Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2004, 12:36
Verwijderd
Ik zag gister op The Box een clip van Avril Lavigne, en ze zong Knockin' on Heaven's Door.
Aan het eind van die clip was iets te zien van een benefiet album voor oorlogsslachtoffers ofzo, en ik neem aan dat Avril er ook op staat. Nu is mijn vraag wat die cd precies is, welke andere artiesten en nummers, of het allemaal covers zijn, en waar de opbrengst nou precies heen gaat?

En voor wat meer inhoud:
Wat vinden jullie van artiesten die zich inzetten voor een goed doel, door mee te doen aan een benefietconcert, het opnemen van een benefiet-cd, of andere dingen doen om bijvoorbeeld oorlogsslachtoffers of mensen met Aids (zoals Bono in Afrika) te helpen?
Zou je een cd eerder kopen als je weet dat de opbrengst naar een goed doel gaat (mits je de muziek leuk vindt natuurlijk)?
Speelt eigenbelang een rol bij zulke artiesten (voor wat positieve aandacht enzo), of is het echt alleen bedoeld om mensen te helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2004, 12:40
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
ach bijna niemand op aarde doet iets compleet onzelfzuchtig en daar tel ik de zwakbegaafden dus niet bij.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
GRRR schreef op 12-03-2004 @ 13:40:
ach bijna niemand op aarde doet iets compleet onzelfzuchtig en daar tel ik de zwakbegaafden dus niet bij.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:50
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
een goed doel boeit me niet veel, het is leuk dat ze het doen. Maar ik brand of download (jaja) de cd alleen als de nummers goed zijn.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:55
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Wat vinden jullie van artiesten die zich inzetten voor een goed doel, door mee te doen aan een benefietconcert, het opnemen van een benefiet-cd, of andere dingen doen om bijvoorbeeld oorlogsslachtoffers of mensen met Aids (zoals Bono in Afrika) te helpen?
oorlogsslachtoffers helpen of mensen met Aids zoals Bono heeft gedaan vind ik hip. die benefietconcerten eigenlijk ook wel, alleen het raakt me veel minder. denk dat meeste muzikanten zoiets hebben van 'ach, laten we maar meedoen, dan denken mensen dat wij om het goede doel geven ofzo'
Zou je een cd eerder kopen als je weet dat de opbrengst naar een goed doel gaat (mits je de muziek leuk vindt natuurlijk)?
nee
Speelt eigenbelang een rol bij zulke artiesten (voor wat positieve aandacht enzo), of is het echt alleen bedoeld om mensen te helpen? zoals ik eerder zei, ik denk dat eigenbelang ook een rol speelt ja


zooo
en verder heb ik geen zin om na te denken
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:13
fucking hero
fucking hero is offline
Ik heb 'maximaal onthaal' een keer gekocht, deels voor het goede doel, en ik geloof niet dat dat voor eigenbelang was.

Het ligt er ook aan of de artiesten wat vanzichzelf opgeven.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:24
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
poop schreef op 12-03-2004 @ 14:13:
Ik heb 'maximaal onthaal' een keer gekocht, deels voor het goede doel, en ik geloof niet dat dat voor eigenbelang was.

Het ligt er ook aan of de artiesten wat vanzichzelf opgeven.
maximaal onthaal is gaaf alleen jammer dat ie zo duur was.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:15
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Ik vind het niet zo van belang of een artiest zo'n actie nou uit eigen belang of uit sympathie voor slachtoffers doet.. Ze doen het, daar gaat het om... En het geld wat binnenkomt bij het goede doel is toch altijd mooi meegenomen.. Kan mij niet schelen of het hypocriet is, geld is geld en ik heb dat geld liever bij het goede doel dan bij die artiest die al genoeg geld heeft.. En ik denk dat naast de opbrengst van de cd het ook oplevert dat jongeren zich iig bewust zijn van het bestaan van goede doelen en daar misschien ook sympathie voor ontwikkelen en er over nadenken of wie weet lid te worden of weet ik wat.. iig nadenken dat is al heel wat..
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:19
fucking hero
fucking hero is offline
Citaat:
Roxy schreef op 12-03-2004 @ 15:15:
verhaal
juist, het aanzetten naar het begrijpen van de redenen voor goede doelen, en het geven om anderen is goed. Maar het is een tweede of het de bedoeling is van de artiest/platenmaatschappij. Soms lijkt het of de platenmaatschappij denkt van "de artiest is even uit de picture, dus we zetten hem of haar even op een benefiet cdtje".
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 12-03-2004 @ 13:36:

Zou je een cd eerder kopen als je weet dat de opbrengst naar een goed doel gaat (mits je de muziek leuk vindt natuurlijk)?
Ja, als (hypothese) ik de keuze heb tussen 2 cd's, die ik allebei even goed vind, even duur zijn, maar van de 1 gaat er een percentage naar een goed doel en van de ander kan een platenbaas nog een porsche kopen, koop ik liever die eerste.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.