
Verwijderd
wat een trieste flamewar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2005, 10:46
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 06-01-2005 @ 03:45 :
In Japan wel.
Maar 200.000 psp's.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:04
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
Vice schreef op 06-01-2005 @ 11:46 :
Maar 200.000 psp's.
Vice, je negeert m'n vraaaaaaaag
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:29
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
De DS is veel leuker, psp is gewoon een ps2 maar dan mobieler.. leuk.. maar niks inovatiefs aan, metal gear nr 4, gran turismo nrtje x.. etc..

DS is innovatief, heeft veel leukere spellen.. van die echt leuke innovatiefe nintendo spellen.. waarmee je leuk ff met een paar man kan spelen..
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:44
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-01-2005 @ 21:44 :
Ten eerste, je kunt alles op de PC, ook allerlei stuursystemen toevoegen aan je games. Daarnaast is de grafische kwaliteit vaak een stuk beter. En vrijwel elk spel dat ik gaaf vind is eerder danwel later ook op de PC verkrijgbaar. Waarom zou ik dan een of ander systeem op een TV gaan aansluiten terwijl ik weet dat het zoveel beter en leuker kan?
Dat is grappig van pc-gamers ( niet iedereen), is dat de meeste altijd gaan vergelijken van dat een spel toch weer uitkomt op de pc. Dat is vanzelfsprekend, maar dat is juist het punt wat nergens op slaat. Dat zijn alleen de ''bekende'' spellen, vooral van xbox kan je weer terugvinden op de pc.
Uiteraard is het een kwestie van smaak, ik hou persoonlijk van japanse spellen die op de consoles uitkomen en die zijn voor 95% niet op de pc te verkrijgen. En arcade gadgets zijn ook leuk, donkey konga, arcade stick dancematten drumstellen gitaren.

Maar als je spellen zoals die van de xbox houdt dan is het logisch dat je net zo goed een pc kan kopen. Except dat ninja gaiden, otogi, rent a hero, n.u.d.e., magatame, guilty gear isuka, snk capcom nooit op de pc zullen komen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:26
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Koning schreef op 06-01-2005 @ 12:29 :
De DS is veel leuker, psp is gewoon een ps2 maar dan mobieler.. leuk.. maar niks inovatiefs aan, metal gear nr 4, gran turismo nrtje x.. etc..

DS is innovatief, heeft veel leukere spellen.. van die echt leuke innovatiefe nintendo spellen.. waarmee je leuk ff met een paar man kan spelen..
innovatieve spellen? Mario 64 rip, Metroid Prime kloon, SSB kloon(al vergeef ik et ze omdat Naruto drin zit ) etc. etc.
Dat 2e scherm heeft potentie, maar ik zie gebeuren dat et in de meeste gevallen blijft bij een map.
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:29
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-01-2005 @ 21:44 :
Ten eerste, je kunt alles op de PC, ook allerlei stuursystemen toevoegen aan je games. Daarnaast is de grafische kwaliteit vaak een stuk beter. En vrijwel elk spel dat ik gaaf vind is eerder danwel later ook op de PC verkrijgbaar. Waarom zou ik dan een of ander systeem op een TV gaan aansluiten terwijl ik weet dat het zoveel beter en leuker kan?
vind snowboard game, race game, vaak niet zo lekker spellen op de pc (en spellen als fable vind lekkerder op de xbox)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:34
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
GB DS:


PSP:
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:38
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Koning schreef op 06-01-2005 @ 12:29 :
De DS is veel leuker, psp is gewoon een ps2 maar dan mobieler.. leuk.. maar niks inovatiefs aan, metal gear nr 4, gran turismo nrtje x.. etc..

