Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2001, 15:15
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline


OTTAWA - Onderzoekers van het Ottawa Health Research Institute hebben een proteïne gevonden die het hiv-virus daadwerkelijk uit het lichaam verwijdert. Dat heeft het Canadese dagblad The National Post gemeld, vooruitlopend op de aankondiging en publicatie in het tijdschrift Virology.


De medicijnen die tot nu toe worden gebruikt, zorgen er alleen voor dat het aids-veroorzakende hiv-virus zich niet of slechts langzaam verder kan verspreiden. Maar de medicijnen kunnen het virus niet vernietigen. Volgens een van de onderzoekers, de arts dr. Andrew Badley, kunnen die geneesmiddelen niet bij het hiv-virus zelf komen omdat het zich verstopt in slapende cellen van het afweersysteem.

Eigen proteïne

Ze ontdekten dat een proteïne die al aanwezig is in de cellen van het afweersysteem, in staat is het hiv-virus te doden. Ze kwamen daarop tijdens het testen van de molecuul Trail, die door Immuninex Corporation in Seattle is geïsoleerd uit het menselijk afweersysteem. Deze wordt gebruikt bij behandeling van tumoren.

Proeven met de Trail-proteïne werden gedaan op bloedcellen van patiënten die met hiv zijn geïnfecteerd. In vier van de zeven gevallen verdween het virus volledig. Er bleken geen neveneffecten op de normale cellen.

Hoewel nog veel onderzoek nodig is, verwacht Badley in één tot twee jaar proeven op aids-patiënten te kunnen doen. Trail is al veilig gebleken bij het bestrijden van kankercellen in dieren.



WAUW
bron
nu.nl
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 17-11-2001, 08:22
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Das heel mooi maar er is ook slecht nieuws;
meer mensen krijgen nu aids omdat ze zoiets hebben van: 'er is toch een medicijn dus wat maakt het uit' Das wel ernstig
__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Met citaat reageren
Oud 17-11-2001, 10:02
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
zijn er al mensen genezen?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 17-11-2001, 10:07
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Sophietje12 schreef:
Das heel mooi maar er is ook slecht nieuws;
meer mensen krijgen nu aids omdat ze zoiets hebben van: 'er is toch een medicijn dus wat maakt het uit' Das wel ernstig

Ik denk niet dat dat het geval zal zijn. Het middel kost ook geld e.d. en het zal denk ik nog uit moeten wijzen of dat het ook echtbij iedereen zal werken. Dus als je gewoon slim bent zorg je ervoor dat je veilig vrijt en met schone injectienaalden e.d. werkt..!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2001, 14:12
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Bovendien is nog steeds niet volledig bewezen dat het HIV-virus de enige oorzaak is van aids. Sterker nog, er zijn goede ergumenten daartegen in te brengen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 17-11-2001, 17:33
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
Sophietje12 schreef:
Das heel mooi maar er is ook slecht nieuws;
meer mensen krijgen nu aids omdat ze zoiets hebben van: 'er is toch een medicijn dus wat maakt het uit' Das wel ernstig


das dus echt belachelijk wat je daar zegt!!

maargoed ik ben blij dat ze er 'n remedie voor hebben!!

miepsss
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2001, 17:33
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
zijn er al mensen genezen?
ja goede vraag...

__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 13:01
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Citaat:
miep schreef:

das dus echt belachelijk wat je daar zegt!!

maargoed ik ben blij dat ze er 'n remedie voor hebben!!

miepsss
Wat is daar belachelijk aan!!!! Het is toch waar wat ik zeg!!! Het is niet eens zeker dat het werkt!!!!!

__________________
*And on that fateful day/when she was crucified/she wore Shiseido red/and we drank tea by her side
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 14:09
Verwijderd
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
zijn er al mensen genezen?
Bij een onderzoek zijn proeven gedaan waarbij bij ongeveer 40% van de bloedmonsters was het aids volledig verdwenen, maar ik weet niet meer zeker of dat menselijk bloed was.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 21:34
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Ik weet verder niet de achterliggende gedachte achter de genezing, maar het probleem is bij het HIV virus is altijd dat het constant muteert... Er zijn dus geen identieke HIV-virussen.


__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 22:15
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
zijn er al mensen genezen?
denket niet.. ze zullen er wel eerst een half miljard muizen mee volspuiten...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 20-11-2001, 07:30
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
D@mien schreef:
denket niet.. ze zullen er wel eerst een half miljard muizen mee volspuiten...
Ja precies
Met citaat reageren
Oud 20-11-2001, 12:45
noble knight
noble knight is offline
Nou maar hopen dat de mensen in Afrika er ook wat aan hebben.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.