Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2014, 18:27
Verwijderd
@Darkfairy, Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk worden je angsten minder.

Met mij gaat het op dit moment goed.
Heb een drukke, leuke en gezellige tijd voor de boeg, dus heb ik veel afleiding wat ik erg fijn vindt.
Zo ben ik druk bezig met het maken van een surprise voor mijn huisgenote, voor 5 december en ook ben ik druk bezig met het maken van 3D-kerstkaarten.
Ook psychisch gezien gaat het goed met mij.
Het is minder druk in mijn hoofd en ook vang ik minder prikkels op, wat erg fijn is.
Nu nog hopen dat het met mijn gezondheid ook wat beter gaat, dan is het helemaal goed .
Advertentie
Oud 01-12-2014, 12:02
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
@Darkfairy, Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk worden je angsten minder.

Met mij gaat het op dit moment goed.
Heb een drukke, leuke en gezellige tijd voor de boeg, dus heb ik veel afleiding wat ik erg fijn vindt.
Zo ben ik druk bezig met het maken van een surprise voor mijn huisgenote, voor 5 december en ook ben ik druk bezig met het maken van 3D-kerstkaarten.
Ook psychisch gezien gaat het goed met mij.
Het is minder druk in mijn hoofd en ook vang ik minder prikkels op, wat erg fijn is.
Nu nog hopen dat het met mijn gezondheid ook wat beter gaat, dan is het helemaal goed .
dat hoop ik ook diddlina.
en fijn om te horen dat het met jou zo goed gaat

Citaat:
Poe, lijkt me lastig Darkfairy. Sterkte ermee allemaal.
ja dat is het ook best wel.
dankje.

