Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2013, 22:20
Verwijderd
Jawel hoor. Gewoon sinterklaas voor jezelf vieren en niets aantrekken van wat anderen doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2013, 22:39
Verwijderd
Eens.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2013, 01:29
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Jawel hoor. Gewoon sinterklaas voor jezelf vieren en niets aantrekken van wat anderen doen.
Je kinderen een maand van school houden wordt doorgaans niet geaccepteerd.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2014, 09:16
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Een upje.
Het staartje van het verhaal is dan eindelijk daar. Het vuur broeide sinds eind vorig jaar nog even ongemerkt door en de kogel is dan nu door de kerk; geen zwarte Piet meer want dat trapt op de tere zieltjes van de donkergekleurde mensen onder ons die zich blijkbaar nauw betrokken voelden bij de hulpjes van de Sint.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2014, 09:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Kun je echt niet (begrijpend) lezen of probeer je een discussie uit te lokken?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2014, 14:23
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Hoe maakt het inbreuk op de privé-levens van zwarten? Ik vind het nog steeds ver gezocht, deze hele discussie.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2014, 14:54
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
In het kader van de finale geschillenbeslechting beoordeelt de rechtbank of de figuur van Zwarte Piet leidt tot een negatieve stereotypering van zwarte mensen. In de aanvraag en de vergunning is niets opgenomen over de figuur van Zwarte Piet, zodat deze er niet aan in de weg staat dat gebruik wordt gemaakt van het stereotype Zwarte Piet (zwart, dikke rode lippen, dom, knecht). De rechtbank komt tot op grond van e-mails van het College voor de rechten van de mens, een onderzoeksrapport van het bureau statistiek van de gemeente Amsterdam en de verklaringen van eisers tot de conclusie dat deze figuur van Zwarte Piet een negatieve stereotypering is van zwarte mensen. Omdat sprake is van een zekere mate van ernst, leidt dit ook tot een inbreuk op het privéleven. In dat geval dient een belangenafweging plaats te vinden tussen de belangen van de zwarte eisers en van de maatschappij. Het is aan verweerder om die belangenafweging te maken.
Dus volgende keer de vergunning zorgvuldiger schrijven.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2014, 17:04
Verwijderd
Volgende keer aparte WC's bouwen voor negers.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2014, 20:18
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Jezus Christus wat een geld en tijd gaat daarin zitten. Als er niet zoveel mongolen in Nederland waren zou "Oké, jongens, het was leuk met die Piet, maar dit kan dus niet meer, hè, dus we maken hem blauw." "Ja, haha, tuurlijk." hebben volstaan.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 00:24
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/07/03/...ieuw-bekijken/

Citaat:
Zwarte Piet is volgens het college weliswaar een figuur die „voldoet aan een racistisch stereotype”, maar een „respectvolle nationale dialoog” biedt een grotere kans om deze kwestie op te lossen.
Welke idioot denkt dat er een "respectvolle nationale dialoog" gaat komen?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 08:44
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Een "respectvolle dialoog" tussen Wilderstokkies en "racisme!!!111~"-huilbaby's. Laat het maar komen!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 09:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Jezus Christus wat een geld en tijd gaat daarin zitten. Als er niet zoveel mongolen in Nederland waren zou "Oké, jongens, het was leuk met die Piet, maar dit kan dus niet meer, hè, dus we maken hem blauw." "Ja, haha, tuurlijk." hebben volstaan.
Blauw? Heb je dan echt geen historisch besef? Man man met blauwe pieten kunnen we net zo goed gelijk de joden weer in de ovens beginnen te laden.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Jezus Christus wat een geld en tijd gaat daarin zitten. Als er niet zoveel mongolen in Nederland waren zou "Oké, jongens, het was leuk met die Piet, maar dit kan dus niet meer, hè, dus we maken hem blauw." "Ja, haha, tuurlijk." hebben volstaan.
Als er niet zoveel mongolen waren was piet niet geassocieerd met racisme.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 12:04
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
En zonder slavernij liepen diezelfde klagers nu nog met peniskokers en speren door 't bos.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 12:42
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
En zonder slavernij liepen diezelfde klagers nu nog met peniskokers en speren door 't bos.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 13:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
En zonder slavernij liepen diezelfde klagers nu nog met peniskokers en speren door 't bos.
Hoe kun je dat nou zeggen. Het is heel moeilijk te verbeelden hoe delen van Afrika nu eruit zouden zien zonder de kolonisatie in het verleden.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 23:10
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
En zonder slavernij liepen diezelfde klagers nu nog met peniskokers en speren door 't bos.
In welke delen van Suriname dragen ze peniskokers?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 09:02
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Hoe kun je dat nou zeggen. Het is heel moeilijk te verbeelden hoe delen van Afrika nu eruit zouden zien zonder de kolonisatie in het verleden.
Er zijn genoeg delen van Afrika waar géén slaven vandaan zijn geplukt, het geeft een idee. Ik denk dat doorgaans de nakomelingen van slaven het beter hebben dan degenen die zijn achtergebleven.

