Oud 04-01-2005, 12:43
Tienie
Tienie is offline
Mijn tante is in deze maand al 5 jaar overleden
Nog elke dag mis ik haar heel veel ze was een soort moeder voor me
Zij heeft me altijd gesteund en stond altijd voor me klaar.
Ik zou haar graag op een orginele manier willen herdenken....alleen want de rest van de familie doet niet mee.
Graag zou ik wat tips willen hebben van jullie.

Groet en Knuff tienie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2005, 12:57
Verwijderd
Toen mijn opa net overleden was, hadden we op een tafeltje in de woonkamer (maar dat kan net zo goed ergens anders zijn natuurlijk) een soort van lampje staan waar een wachinelichtje in kon en dat brandde continu. Ook lag er een boekje met foto's van mijn opa, waar we in konden kijken als we wilden (een boekje ipv een foto in een lijstje zodat je als je dat niet wilde de foto's niet hoefde te zien, zeg maar). Ook hebben we vlak na zijn overlijden een soort van beeld gekocht van twee handen, die staat nu in de tuin. En natuurlijk de 'standaard' dingen als naar zijn graf gaan en daar een kaarsje aansteken en dat soort dingen.

Je kunt iets kiezen wat jij bij je tante vindt passen en daar iets mee doen. Maar je kunt ook gewoon de standaard dingen doen. Het hoeft toch niet per se origineel te zijn? Het gaat er meer om of jij je er goed bij voelt, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 12:58
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik steek altidj een kaarsje aan en daarbij zeg ik de naam van de overledene
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:30
Tienie
Tienie is offline
Er is geen graf van haar....
haar man zie ik niet meer ...want daar hebbe we ruzie mee hij heeft de begraffinis in zijn uppie geregeld zonder iets aan de moeder ...broer...zus...nichtjes en neef te vragen.
Ik mag geen kaarsjes branden op me kamer en ik heb wel 1 foto maar meer niet het hoeft idd niet iets orgineels te zijn.

groet
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:39
Verwijderd
Misschien is er een plekje ergens waarbij jij altijd aan haar moet denken? Misschien gingen jullie vaak samen naar het park of vroeger naar een speeltuin oid, misschien kan je dan daarheen gaan als je haar wilt herdenken?

Als je graag een kaarsje wilt branden kun je misschien aan je ouders vragen of je het om die reden misschien zo nu en dan wel eens mag doen? En/of je zoekt een 'elektrisch' kaarsje, die bestaan tegenwoordig ook.

Of je zet die foto ergens in je kamer neer, misschien met nog iets wat je van haar hebt of iets wat je aan haar doet denken oid?

Er zijn genoeg mogelijkheden, denk ik. 't is ook maar net wat je zelf wilt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:42
Tienie
Tienie is offline
Hey forum baas...

Idd groot gelijk in....moet toch maar nog eens keertje naar de plaats toe reizen waar ze gewoont heeft.
De foto heb ik al in een klein kastje gedaan (open met glas) en daarin heb ik ook nog 2 dingetjes wat ik van der gekregen heb.
Ik zal eens kijke voor dat kaarsje...misschien dat k het in de stad vind.
Bedankt voor het advies.

groet tienie
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:44
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ze heet geen forumbaas, hoor...
We noemen jou toch ook niet "mens"

En je kunt iemand op een heleboel manieren herdenken. Ik doe het vaak door iets te doen wat diegene ook leuk vond, en daarbij dan vaak aan hem/haar te denken.

Of je brandt buiten ergens in een bos een kaarsje ofzo.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:48
Tienie
Tienie is offline
Jah ik weet dat ze geen forumbaas heet...
Thanks voor de tip zal eens ff goed gaan nadenken wat ik in het volgend weekend ga doen...dan is ze 5 jaar overleden enne....
ik was pas toen 11 jaar...had niet veel te zeggen over de spullen die ik wouw erven en ik wouw dat er een graf was maar dat is er ook al niet daarom kan ik me oom ook niet uitstaan gelukkig heb ik hem ook niet meer gezien

groet tienie
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Tienie schreef op 04-01-2005 @ 13:48 :
en ik wouw dat er een graf was maar dat is er ook al niet daarom kan ik me oom ook niet uitstaan gelukkig heb ik hem ook niet meer gezien
Is ze gecremeerd? Misschien was dat haar eigen wens...? Dan kun je je oom niks kwalijk nemen, lijkt mij... (En anders ook niet echt, vind ik...maar ik kan me voorstellen dat jij dat anders ziet.)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:55
Tienie
Tienie is offline
Mijn tante is ernstig ziek geweest.
Ik weet nog dat ze tegen mij ik word begraven dan ben ik altijd bij je....ik denk echt dat ze het niet wouw.
Ik heb nu gewoon geen plek waar ik het idee heb dat ik bij der ben
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Tienie schreef op 04-01-2005 @ 13:55 :
Mijn tante is ernstig ziek geweest.
Ik weet nog dat ze tegen mij ik word begraven dan ben ik altijd bij je....ik denk echt dat ze het niet wouw.
Ik heb nu gewoon geen plek waar ik het idee heb dat ik bij der ben
Weten je ouders niet of haar urn bv. ergens staat of dat ze ergens uitgestrooid is? Dan zou je daar heen kunnen gaan.

Als ik bij het graf van mijn opa sta, heb ik ook niet echt het idee dat ik bij hem ben. Dat idee heb ik veel meer als ik foto's van hem bekijk of aan hem denk ofzo. Mijn andere opa is gecremeerd, ik weet niet wat er met zijn as is gebeurd, mijn ouders weten het ook niet...in het begin had ik er moeite mee, maar ik heb er mee leren leven.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 14:04
Tienie
Tienie is offline
Ze is uigestrooid bij het crematorium
op een stukje gras...met me ouders praat k er niet over.
Met me oma (moeder van me tante) praat ik er wel eens over.
zondag kreeg ik iets vervelends te horen de pyamma van me tante waarin ze in is overleden heeft ze weg gegooid ze zou die voor me bewaren maar dat heeft ze niet gedaan was het vergeten.
Me ouders wouwden dat niet in huis hebben heel begrijpelijk hoor maar toch vervelend voor mij.
Ik was boos op me oma ze probeert het goed te maken en zei pak die pop wat boven op de muur hangt die heeft je tante toen ze op de huishoudschool zat zelf gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 14:05
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Zoals Leonoor ook zegt, je kan een plek vinden wat je aan haar doet denken. Zo kan je die plek altijd opzoeken en haar daar herdenken wanneer je dat wilt.
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 14:22
Tienie
Tienie is offline
Okey het is goed....
Ga erover nadenken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Poezie - interpretatie
lisa_verbeek
0 28-04-2011 23:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 02:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.