Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 23:34
Conner
Avatar van Conner
Conner is offline
De Nederlandse vrouw is lui. In de elsevier van deze week staat een interessant artikel waarin met feiten wordt uitgelegd dat het meerendeel van de nederlandse vrouwen dom weg lui is. Vrouwen willen minder werken, kosten naar verhouding veel meer dan mannen, zijn vaker ziek en hebben weinig behoefte aan een serieuze carriere. In verlijking met andere landen werken vrouwen in nederland weinig. 70% heeft een parttime baan. Uit onderzoek is gebleken dat wanneer de opvang voor kinderen prima geregeld zou zijn dat zij dan hoogstens een paar uur meer wil werken.

Allerlei vrouwen-support groepen geven werkgevers en mannen de schuld dat vrouwen nooit aan de top komen...feit is eigenlijk dat het meerendeel dat gewoon niet wil. Nederland is zowat het enigste land in de westerse wereld waar het moederschap als reden wordt gezien om helemaal van de arbeidsmarkt te verdwijnen. Zelfs wanneer de vrouwen een hoge opleiding hebben kiezen ze voor het moederschap. Tevens blijken vrouwen veel vaker ziek te zijn dan mannen,,het aantal mannelijke wao-ers neemt af terwijl het onder de vrouwen stijgt.
De man is niet de schuld dat vrouwen de top niet halen..overgrote deel wil het niet halen mits de top een plezierige te behalen is.

De boodschap van overheidscampagnes moet niet zijn 'wie doet wat', maar: ' muts kom uit je stoel'.

Ik zelf vind het best een gewaagd artikel en denk dat een hoop vrouwen het er niet mee eens zullen zijn..maar de feiten spreken voor zich..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2003, 00:23
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Tja, dat komt ervan. Eerst feminisme, dan dit. 'T slaat te ver door.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 00:47
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Oke, de cijfers spreken eens
Laat ze zich daar maar eens onderuit lullen. (vrouwen kennende zullen ze dat wel weer heel goed doen )

(heerlijk altijd minimaal 1 keer per dag even lekker generaliseren )

Ach boeiend joh.
Vrouwen horen gewoon thuis bij de kinderen het huishouden te doen. Dus waarom zeuren als uit de cijfers blijkt dat ze precies doen wat wij willen?

(en jah, het stukje 'man die zich als een rashufter gedraagd' moest er ook even bij )

ZO, en dan nu naar bed







En als je nu even naar de tijd kijkt en bedenkt dat ik een slaaptekort heb dan weet je ongeveer hoe serieus je dit moet nemen.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 06:53
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
VROUWEN ZIJN BEDOELD OM MOEDER TE ZIJN!!!
IK HAAT CARRIERE ZOEKERIJ.
DAT VERPEST DE WERELD.
ALS VROUWEN WILLEN WERKEN FIJN GA JE GANG (MITS JE JE MOGELIJKE KINDEREN NIET VERWAARLOOST)
MAAR,ZOALS NATE AL ZEI, HET SLAAT HELEMAAL DOOR!!!!
LAAT MENSEN TOCH EENS GEWOON ZELF BESLISSEN WAT ZE WILLEN. WAAROM ALTIJD MAAR WERKEN WERKEN EN WERKEN EN NIET EENS VOOR GOEDE DINGEN MAAR ZE STIMULEREN NOTA BENE CARRIERE MAKEN IPV VRIJWILLIGERS GOEDE-DOELEN WERK!!! LEKKER LAGE BEGEERTES VOLGEN MENSEN! (NOT)
HOE KRANKZINNIG KAN DEZE WERELD NOG WORDEN!

sorry maar ik word echt woedend van dit soort onzin.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 07:17
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
je capslock zit vast
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 08:07
checko
Avatar van checko
checko is offline
de nederlandse vrouw is lief!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 08:57
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 19-05-2003 @ 07:53:
VROUWEN ZIJN BEDOELD OM MOEDER TE ZIJN!!!

LAAT MENSEN TOCH EENS GEWOON ZELF BESLISSEN WAT ZE WILLEN
Klopt niet helemaal hè?
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 09:07
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 19-05-2003 @ 07:53:
Caps lock geblaat...

sorry maar ik word echt woedend van dit soort onzin.
Psst.. je caps lock zit vast...