ot.
straks bij de psychiater geweest.
en me lorazepam wordt verminderd.
me zonnodig oxazepam 25 mg gaat eraf want daar merkte ik niks meer van..
en nou stelde ik als zonnodig promethazine voor.
en vandaag mag ik beginnen met promethazine 25 mg.
want ik heb teveel angsten en ik voel me heel somber.
maar omdat de promethazine sterker werkt blijkbaar.
mag ik het 1 x per dag hebben.
dus nou moet ik goed bekijken wanneer ik het denk het hardste nodig te hebben.
maar daar komen we ook wel uit.
vanmiddag nog even de bezigheid proberen.
ik pak zometeen me promethazine hopelijk hou ik het dan ook langer vol.
en verder nog corvee vandaag en het rustig aan doen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 02-12-2014, 16:46
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Vriendin R. geeft al 2 weken aan dat ze zm wil plegen, en praat sinds gisteren over niks anders meer. Ik heb geen idee wat ik moet doen, ze heeft geen vorm van hulpverlening, wil dat ook niet en ik sta zo machteloos dat ik nu al de hele dag in spanning leef of ze nog leeft of niet, en ik weet het echt even niet meer.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 02-12-2014, 21:57
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Vriendin R. geeft al 2 weken aan dat ze zm wil plegen, en praat sinds gisteren over niks anders meer. Ik heb geen idee wat ik moet doen, ze heeft geen vorm van hulpverlening, wil dat ook niet en ik sta zo machteloos dat ik nu al de hele dag in spanning leef of ze nog leeft of niet, en ik weet het echt even niet meer.
Kijk even op www.113online.nl, zij weten namelijk wel wat je voor haar kunt en mag doen. Ik heb zelf al eens zo'n chat gedaan voor een forumer en ik vond de hulpverleners erg behulpzaam!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 03-12-2014, 08:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik kan op t moment echt heel slecht met kritiek omgaan. Ik wil niet zielig doen tegen andere mensen als iets me niet lukt zoals ik dat wilde, maar tegelijk gaat het ook gewoon even niet zo geweldig...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 03-12-2014, 08:21
Verwijderd
Het ligt er aan wat voor kritiek, ik las ergens anders dat je wat te laat was omdat de trein vertraging had en dat mensen daarover zeuren... Dat is niet de positieve feedback die je kunt gebruiken om jezelf te verbeteren. Het op tijd rijden van de treinen ligt - voor zover ik weet - niet binnen jouw macht. Dergelijke kritiek zou bij mij het ene oor ingaan en het andere oor uit.
Oud 03-12-2014, 09:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Het ligt er aan wat voor kritiek, ik las ergens anders dat je wat te laat was omdat de trein vertraging had en dat mensen daarover zeuren... Dat is niet de positieve feedback die je kunt gebruiken om jezelf te verbeteren. Het op tijd rijden van de treinen ligt - voor zover ik weet - niet binnen jouw macht. Dergelijke kritiek zou bij mij het ene oor ingaan en het andere oor uit.
Geen vertraging, gewoon trein gemist dus ik moest een trein later nemen. Maar ik kan de laatste tijd in het algemeen slecht tegen kritiek, voel me er direct naar door.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 06-12-2014, 16:45
Verwijderd
Op dit moment voelt het alsof het weer drukker in mijn hoofd gaat worden.
Ik heb gisteren een heel leuke en gezellige surprise avond gehad en vandaag ben ik met mijn moeder gezellig naar de stad in Eindhoven geweest.
Gelukkig waren we al vroeg naar de stad gegaan, maar s`middags werd het toch wel druk in de stad en voelde ik onrust en prikkels in mij opkomen.
Ik vind het best wel moeilijk om met drukte om me heen om te gaan.
Ook wordt het drukker in mijn hoofd doordat de feestdagen eraan komen en wij bij mijn zus en zwager samen met mijn ouders en de kinderen van mijn zus cadeautjes onder elkaar doen op kerstavond.
Nu zal je denken, dat is toch leuk en gezellig??
ja wel, dat is het ook wel, maar de voorbereidingen zijn best wel spannend voor mij.
Ik moet een verlanglijstje maken, ik moet cadeautjes kopen, dus moet ik de drukke winkels in waar ik onrustig van wordt.
Niet fijn voor mij dus die drukke feestdagen.
Ben ook blij als de feestdagen voorbij zijn, dan is alles weer normaal en rustiger in mijn hoofd.
Hoewel ik toch ook wel weer kan genieten van de feestdagen.
Het is dus eigenlijk dubbel.
Oud 06-12-2014, 18:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het een optie voor je, Diddlina om een soort planning te maken? Bijvoorbeeld komende week kadootjes kopen (of komende week dag x kadootjes kopen als je het specifieker wil) en een lijstje maakt met wat je allemaal nog moet doen voor de feestdagen met erbij wanneer. Dan heb je in elk geval de rust in je hoofd dat als je op die dag doet wat op je lijstje staat, dat het allemaal op tijd klaar is en heb je een stuk minder stress.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-12-2014, 23:43
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb dit jaar voor sinterklaas ongeveer alles via internet gekocht. Ideaal, hoef je niet de stad in! Misschien is dat ook een optie voor jou Diddlina?
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 15-12-2014, 14:12
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
sinds vanochtend heb ik een kei grote angstaanval.
die maar niet weg gaat.
het wordt alleen maar erger.
ik wordt er duizelig en misselijk van het voelt of ik aan het zweven ben als ik loop.
en ik heb er hartkloppingen door en voel me er heel warm door in heel me lijf en soms koud.
wat het met me lijf doet maakt het nog enger allemaal.
heb me moeder al veel smsjes gestuurd ook al is ze aan het werk.
en al veel naar de verpleging gegaan.
die zeggen in het hier en nu blijven en op de grond staan.
en ze vroegen waarom ik angstig ben.
onder andere om voor het eerst 2 dagen naar me ouders te gaan volgende week.
en bang te zijn dat het misgaat terwijl dat helemaal nergens voor nodig is.
en ze zeggen dat die hartkloppingen en dat gevoel in me lijf adrenaline is en geen kwaad kan.
dat probeer ik dan ook maar steeds te denken.
en ik probeer op me ademhaling te letten.
wat zo onder het typen een beetje lukt.
en bij de bezigheid therapie lukte werken een half uur van het uur.
is beter dan helemaal niet wat de laatste tijd zo is.
en de dwanggedachten zijn nou ook moeilijk tegen te houden.
maar ik probeer het wel.
en al de spanning komt er lichamelijk uit nou.
angsten kunnen rare dingen met je lijf doen blijkt maar weer.
ik probeer me afleiding nou op de afdeling te vinden met corvee.
zo meteen maar proberen wat tv te kijken.
vanavond maar me zonnodig pakken.
en hopelijk komt me moeder vanavond langs in plaats van morgen.
dit typen lucht wel een beetje op.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 16-12-2014, 12:49
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
vanochtend toch maar me temperatuur laten meten.
en ik heb verhoging vandaar die zweverigheid en dat warm en koud voelen.
toch maar naar de bezigheid gegaan.
ik voel me nog steeds heel zweverig wat ik eng vindt op de trap.
maar dat gaat ook wel weer over.
en vanmiddag naar de kerst borrel van het activiteiten centrum en van de bezigheid.
vanavond nog huiskamer bespreking.
en daarna komt me moeder op bezoek wat ik fijn vindt.
en het verder rustig aan doen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 21-12-2014, 16:22
Verwijderd
Vandaag ben ik bij mijn ouders op bezoek.
samen met mijn moeder de laatste kerstcadeautjes gekocht en ik moet zeggen, ik ben goed geslaagd met het kopen van cadeautjes, ondanks dat ik er zo tegen op zag om de laatste kerstcadeautjes op het laatste moment in te slaan.
Waar ik wel tegen op zag is de drukte in alle winkels, maar ook dat hebben we weer mooi overleefd.
Op dit moment ben ik wel erg moe en is het ook druk in mijn hoofd, na een hele dag in de winter Efteling te zijn geweest.
Ook ben ik weer erg aan het hoesten en ben ik weer verkouden aan het worden, at niet fijn is.
Ik hoop snel dat ze wat aan mijn Imuunsysteem, weerstand en afweerstoffen kunnen doen.
Doordat mijn imuunsysteem niet goed is heb ik heel weinig weerstand en maak ik ook geen afweerstoffen aan, waardoor ik vaak ziek en of verkouden ben.
6 Januari moet ik terug komen bij de internist en dan krijg ik verder te horen van hoe en wat.
Ik ben benieuwd.
Oud 29-12-2014, 13:13
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
met kerst 2 dagen bij me ouders geweest en dat was gezellig.
vandaag laten testen op een blaas ontsteking.
wat ik gelukkig niet heb.
dus dat was spannend.
en me mede corvee,er was weg vandaag dus moest ik kijken wie er mee corvee wou doen.
dat is ook spannend wat ik kan moeilijk tegen veranderingen.
maar tot nu toe is het goed gegaan vandaag.
en ik dacht telkens dat als ik vandaag me haren ging wassen in plaats van morgen.
dat er dan wat gaat gebeuren morgen dus ik wou het eigenlijk vandaag niet doen.
maar ik heb toch vandaag me haren gewassen.
zodat ik me angsten en dwanggedachten kan tegen gaan.
heb expres ook sommige dwanggedachten vandaag niet gedaan.
heb ook al een aantal complimenten vandaag gekregen.
ik zei ook al tegen de verpleging dat ik aan de ene kan trots op me eigen ben.
omdat ik het goed heb gedaan maar aan de andere kant ben ik bang dat er morgen toch iets gaat gebeuren.
maar de verpleging zei ook al er gebeurt morgen niks.
en dat is ook zo! het zit gewoon in me gedachten.
en ik moet gewoon me gedachten de goede kant op sturen.
dit typen lucht me al op.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 29-12-2014, 15:58
beterlock
Avatar van beterlock
beterlock is offline
Het is koud en donker buiten... Maar gelukkig zit ik binnen, daar is het warm en licht! Allerbeste dag uit m'n leven! FUCK YEAH HEB OOK NOG IJS EN KOEKJES EN BIER, HOLY SHIT M'N VRIENDIN IS STRAKS OOK THUIS GVD NOG NOOIT ZO'N MOOIE DAG GEHAD ALS VANDAAG

