Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2009, 08:17
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Soms word je de vraag gesteld: 'Heb je een hobby?' Zijn er mensen die een echte hobby hebben? Dus postzegels verzamelen, kleding maken, schilderen of tekenen? Of valt forumen ook onder de categorie hobby? Besteed je veel tijd aan je hobby of heb je helemaal geen hobby? Vertel.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2009, 08:30
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
ts begint.
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 08:32
Verwijderd
Neuken.

Daarnaast bier en koffie zuipen, muziek luisteren, schaken en mijn intellect verrijken.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 11:12
Verwijderd
Ik vulde vroeger altijd in: lezen, schrijven en toneelspelen, maar dat doe ik geen van alles nog tegenwoordig. Er is vanalles waar ik mij mee bezig houd, maar om dat nou hobby's (hobbies?) te noemen gaat wat ver.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 11:27
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
ik zit zoveel te forummen dat het voor mij wel onder een hobby valt en muziek luisteren eigenlijk ook wel hoewel ik nooit echt ervoor ga zitten 'om muziek te luisteren', maar altijd werk of forum tijdens het muziek luisteren.
__________________
men die geen punten kommas en andere leestekens gebruikt hoeft, zich niet druk te maken om interpunctie
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 14:02
Verwijderd
Muziek en sport. Maar da's nogal breed eh.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 14:03
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Muziek luisteren, tv kijken, gamen, fitness, stappen
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 14:03
๏̯͡๏?
Avatar van ๏̯͡๏?
๏̯͡๏? is offline
ik heb geen hobbys
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 14:18
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
nouja zeg die avatar
__________________
men die geen punten kommas en andere leestekens gebruikt hoeft, zich niet druk te maken om interpunctie
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 14:59
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Fotografie, modelbouw komt af en toe even om het hoekje kijken..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 15:47
๏̯͡๏?
Avatar van ๏̯͡๏?
๏̯͡๏? is offline
Citaat:
nouja zeg die avatar
nouja
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 15:56
Verwijderd
mijn enige echt hobby is denk ik "songwriten" en muziek in het algemeen.
waarom? ik blijf het leuk vinden en ontwikkel me er in. daardoor wil ik het ook steeds blijven doen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 15:58
Verwijderd
en dingen als tv kijken of forummen, dat vind ik nou niet bepaald een hobby, want je leert er te weinig van om het steeds te willen blijven doen. je doet het meestal meer uit verveling of als afleiding.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 16:08
Verwijderd
Schilderen, (goh). Al is dat eerder een passie dan een hobbie. Verder hou ik erg van muziek luisteren maar dat heb ik ook nodig om te kunnen schilderen en is dus geen op zich zelf staande hobbie. Ik hou ook van wandelen, maar daar ben ik nou niet zo fanatiek mee bezig dat ik het een hobbie zou noemen. Eerder een vorm van ontspanning.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 16:08
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Citaat:
nouja
nee ik bedoel die van die boven jou
__________________
men die geen punten kommas en andere leestekens gebruikt hoeft, zich niet druk te maken om interpunctie
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 16:13
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
doe maar weer ontopic.