Enne de kortzichtigheid is weer aardig aanwezig he.

Waarom heeft de SGP maar twee zetels???
__________________
Spead my words like a preacher! Cut the crap! Get the slap!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 09:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Lui?

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 09:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
En nu even serieus, nadat ik uitgelachen ben.

Het artikel impliceert dat vrouwen naast werk niks te doen hebben, maar helaas blijkt maar vaak genoeg dat vrouwen nog steeds het merendeel van het huishouden doen in verhouding tot de man. Dus als beiden een full time job hebben, doet de vrouw nog steeds 2/3e van het huishouden en de man 1/3e.

Ik vraag me dan af of je de vrouw dan wel lui kunt noemen en waarom de man niet.

Verder wat betreft het doorstromen naar een topfunctie: natuurlijk zijn er vrouwen die domweg niet willen, maar dat heeft mijn inziens weinig met luiheid te maken. En als ze niet willen? Laat ze toch. Maar dat wil niet zeggen dat diegenen die WEL willen belemmerd moeten worden. Dit gebeurt nog vaak genoeg echter. In het bankwezen voornamelijk. Een vriendin van me is misschien een goed voorbeeld. Zij heeft de kwaliteiten, is een hardwerkster (heeft recent veel complimenten gekregen over haar organiseertalent), maar zij was er 6 maanden bij de bank en 1 of ander snotjoch die 2 maanden daar was, echt niet beter dan haar, kreeg zowat direct promotie.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 09:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ohja, kenny,

Ik ben geen baarmoeder op poten, ja!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 09:22
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 10:19:
Ohja, kenny,

Ik ben geen baarmoeder op poten, ja!
Nee?? Ik meende dat vrouwen kleine kinderfabriekjes waren...
__________________
Spead my words like a preacher! Cut the crap! Get the slap!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 10:26
Conner
Avatar van Conner
Conner is offline
Ja, maar het percentage gezinnen waar beide ouders een fulltime baan hebben is maar heel laag. 70% heeft een parttime baan en zijn grotendeels afhankelijk van de inkomen van de man. Wanneer de man dus duidelijk meer werkt moet die vrouw ook niet zeuren dat zij het huishuiden op zich moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 10:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Conner schreef op 19-05-2003 @ 11:26:
Ja, maar het percentage gezinnen waar beide ouders een fulltime baan hebben is maar heel laag. 70% heeft een parttime baan en zijn grotendeels afhankelijk van de inkomen van de man. Wanneer de man dus duidelijk meer werkt moet die vrouw ook niet zeuren dat zij het huishuiden op zich moet nemen.
Dat is een heel ander verhaal.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 10:36
Atje85
Atje85 is offline
Typisch die kut Elsevier weer *zucht*
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 10:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-05-2003 @ 11:36:
Typisch die kut Elsevier weer *zucht*
Geschreven voor en door rechtse ballen

(sorry maar die indruk krijg ik er van. Soms staan er wel goede artikelen in, maar dan moet je geluk hebben )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 11:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 11:39:
Geschreven voor en door rechtse ballen

(sorry maar die indruk krijg ik er van. Soms staan er wel goede artikelen in, maar dan moet je geluk hebben )

Yup, dat bedoelde ik
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 11:31
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Kan ik me goed voorstellen. Ik ben ook lui.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-05-2003, 12:41
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Ik ben ook lui, maar ik ben een luie anti-feminist. Anti-sexist, eigenlijk. En laten feministen nou net de ergste sexisten zijn die er rondlopen...
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 12:45
Verwijderd
hehe ik ben luier dan me vriendin, dus dat valt wel mee
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 12:51
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Ik denk dat ik 3x minder actief ben dan het eerste meisje dat in me opkomt.... en 4x minder dan de 2e
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 14:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef op 19-05-2003 @ 13:41:
Ik ben ook lui, maar ik ben een luie anti-feminist. Anti-sexist, eigenlijk. En laten feministen nou net de ergste sexisten zijn die er rondlopen...
Waar baseer je dat op?

