Oud 19-10-2007, 16:10
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Van de week heb ik ‘het kwaliteitenspel’ tijdens college gedaan, en het leek me wel leuk om zoiets ook hier te doen. Alleen dan in een iets andere vorm.

Je post welke kwaliteiten jij denkt dat je hebt, bijvoorbeeld geduldig, zelfverzekerd, bescheiden, etc. Behalve kwaliteiten hebben we ook ‘vervormingen’ of ‘valkuilen’; minder goede eigenschappen. Hieronder vallen dingen als koppig en arrogant.

Je kan ook posten hoe je denkt dat je op andere overkomt. Je denkt bijvoorbeeld dat je arrogant overkomt, terwijl je dat in het echt helemaal niet bent.
Andere mensen kunnen hierop reageren, maar dat hoeft niet. Als je vindt dat iemand hier (op het forum) heel anders overkomt, kan je dat zeggen. Het is niet de bedoeling dat er een welles-nietes discussie over komt en ook niet dat je anderen gaat afkatten. Het is dus niet de bedoeling dat je gaat zeggen ‘ik vind je arrogant’, want dat zal de ander zich misschien wel erg aantrekken.
Je hoeft niet te zeggen wat je van anderen vindt en of je het met hun zelfbeeld eens bent, maar als jouw beeld van iemand echt heel erg afwijkt van diens zelfbeeld is dat misschien wel leuk om te horen.

Kortom: post hier je kwaliteiten en vervormingen
Ik weet niet of dit teveel lijkt op andere topics die al eerder geweest zijn of dat het hier helemaal niet hoort ofzo, maar dat hoor ik dan vanzelf wel.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2007, 16:10
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
TS begint

Hoe ik op anderen overkom: gul, bescheiden, gemoedelijk, rustig, mild en geduldig. Dit heb ik niet zelf verzonnen, maar dit hebben ze tijdens het college tegen mij gezegd.
Ik ben het met sommige dingen wel eens. Ik kom heel rustig over, omdat ik nogal verlegen ben. In een groep zal ik niet snel mijn mond opentrekken. Nu ik de mensen een beetje beter leer kennen doe ik wel. Ik durf nu meer te zeggen en dat valt anderen ook op (op een positieve manier). Omdat ik verlegen ben kom ik waarschijnlijk ook geduldig, mild en gemoedelijk over.
Ik ben redelijk bescheiden en gul, maar ik denk dat ik ook gul overkom omdat ik geen nee durf te zeggen. Ik ben wel gul naar anderen toe, op een bepaalde manier. Met geld ben ik niet zo gul, maar als ik de mensen redelijk goed ken wil ik ze best spullen of geld lenen.

Thuis ben ik absoluut niet op mijn mond gevallen. Ik ben wel rustig (en geduldig meestal ook wel, maar dat legt aan de situatie) enzo, maar thuis durf ik meer mijn mond open te trekken.

Ik was altijd heel gedisciplineerd, alleen is mijn discipline de laatste tijd ver te zoeken. Maar dat komt hopelijk weer terug.

Ik kan heel koppig zijn, alleen zullen anderen dit niet zo vaak merken. Als we met een groepje iets moeten beslissen ben ik absoluut niet koppig, maar thuis ben ik dat wel heel erg.

Mijn vervormingen: verlegen, gesloten, geremd, aarzelend, kan geen ‘nee’ zeggen en onzeker. Veel van deze dingen hebben mijn verlegenheid en onzekerheid te maken, maar ze staan er ook wel los van.

Ik weet hoe ik op anderen overkom en dat wil ik wel een beetje veranderen. Ik wil zelfverzekerder overkomen, maar niet te. Ik leer nu ik vaker met ‘vreemden’ te maken heb (in de werkcolleges ken ik nu wel iedereen van gezicht en naam, maar verder zijn het toch onbekenden) meer mijn mond open te trekken. Al gaat het moeizaam. Bij mijn mentorgroep gaat het wel steeds beter, omdat ik die nu wel een beetje ken.
Verder vind ik het wel goed hoe ik op anderen overkom.