DS is innovatief, heeft veel leukere spellen.. van die echt leuke innovatiefe nintendo spellen.. waarmee je leuk ff met een paar man kan spelen..
van die echt 'leuke innovatiefe nintendo spellen'? mja leuk hoor. van mij mogen ze trouwens nog 20 MGS/GT spelletjes uitbrengen, dat is tenminste niet zo kinderachtig als 95% van de games die nintendo uitbrengt
het touchscreen op de DS is een leuk concept, dat wel.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:50
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark-The-Local-Hero schreef op 06-01-2005 @ 12:04 :
Vice, je negeert m'n vraaaaaaaag
Ik koop ze ook niet zelf. M'n moeder handelt een beetje op ebay.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 12:52
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Dit plaatje is meer exact. De randen zijn hier niet helemaal perfect.
Dat andere plaatje is verkleind.


Asphalt Urban GT voor de DS
Ik vond dit spel trouwens leuker dan Mario 64, de mini-games van mario zijn leuk
maar op een gegeven moment doe je het alleen voor de record punten. En dat is gelimiteerd na een tijdje haal je dat gewoon niet meer. Single player was veel te omslachtig. Voor de launchtitels van de DS zou ik hem nu niet kopen. Beter wachten tot er betere spellen komen. Persoonlijk hou ik van rpg; turn-based systemen en hoop text-gelul en verhaal. Dat zou een psp beter kunnen vanwege grote scherm en scherpere graphics. Dus ik prefer psp. Verwacht daar ookveel rpg's.

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 12:55.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 13:28
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Beide handhelds zijn bagger. De ene heeft een betere accu, de ander heeft beter graphics. Tja, je komt in het midden uit met beide, niet echt boeiende dingen dus....

Maar als mijn favo game op 1 van de 2 uitkomt, dan móet ik hem wel kopen, dat ben ik mezelf verschuldig dan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-01-2005, 13:50
Verwijderd
opzich boeien de graphics toch niet echt
de playstation 1 vergeleken met nintendo 64, toen was de ps minder krachtig, en er waren alsnog veel fans
playstation 2 vergeleken met gamecube
weer issie minder krachtig en weer zijn er veel fans,
en nu issie bij die handheld in t voordeel, en dan gaan ze al die playstationfans bitchen over graphics.

ik ga er toch geeneen kopen want ik heb toch geen geld over, moet nog een nieuwe computer hebben
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 14:06
Wijzerplaat
Avatar van Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Ik vind ze allebei tegenvallen, voorlopig koop ik niets.

PSP
- Slechte accu
- Afgezaagde games die je ook gewoon op de PS2 kunt spelen

DS
- Lelijke handheld en grafisch matig
- Weinig aansprekende games
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 14:22
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Wijzerplaat schreef op 06-01-2005 @ 15:06 :
Ik vind ze allebei tegenvallen, voorlopig koop ik niets.

PSP
- Slechte accu
- Afgezaagde games die je ook gewoon op de PS2 kunt spelen

DS
- Lelijke handheld en grafisch matig
- Weinig aansprekende games
Welke dan wijs ze ff aan?

Game Lijst:
- Lumines - Bandai Co.,Ltd
- The legend of heroes Gagharvtrilogy White Witch - Bandai Co.,Ltd
- Vampire Chronicle: The Chaos Tower - Capcom
- Kollon - CyberFront Corporation
- Need for Speed Underground Rivals (Working Title) - Electronic Arts
- Tiger Woods PGA Tour (Working Title) - Electronic Arts
- Armored Core Formula Front - FromSoftware, Inc.
- Rengoku: The Tower of Purgatory - Hudson Soft Co., Ltd.
- Dynasty Warriors - Koei Co., Ltd.
- Mahjong (Working Title) - Koei Co., Ltd.
- Metal Gear Acid - Konami Computer Entertainment Japan, Inc.
- Mah-Jong Fight Club - Konami Corporation
- AI Go - Marvelous Interactive Inc.
- AI Mah-Jong - Marvelous Interactive Inc.
- AI Shogi (Japanese Chess) - Marvelous Interactive Inc.
- Kotoba No Mojipittan Daijiten - Namco Limited
- Ridge Racers - Namco Limited
- Puyo Pop Fever - Sega Corporation
- Dokodemo Issyo - Sony Computer Entertainment Inc.
- Hot Shots Golf - Sony Computer Entertainment Inc.
- Puzzle Bobble Pocket - Taito Corporation
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:31
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nou ik zelf vind graphics wel een grote rol spelen, misschien niet zo groot als de gameplay of het verhaal maar toch een rol.