regards,
beterlock
__________________
Beterlock, interwebsdetective, can I take a look around? oh what a fool I am to ask, of course I can!
Oud 02-01-2015, 01:15
Verwijderd
Weer eens een berichtje hier na een tijdje weg te zijn geweest. Ik ben weer terug bij af, vorige week bij mijn huisarts geweest, volgende week voor het eerst weer naar een psychologe, een andere omdat de vorige uit de vorige keer niet hielp. Ik voel me klote, het voelt als of ik weer gefaald heb en ik weet ook gewoon dat ik hier niet zelf uit kan komen maar ik wil het zo graag zelf
Oud 02-01-2015, 10:35
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
met oud en nieuw bij me ouders geweest.
het was leuk en niet leuk.
me nichtje was ook nog geweest.
heb wel een opmerking van me moeder gekregen die me pijn doet.
en gisteren was ik dus ook blij dat ik weer op de afdeling ben.
heb het er ook met de verpleging over gehad.
en vanochtend even naar de bezigheid geweest.
en ik heb me moeder ge-smst over die opmerking wat ik daarvan vindt.
de bezigheid lukte me maar een uurtje maar het is beter dan niks.
vanochtend al me haren gewassen ben ik daar ook weer vanaf tot maandag.
en nou heb ik lekker weekend lekker rustig aan doen.
vanmiddag even naar het ontmoetings centrum toe.
en morgen komen er de hele dag Disney films op tv dus dat wordt tv kijken.
en verder probeer ik me geen zorgen te maken over wat er komen gaat.
maar om me gedachten te sturen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 04-01-2015, 18:43
Verwijderd
Ik voel me op dit moment erg gespannen en druk in mijn hoofd.
Op dit moment vang ik ook weer heel veel prikkels op en let ik weer op alles en iedereen.
De feestdagen zijn gelukkig voorbij en vanaf morgen begint het normale leventje weer, wat ik erg fijn vind.
Even weer in het normale ritme komen en weer thuiswerk mogen en kunnen gaan doen, weer kunnen gaan sporten, weer naar de soos kunnen gaan enz.
Ik heb er heel veel moeite mee als alles stil ligt en alles anders loopt dan normaal.
Om zo weinig mogelijk last te hebben van prikkels, ben ik heel veel afleiding aan het zoeken, dat is op dit moment wel moeilijk want mijn hoofd staat er totaal niet naar.
Ook ben ik bang en angstig in mijn hoofd en zit ik niet bepaald op een lijn met mijn moeder, wat ik erg vervelend en rottig vindt.
Zo ben ik binnenkort jarig en mijn begeleidster vind het wel leuk als ik zelf uitnodigingen maak voor mijn verjaardag.
Dit vind mijn moeder echter niet nodig, ze zegt dan, nou, ik hoef geen uitnodiging, ik weet zo ook wel wanneer jij jou verjaardag viert.
Ik ben dan weer volop aan het denken van, doe ik het allemaal wel goed??
En het ergste van al is dat ik weer volop aan het denken ben van, waarom ben ik nog hier op deze wereld als mijn ideen toch niet goed zijn??
Ik zie er alweer tegen op om mijn verjaardag te vieren.
Maar ik heb nog 13 dagen te gaan voordat ik jarig ben, dus wie weet veranderd alles wel weer.
Laten we het hopen.
Oud 04-01-2015, 18:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Betreft die uitnodigingen kan je gewoon bedenken of jij het leuk vindt om te maken of dat jij het zelf nuttig vindt. Misschien vindt je oma (bijvoorbeeld) het wel heel erg leuk om een uitnodiging te krijgen. Probeer een beetje je eigen weg te vinden (met hulp van je begeleidster) in wat je belangrijk vindt
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-01-2015, 19:04
Verwijderd
Nerveus voor morgen, als school weer begint.
Ik hoop dat die meiden me met gym met rust zullen laten, zoals ze de afgelopen keren hebben gedaan. Maar het blijft iedere keer spannend.