Mijn vervormingen wil ik ook een beetje aanpassen. Ik wil minder aan mezelf twijfelen en leren om nee te zeggen. Ik wil gewoon doen wat ik wil en niet doen wat anderen willen.

Volgens mij kom ik hier soms heel klagerig over. ‘In het echt’ ben ik soms ook heel klagerig, maar niet zo vaak. Dat heeft vooral met vermoeidheid te maken.

Over het algemeen ben ik best tevreden met mijn kwaliteiten en mijn vervormingen vind ik ook niet zo heel erg.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2007, 23:07
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik wil me hier best eens een middagje aan geven.. alleen.. wat wil je met dit topic? Dat mensen er ook op reageren? (zoals bij het echte kwaliteiten spel er eigenlijk ook een interactie is) want dat is me nu even niet duidelijk.

Oja, plus dat het misschien handig is om de kwaliteiten en valkuilen en vervormingen te noemen. Omdat sommigen vergeten of verkeerd geinterpreteerd etc worden als je ze zelf moet benoemen. Ik krijg het volgens mij zondag (het kwaliteitenspel, had ik besteld) anders gooi ik ze nog wel erop. Nouja, een aantal dan.

__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 20-10-2007, 19:00
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Ik wil me hier best eens een middagje aan geven.. alleen.. wat wil je met dit topic? Dat mensen er ook op reageren? (zoals bij het echte kwaliteiten spel er eigenlijk ook een interactie is) want dat is me nu even niet duidelijk.

Oja, plus dat het misschien handig is om de kwaliteiten en valkuilen en vervormingen te noemen. Omdat sommigen vergeten of verkeerd geinterpreteerd etc worden als je ze zelf moet benoemen. Ik krijg het volgens mij zondag (het kwaliteitenspel, had ik besteld) anders gooi ik ze nog wel erop. Nouja, een aantal dan.

Ik vind het zelf wel leuk als er mensen op elkaar reageren, maar ik weet niet of dat gaat werken. Ik denk dat je wel kan zeggen of de persoon ook een beetje op de manier overkomt zoals diegene zichzelf beschrijft.

Ik ken niet alle kwaliteiten en valkuilen, maar ik zal er een paar noemen. Het kan ook zijn dat er een paar tussenstaan die helemaal niet in het spel zitten.

Kwaliteiten: bescheiden, gul, organisator, initiatiefrijk, speels, nuchter, weet te overtuigen, betrouwbaar, vriendelijk, vastberaden, mild, gemoedelijk, rustig, gedisciplineerd, humoristisch, zelfverzekerd, tevreden, orderlijk, veelzijdig.

Valkuilen/vervormingen: kan geen 'nee' zeggen, onzeker, koppig, krenterig, pietluttig, verlegen, pessimistisch, arrogant.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2007, 16:29
waves
Avatar van waves
waves is offline
Ik ben/heb:
intelligent, harde werker, pak dingen snel op, creatief, kan goed met geld omgaan, hou me altijd aan afspraken met anderen, overtuigend, kan goed uitleggen, redelijk, verantwoordelijk, eigenwijs

maar ik ben/heb ook:
slordig, lui, onzeker, naïef, pessimistisch, weinig zelfdiscipline, arrogant, bazig, gesloten, alles is een wedstrijd

Er zijn weinig mensen in mijn omgeving die mij zouden omschrijven als onzeker of pessimistisch, dat kan ik afentoe heel goed wegstoppen.
Ik ben trots op mijn eigenwijsheid (familietrekje ) maar ik ben niet koppig, als ze met goede argumenten komen zal ik mijn ongelijk meteen toegeven.

was zoiets de bedoeling?
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Bibliosaai #1872
Verwijderd
500 18-09-2013 11:58
Lifestyle Je avonturen bij de McDonalds en wat je nog meer gedaan hebt vandaag.
Ragnar
500 11-12-2005 11:33
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie DRINGEND - test jezelf
lso
5 23-03-2005 22:32
Psychologie De kronieken van de dag #5!!
Droomvlucht
501 26-03-2004 18:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.