Als een spel echt te bagger uit ziet, dan hoef ik het niet. Ik betaal gvd weet ik niet hoeveel voor zo een shit ding, dan wilt het ook wat. Zonde van mijn geld om dan een spel te spelen, met zeer achterhaalde graphics (oke, ik speel ook af en toe Final Fantasy of een andere Pixel game)

Ik heb zelf de Psx en Ps 2, en ga waarschijnlijk ook de PSP halen, maar dat alleen omdat ik simpel weg de games op de DS niet zo leuk vindt, ik wil namelijk van die spellen zoals Metal Gear Acid, Front Mission, etc. GBA had ook zo een spel, maar dat vond ik gewoon weg bagger. Met van die tankjes een beetje rijden, met Front Mission 3 zat ik al op 80 uur en ik zat nog niet eens op de helft .
Maar dat is een eigen mening, ik wacht iniedergeval dat hij wat goedkoper wordt, wordt ie ook wel, omdat DS 'maar' 150 euro kost.
En ik wacht dat alle baby ziektes bekend zijn, eruit zijn gewerkt
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 18:42
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef op 06-01-2005 @ 01:15 :
PSP ook
Vernieuwende gameplay that is. een schermige handhelds is passé.

Citaat:
PSP ook...niet dual screen, maar dr zullen vast wel stoere games voor komen...ik kan me niet bedenken waarom niet...kwa multiplayer is ie tot hetzelfde in staat als de DS..behalve dan dat 2e scherm...
DS heb je maar 1 cartridge nodig, ook al speel je met 16 man. Dit maakt het helemaal leuk via i-net, kan je gratis multiplayeren op spellen die je zelf niet gekocht hebt.

Citaat:
PSP ook
De heeft prijs in de zin van, een DS inclusief tasje, spel, oplader is nog goedkoepr dan een PSP inclusief, nix.

Citaat:
De batt. van de PSP gaan ook wel acceptabel mee heb ik gelezen...et is alleen maar 2 uur met backlight en vol volume, wifi aan etc. etc. en dr komt een betere accu op de markt...en als je slim bent koop je toch wel een 2e accu, zodat je door kan gaan..
2e accu? Oh maak het nog duurder. Feit is, PSP maximaal 6 uur, DS tien uur. Voila, DS heeft batterij.

Citaat:
Wat scheelt et nou exact aan de afmetingen? 5cm? Hoorde je mensen vloeken over de grootte van de GBA?
Nee maar DS is lichter en minder schadegevoelig ivm inklappen. En minder gevoelige chips en sjit.

Citaat:
Logisch, de PSP is nog niet gereleased...
Euhm, kruip onder je steen vandaan.......

Citaat:
Playstation kennende zullen dr ook wel een shitload aan games voor uitkomen...maar et draait toch om de kwaliteit van games, niet de kwantiteit??
Draait om beide, 1 onwijs goeie game en voor de rest nix is kutter dan 50 redelijk goede games. En Sony en DS zullen heus wel evenredige goeie games uitbrengen afhangend van wat je leuk vind. Feit is, DS heeft nu vele male meer titels.

