Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2002, 20:29
MasterMolly
Avatar van MasterMolly
MasterMolly is offline
Dat zag ik dus op tv. In een islamitisch land was een vrouw verkracht. Nadat ze aangifte had gedaan werd ze zelf veroordeeld voor 'vreemdgaan'. Straffen hierop zijn in islamitische landen zeker niet mild. Dit kan toch niet, echt belachelijk.
__________________
Een slot op je topic Rulz!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2002, 20:34
Prada
Prada is offline
Tsja, is ook belachelijk, maar het is gewoon een verschil in cultuur; normen en waarden liggen anders, is logisch...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Prada schreef:
Tsja, is ook belachelijk, maar het is gewoon een verschil in cultuur; normen en waarden liggen anders, is logisch...
Ja dat zal best, maar zij WILDE niet verkracht worden, dus dat vreemdgaan slaat echt nergens op, ook al is die cultuur dan zo anders.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 20:40
Prada
Prada is offline
Citaat:
Duckje schreef:
Ja dat zal best, maar zij WILDE niet verkracht worden, dus dat vreemdgaan slaat echt nergens op, ook al is die cultuur dan zo anders.
Volgens jouw normen en waarden niet, nee...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 20:41
MasterMolly
Avatar van MasterMolly
MasterMolly is offline
Citaat:
Duckje schreef:
Ja dat zal best, maar zij WILDE niet verkracht worden, dus dat vreemdgaan slaat echt nergens op, ook al is die cultuur dan zo anders.
idd
het klopt trouwens ook niet dat bij vreemdgaan in die landen de mannen vaak ontzien worden, maar dat is weer iets anders.
__________________
Een slot op je topic Rulz!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 20:44
Prada
Prada is offline
Wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic...Iedereen zal hier deze actie veroordelen...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:00
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Prada schreef:
Wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic...Iedereen zal hier deze actie veroordelen...

Dat vraag ik me ook ten zeerste af... en erg veel nieuwswaarde heeft et ook al niet . Naja, nog even tijd om duidelijk te maken, en anders een hangslotje
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:01
Narrator
Avatar van Narrator
Narrator is offline
Tja, het is de Islaam. Een belachelijke cultuur. Middeleeuws gewoon.

Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:03
Prada
Prada is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Tja, het is de Islaam. Een belachelijke cultuur. Middeleeuws gewoon.

Je kunt niet spreken over een algemene islamitische cultuur...Op en actie gedaan door individuen kun en mag je een hele cultuur niet veroordelen...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:05
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Tja, het is de Islaam. Een belachelijke cultuur. Middeleeuws gewoon.

Hoe kan een godsdienst middeleeuws zijn
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:14
Narrator
Avatar van Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Prada schreef:
Je kunt niet spreken over een algemene islamitische cultuur...Op en actie gedaan door individuen kun en mag je een hele cultuur niet veroordelen...


Citaat:
waaromniet? schreef:
Hoe kan een godsdienst middeleeuws zijn


Wat vinden jullie van de Islaam??? Wat vinden jullie er nu van dat vrouwen niks te zeggen hebben in Islamitische landen? Wat vinden jullie er van dat vrouwen in Islamitische landen besneden worden wanneer ze voor het eerst ongesteld zijn geweest??

IK, vind de Islaam belachelijk... Het past meer in de middeleeuwen naar mijn mening.



Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:17
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Ik ben het er totaal niet mee eens. Maar wat is mijn mening. Maar je moet elke cultuur respecteren hun normen en waarde zijn anders
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Raptor schreef:

Wat vinden jullie van de Islaam???

Meest verheven godsdienst op deze wereld.

Citaat:
Raptor schreef:
Wat vinden jullie er nu van dat vrouwen niks te zeggen hebben in Islamitische landen?

Vrouwen hebben wel iets te zeggen.

Citaat:
Raptor schreef:
Wat vinden jullie er van dat vrouwen in Islamitische landen besneden worden wanneer ze voor het eerst ongesteld zijn geweest??

Dit is simpelweg niet waar.




Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:30
MasterMolly
Avatar van MasterMolly
MasterMolly is offline
Citaat:
Prada schreef:
Wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic...Iedereen zal hier deze actie veroordelen...