Feministen hebben jammer genoeg een slecht imago gekregen.
Een imago die meent dat feministen altijd potten zijn met een enorme penisnijd.
Nou.
Ik ben feminist, maar ik ben EN geen pot, en ik haat geen penissen

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 14:44
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik ben iig zeer lui
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 14:57
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
De Nederlandse vrouw kan in ieder geval met geen mogelijkheid luier zijn dan ik.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 14:58
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
helaas zijn we niet allemaal homo en groeien er geen kindjes uit kool.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2003, 14:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Mijn kamer is een zooi, betekent dat dat ik lui ben?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 15:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 19-05-2003 @ 15:58:
helaas zijn we niet allemaal homo en groeien er geen kindjes uit kool.
Wat heeft dat homo-zijn ermee te maken?!?!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 15:05
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 16:00:
Wat heeft dat homo-zijn ermee te maken?!?!
stel, we zijn de vrouwen liever kwijt dan rijk. Met wie moeten we dan dan trouwen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 15:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 19-05-2003 @ 16:05:
stel, we zijn de vrouwen liever kwijt dan rijk. Met wie moeten we dan dan trouwen.
Je moet niks Dus dat hoeft geen probleem te zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 15:16
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 19-05-2003 @ 16:05:
stel, we zijn de vrouwen liever kwijt dan rijk. Met wie moeten we dan dan trouwen.
Maar dat zijn we niet. Tenminste ik niet. Dan zou ik van de brug springen denk ik :/
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 16:16
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 15:33:
Waar baseer je dat op?

Feministen hebben jammer genoeg een slecht imago gekregen.
Een imago die meent dat feministen altijd potten zijn met een enorme penisnijd.
Nou.
Ik ben feminist, maar ik ben EN geen pot, en ik haat geen penissen

Oh, dat is ook niet het beeld wat ik van feministen heb hoor. Ik vind 'pot' sowieso niet doorgaan voor 'slecht imago'.

Ik weet niet of ik me wel moet gaan verantwoorden, maar ik heb geen problemen met de plaatsindeling zoals die was, door de geschiedenis heen. Een vrouw mag van mij best werken, maar dat is dan extra. Dat wil niet zeggen dat de man ineens de opvoeding op zich moet gaan nemen. Dat ik vind dat beide geslachten een goede plek hebben/hadden, getuigt niet van disrespect voor de vrouw, begrijp me niet verkeerd. Eenieder moet gewoon zijn plek in de samenleving begrijpen.

Maar ik denk niet dat ik je heb overtuigd, wel?
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 16:23
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Vrouwen moeten zodra ze kinderen krijgen naar mijn mening de keuken en het bed in.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 16:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef op 19-05-2003 @ 17:16:
Oh, dat is ook niet het beeld wat ik van feministen heb hoor. Ik vind 'pot' sowieso niet doorgaan voor 'slecht imago'.


Nee Maar wel dat soort pot

Citaat:

Ik weet niet of ik me wel moet gaan verantwoorden, maar ik heb geen problemen met de plaatsindeling zoals die was, door de geschiedenis heen. Een vrouw mag van mij best werken, maar dat is dan extra. Dat wil niet zeggen dat de man ineens de opvoeding op zich moet gaan nemen. Dat ik vind dat beide geslachten een goede plek hebben/hadden, getuigt niet van disrespect voor de vrouw, begrijp me niet verkeerd. Eenieder moet gewoon zijn plek in de samenleving begrijpen.

Maar ik denk niet dat ik je heb overtuigd, wel?
Nee. Want ik zie niet de behoefte om me volledig te storten op het krijgen van zoveel mogelijk kinderen die ik dan zou moeten opvoeden en eten klaar laten staan voor de man die thuiskomt en met een biertje op de bank voor de televisie voetbal gaat zitten kijken.

Ik heb OOK mijn wensen, en dat is niet in de eerste plaats een kinderwens.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 16:31
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 17:26:

Nee Maar wel dat soort pot



Nee. Want ik zie niet de behoefte om me volledig te storten op het krijgen van zoveel mogelijk kinderen die ik dan zou moeten opvoeden en eten klaar laten staan voor de man die thuiskomt en met een biertje op de bank voor de televisie voetbal gaat zitten kijken.