Ik hoop ook echt dat mijn vriendschap met de meiden verbetert, zodat ik ze ook echt als vriendinnen ga beschouwen. Ik vind het moeilijk om iemand mijn vriendin te noemen, bang dat ze dat helemaal niet zijn.
Oud 04-01-2015, 19:27
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Weer eens een berichtje hier na een tijdje weg te zijn geweest. Ik ben weer terug bij af, vorige week bij mijn huisarts geweest, volgende week voor het eerst weer naar een psychologe, een andere omdat de vorige uit de vorige keer niet hielp. Ik voel me klote, het voelt als of ik weer gefaald heb en ik weet ook gewoon dat ik hier niet zelf uit kan komen maar ik wil het zo graag zelf
Wat goed dat je toch weer hulp hebt gezocht Ik had al eerder het idee dat je je niet goed voelde. Maar echt helemaal terug bij af ben je nou ook weer niet, want volgens mij zoek je deze keer veel sneller hulp in plaats van zelf aanmodderen! Dus dat is toch een beetje vooruitgang.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 05-01-2015, 17:39
Verwijderd
Ik had achteraf geen gym, het was te koud in de gymzaal. Dat groepje meiden stond te praten, en ik had het idee dat ze het over mij hadden, kan best achterdocht zijn, daar heb ik nogal veel last van. Maar ik voelde me in ieder geval helemaal niet meer op m'n gemak en heb het tussenuur op het toilet doorgebracht...

Verder ging het op school heel goed, en ik heb veel gelachen, het zijn gewoon die momenten die het moeilijk maken. Maar ik besef heel goed dat ik het mezelf moeilijk maak.
Oud 05-01-2015, 20:15
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Ik had achteraf geen gym, het was te koud in de gymzaal. Dat groepje meiden stond te praten, en ik had het idee dat ze het over mij hadden, kan best achterdocht zijn, daar heb ik nogal veel last van. Maar ik voelde me in ieder geval helemaal niet meer op m'n gemak en heb het tussenuur op het toilet doorgebracht...

Verder ging het op school heel goed, en ik heb veel gelachen, het zijn gewoon die momenten die het moeilijk maken. Maar ik besef heel goed dat ik het mezelf moeilijk maak.
Als je vriendinnen met iemand wilt worden kun je het best gewoon met die persoon alleen praten en niet als er een heel groepje bijstaat. Het hoeft helemaal niet over vriendschap te gaan ofzo over school kan ook gwn. Als ze aardig terug doet & en ook intresse in jou toont kan er mss een vriendschap uit ontstaat. Vriendenschappen moet je niet pushen hoor!! En sommigen mensen zijn het helemaal niet waard om je vriendin te zijn dus als het om populairiteit gaat (ik zeg niet dat het zo is) gwn niet doen, ga voor de mensen waar je echt iets aan hebt. Uiteindelijk heb ik er ook helemaal geen verstand van maar goodluck hopelijk maak je nieuwe vriendschappen
Oud 05-01-2015, 20:48
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Weer eens een berichtje hier na een tijdje weg te zijn geweest. Ik ben weer terug bij af, vorige week bij mijn huisarts geweest, volgende week voor het eerst weer naar een psychologe, een andere omdat de vorige uit de vorige keer niet hielp. Ik voel me klote, het voelt als of ik weer gefaald heb en ik weet ook gewoon dat ik hier niet zelf uit kan komen maar ik wil het zo graag zelf
Ik lees hier niet meer zo vaak als eerst maar jeetje wat naar dat het zo gelopen is, had je heel graag wat anders gegund. Wel heel goed van je dat je nu weer opnieuw hulp zoekt, ondanks dat je alles het liefste zelf wil doen. Je hoeft het echt niet allemaal alleen te doen, onthoud dat! &als je weer een keer wilt pm'en ben je altijd welkom hè! Sterkte en dikke knuffel!
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Oud 05-01-2015, 22:04
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik ben verliefd en dat wil ik eigenlijk graag van de daken schreeuwen.