Het is actueel en het lijkt mij boeiend om te weten dat dit kan in landen met andere normen en waarden. Ik vind dat het niet kan en kan me niet voorstellen dat anderen dat wel vinden, maar misschien vinden sommigen dat hier wel.
__________________
Een slot op je topic Rulz!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:33
Narrator
Avatar van Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Dit is simpelweg niet waar.
Het gebeurt zelfs in Nederland... Erg heh?
http://nu.nl/document?n=10119
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Het gebeurt zelfs in Nederland... Erg heh?
http://nu.nl/document?n=10119
In je bron zie ik nergens staan dat de Islam dit goedkeurt. Jij wel?

Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:44
Narrator
Avatar van Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
In je bron zie ik nergens staan dat de Islam dit goedkeurt. Jij wel?

Ik zeg niet dat de Islaam dit goedkeurt, maar het gebeurt wel in veel Islamitische landen. Er worden namelijk veel normen en waarden gewoon verzonnen door Islamieten.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:50
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Ik zeg niet dat de Islaam dit goedkeurt, maar het gebeurt wel in veel Islamitische landen. Er worden namelijk veel normen en waarden gewoon verzonnen door Islamieten.
Dit is niet zo. De vrouwenbesnijdenis is een pre-islamitische, Afrikaanse ritueel. Koptische Christenen passen de vrouwenbesnijdenis ook toe naast enkele moslimsstammen in Somalie die dit gebruik nog steeds niet hebben losgelaten. Naast Somalie is Egypte het enig andere islamitische land waar vrouwenbesnijdenis voorkomt. In dit land is er een groeiend verzet tegen deze praktijken.


------------------
De ware jihad is de oorlog die elk mens te strijden heeft tegen het kwaad in zichzelf. Pas dan kun je zalig worden.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (23-03-2002).]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-03-2002, 22:18
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Prada schreef:
Volgens jouw normen en waarden niet, nee...

Volgens de niet te bediscussieren universele rechten van de mens.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 23:03
Egyptian
Avatar van Egyptian
Egyptian is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Tja, het is de Islaam. Een belachelijke cultuur. Middeleeuws gewoon.

en wat weet jij al 16 ventje nou van de islam ? Die paar bladzijde in je geschiedenis boek ? Die "mooie" verhalen van de media ?

Rot toch op man, als je nix fatsoenlijks te zeggen heb, of respect kan tonen voor andere culturen hou dan je bek!
Zift kibir!

__________________
Was ik laatst bij 'n fijne rel, breekt er opeens een voetbalwedstrijd uit.***~Nachtploeg member~
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 23:16
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Egyptian schreef:
en wat weet jij al 16 ventje nou van de islam ? Die paar bladzijde in je geschiedenis boek ? Die "mooie" verhalen van de media ?

Rot toch op man, als je nix fatsoenlijks te zeggen heb, of respect kan tonen voor andere culturen hou dan je bek!
Zift kibir!


Ik heb respect voor alle culturen, maar ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat de fundamentele rechten van de mens, waaronder democratie en gelijkheid van man en vrouw, in de Westerse samenleving het best worden nagestreefd.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 23:26
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Volgens de niet te bediscussieren universele rechten van de mens.



Die zijn zeker wel te bediscussieren, om te beginnen met de vermelding dat die door de WESTERSE wereld universeel is gemaakt...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 23:27
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Ik heb respect voor alle culturen, maar ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat de fundamentele rechten van de mens, waaronder democratie en gelijkheid van man en vrouw, in de Westerse samenleving het best worden nagestreefd.
Man... zoals ik in vorige post al probeerde duidelijk te maken, wat ben jij kortzichtig..

Ik vind alle culturen best, zolang ze maar het zelfde vinden als ik
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 23:30
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:


Die zijn zeker wel te bediscussieren, om te beginnen met de vermelding dat die door de WESTERSE wereld universeel is gemaakt...