Ik heb OOK mijn wensen, en dat is niet in de eerste plaats een kinderwens.
Wel, dat is ook waarom ik het liever houd op anti-sexistisch. In principe moeten vrouwen evenveel kunnen en mogen doen als mannen, maar er moet geen drama om gemaakt worden. Wat ik wil zeggen is, vrouwen moeten zichzelf niet als groep gaan zien; dat doen mannen ook niet. Dus als ze zo graag gelijk zijn, mogen ze dat ook achterwege laten. Als vrouwen zich verontwaardigd voelen door het doen en laten van mannen tegen andere vrouwen, daar heb ik het niet zo op. Regel je rechten waar je ze nodig hebt met de mensen voor wie het van belang is, maar ik wil niet dat mijn vrouw dingen gaat moeten en willen omdat ze op tv heeft gehoord dat dat tegenwoordig kan ofzo. Als ze het zo graag wil, komt ze er vanzelf mee. En dan sta ik natuurlijk open voor discussie.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 16:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef op 19-05-2003 @ 17:31:
Wel, dat is ook waarom ik het liever houd op anti-sexistisch. In principe moeten vrouwen evenveel kunnen en mogen doen als mannen,


In principe....jaja....
Het moet gewoon zo zijn.
En als je daar geen zin in hebt als vrouw of als man is dat ook je goed recht, maar de BASIS moet gewoon vrij zijn voor iedereen.

Citaat:

maar er moet geen drama om gemaakt worden.


Wel als het (vrouwenrecht) niet gerespecteerd wordt.

Citaat:

Wat ik wil zeggen is, vrouwen moeten zichzelf niet als groep gaan zien; dat doen mannen ook niet.


Er.... waar komt dan dat "wij mannen" vandaan?

En dan mogen mannen ook niet vrouwen als 1 groep zien.

En wat heeft dat ermee te maken dat bij een voltijdse baan van beide partners de vrouw nog steeds in de meeste huishoudens 2/3e van het werk doet?

[quote][b]
Dus als ze zo graag gelijk zijn, mogen ze dat ook achterwege laten. Als vrouwen zich verontwaardigd voelen door het doen en laten van mannen tegen andere vrouwen, daar heb ik het niet zo op. [quote][b]

Misschien is daar een reden voor?

Citaat:
Regel je rechten waar je ze nodig hebt met de mensen voor wie het van belang is,


En het probleem is dat (ook) Nederland nog steeds een patriarchale maatschappij is: alles vanuit de positie van de man bekeken en waar het overgrote deel van leiders man is.
Zie daar maar eens te strijden voor je rechten. Da's niet altijd even makkelijk om op te boxen tegen een hierarchie.

Citaat:
maar ik wil niet dat mijn vrouw dingen gaat moeten en willen omdat ze op tv heeft gehoord dat dat tegenwoordig kan ofzo.


Natuurlijk niet. Dat lijkt me ook niet de bedoeling. Het gaat erom dat iedereen vrij is te bepalen wat ze moet doen en daarin niet onnodig gemanipuleerd moet worden. Vrouwen hebben net als mannen een keuze (goh!) en wensen (goh!) en die mag en moet ze net zoals mannen in vervulling kunnen laten gaan (goh!). Je kunt niet een medemens weerhouden van wensen en keuzes omdat jij dat wilt en omdat die andere van een andere sexe is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 16:57
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 17:43:
Wel als het (vrouwenrecht) niet gerespecteerd wordt.
Daar zit 't 'm in. Als je zo nodig in de wereld van 'rechten' moet denken, heb het dan over 'mensenrechten' en niet over 'vrouwenrechten'. Snap je, zo twijfel ik ook aan jouw idee over 'gelijkheid'. En zo alle feministe(s/n?) met jou.

Citaat:
Er.... waar komt dan dat "wij mannen" vandaan?