Citaat:
In welke delen van Suriname dragen ze peniskokers?
De creolen van Suriname zijn grotendeels de nakomelingen van de slaven die de Hollanders uit Afrika haalden. Of die nu uit de stammen kwamen waar peniskokers gebruikelijk waren vind ik niet relevant genoeg om mijn voorgaande sarcastische opmerking kracht bij te zetten.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 09:52
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Er zijn genoeg delen van Afrika waar géén slaven vandaan zijn geplukt, het geeft een idee.
Natuurlijk niet, gekkie. Kolonisering heeft ook op die gebieden invloed gehad. Dit soort hypothetische geschiedenis is misschien vermakelijk, maar nergens goed voor. Of het nu "zonder slavernij zouden alle zwarte mensen peniskokers dragen" is, of "zonder slavernij zouden witte Nederlanders nog steeds in huizen van klei wonen nooit de Eiffeltoren gebouwd hebben."

Citaat:
De creolen van Suriname zijn grotendeels de nakomelingen van de slaven die de Hollanders uit Afrika haalden. Of die nu uit de stammen kwamen waar peniskokers gebruikelijk waren vind ik niet relevant genoeg om mijn voorgaande sarcastische opmerking kracht bij te zetten.
Snap ik. Een nikker is een nikker, ongeacht z'n achtergrond.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 10:30
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Natuurlijk niet, gekkie. Kolonisering heeft ook op die gebieden invloed gehad. Dit soort hypothetische geschiedenis is misschien vermakelijk, maar nergens goed voor. Of het nu "zonder slavernij zouden alle zwarte mensen peniskokers dragen" is, of "zonder slavernij zouden witte Nederlanders nog steeds in huizen van klei wonen nooit de Eiffeltoren gebouwd hebben."
Ik denk inderdaad dat de Romeinen, Spanjaarden, Fransen en misschien zelfs de Duitsers de Hollanders flink wat bijgebracht hebben.

Citaat:
Snap ik. Een nikker is een nikker, ongeacht z'n achtergrond.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.

Eigenljk zou de hele Sinterklaas santekraam voor een blanke beledigend moeten zijn; "Waarom moeten we elk jaar worden herinnerd aan de wandaden van de Hollandse slavendrijvers? Het waren andere tijden".
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 11:22
Verwijderd
Hahaha, het is net of ik mijn moeder hoor praten zo "Ja het is eigenlijk jullie schuld dat ik alcoholist ben!" Echt oneindig grappig
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Ik denk inderdaad dat de Romeinen, Spanjaarden, Fransen en misschien zelfs de Duitsers de Hollanders flink wat bijgebracht hebben.
Romeinen deden niet veel meer dan technologie stelen, de stammen die na de Romeinse tijd in Nederland woonden waren na de Romeinse tijd veel welvarender blijkt uit nieuw onderzoek. Fransen hebben nieuwe regels geïmplementeerd maar de VS doet het bijzonder aardig zonder die regels, evenals Japan. En de Duitsers, is dat een ander volk dan?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 14:07
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Romeinen deden niet veel meer dan technologie stelen
Je ziet 't aan Venetië, al die terpen daar staan jaarlijks wèl mooi droog.