Dus jij vindt dat waarden als democratie en gelijkheid van man en vrouw te bediscussieren zijn?
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 23:41
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Raptor schreef:

Wat vinden jullie van de Islaam??? Wat vinden jullie er nu van dat vrouwen niks te zeggen hebben in Islamitische landen? Wat vinden jullie er van dat vrouwen in Islamitische landen besneden worden wanneer ze voor het eerst ongesteld zijn geweest??

IK, vind de Islaam belachelijk... Het past meer in de middeleeuwen naar mijn mening.
Godsdienst met de meeste aanhang hier op deze aardbol.

Haha, ze hebben echt wel iets te zeggen, als je nou es IETS meer nadenkt he, en dat je er achter komt dat er supergrote verschillen zijn in islamtische landen onderling. Bijv. Turkije kan je niet vergelijken met Irak ofzo!
Zelfs in europese landen onderling zitten grote verschillen, niet alle christelijke landen zijn hetzelfde. Bullshit dus wat je zegt.

Dat klopt ook niet, ik heb bijv. in Turkije nog nooit gehoord dat een meisje besneden is ofzo Ik lach je nu echt uit, want je weet dus totaal nix van de islam, je komt aan met zwak gezeik, denkt dat je alles weet en dat je gelijk hebt.

Wat betreft die URL die je gaf, die is van 2000 en ze hebben het vooral over Surinamers daar en er staat dan ook nergens een woord over de islam, bovendien staat er NERGENS in de islam iets over vrouwenbesnijdenis.


Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2002, 23:43
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Dus jij vindt dat waarden als democratie en gelijkheid van man en vrouw te bediscussieren zijn?

Duh, de kunst is alleen dat je t wel moet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 23:45
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Raptor schreef:
Ik zeg niet dat de Islaam dit goedkeurt, maar het gebeurt wel in veel Islamitische landen. Er worden namelijk veel normen en waarden gewoon verzonnen door Islamieten.
Je bent zeker op reis door islamitische landen ofzo?
Waar baseer jij al die zooi op? media-verhalen? ach man, ga eerst leren over datgene waarover je praat en kom dan met je commentaar.
post nuttig of post niet.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 23:50
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
MasterMolly schreef:
Dat zag ik dus op tv. In een islamitisch land was een vrouw verkracht. Nadat ze aangifte had gedaan werd ze zelf veroordeeld voor 'vreemdgaan'. Straffen hierop zijn in islamitische landen zeker niet mild. Dit kan toch niet, echt belachelijk.
Ten eerste: tuurlijk is dit belachelijk!
Ten tweede: dit gebeurd niet alleen in een paar islamitische landen.
Ten derde: dit gebeurd maar in 2 islamitische landen.
Ten vierde: er is de laatste tijd veel kritiek op en komt het nog maar steeds minder voor.
Ten vijfde: welk land was het?
Ten zesde: dit wil helemaal niet zeggen dat dit in alle islamitische landen gebeurd, ronduit belachelijk dat je dat probeert te zeggen!

Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 10:11
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Godsdienst met de meeste aanhang hier op deze aardbol.


Kwantiteit zegt niks over kwaliteit.

__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 10:11
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Duh, de kunst is alleen dat je t wel moet kunnen.

Ik vind niet dat je fundamentele rechten ter discussie kunt stellen.

__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 11:04
MasterMolly
Avatar van MasterMolly
MasterMolly is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Ten eerste: tuurlijk is dit belachelijk!
idd
Ten tweede: dit gebeurd niet alleen in een paar islamitische landen.
dat maakt het niet minder slecht
Ten derde: dit gebeurd maar in 2 islamitische landen.
JA? Welke dan? Ik denk het toch echt niet. In sommige islamitische landen wordt verkracht worden nl gezien als 'seks voor het huwelijk bij jonge meisjes en dat is zekers niet in alleen' 2 islamitische landen en daarbij wordt ze zwaar bestraft.
Ten vierde: er is de laatste tijd veel kritiek op en komt het nog maar steeds minder voor.
waar bazeer je dat dan op?
Ten vijfde: welk land was het?
ik heb het niet kunnen vinden, maar wel iets over een meisje van 17 die in Nigeria verkracht werd