En dan mogen mannen ook niet vrouwen als 1 groep zien.
Persoonlijk zie ik niemand als een groep of kamp, maar spreek ik ervan uit taalkundig oogpunt. Anders was communiceren over dit probleem niet mogelijk. Daarnaast zijn er, dus, veel mensen die elkander wel als groep zien.

Citaat:
En wat heeft dat ermee te maken dat bij een voltijdse baan van beide partners de vrouw nog steeds in de meeste huishoudens 2/3e van het werk doet?
Oh, en antwoord jij mij dan eens waarom ik op het werk (mijn werk word overwegend door vrouwen gedaan, - catering) altijd degene ben die de tafels overal heen mag slepen, de afcaterruimte op en afbouwt, etcetera? Physique, madame, physique. Je kunt niet meer doen dan je lichaam je toelaat, maar je kunt je op elk gebied nuttig maken.


Oh, en ehm... Hoe zeg ik dit aardig. No hard feelings, maar liever zet ik deze discussie niet voort. Ik eh, heb het niet zo op dit onderwerp als mijn gesprekspartner een feministe is. Dat heeft voor mij een nare bijsmaak. Daarnaast denk ik niet dat een van ons de ander veel zal bijbrengen, op dit gebied. Ik zie je wel weer in een topic over internationale relaties
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-05-2003, 16:58
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
Kubstudent schreef op 19-05-2003 @ 10:07:
Psst.. je caps lock zit vast...

Enne de kortzichtigheid is weer aardig aanwezig he.

Waarom heeft de SGP maar twee zetels???
Lees eerst aub het verkiezingsprogramma van de SGP nog een keertje door...
__________________
Verander vastbesloten van mening
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 16:58
Verwijderd
Wat een onzin dit artikel. Dit is gewoon weer even lekker generaliseren.
Alsof dit op alle vrouwen slaat. Volgens mij heeft de schrijver van dat artikel er gewoon de balen van dat er vrouwen zijn met betere banen dan hij.

En daar komt nog bij dat het leven niet alleen om werk draait. Misschien in deze samenleving. Fuck werk.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:02
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Het moederschap is het mooiste wat er is voor een vrouw. Vrouwen staan hiermee aan de basis van onze cultuur; zij zijn het die in eerste instantie de kinderen opvoeden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Conner schreef op 19-05-2003 @ 00:34:
Nederland is zowat het enigste land in de westerse wereld waar het moederschap als reden wordt gezien om helemaal van de arbeidsmarkt te verdwijnen. Zelfs wanneer de vrouwen een hoge opleiding hebben kiezen ze voor het moederschap.
(...)Ik zelf vind het best een gewaagd artikel en denk dat een hoop vrouwen het er niet mee eens zullen zijn..maar de feiten spreken voor zich..
1. En dat is maar goed ook. Misschien ben ik wel heel ouderwets, maar mijn kinderen hoeven niet op te groeien in een creche.
Thuis bij hun moeder, en vader, wanneer ik thuis ben.
Mijn moeder heeft niet meer gewerkt sinds ik er ben, m'n zus heeft haar werk ook opgegeven toen ze haar eerste kind kreeg, m'n andere zus ook. Ik ben opgegroeid met m'n moeder thuis, die me vroeger van school kwam halen, en die later altijd hielp met huiswerk wanneer ik iets niet wist.
Voor mijn neefjes zal dat nu net zo gaan, die zijn nu 7, 6 en 1 jaar.
Ieuw, ik moet er niet aan denken dat ik opgegroeid zou zijn in de creche...

2. En sommige mannen ook.

De feiten spreken voor zich?
Laat je nakijken.


Toevoeging: dit wil niet zeggen dat vrouwen geen carriere kunnen/mogen maken van mij. Ik wil echt niet terug naar de middeleeuwen. Sterker nog, ik zie liever vrouwen dan mannen in topfuncties. Wat ik dus eigenlijk bedoel is een werkonderbreking van bv. 15 jaar. Tot het kind zelf thuis kan komen en overal voor zorgen. Maar mijn kinderen zullen nooit bij de creche gedropt worden!