Ik heb geen hobby's, ik ben een heel saai persoon.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 16:14
Verwijderd
Citaat:
en dingen als tv kijken of forummen, dat vind ik nou niet bepaald een hobby, want je leert er te weinig van om het steeds te willen blijven doen. je doet het meestal meer uit verveling of als afleiding.
Een hobby is ook gewoon een manier van ontspanning/afleiding?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 16:42
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik ben jaloers op mensen die niet uitgepraat raken over hun favoriete sport of muziekinstrument, maar zelf heb ik zoiets dus niet. Ik hou van de dagelijkse dingen (TV kijken, internetten, muziek luisteren, autorijden, shoppen, etc.).
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-03-2009, 21:03
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
mja, hobbies vind ik ook een groot woord.
Maar ik hou me graag bezig met (zwem)les geven, reizen, forummen, lezen, muziekluisteren, dingen organiseren (feestjes bijv.) films kijken enz.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 23:45
Verwijderd
Hardlopen, Gitaarspelen, forumen, muziek (daar kan ik echt uren over praten, tot grote ergenis van mensen tegen wie ik die verhalen ophang.)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 23:46
๏̯͡๏?
Avatar van ๏̯͡๏?
๏̯͡๏? is offline
welke muziek?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 23:52
Verwijderd
www.last.fm/user/DunHout
Die!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 08:42
Verwijderd
Eehhh... Lezen is wel een hobby, want ik verveel me er nooit bij en kan sommige boeken echt duisent keer lezen. En Jong Nederland (scouting maar dan anders) is ook een hobby want daar krijg ik écht nooit genoeg van. Forumen, muziek, fietsen, eignelijk de standaard dingen. En, hoe standaard ook, met mijn vrienden hangen, is ook een hobby Verder heb ik wel wat dingen voor de ontspanning, maar een hobby durf ik het niet te noemen. Reizen (op wat voor manier dan ook, ik vind het heerlijk!), wandelen, schrijven.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 09:49
Verwijderd
Ik vind alle dingen die ik voor m'n lol doe hobby's, dus ik heb er duizend ofzo. Ik vind ook niet dat je iets elke week drie uur hoeft te doen voor het een hobby is. Vroeger hoorde daar ook boompje klimmen en belletje drukken bij enzo Tegenwoordig is het meer lezen, tekenen, muziek maken/luisteren, dansen, schrijven, yoga, klimmen (meestal op een muur en niet in een boom, maar af en toe komt er ook nog wel een boom voorbij), internetten, 'dingen buiten' (wandelen/mountainbiken/hardlopen), dieren pesten (de hond danwel paarden), bij vlagen een computerspelletje, zuipen, seks, rondhangen met vrienden, films/tv-series kijken, slapen, koken, reizen, etcetera

Ik snap mensen dan ook nooit als ze beweren dat ze geen hobby's hebben. Wat doe je dan in godsnaam in je vrije tijd? Voor je uit staren? Maar misschien vat ik het begrip te ruim op.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 12:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Oh, ik houd wel van die definitie Freyja. Ik heb altijd het gevoel dat ik heel serieus bezig moet zijn met iets om het mijn hobby te mogen noemen (zeg maar een tweede Jimmy Page zijn om te zeggen dat ik gitaar speel). En mensen willen dan ook zo snel diepgaande gesprekken erover voeren. Heb ik nu geen hobbies, of juist te veel?