De wereld heeft geschokt gereageerd op de bestraffing van een zeventienjarig slachtoffer van verkrachting in Nigeria. Bariya Ibrahim Magazu heeft vrijdag honderd stokslagen gekregen wegens 'seks voor het huwelijk'.
Volgens de sharia, de islamitische wetgeving, die vorig jaar in het noorden van Nigeria is ingevoerd, is geslachtsgemeenschap voor het huwelijk een strafbaar feit.
Het slachtoffertje werd tijdens de verkrachting zwanger. De autoriteiten hebben vanwege haar zwangerschap gewacht met de voltrekking van het vonnis tot twee weken na de geboorte van de baby. Het vonnis is uiteindelijk veertig dagen na de bevalling voltrokken.
De schuldigen van de verkrachting zijn schuldeisers van haar vader. Omdat de verdachten ontkenden, werd het meisje veroordeeld tot honderdtachtig stokslagen in plaats van honderd. De mannen beweerden zelf haar betaald te hebben voor de seks. Uiteindelijk kreeg ze vrijdag strafvermindering en mocht ze na honderd stokslagen naar huis. Ze kon ondanks dat ze bont en blauw was geslagen nog lopen.

De democratisch gekozen regering staat machteloos tegenover de moslimgeestelijken die de macht in handen hebben in het noorden.

Moet je nagaan hoe groot de invloed van de islam kan zijn.


Ten zesde: dit wil helemaal niet zeggen dat dit in alle islamitische landen gebeurd, ronduit belachelijk dat je dat probeert te zeggen!
dat slaat dus nergens op, ik zei dat vreemdgaan in islamitische landen zwaar bestraft wordt en dan vooral de vrouwen.

[/B]
__________________
Een slot op je topic Rulz!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 12:01
Egyptian
Avatar van Egyptian
Egyptian is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Je bent zeker op reis door islamitische landen ofzo?
Waar baseer jij al die zooi op? media-verhalen? ach man, ga eerst leren over datgene waarover je praat en kom dan met je commentaar.
post nuttig of post niet.

Precies wat ik wou zeggen!
__________________
Was ik laatst bij 'n fijne rel, breekt er opeens een voetbalwedstrijd uit.***~Nachtploeg member~
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 12:03
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Dus jij vindt dat waarden als democratie en gelijkheid van man en vrouw te bediscussieren zijn?

nou en of!!!

vooral dat laatste. ik kan me bv. werkelijk zo enorm ergeren aan mensen die het erg vinden dat er weinig vrouwen in de politiek of het bedrijfsleven werken.

er zijn verschillen tussen man en vrouw. ik zeg niet dat het enige recht van de vrouw het aanrecht is, maar ik ben het niets eens met het ideaal van deze maatschappij dat iedereen beter zou kunnen werken, dat tweeverdieners goed zijn.


Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 12:06
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
nou en of!!!

vooral dat laatste. ik kan me bv. werkelijk zo enorm ergeren aan mensen die het erg vinden dat er weinig vrouwen in de politiek of het bedrijfsleven werken.

er zijn verschillen tussen man en vrouw. ik zeg niet dat het enige recht van de vrouw het aanrecht is, maar ik ben het niets eens met het ideaal van deze maatschappij dat iedereen beter zou kunnen werken, dat tweeverdieners goed zijn.

Het gaat om de vrijheid dat man en vrouw voor de wet gelijk zijn, als jij dat ter discussie wil stellen dan hoor je niet in een democratische staat thuis.

__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 12:30
femail
femail is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Dit is simpelweg niet waar.




WAT jullie ook zeggen: het is niet alleen de cultuur niet alleen het land niet alleen de mensen: het gaat erom dat wat er daar gebeurd met verkrachte vrouwen NIET goe et keuren valt en waar het ook mee te maken heeft : het sucks! moest ik effe kwijt.
thank you.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 12:36
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
femail schreef:
WAT jullie ook zeggen: het is niet alleen de cultuur niet alleen het land niet alleen de mensen: het gaat erom dat wat er daar gebeurd met verkrachte vrouwen NIET goe et keuren valt en waar het ook mee te maken heeft : het sucks! moest ik effe kwijt.
thank you.

helaas zijn ze in sommige gevallen op de wereld nog niet zo ver als wij hier in nederland..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-03-2002, 13:05
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Het gaat om de vrijheid dat man en vrouw voor de wet gelijk zijn, als jij dat ter discussie wil stellen dan hoor je niet in een democratische staat thuis.
Kom op zeg, het gaat zo van slap naar slapper. Als je iets ter discussie wil stellen hoor je niet in een democratische staat, kom op zeg.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 13:21
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Kom op zeg, het gaat zo van slap naar slapper. Als je iets ter discussie wil stellen hoor je niet in een democratische staat, kom op zeg.