Verliefd zijn kan geweldig zijn, maar soms is het minder leuk. Ik weet niet zeker of ze mij wel zo leuk vindt. Hell, ik weet niet eens zeker of we zo goed bij elkaar passen, maar toch ben ik verliefd.
Waarom vallen de beste afleidingen toch altijd in tentamenweken... -_-
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 06-01-2015, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Als je vriendinnen met iemand wilt worden kun je het best gewoon met die persoon alleen praten en niet als er een heel groepje bijstaat. Het hoeft helemaal niet over vriendschap te gaan ofzo over school kan ook gwn. Als ze aardig terug doet & en ook intresse in jou toont kan er mss een vriendschap uit ontstaat. Vriendenschappen moet je niet pushen hoor!! En sommigen mensen zijn het helemaal niet waard om je vriendin te zijn dus als het om populairiteit gaat (ik zeg niet dat het zo is) gwn niet doen, ga voor de mensen waar je echt iets aan hebt. Uiteindelijk heb ik er ook helemaal geen verstand van maar goodluck hopelijk maak je nieuwe vriendschappen
Volgens mij begrijp je me verkeerd, onder dat groepje meiden waren twee meiden die me wel eens lastigvallen. Niet degenen met wie ik echt bevriend wil raken
Oud 06-01-2015, 20:17
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Volgens mij begrijp je me verkeerd, onder dat groepje meiden waren twee meiden die me wel eens lastigvallen. Niet degenen met wie ik echt bevriend wil raken
Oh, op welke manier vallen ze je dan lastig?
Oud 07-01-2015, 08:40
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Wat een klote school is het ROC zeg. Ik weet dat alle scholen wel wat hebben, maar het ROC overtreft alles. Tijdens mijn eindgesprek voor stage, zei m'n begeleider dat school er alles aan zal doen, zodat wij dit jaar kunnen slagen. We hebben veel achterstand doordat er lessen uitvielen, slechte vervangers geregeld werden, en doordat leraren random ontslagen werden/weggingen.

Nou kwam ik op school, komt m'n begeleider naar me toe, en zegt dat ik vandaag vrij ben? 'Ja jullie leraar is er niet, we konden helaas ook geen vervanger regelen. De kans is groot dat jullie morgen ook vrij zijn.' Dus dat houdt in dat er WEER een week minder les is, en waardoor de kans WEER kleiner is dat de kans op slagen kleiner is..

Mocht er een extra jaar aan geplakt worden, dan mogen ze wel wat met de prijs doen. Want ik ga niet weer 1200 euro betalen voor zieke leraren.
Oud 07-01-2015, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Oh, op welke manier vallen ze je dan lastig?
Ze hebben een poosje mijn naam geroepen enzo, niets ergs zeg je misschien, maar het gaf me wel een rotgevoel.
Oud 07-01-2015, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Wat een klote school is het ROC zeg. Ik weet dat alle scholen wel wat hebben, maar het ROC overtreft alles. Tijdens mijn eindgesprek voor stage, zei m'n begeleider dat school er alles aan zal doen, zodat wij dit jaar kunnen slagen. We hebben veel achterstand doordat er lessen uitvielen, slechte vervangers geregeld werden, en doordat leraren random ontslagen werden/weggingen.

Nou kwam ik op school, komt m'n begeleider naar me toe, en zegt dat ik vandaag vrij ben? 'Ja jullie leraar is er niet, we konden helaas ook geen vervanger regelen. De kans is groot dat jullie morgen ook vrij zijn.' Dus dat houdt in dat er WEER een week minder les is, en waardoor de kans WEER kleiner is dat de kans op slagen kleiner is..