Alle gekheid op een stokje; dikke foute bezigheden in de gouden eeuw natuurlijk.
Slaaf zijn was trouwens niet alleen voor negers weggelegd; Turkse en Noord-afrikaanse barbaren hadden het gemunt op de inferieure Europese christenen. Nu nog even kijken welke traditie we in die regionen de nek om kunnen draaien en we zijn een heel stuk verder. Oh, ik weet er al één...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 14:55
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
Maar niet mijn gedachten, en wel de gedachtegang die achter je eerder opmerking lijkt te liggen.

Citaat:
Eigenljk zou de hele Sinterklaas santekraam voor een blanke beledigend moeten zijn; "Waarom moeten we elk jaar worden herinnerd aan de wandaden van de Hollandse slavendrijvers? Het waren andere tijden".
Niets belet witte mensen die dat vinden om naar de rechter te stappen, dus wat is je punt?
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Een "respectvolle dialoog" tussen Wilderstokkies en "racisme!!!111~"-huilbaby's. Laat het maar komen!
Hier zou ik grof geld voor betalen inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2014, 18:13
melanymaats
Avatar van melanymaats
melanymaats is offline
Sinterklaas EN de eeuwenoude zwarte pieten traditie word over de kop gegooid vanwege dat er mensen uit andere landen in Nederland zijn gekomen. Die mensen zijn zelf misschien ook de kleur van de pieten en vinden het dan racisme. Voordat die mensen in Nederland waren, was er niks aan de hand. Ik wil niet racistisch over komen, maar zo zit het wel...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2014, 18:50
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Voor die mensen in Nederland waren, bestond Zwarte Piet niet.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2014, 01:07
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
De Zwarte Pietentraditie is ook niet bepaald eeuwenoud.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2014, 03:16
Verwijderd
Citaat:
Sinterklaas EN de eeuwenoude zwarte pieten traditie word over de kop gegooid vanwege dat er mensen uit andere landen in Nederland zijn gekomen. Die mensen zijn zelf misschien ook de kleur van de pieten en vinden het dan racisme. Voordat die mensen in Nederland waren, was er niks aan de hand. Ik wil niet racistisch over komen, maar zo zit het wel...
"ik ben geen racist MAAARRRR"

