Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2007, 19:19
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ik gebruik Mac OS X en kan geen data op mijn externe harde schijf zetten. Dan krijg ik de melding 'Lacie cannot be modified'. Ik heb gelezen dat dit komt omdat de externe hd ooit i.c.m. Windows is gebruikt. Er stond ook bij dat het probleem op te lossen is door de hd compleet te formatteren, maar dan zou ik eerst alle data op een pc met Windows moeten zetten. Aangezien ik waarschijnlijk niemand kan vinden die 100 gb vrij heeft op zijn pc en het nogal veel moeite is vraag ik me af of iemand een andere oplossing weet?
__________________
tirade
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2007, 00:01
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ik heb het idee dat de schijf op NTFS is geformatteerd en Mac OS daar alleen maar vanaf kan lezen.
Anders een keertje vragen op school, ofzo. Computers voor videomontage hebben tegenwoordig al honderden gigabytes vrij. Of al je troep eens uitzoeken en op DVD branden
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 09:52
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ik zit niet meer op school en ik heb ook geen toegang met computers voor videomontage?
Verder gebruik ik die externe hd als opslag en het is dus niet de bedoeling om later alles op DVD te branden.
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 11:25
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Ik gebruik mijn HD ook op beiden platforms en heb gelukkig nergens last van. Maargoed, HD meenemen naar iemand en een andere externe HD regelen die wat ruimte vrijheeft, pc gewoon als tussen station gebruiken, overzetten, formatteren, en weer terug zetten. Je zult vast wel iemand hebben die nog een HD heeft, niet dan?

Of gewoon even bootcamp installeren, booten onder XP, en proberen die shit naar je vaste schijf te over te zetten, daarna format. Weet niet hoeveel er in die macbook van je zit verder.

En misschien (waarschijnlijk?) is er nog een andere oplossing maar dan zul je even op ]{ing moeten wachten, die weet dat vast wel.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 14:58
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Nee ik snap niks van macs hehe
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 19:59
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ik ken wel iemand met een externe HD maar ik kan me niet voorstellen dat er geen andere oplossing is. Zoiets mag je toch verwachten van een modern besturingssyteem en die externe HD is ook max 2 jaar oud, .
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 20:48
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Ik ken wel iemand met een externe HD maar ik kan me niet voorstellen dat er geen andere oplossing is. Zoiets mag je toch verwachten van een modern besturingssyteem en die externe HD is ook max 2 jaar oud, .
Tja, ga molotovcocktails bij Microsoft door de ramen gooien omdat ze de NTFSspecificaties niet openbaar maken, wil je?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 20:52
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Wat wel een andere oplossing is is MacFuse. Maar daar moet je een beetje terminal-onderlegd voor zijn en ook dat is niet voor de 100% compatible.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 10:47
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Er stond ook bij dat het probleem op te lossen is door de hd compleet te formatteren, maar dan zou ik eerst alle data op een pc met Windows moeten zetten.
Dat is niet nodig, als je een computer met xp kan vinden.
Want je kan met convert het bestandsysteem omzetten van ntfs naar fat32, maar je moet dan wel dingen zoals partitiegrootte rekening houden.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 13:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.