Laatst gewijzigd op 19-05-2003 om 17:13.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
BARON schreef op 19-05-2003 @ 18:02:
Het moederschap is het mooiste wat er is voor een vrouw. Vrouwen staan hiermee aan de basis van onze cultuur; zij zijn het die in eerste instantie de kinderen opvoeden.
Het is zeldzaam, maar ik ben het 100% met je eens.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:19
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 19-05-2003 @ 18:02:
Het moederschap is het mooiste wat er is voor een vrouw. Vrouwen staan hiermee aan de basis van onze cultuur; zij zijn het die in eerste instantie de kinderen opvoeden.
Na zoveel tijd ben ik t weer eens met je eens
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Conner schreef op 19-05-2003 @ 00:34:
Nederland is zowat het enigste land in de westerse wereld waar het moederschap als reden wordt gezien om helemaal van de arbeidsmarkt te verdwijnen. Zelfs wanneer de vrouwen een hoge opleiding hebben kiezen ze voor het moederschap.



Ik zelf vind het best een gewaagd artikel en denk dat een hoop vrouwen het er niet mee eens zullen zijn..maar de feiten spreken voor zich..
Gelukkig maar , maar t kan altijd beter


T zijn geen feiten, t is typisch Elsevier bullshit.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:41
Verwijderd
ik zal me even nuttig maken in deze discusie


Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 17:43:

En wat heeft dat ermee te maken dat bij een voltijdse baan van beide partners de vrouw nog steeds in de meeste huishoudens 2/3e van het werk doet?



dit is logisch te verklaren: de meeste vrouwen willen niet dat de man wat doet in het huishouden, en als die wat doet, op hun voorwaarden. kijk maar wie het boodschappenlijstje vasthoud in de supermarkt, wie de kleertjes voor het kind uitzoekt en wie er kleineert als het om huishoudelijke taken gaat. Daar ligt het probleem en niet bij de moderne man.

En het probleem is dat (ook) Nederland nog steeds een patriarchale maatschappij is: alles vanuit de positie van de man bekeken en waar het overgrote deel van leiders man is.
Zie daar maar eens te strijden voor je rechten. Da's niet altijd even makkelijk om op te boxen tegen een hierarchie.



ook dit is makkelijk te verklaren, onder mannen komen meer genieen voor, en meer gekken. vrouwlijke intelligentie zit beter verdeeld. Ook is het testosterongehalte in het bloed van mannen uiteraard groter, en dit heeft niet alleen invloed op het lichaam, maar ook op het gedrag, mannen gedragen zich dominanter, maar daar vallen veel vrouwen toch juist op?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nate schreef op 19-05-2003 @ 17:57:
Daar zit 't 'm in. Als je zo nodig in de wereld van 'rechten' moet denken, heb het dan over 'mensenrechten' en niet over 'vrouwenrechten'. Snap je, zo twijfel ik ook aan jouw idee over 'gelijkheid'. En zo alle feministe(s/n?) met jou.


Dit punt heb ik zelf ook meerdere malen aangehaald. Persoonlijk vind ik namelijk dat mensenrechten al genoeg zegt als tenminste de definitie MENS goed uitgelegd wordt (waardoor vrouwen en kinderen niet uigesloten worden).
Helaas lijkt het echter nodig dat deze groepen (vrouwen en kinderen) speciale aandacht krijgen. Vandaar ook denk ik dat er zoiets bestaat als vrouwenrechten en kinderrechten.

Citaat:

Persoonlijk zie ik niemand als een groep of kamp, maar spreek ik ervan uit taalkundig oogpunt. Anders was communiceren over dit probleem niet mogelijk. Daarnaast zijn er, dus, veel mensen die elkander wel als groep zien.


Nou. Het ligt er maar aan op welke manier je erover discussieert. In deze discussie bijvoorbeeld, betekent het woord vrouwen meer, dan slechts een taalkundig verschil met mannen

Citaat:

Oh, en antwoord jij mij dan eens waarom ik op het werk (mijn werk word overwegend door vrouwen gedaan, - catering) altijd degene ben die de tafels overal heen mag slepen,


Jij bent sterker? En anders is er niet goed nagedacht (je hebt bv. liftdingen waarmee je een tafel makkelijk kunt verplaatsen zonder teveel lichaamskracht nodig te hebben).