Ja, dan ben je dus een racist
Met citaat reageren
Oud 06-09-2014, 10:44
df
Avatar van df
df is offline
Ik ben geen racist want mijn buurman is Turks en die vind ik heel aardig.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2014, 12:12
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Sinterklaas EN de eeuwenoude zwarte pieten traditie word over de kop gegooid vanwege dat er mensen uit andere landen in Nederland zijn gekomen. Die mensen zijn zelf misschien ook de kleur van de pieten en vinden het dan racisme. Voordat die mensen in Nederland waren, was er niks aan de hand. Ik wil niet racistisch over komen, maar zo zit het wel...
Die mensen zijn Nederlanders.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 06-09-2014, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geen racist want mijn buurman is Turks en die vind ik heel aardig.
Dat is een van mijn lievelings
Met citaat reageren
Oud 30-09-2014, 18:29
Kimberley001
Kimberley001 is offline
Ik vind zwarte piet racistisch
__________________
a smile is the best make up.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2014, 16:00
Verwijderd
Ik vind dat zwarte piet moet blijven.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2014, 21:36
Habermas
Avatar van Habermas
Habermas is offline
Deze ophef over een fenoneem waar een kleine meerderheid zich door gekwetst voelt is een symptoom van de ziekte die bekend staat als politiek correctheid. Deze ziekte, die parallel met het feminisme verloopt, kenmerkt zich door alle traditionele waardes en gebruiken van de west europese maatschappij te ondermijnen.
__________________
There is nothing which is not an intermediate state between being and nothing.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 14:20
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Deze ophef over een fenoneem waar een kleine meerderheid zich door gekwetst voelt is een symptoom van de ziekte die bekend staat als politiek correctheid. Deze ziekte, die parallel met het feminisme verloopt, kenmerkt zich door alle traditionele waardes en gebruiken van de west europese maatschappij te ondermijnen.
Politieke correctheid kenmerkt zich door terughoudendheid m.b.t. het discussiëren van zaken die als taboe beschouwd worden. Dat is dus precies het tegenovergestelde van wat jij hier zegt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 22:45
Habermas
Avatar van Habermas
Habermas is offline
Citaat:
Politieke correctheid kenmerkt zich door terughoudendheid m.b.t. het discussiëren van zaken die als taboe beschouwd worden. Dat is dus precies het tegenovergestelde van wat jij hier zegt.
Dat heb je verkeerd. Zo nou is de definitie van deze term niet. Politiek correctheid is het beleid van het vermijden van handelingen of uitdrukkingen die kunnen leiden tot kwetsing van minderheden of minder bedeelden. Door het veranderen van de zwarte piet wordt hiermee dus het kwetsen van een kleine minderheid vermeden.
__________________
There is nothing which is not an intermediate state between being and nothing.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Dat heb je verkeerd. Zo nou is de definitie van deze term niet. Politiek correctheid is het beleid van het vermijden van handelingen of uitdrukkingen die kunnen leiden tot kwetsing van minderheden of minder bedeelden. Door het veranderen van de zwarte piet wordt hiermee dus het kwetsen van een kleine minderheid vermeden.
Ja dat klopt. Maar dat is dus het tegenovergestelde van wat je eerder zei
Met citaat reageren
Oud 11-10-2014, 00:11
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
*pakt popcorn*
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 11-10-2014, 06:58
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat heb je verkeerd. Zo nou is de definitie van deze term niet. Politiek correctheid is het beleid van het vermijden van handelingen of uitdrukkingen die kunnen leiden tot kwetsing van minderheden of minder bedeelden. Door het veranderen van de zwarte piet wordt hiermee dus het kwetsen van een kleine minderheid vermeden.
Zwarte Piet wordt, naar ik begrepen heb, in Nederland vrij uitvoerig bediscussieerd. Er rust dus géén taboe op en het is juist bij uitstek een onderwerp dat niets met politieke correctheid te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2014, 11:16
Habermas
Avatar van Habermas
Habermas is offline
Citaat:
Ja dat klopt. Maar dat is dus het tegenovergestelde van wat je eerder zei
Nee, jij begrijpt het niet. Uitgaande van jou veronderstelling zou het noemen van zwarte piet als racistisch karakter een taboe moeten zijn welke een groep minderen/ minder bedeelden kwetst. Het is juist andersom. Het noemen(ophef) van zwarte piet als racistisch iets door de minderheid die zich gekwetst voelt door dit personage leidt ertoe dat instanties zich politiek correct gaan gedragen i.e. zwarte piet gaan verbieden/ veranderen. Zie de supermarkten etc.