Ik houd van lezen en boeken verzamelen, films kijken, schilderen, gitaar spelen, hardlopen, dansen, forumen, het vertrouwen van bange katjes winnen, nieuwe dingen koken, spss'en, cultuurmonumenten bekijken, foto's maken, met kindertjes spelen, kamers inrichten, winkelen, kruiden kweken, muziek luisteren, vrienden uitgebreid in de zeik nemen, klussen en feestjes organiseren.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2009, 18:15
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Lezen, dansen en fotografie zijn wel hobbys van me maar kan er niet echt meer de tijd aan besteden die ik zou willen. Wil wel heel graag weer gaan dansen, op wat voor manier dan ook en lezen probeer ik in de bus wat bij te houden. Fotografie maar weer als het wat beter weer wordt ofzo, moet echt tijd maken.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 11:32
Verwijderd
Volgens de definitie van Freya heb ik meer hobbies.
Citaat:
Ik houd van lezen en boeken verzamelen, films kijken, hardlopen, dansen, forumen, koken, cultuurmonumenten bekijken, foto's maken, kamers inrichten, winkelen, muziek luisteren
en wandelen, in de zon zitten, gedichten en/of verhalen schrijven, e-mails of brieven aan verre vrienden schrijven, zwemmen, ronddwalen in de stad, koffieleuten, toneel spelen, toneel kijken, films kijken en verzamelen en van reizen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Een hobby is ook gewoon een manier van ontspanning/afleiding?
hmm. ik weet niet. ik vind van niet.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 19:42
Verwijderd
hob·by (dem; meervoud: hobby’s; verkleinvorm: hobby’tje)
1 bezigheid die men voor zijn genoegen of ontspanning doet
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 21:26
PV
PV is offline
ik verzamel NOS teletekst 101 afbeeldingen waarin nieuws in hoofdletters wordt aangekondigd.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 23:25
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik besteed heel veel tijd aan mijn grootste hobby dammen. 1 tot 2 en soms 3 doordeweekse avonden ben ik er aan kwijt. Ik wilde hier in groeien, dus ik heb ook trainingen gevolgd, om ook op redelijk niveau eens in de 2 weken op zaterdagmiddag te kunnen dammen. Later wilde ik op dit gebied ook meer gaan betekenen. Daardoor ben ik ook begonnen met ondersteunend vrijwilligerswerk. Dat houdt onder andere in dat ik uitslagen bijhoud in een centrale database, achteraf help met opruimen en meer van dat soort werk. Verder zit ik in de kascontrolecommissie voor m'n damvereniging. Nu wil ik me nog verder ontwikkelen en ben ik ook al scheidsrechter geweest en volg ik een kadercursus om een schooldamtoernooi op te kunnen zetten of jeugdtrainer te kunnen worden. Daarnaast heb ik gezien dat er in de damwereld geen bedrijventoernooi bestaat. In de schaakwereld bestaat dit wel, en dan is het de bedoeling dat collega's enthousiast gemaakt worden voor dammen d.m.v. een leken-bedrijventoernooi. Ik ga nu een poging wagen om voor dammen ook zo'n toernooi op te zetten.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 08:17
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
hob·by (dem; meervoud: hobby’s; verkleinvorm: hobby’tje)
1 bezigheid die men voor zijn genoegen of ontspanning doet
Dat zijn er veel. Als dat allemaal onder hobby valt ben ik over een paar dagen nog bezig met mijn lijstje. Een echte hobby heb ik niet.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 16:53
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Een échte hobby, pfoe.. Dat zijn er best veel inderdaad. Mijn grootste hobby's zijn wel schrijven en zingen denk ik. Daarnaast komen schilderen en lezen. Maar dat is zo standaard en afgezaagd. Eigelijk zijn mijn hobby's standaard en afgezaagd. Niks bijzonders dus.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 14:02
GMAC06
Avatar van GMAC06
GMAC06 is offline
Tekenen en schilderen zijn mijn 'hobbie's', maar ik zie ze net als Rasmusje meer als mijn passie. Tekenen doe ik wel bijna elke dag, maar voor schilderen heb ik (helaas) niet zoveel tijd. Dat doe ik een keer per week ofzo

Verder zijn mijn hobbie's verhalen/gedichten of mijn dromen opschrijven, en dat varieerd een beetje.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 17:22
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
VarieerT.

Ik antwoord dan meestal met iets als "Muziek maken/luisteren, tekenen, lezen.." Of zoiets. Ik zou forumen geen hobbie willen noemen, dan zou alles dat ik doe wanneer ik SOG een hobbie zijn. Daar valt dan ook kijken naar wierook, televisie kijken, lolcats bekijken en weet ik veel wat onder. En dat weiger ik toe te geven.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 17:35
Verwijderd
HobbY.

Spellingsnazisme is ook één van mijn hobby's.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-04-2009, 17:52
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ohja, bij mij ook wel. Hoewel ik dat ook niet toe wil geven en het niet altijd bewust gaat.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 00:43
Verwijderd
blowen en de liefde bedrijven met kazet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 07:36
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Scouting, films, theater, muziek luisteren en lezen vat een groot deel van mn leven samen op het moment
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht hobby's op je cv
%
19 30-08-2012 10:20
Muziek Hobby's
Hellraider
1 05-02-2012 19:13
Psychologie Hospiteren en hobby's
hermanf
17 12-10-2006 18:18
Lifestyle Hobby's & Lifestyle
Apomes
48 06-09-2004 19:50
De Kantine Lama Hobby's!
Paul Ryan
65 24-08-2004 23:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.