Citaat:

de afcaterruimte op en afbouwt, etcetera? Physique, madame, physique. Je kunt niet meer doen dan je lichaam je toelaat, maar je kunt je op elk gebied nuttig maken.


En daarom moet je inventief zijn, zie boven.

Citaat:

Oh, en ehm... Hoe zeg ik dit aardig. No hard feelings, maar liever zet ik deze discussie niet voort. Ik eh, heb het niet zo op dit onderwerp als mijn gesprekspartner een feministe is. Dat heeft voor mij een nare bijsmaak. Daarnaast denk ik niet dat een van ons de ander veel zal bijbrengen, op dit gebied. Ik zie je wel weer in een topic over internationale relaties
Waarschijnlijk durf je de confrontatie niet aan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 19-05-2003 @ 17:58:
Wat een onzin dit artikel. Dit is gewoon weer even lekker generaliseren.
Alsof dit op alle vrouwen slaat. Volgens mij heeft de schrijver van dat artikel er gewoon de balen van dat er vrouwen zijn met betere banen dan hij.

En daar komt nog bij dat het leven niet alleen om werk draait. Misschien in deze samenleving. Fuck werk.
Wil je met me trouwen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 19-05-2003 @ 18:02:
Het moederschap is het mooiste wat er is voor een vrouw. Vrouwen staan hiermee aan de basis van onze cultuur; zij zijn het die in eerste instantie de kinderen opvoeden.
Daarom is het ook zo mooi geregeld in Zweden:

De vrouw verzorgt het kindje het eerst (wanneer het kind de vrouw het meest nodig heeft en de vrouw fysiek gewoon niet in staat is om direct te gaan werken (je hebt net een kind gebaard, verdorie), en dan kan de man het kindje verzorgen.

En verder doe je dat dan samen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 19-05-2003 @ 18:07:
Wat ik dus eigenlijk bedoel is een werkonderbreking van bv. 15 jaar. Tot het kind zelf thuis kan komen en overal voor zorgen. Maar mijn kinderen zullen nooit bij de creche gedropt worden!
My ass. 15 jaar... jezus. da's een gevangenisstraf voor mij.
Opvoeden zou dat niet moeten zijn.

Trouwens, mijn moeder werkte gewoon met twee kinderen.
Vond het nog leuk ook. Kreeg ik ook meer aandacht van mijn pappa (op zaterdag wanneer mijn moeder werkte; want door de week werkte mijn vader en de zaak van mijn moeder was aan huis, dus die kon af en toe naar binnen rennen)

Waarschijnlijk heeft ze een korte werkonderbreking gehad (totdat ik naar de creche ging (ik heb overigens ook een oudere zus)).
Maar ik kan me haar niet niet-werkend herinneren.

En daar ben ik niet slechter door geworden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 19-05-2003 @ 18:41:
ik zal me even nuttig maken in deze discusie[knip]
LOL

Misschien, misschien...

hoewel ik dat van die intelligentieverdeeldheid niet zo durf te zeggen (ik weet dat dit ooit eens geopperd werd en men daarvoor naar o.a. de geschiedenis keek, maar ach... die geschiedenis... vrouwen kwamen toen helemaal niet aan het woord, dus kun je nu ook niet weten of er enorme gekken of genieen tussenzaten... ).
Wat betreft leiderschap.... op
Lesbos hadden de vrouwen het voor het zeggen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 18:16
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Tevens blijken vrouwen veel vaker ziek te zijn dan mannen,
vrouwen hebben vaker een chronische ziekte dan mannen en mannen hebben vaker een fatale ziekte dan vrouwen,,.,

een van de leuke feitjes die je opdoet bij gezondheidspsychologie.....

en uhm... ziek zijn heeft niet echt veel met lui zijn te maken....



daarnaast vind ik wel dat ik niet alleen de mogelijkheid moet hebben om te werken, maar dat ik ook respect krijgt als ik kies voor fulltime moeder zijn. Mijn moeder is full-time huisvrouw en ik heb daar enorm veel respect voor.... daarnaast zijn full-time moeders belangrijk voor vrijwilligerswerk op scholen enzo.....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.