In een democratie moet juist alles te discussieren zijn..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 13:32
arvid_18
arvid_18 is offline
Nee hoor
democratie wordt ook begrensd door de universele rechten van het mens. Je kunt moeilijk in een democratie gaan discussieren of het legitiem is vrouwen te verkrachten...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 13:34
MasterMolly
Avatar van MasterMolly
MasterMolly is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Ik vind alle culturen best, zolang ze maar het zelfde vinden als ik

Dat zijn dus niet veel culturen. Hier zijn al forummers die niet hetzelfde vinden als jij, laat staan in geheel andere culturen.
__________________
Een slot op je topic Rulz!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 17:59
DruidessI
DruidessI is offline
Hoera! Over 17 jaar mogen vrouwen een eeuw lang stemmen in Nederland!

Nog 17 jaar wachten... echter...

Suzan
(tja wat heeft dit met het onderwerp te maken, he? Denk maar eens goed na!)
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 18:00
DruidessI
DruidessI is offline
Trouwens. Wat er gebeurt is met die vrouw is verwerpelijk als het waar is zoals het staat.

Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 01:15
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
In een democratie moet juist alles te discussieren zijn..


Het lijkt me nogal gevaarlijk om aan de fundamentele rechten van de mens te gaan tornen.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 11:35
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Het lijkt me nogal gevaarlijk om aan de fundamentele rechten van de mens te gaan tornen.

Hoezo? Heeft niet iedereen recht op een dak boven zijn/haar hoofd, eten en een goede gezondheid?
(dat zijn volgens mij de _primaire_ rechten)

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Prada schreef:
Volgens jouw normen en waarden niet, nee...

volgens de normen en waarden van iedereen die normaal nadenkt en het rechtssysteem niet laat afhangen van godsdienst nee...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 14:32
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
femail schreef:
WAT jullie ook zeggen: het is niet alleen de cultuur niet alleen het land niet alleen de mensen: het gaat erom dat wat er daar gebeurd met verkrachte vrouwen NIET goe et keuren valt en waar het ook mee te maken heeft : het sucks! moest ik effe kwijt.
thank you.
Wie is "jullie"?

En wat wil je met dit bericht bereiken?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 14:32
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Hoera! Over 17 jaar mogen vrouwen een eeuw lang stemmen in Nederland!

Nog 17 jaar wachten... echter...

Suzan
(tja wat heeft dit met het onderwerp te maken, he? Denk maar eens goed na!)
Niks.

Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 14:35
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Niks.



Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 16:22
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Hoezo? Heeft niet iedereen recht op een dak boven zijn/haar hoofd, eten en een goede gezondheid?
(dat zijn volgens mij de _primaire_ rechten)

Suzan

Ja? beweer ik iets anders?


__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 18:42
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Niks.
Daar vergis je je in.

Ik vind het nogal laat dat alle vrouwen en mannen kiesrecht kregen pas in 1919! Dat gezeik over achtergestelde landen wat betreft vrouwenkiesrecht (etc.) hangt me dan ook de keel uit, want het is ECHT niet zo lang geleden dat wij vrouwen evenveel rechten hebben gekregen als mannen.

En dat vergeet men nog wel eens.

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Dames..
Cici1996
53 19-04-2015 15:30
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stelling TBS
MarlinHooijer
1 04-02-2012 10:53
Werk, Geld & Recht aangeklaagd terwijl zij schuldig is.
Milouw
24 09-03-2010 17:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Groepsverkrachtingen :s
Gatara
324 27-12-2004 19:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ayaan Hirsi Ali begint met zomeroffensief?
Mujahideen
200 21-09-2004 09:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.