Mocht er een extra jaar aan geplakt worden, dan mogen ze wel wat met de prijs doen. Want ik ga niet weer 1200 euro betalen voor zieke leraren.
http://www.onderwijsinspectie.nl/contact
Oud 07-01-2015, 20:50
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Ze hebben een poosje mijn naam geroepen enzo, niets ergs zeg je misschien, maar het gaf me wel een rotgevoel.
Oh hmm, ik snap het. Soms roepen mensen ook mijn naam, terwijl ik niets met ze te maken wil hebben. Negeren is een oplossing, of gewoon vragen wat is er. Zolang je er niet op reageert zoals zij willen, houden ze vanzelf op.
Oud 07-01-2015, 21:28
Verwijderd
Had vandaag eigenlijk mijn eerste therapie maar ik ben ziek thuis gebleven, het kon gewoon echt niet. Wel balen, maar nu voor volgende week maar afgesproken en hopen dat ik morgen gewoon weer naar school kan.
Oud 08-01-2015, 07:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Had vandaag eigenlijk mijn eerste therapie maar ik ben ziek thuis gebleven, het kon gewoon echt niet. Wel balen, maar nu voor volgende week maar afgesproken en hopen dat ik morgen gewoon weer naar school kan.
Hoe eng die therapie ook lijkt, het is wel heel zinvol om naar toe te gaan. Die mensen zitten klaar om jou te helpen en als ze dat doen op een manier waar jij je niet fijn bij voelt kan je dat ook gewoon zeggen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 09-01-2015, 13:52
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
na veel spanningen om naar huis te gaan toch maar besloten om op de afdeling te blijven.
en dat is toch wel fijn.
nou volgende week naar huis op weekend.
vanochtend bezigheid gehad eventjes zolang het lukte.
en daarna nog een wasje gewassen.
en me vader is net op bezoek geweest en dat was fijn.
nou heb ik het gevoel dat me gedachtes met me op de rol gaan.
en dat is helemaal niet fijn want voor mijn gevoel moet ik alles bekijken of het er nog wel ligt enzo.
de verpleging zegt even afleiding zoeken en tv kijken.
en anders straks me zonnodig komen vragen.
en ik probeer het verder rustig aan te doen want het is weekend!.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 09-01-2015, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Hoe eng die therapie ook lijkt, het is wel heel zinvol om naar toe te gaan. Die mensen zitten klaar om jou te helpen en als ze dat doen op een manier waar jij je niet fijn bij voelt kan je dat ook gewoon zeggen
Ja ik weet het, ik zie er ook wel heel erg tegen op, maar ik ga wel. Ben gewoon echt ziek, denk ik een griepje meegepikt, mijn oppasmeissie was ook al slecht te pas. Vandaag ook thuis gebleven van school. Weekendje uitzieken en dan volgende week er weer tegen aan!
Oud 10-01-2015, 11:57
123anoniem1234
123anoniem1234 is offline
Nou. Ik ga ook maar eens wat plaatsen. Ik voel me best wel naar. Ik maak me veel te snel druk om dingen want het valt allemaal wel mee. Maar ik ben gewoon bang dat ik niet meer zo fanatiek kan sporten (ik ben een tijd geleden aangereden en heb nog steeds last van een veel te gespannen rug en ik loop wel bij de fysio maar sporten lukt gewoon niet meer zo goed) als ik altijd deed en ik ben bang dat ik straks al mijn werk verknal voor mijn studie. Ik wou dat ik niet zoveel piekerde.
Oud 13-01-2015, 10:21
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
vanochtend bij de wondspecialist geweest.
en me been moest eigenlijk gezwachtelt worden.
omdat er veel vocht zit in de wond waardoor het weer open gaat.
maar nou zit er tot vrijdag een strakke kous om.
wat mischien het zwachtelen voorkomt.
ik hoop het want ik baal er echt van.
heb door al me angsten ook na lange tijd weer de neiging tot am.
gisteren en vandaag ben ik eerder terug gekomen op de afdeling.
en vanmiddag blijf ik ook lekker rustig op de afdeling.
en morgen ga ik het weer proberen bij de bezigheid.
ik wou dat die angsten weg waren want ik wordt er helemaal somber van.
ik hoop dat ik vanmiddag wat de rust kan vinden.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 13-01-2015, 22:55
Verwijderd
De afgelopen dagen vooral geslapen, nog steeds niet fit. Zo weer lekker verder proberen te slapen, voel me echt futloos.
Oud 24-01-2015, 12:10
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
de laatste tijd zijn me angsten veel heftiger.
en voel ik me ook veel meer somber en de neiging tot am wat lang geleden is.
maar de verpleging en de psycholoog vinden wel dat ik het goed doe.
omdat ik het op tijd aan geef en om me zo nodig vraag.
en met een van de verpleging heb ik afgesproken dat ik dit weekend hier op de afdeling blijf.
dat is ook beter op dit moment.
en dat vindt ik zelf ook en me moeder ook.
ik baal ook dat me been er maar niet beter uitziet.
ze gaan nou overleggen of ze gaan zwachtelen maar dat hoor ik dinsdag.
en ik heb nou voor 2 weken creme gekregen want ik heb nou ook eczeem op me lijf.
en die creme moeten ze 2x per dag insmeren dat vindt ik wel spannend.
voor als er mannelijke verpleegkundige aan het werk zijn terwijl die spanning op het moment zelf wel meevalt.
ik baal er wel van maar ik hoop dat het na die 2 weken met de creme smeren minder word of weg gaat.
en nou ff lekker muziek luisteren.
straks komt me vader op bezoek.
en morgen komt me moeder op bezoek.
daar heb ik wel zin in.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 25-01-2015, 17:57
Verwijderd
Ik heb al een aantal weken een drukkend en beklemmend gevoel op mijn borst.
verder voel ik me eigen gespannen, diep van binnen voel ik me eigen erg verdrietig, voel ik me eigen bang en angstig en kom ik s`avonds slecht in slaap en slaap ik s`nachts ook erg slecht en word ik regelmatig s`nachts wakker.
Waar het vandaan komt????
Ik weet het niet, eigenlijk gaat het heel goed met mij en is iedereen erg trots op mij, dus dat is het gekke ervan.
Morgen heb ik weer een gesprekje met mijn psychologe en dan zal ik het hier eens over gaan hebben, want ik weet het even niet meer en afleiding zoeken doe ik al voldoende.
Oud 27-01-2015, 10:31
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
gisteren een brief voor de psychiater en de verpleegkundige getypt.
waarin staat hoe ik me echt voel.
want ik voel me zo angstig en somber dat ik het erdoor soms niet meer zie zitten.
en dat was al een hele tijd geleden dat ik me voor nou zo voelde.
en nou is me temazepam voor de nacht verhoogd.
alles voelt donker om me heen op het moment.
en door de creme is me eczeem en de jeuk ook al veel minder.
zelfs als de mannelijke verpleegkundige me insmeren vindt ik het al niet meer eng,
ik wou dat ik me gewoon goed voelde.
heb het helemaal gehad nou.
en over een nieuwe begeleid wonen plek heb ik ook nog steeds niks gehoord.
dat helpt ook niet echt mee.
maar dat is gewoon afwachten.
en donderdag alles tegen de psycholoog zeggen.
vandaag naar de wondspecialist geweest.
ze hebben niet overlegt over zwachtelen dus dat hoeft nou niet.
en als die plek dicht is mag ik die insmeren.
nou hoeft er een paar dagen geen gaasjes op.
en vrijdag moet ik er weer heen.
dus nou is het een uitdaging voor mij om er af te blijven tot vrijdag.
en net ben ik eerder terug naar de afdeling gekomen.
nou vanmiddag nog een uurtje proberen bij de bezigheid.
en ik probeer te genieten van de kleine dingen.
ook al is dat wel moeilijk maar het moet wel.
want ik wil niet verder in dat zwarte gat vallen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 27-01-2015, 22:30
Verwijderd
Morgenochtend weer naar de huisarts. De psych waar ik naar toe zou gaan wil niet meer omdat ze vindt dat ik niet graag genoeg wil omdat ik de afgelopen 3x dus had afgezegd (ik was ruim een week ziek waardoor ik de eerste 2x miste en vorige week veranderde mijn lesrooster waardoir ik niet kon komen). Wel kut dat ze dan direct gaat zeiken: je bent 3x niet geweest: oke dan wil je niet doei. Ik snap ook wel dat het overkomt als een rotsmoes maar het is gewoon een stomme toevalligheid en ik wil dus wel hulp want ik kan het zelf niet. Ik merk dat ik steeds dieper wegzak en herken weer steeds meer en vaker dingen terug die ik niet terug wil zien. Ik wil gewoon weer vooruit en weer leuk leven, afrekenen met angsten en met dingen uit het verleden en doorgaan met mijn leven. Zoals het nu gaat kan het niet en dat weet ik zelf ook gewoon wel. Ik zie best wel op tegen morgen, hopen dat mn huisaets niet ook boos is. Overigens direct mijn oor laten kijken want volgens mij heb ik weer eens een oorontsteking te pakken.

