Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2005, 16:08
amarillo
amarillo is offline
Ik wil misschien de opleiding logopedie gaan doen
( niet aankomend schooljaar, ik doe nog geen examen)
Maar: ik doe vwo met als profiel economie &maatschappij.

Ik weet dat er geen verplichte vakken zijn om toegelaten te worden, maar ik las wel op de site van de hvu dat je wel enige kennis van exacte vakken nodig hebt.
Is logopedie te doen zonder een n-profiel?
Ik zal waarschijnlijk wel genoeg wis- en natuurkunde kennis hebben, maar bio en scheikunde...........

Kan iemand mij hier meer over vertellen? (ook over de studie opzich.)
Klopt het dat logopedie een lotingsstudie is?
En; hoe makkelijk kom je door de toelatingstest?

Alvast bedankt
Advertentie
Oud 03-06-2005, 20:32
amarillo
amarillo is offline
is hier niemand die logopedie doet?!
Oud 05-06-2005, 11:39
Omi0
Avatar van Omi0
Omi0 is offline
Ik ken een meisje met vwo CM profiel die het ook gaat doen ohja ze heeft wel 2 jaar biologie1 gehad, maar absoluut geen N-profiel dus.
Oud 16-06-2005, 11:20
Riananas
Riananas is offline
ik ga logopedie doen. Je moet een toelatingskeuring doen en er is verder geen loting. ik heb zelf wel een n-profiel. maar ik weet dat er in utrecht de mogelijkheid is om voordat de studie begint een aantal bijspijkerdagen zijn voor scheikunde en natuurkunde.
Oud 17-06-2005, 10:39
amarillo
amarillo is offline
bedankt voor de info
Oud 24-11-2005, 20:31
Kikoo
Kikoo is offline
Kan iemand mij wat meer vertellen over de toelatings test ?
Oud 24-11-2005, 20:57
Farfalla
Farfalla is offline
Citaat:
Kikoo schreef op 24-11-2005 @ 21:31 :
Kan iemand mij wat meer vertellen over de toelatings test ?
Van een huisgenoot van mij die het doet, begreep ik dat de toelatingstest niet heel zwaar is maar wel raar. Je moet bijvoorbeeld bepaalde klanken zeggen met je mond open en ze gaan van dichtbij kijken hoe je slikt, dat soort dingen.
__________________
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg
Oud 25-11-2005, 20:48
Verwijderd
naamzoek Dolores
Oud 25-11-2005, 21:00
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Anneka schreef op 25-11-2005 @ 21:48 :
naamzoek Dolores
Had het topic zelf ook al gezien ja. Alleen nog geen tijd gehad om te reageren..
Maar jaahoee, eindelijk een topic over logopedie!
Citaat:
Kikoo schreef op 24-11-2005 @ 21:31 :
Kan iemand mij wat meer vertellen over de toelatings test ?
Wat wil je erover weten? Je moet iig verschillende dingen doen; een paar vragen beantwoorden (ben je vaak verkouden? rook je? heb je zelf wel eens logopedie gehad? etc.), een stukje tekst voorlezen, een liedje zingen, toonladdertje maken, ritmes natikken en een gehooronderzoekje. Tenminste, dat is zo ongeveer wat ik heb moeten doen, ben vast nog wat dingetjes vergeten. Dit heb ik in Zwolle gedaan en nam ongeveer drie kwartier in beslag, maar een vriendin van mij heeft een toelatingstest gedaan in Utrecht, en daar hoefde ze veel minder te doen en was ze in 20 minuten klaar. Dat wil overigens niet zeggen dat ze in Zwolle veel strenger zijn, want een klasgenootje van me was in Utrecht afgewezen, maar in Zwolle wel toegelaten. Ik kan nog wel meer vertellen, maar ik weet niet precies wat je wilt weten, dus ik laat het even hierbij. Ik check dit topic nog wel een keer, dus als je nog iets te vragen heb lees ik het dan wel.
Oud 01-02-2006, 13:18
Babygirly
Babygirly is offline
Hoi,

Ik vroeg me af of er al mensen zijn die zeker weten dat ze volgend jaar logopedie gaan doen. Ik ga deze opleiding als het goed is aankomend jaar in Rotterdam doen. Afgelopen zaterdag het geschiktheidsonderzoek gedaan en ik ben 'geslaagd'. Het lijkt me leuk om alvast een beetje mensen te leren kennen die ook naar Rotterdam gaan...

Groetjes,
Manouk
Oud 24-07-2006, 19:58
lauragra
lauragra is offline
Hoi Manouk,

Beetje late reactie, excuus! Ik was opzoek naar forumberichtjes over de Logopedie-opleiding, en vond deze.

Ik ga ook logopedie doen aankomend schooljaar. Ik ga het aan de HAN in Nijmegen doen. Sorry, niet in Rotterdam dus! Ook ik ben heel blij dat ik een positief advies kreeg na het geschiktheidsonderzoek en reuze benieuwd naar de inhoud van de opleiding. Vorige week heb ik via 'selexyz' de boeken al besteld, dus ik hoop ze snel te ontvangen.

In een ander berichtje las ik dat je dit jaar vwo eindexamen hebt gedaan. Ik heb niet kunnen achterhalen of je geslaagd bent. Ik hoop het ontzettend!

Groetjes en tot horens,

Laura
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Taalwetenschap en logopedie
Pomeke
7 13-01-2016 07:41
Studeren Logopedie studeren aan hogent of Artevelde in Gent?
Kwikstraat
3 17-08-2012 14:56
Algemene schoolzaken Logopedie studeren aan hogent of Artevelde in Gent?
Kwikstraat
1 17-08-2012 12:08
De Kantine vragenlijst eindwerk logopedie
joke_deceuninck
14 25-01-2007 16:01
Studeren Logopedie
Babygirly
10 18-05-2006 16:13
Studeren logopedie
troubie
10 11-04-2005 16:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.