Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2006, 20:47
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Ik heb nu dus Norton Ghost 9 geleent, omdat het me makkelijk leek om een image te maken van mijn c schijf, zodat ik niet steeds windows XP opnieuw hoef te installeren (tenminste dat dacht ik).

Zover ik kan zien is Norton Ghost compleet nutteloos en werkt het alleen als je een server hebt of de image op cd of dvd brand. Dit laatste kan niet want hij is net te groot voor een dvd.

Nu vraag ik mij af, hoe je een image terug krijgt naar je c station. Ik heb net op google gevonden dat je dat met een diskette doet, maar hoe kom ik aan die diskette, en als ik die aan moet maken in Norton Ghost kan iemand me dan even vertellen waar ik dit doe, want ik kan op google niets vinden.

Wie helpt me.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2006, 21:28
bam
Avatar van bam
bam is offline
Ik kan je vertellen dat je iig eerst een 2de partitie moet aanmaken, vervolgens start je ghost op en doe je iets in de trant van Disk to Image, vervolgens kies je je c partitie en als 2de kies je je aparte image partitie


Dat is geloof ik de gehele gebruiksaanwijzing, ohja, compressie kan je ook nog instellen enzovoortss
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 21:55
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Ja dat heb ik allemaal gedaan. Maar wat als windows crashed. Hoe krijg ik dan die Image die op de Z: schijf staat op C. Volgens google deed je dit met een diskette.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 22:16
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
klopt, je moet je computer opstarten via een ghost bootdiskette.
En dan is nog de vraag hoe je de z: partitie gaat formateren. Zal je hem onder fat32 of toch ntfs formateren.
Gegevens op een fat32 is voor verschillende programma's bereikbaarder dan gegevens op een ntfs partitie.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 22:29
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Oke even voor de duidelijkheid:

Ik heb een image gemaakt met Norton Ghost die staat op schijf Z:

Hoe krijg ik nu als Windows crashed (dit staat op C de image van Z: naar C:

Start the Ghost Boot Wizard on your computer (C:\Program Files\Symantec\Ghost\Ghost Boot Wizard.exe

Als ik naar deze map ga, in mijn geval moet C:\ in D:\ verandert worden. Maar ik heb Ghost Boot Wizard.exe er niet tussen staan. Ik heb al gezocht op de computer maar het is nergens te bekennen.

Ik snap het allemaal niet meer.

Volgens google is het met een diskette, maar hoe maak ik die diskette en waar doe ik dat.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 06:42
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Er zal vast wel een optie bestaan in het programma zelf waar je de deze diskettes kan maken.
Hier vind je een officiele handleiding en missschien staat het ook in deze handleiding.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 12-06-2006 om 07:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.