Citaat:
Zwarte Piet wordt, naar ik begrepen heb, in Nederland vrij uitvoerig bediscussieerd. Er rust dus géén taboe op en het is juist bij uitstek een onderwerp dat niets met politieke correctheid te maken heeft.
Dit is louter een herhaling van je originele reactie. Ook jij impliceert dat het bediscussieren van zwarte een taboe zou zijn en mensen kwetst als de politieke correctheid uit het kamp van de media ed. komt. Jij hebt mijn vorige reactie niet goed begrepen. Zoals ik zei is politiek correctheid het beleid van het vermijden van handelingen of uitdrukkingen die kunnen leiden tot kwetsing van minderheden of minder bedeelden. Dit beleid wordt niet gevoerd door de media in het - als ik van jou uitga - niet noemen van zwarte piet als dit kwetsend zou zijn. Het wordt gevoerd door, zoals ik hierboven heb uitgelegd, de instanties die zich schikken aan de kleine meerderheid die zich gekwetst voelt door de zwarte zwarte piet die zich als onderdaan gedraagt.
__________________
There is nothing which is not an intermediate state between being and nothing.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2014, 12:05
Verwijderd
Ja, maar dat wordt dus niet gedaan, er wordt niet heel voorzichtig mee omgegaan. Misschien wel door sommige media maar over het algemeen is het niveau van het pro-Zwarte-Pietenkamp van het schreeuwerige 'DAN ROT JE MAAR OP NAAR JE EIGE LANT'.

Maargoed, het blijft natuurlijk zo dat zwarte piet racistisch is en dat blijkt maar weer uit de reacties op de zogenaamde roetpiet. Als zwarte piet echt daadwerkelijk zwart is van de roet, dan moet je niet gaan lopen kankeren als ze hem roetvegen op zijn gezicht smeren en het daarbij laten.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 10:54
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Nee deadlockie je begrijpt het niet, je moet niet letterlijk lezen wat ze zegt maar begrijpen wat ze bedoelt en dan zul je zien dat ze volkomen gelijk heeft.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 11:09
Verwijderd
Oh sorry ja nu zie ik het ook
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 11:10
Verwijderd


Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 22:44
Verwijderd
Ik heb geen problemen met een zwarte piet, altijd geleerd dat t door de schoorsteen kwam. Liever geen afschaffing, zowel dan liever gewoon een blanke piet dan roze, groen of stroopwafel of dat soort onzin.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2014, 07:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb geen problemen met een zwarte piet, altijd geleerd dat t door de schoorsteen kwam. Liever geen afschaffing, zowel dan liever gewoon een blanke piet dan roze, groen of stroopwafel of dat soort onzin.
Probleem met blanke Pieten is natuurlijk wel de geloofwaardigheid. Vorig jaar ben ik geschminkt naar bekenden geweest en dachten de kinderen dat we echt waren. Als ik daar zonder schmink aankom word ik direct herkend en geloven ze heus niet dat Sinterklaas en zijn Pieten echt uit Spanje komen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-10-2014, 13:45
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik weet niet hoe zwakzinnig jij als kind was, maar ik heb het hele verhaal sowieso nooit bijster geloofwaardig gevonden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2014, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet hoe zwakzinnig jij als kind was, maar ik heb het hele verhaal sowieso nooit bijster geloofwaardig gevonden.
Autistissue.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2014, 14:53
Verwijderd
kleuters zijn tamelijk zwakzinnig, om in de terminologie te blijven: als de juf zich voor de klas omkleedt tot sinterklaas, en daarna vraagt "wie ben ik?", zeggen alle kleuters "sinterklaas!" en als ze dan vraagt "en waar is de juf?" dan doen ze "weet ik niet!". Dus wat dat betreft zou je het prima af kunnen met gewoon een gek pakje en wat roetvegen op je gezicht. Ik had hier een bron voor maar die ben ik kwijt.
Vanaf het moment dat kinderen zich serieus af beginnen te vragen hoe het zit vind ik sowieso dat je geen ingewikkelde verhalen over hulpsinterklazen tegen ze moet ophangen maar gewoon hun vragen naar waarheid beantwoorden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin zwarte pieten discussie
df
28 10-11-2015 00:06
De Kantine [Fototopic]Zwarte piet
Caligula
2 03-12-2004 13:33
De Kantine Hoe te gedragen als zwarte piet...
tiram
21 24-11-2004 21:26
De Kantine wat vonden jullie vroeger van de sint en de zwarte pieten?
CraigDavid
13 13-11-2002 20:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.