Darkfairy: heel veel sterkte en wat goed dat je typt wat je ecjt voelt, hopelijk helpt het je verder : )
Oud 29-01-2015, 21:37
123anoniem1234
123anoniem1234 is offline
sterkte allemaal!

de laatste tijd ben ik echt veel bang. Voor verschillende dingen, maar ik ben vooral bang als ik alleen ben. 's Avonds als ik in mijn kamer zit of als ik moet studeren. Niet specifieke angsten, behalve dan die als ik aan het fietsen ben en er auto's voorbij rijden. Door een soort knoop in mijn buik blijf ik er maar over piekeren.

Als ik samen met mensen ben, of dingen aan het doen ben, dan valt het wel mee en pieker ik niet zo. Ik doe ook veel leuke dingen en het sporten gaat steeds beter. Ik heb veel lieve vrienden, maar bijna allemaal hebben ze wel een probleem of zitten ze ergens mee. Ik wil ze allemaal helpen, maar dat gaat niet.
Oud 01-02-2015, 09:02
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
vorige week met mijn coordinator een schriftje gemaakt.
met vragen die ik aan haar kan stellen en afspraken.
en ik moet er elke dag wat positiefs in schrijven.
wat me gisteren niet gelukt is wel fijn zo'n schriftje.
vrijdag met me moeder naar uden naar de houtbrox geweest.
daar gewinkelt en wat gegeten en gedronken.
en boodschappen gehaald was gezellig.
dit weekend ben ik gewoon op de afdeling.
en me vader is gisteren even langs gekomen.
dat vond ik ook heel fijn.
en vandaag maakte ik me heel druk om het douchen het zwachtelen en het zalven.
terwijl dat allemaal goed is gegaan!.
ben wel door de angsten al sinds 7:30 wakker en om 8:00 stond ik al na het douchen beneden.
maar nou is het wel al klaar voor vandaag en hoef ik eigenlijk nergens meer angstig voor te zijn.
maar ik voel me zo angstig en de somberheid komt ook weer op.
toch maar proberen afleiding te zoeken.
en bedenken dat het allemaal goed komt.
gelukkig morgen middag weer naar de psycholoog toe.
aan morgen moet ik nog niet denken.
eerst maar eens zien hoe vandaag loopt!.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 01-02-2015, 15:11
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
het is vanochtend met am misgegaan.
na weet ik veel hoeveel maanden en ik baal ervan.
wel vanochtend tegen de verpleging gezegd en laten zien.
en net toch maar een zo nodig op na 2 dagen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 08-02-2015, 12:38
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
@Melove,
wat voor therapie krijg je daar dan?