Citaat:
Et enige vernieuwende wat ik kan verzinnen is et 2e scherm, maar dat kunnen we alleen maar afwachten...misschien verzint Sony wel iets geils voor de USB poort...(eye toy mini (^_^) )
2e scherm, touch screen, voice recognition. Nog niet gezien op handhelds. WiFi, ook niet, PSP was er namelijk later mee. En wat dacht je van gadgets in het oplader poortje en in de GBA poort? 2 mini eye toys tegelijk. wOOt

Citaat:
Ik had niet minder verwacht eerlijk gezegt....aangezien de PSP geen voorloper heeft is het logischt dat ie niet backwards compatable is..in ruil daarvoor is et ook een UMD-speler en MP3 speler etc. wat de een niet heeft/kan hebben heeft de andere...
Nee idd, maar ik ken gelukkig wel al mijn oude vette games nog spelen. Ik begin meteen met een verzameling van 10 games zonder er voor 1 te betalen.
DS heeft movie player waar je je illegaal gedownloade films op ken kijken. Scheelt je weer geld voor de UMD movie disc. En oh, na 1 film is je batterij op.

Citaat:
Hoe het uitpakt met de hardware zullen we maar moeten afwachten...beide apparaten beloven veel..en dat is alleen maar kijken wat ze waar kunnen maken..
Nja ze zijn er al dus we kunnen al redelijk zien wat ze kunnen...

Citaat:
Ik koop ze toch wel alle2, aangezien ik niet naar de fabrikantnaam kijk maar naar de games...en ze beide wel een goed aanbod hebben.....daarom vind ik Nintendo-/X-box-'/PS2-fanboys ook zo lame...je koopt geen apparaat voor de bedrijfsnaam...maar je koopt een console voor de goede games...
Merkentrouw? Ooit van gehoord?

Citaat:
Ik heb in een eerder topic al gezegt dat ik nog wat sceptisch ben over de DS, maar dat moet ik met mn eigen ogen nog ff bekijken en er mee spelen enzo...
Wat ik wel EIS van zowel Nintendo als Playstation, is dat ze bij de NGC2/PS3 een optie INBOUWEN waarmee je DS/PSP games op TV kan spelen...want de Gameboyplayer van de NGC vind ik diefstal...
Gewoon via een speciaal kabeltje je handheld aan de console koppelen en spelen....geen extra hardware, maar gewoon ingebouwd..
Handheld op de tv? Why?



Ennuh, dis geen flamewar ofzo, een inhoudelijke discussie noemen we dit.

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 18:46.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 19:40
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
De helft van je argumenten kan je zo weerleggen...maar dat heb je volgens mij zelf ook wel door.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 20:40
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Jolt schreef op 06-01-2005 @ 18:31 :
Nou ik zelf vind graphics wel een grote rol spelen, misschien niet zo groot als de gameplay of het verhaal maar toch een rol.

Als een spel echt te bagger uit ziet, dan hoef ik het niet. Ik betaal gvd weet ik niet hoeveel voor zo een shit ding, dan wilt het ook wat. Zonde van mijn geld om dan een spel te spelen, met zeer achterhaalde graphics (oke, ik speel ook af en toe Final Fantasy of een andere Pixel game)
Een van de redenen waarom ik liever ook 2D games speel.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 17:21
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Vice schreef op 06-01-2005 @ 21:40 :
Een van de redenen waarom ik liever ook 2D games speel.
keep 2d alive
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 19:51
CrazY G
Avatar van CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
Jolt schreef op 05-01-2005 @ 20:34 :
Hij lijkt me wel vet, maar moeilijk om mee te nemen, hij is namelijk vrij lang.
dat dacht ik ook, maar het is een optische illusie
hij is namelijk bijna even groot als de ds.