OT: paar weken geleden laatste therapieafspraak gehad, voelde toch wel even raar, na al die jaren geen enkele vorm van therapie meer te hebben. Maar dat betekent wel dat het steeds beter gaat. Nu heb ik alleen nog Joyce en mijn mentor op school. En een psychiater waar ik niet zoveel aan heb maar daar ga ik eens per jaar heen gewoon omdat contact open te houden mocht ik haar wel nodig hebben.
Het gaat steeds beter met me, stage is afgelopen en die overgang van stage weer terug naar school vond ik wel even moeilijk.
In het begin had ik op school ook meteen last van een meisje waarvan ik dacht dat ik haar als vriendin kon beschouwen maargoed, die heb ik even laten weten dat ze daarmee moet ophouden. Het onderwerp vrienden vinden en vooral houden is nog steeds lastig, en ik zit er ook steeds meer mee dat dat me nooit lukt. Al hoewel het wel logisch is dat dat niet zo soepel gaat met zo'n verleden. Er zijn heel veel mensen in de categorie 'leuk om mee te kletsen als ik ze tegenkom' en 'leuk om op school mee om te gaan' en 'leuk om af en toe mee af te spreken' heeft er ook een paar, zegmaar, maar echt mensen die ik als 'beste vrienden' beschouw en bij wijze van spreken op elk moment zou durven bellen als er wat is zijn er niet echt. En daar baal ik best wel van, hoewel ik ook niet moet zeuren want in die laatste 2 groepen die ik net noemde komen wel steeds meer mensen.
Oud 08-02-2015, 22:32
Verwijderd
Dat weet ik nog niet, ik moet nog intake. Ik heb volgende week dinsdag intake. Een andere dan eerst gepland maar we zien wel, als het maar werkt wat ik kan wel even wat hulp gebruiken.
Het gaat eigenlijk helemaal niet zo goed nog steeds en daar baal ik wel van. Ik heb gewoon nergens zin meer aan en ik heb mijn emoties niet meer onder controle. Ik ben t/m morgen geschorst, ik heb gevochten op school. Morgen eind vd middag een gesprek of ik dinsdag weer terug mag komen. Ik snap het ook niet, ik ben helemaal niet agressief, de laatste keer dat ik iemand heb geslagen ofzo hiervoor kan ik me niet eens meer herrinneren maar ik was gewoon zo ontzettend boos en ik had gewoon een waas voor mn kop ofzo en ik weet dat het slecht is en ontzettend xom maar ze verdiende het zo om een kewr naar de grond te gaan. Mijn ouders zijn helemaal pissig en ik mag tm het einde vd maand niwt weg maar dat vind ik ook verder niet zo'n punt. Laat mij maar lekker thuis zijn maar echt wtf.
Oud 09-02-2015, 22:18
Verwijderd
Vanmiddag gesprek gehad op school. Omdat ik geen spijt toon ben ik morgen nog niet welkom. Woensdagmorgen moet ik op gesprek bij de schoolpsycholoog en die bepaald dan of ik de rest van de dag op school 'mag' blijven.
Het klinkt misschien gek maar ik heb ook gewoon geen spijt. Die stomme tut zit me al 2 jaar aan alle kanten dwars terwijl ik dr niets heb gedaan en nooit een kans gehad heb. Toen ze vrijdag weer een kutopmerking maakte sloegen de stoppen vij mij gewoon door en toen heb ik haar geslagen en naar de grond getrokken. Ik weet dat het niet neyjes is maar ze verdiende het gewoon. En ik weet ook wel dat ik fout zit maar ik heb er geen spijt van. Dat heb ik van evers vandaag ook gezegd, vond hij niet zo leuk. Hij wil dat ik mijn excuses aanbied, en vind dat ik het niet hoef te menen maar dat is dus tegen mijn principes in. Als het je niet spijt moet je ook geen sorry zeggen. Nu morgen nog een dagje vrij en dan zie ik woensdag wel weer.
Oud 09-02-2015, 22:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien dat je niet echt sorry hoeft te zeggen maar wel uit kunt leggen, eventueel in een brief, waarom je dit gedaan hebt. Benadruk dan vooral wat die dingen gevoelsmatig met jou deze en niet zozeer wat zij allemaal wel niet fout deed. Je kunt dan ook best zeggen dat je haar niet had hoeven slaan, omdat dat niets oplost, als je dat er in wil zetten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 10-02-2015, 14:25
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou, blijkbaar is het de bedoeling dat je liegt over dat je spijt hebt, dus dat is dan waarschijnlijk het beste plan.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie zelfmoord
Verwijderd
63 07-05-2014 21:07
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.