__________________
oh oh den haag....
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 06-01-2005 @ 20:40 :
De helft van je argumenten kan je zo weerleggen...maar dat heb je volgens mij zelf ook wel door.
12 argumenten:
1. Dat DS innovatiever is kwa gameplay is waar.
2. Dat multiplayer met 1 cartridge beter is dan met meerdere, is waar.
3. Dat de DS goedkoper is, is waar.
4. Dat de DS een langere batterijleven heeft is waar.
5. Dat de PSP gereleased is, is waar.
6. Dat de DS 2 poorten voor gadgets heeft is waar en dat hij dus in principe 2 eye toys tegelijk kan hebben ook.
7. Dat we al kunnen zien wat ze kunnen is waar.
8. Dat ie backwards compatible is is ook waar en dat je dus meteen al je oude GBA games kan spelen ook.
9. Dat er meer dan eht 2e scherm vernieuwend is, is ook waar. handhelds hebben nog nooit WiFi, touchscreen of voice recogniton gehad.

9 out of 12

Maar ik ben maybe wel iets te koppig en tuurlijk, beide machines hebben veel te bieden. Voor de echte hardcore allround gamer moet je ze allebei hebben. Nintendroids moeten de DS hebben. Sonytoids ( ) de PSP. En zo zijn er nog veel meer groepen te linken en de zwevende kiezer zoekt het zelf maar uit .

Ik zal wel proberen wat meer respect te tonen voor de PSP .

Laatst gewijzigd op 07-01-2005 om 20:31.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 20:44
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 07-01-2005 @ 20:51 :
dat dacht ik ook, maar het is een optische illusie
hij is namelijk bijna even groot als de ds.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij ziet er toch vrij cool uit, die moet ik hebben die psp .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 22:16
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-01-2005 @ 21:44 :
Hij ziet er toch vrij cool uit, die moet ik hebben die psp .
Ik had de PSP wat langer ingeschat dan hij is...ik dacht dat het zo'n 5 cm zou schelen met de DS, maar dat is dus maar een cm of 1....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 22:22
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 07-01-2005 @ 20:51 :
dat dacht ik ook, maar het is een optische illusie
hij is namelijk bijna even groot als de ds.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Btw, heb jij hem? De psp?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 22:39
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Robo schreef op 07-01-2005 @ 21:29 :
12 argumenten:
1. Dat DS innovatiever is kwa gameplay is waar.
2. Dat multiplayer met 1 cartridge beter is dan met meerdere, is waar.
3. Dat de DS goedkoper is, is waar.
4. Dat de DS een langere batterijleven heeft is waar.
5. Dat de PSP gereleased is, is waar.
6. Dat de DS 2 poorten voor gadgets heeft is waar en dat hij dus in principe 2 eye toys tegelijk kan hebben ook.
7. Dat we al kunnen zien wat ze kunnen is waar.
8. Dat ie backwards compatible is is ook waar en dat je dus meteen al je oude GBA games kan spelen ook.
9. Dat er meer dan eht 2e scherm vernieuwend is, is ook waar. handhelds hebben nog nooit WiFi, touchscreen of voice recogniton gehad.

9 out of 12

Maar ik ben maybe wel iets te koppig en tuurlijk, beide machines hebben veel te bieden. Voor de echte hardcore allround gamer moet je ze allebei hebben. Nintendroids moeten de DS hebben. Sonytoids ( ) de PSP. En zo zijn er nog veel meer groepen te linken en de zwevende kiezer zoekt het zelf maar uit .

Ik zal wel proberen wat meer respect te tonen voor de PSP .
Maar niet alle argumenten die je opnoemt komen positef uit voor de DS...maar dat heb je vast ook wel door
argument 1 is trouwens zelfde als 9
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Iemand in bezit van PSP?
Big Boi
1 18-10-2009 15:47
Software & Hardware [PSP] GPS ontvanger, camera en IR toetsenbord
TopDrop
2 04-07-2007 20:09
Games playstation of psp?
dreux
4 19-07-2006 17:01
Games psp vs. ps2
Murfie
17 07-05-2006 20:20
Games Gechrashte PSP
Supreme Dutch
21 28-02-2006 16:04
Software & Hardware [PSP] spul op zetten
Tiño
10 28-01-2006 18:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.