Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2005, 13:57
fib
Avatar van fib
fib is offline
Beste mensen

Dit schooljaar studeer ik in Brabant ik volg een economische opleiding (hbo eerste jaar). Ik woon hier op kamers, het ‘integreren’is mislukt. 17 jaar je hele leven in een gat gewoond en dan ineens naar de stad, het was een (te)grote stap.

Een sociaal leven heb ik niet, dit komt voor een gedeelte door mezelf maar ook wel door mijn omgeving. Ik heb hier veel leermomenten gehad, niet zo veel plezier momenten. Dus wil ik met de opgedane ervaringen ergens opnieuw beginnen.

De opleiding die ik volg is niet zo populair, in veel steden kun je de opleiding ook niet volgen. Nu overweeg ik om volgend schooljaar, naar Enschede/Deventer te gaan. Ik denk dat het ‘type student’ mij daar meer bevalt.
Dat ik naar Overijssel ga dat heb ik al voor mezelf besloten, nu moet ik alleen nog beslissen welke opleiding ik wil gaan volgen.

Ik heb nu de keuze uit de volgende optie’s.
A. Zelfde opleiding als ik nu volg, in het 2e jaar instromen
B. Even een andere Propedeuse halen. Ik denk aan fysiotherapie of toegepaste psychologie.

Toelichting: Ik ga dit jaar met de minimale inspanning mijn P halen (5,5- mentaliteit). Ik heb de puf niet om in mezelf te investeren, wat eigenlijk wel zou moeten. Voor de opleiding die ik nu volg wil ik uiteindelijk wel mijn diploma halen. Maar ik weet niet of het nou wel zo’n goed idee is om al in een bestaande klas in te stromen.

‘Je kunt niet alles tegelijk doen’. Daarom overweeg ik om eerst een ‘pret’ opleiding te volgen. Prioriteit één: iets meer een studentenleven creëren. Eerst maar iets van een sociaalleven opbouwen en me daarna pas echt richten op de uiteindelijk opleiding. Dat wil ik gaan doen door nogmaals in het eerste jaar in te stromen en dan een opleiding gaan volgen waar je later ook iets aan hebt.

Heeft iemand hier ervaring meej? Wat adviseren jullie mij?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2005, 15:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Voor een pretopleiding kan je beter communicatie kiezen oid... Over fysiotherapie moet je echt niet te makkelijk denken. Dat haal je niet met niet of bijna niet leren. Daarbij lijkt het mij zonde als je je jaar helemaal weggooit door geen studiepunten te halen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Gezien jouw motivatie lijkt het me echt zonde van het geld. Kijk, als je het nou doet uit interesse of wat dan ook, dan kan je het er nog over hebben, maar puur om het studentenleven te gaan ontdekken... Bovendien vraag ik me af of je er al goed over na hebt gedacht, van fysiotherapie een pretopleiding...? Ik denk dat het je best nog eens tegen zou vallen. Ga er anders alvast wonen en zoek een baan. Ontdek 's avonds het studentenleven en leer alvast mensen kennen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 17:02
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
wie zegt dat je in Overijssel er wel in slaagt dat leuke studentenleven op te bpuwen?
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 13:14
fib
Avatar van fib
fib is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 29-03-2005 @ 18:02 :
wie zegt dat je in Overijssel er wel in slaagt dat leuke studentenleven op te bpuwen?
Het is en blijft een grote stap. Er is idd een risico dat ik daar net zo ongelukkig word als ik hier ben. Maar om hier nu nog 3,5 jaar te blijven daar pas ik voor. De maanden die ik hier heb gezeten heb ik veel geleerd. Dus de nodige bagage opgedaan.

De decaan hier, gaat een afspraak voor een gesprek met de decaan in Enschede maken. Zodat ik vooraf al een beetje uitzoek welke wegen ik moet bewandelen. Bij een studentenverening komen, is in Enschede niet moeilijk.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 13:20
fib
Avatar van fib
fib is offline
Misschien had ik het woordje ‘pret opleiding’beter niet kunnen typen. Omdat jullie daar nu overvallen.
Ik zit nog in de opleiding–oriëntatie-fase. Als fysiotherapie idd zo lastig is als er nu wordt aangegeven dan valt die opleiding af.
Ik ben me op het moment aan het verdiepen in de opleiding toegepaste psychologie. Ik let er echt wel op dat de vakken mij een beetje interesseren en dat het geschrikt voor mij is.

Maar uit de weinige reactie kan ik merken dat niet veel studenten zo’n switch maken…
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 13:21
Verwijderd
Ik zou er voor kiezen om iig een opleiding te doen waar je misschien mee verder wilt, beetje zonde van je geld om eerst een pretopleiding te gaan doen ed. Als de opleiding die je nu doet de opleiding is die je wilt doen, dan zou ik dus voor die opleiding kiezen. Sowieso, als je eerst een p ergens anders voor haalt en daarna weer de opleiding gaat doen die je nu doet, dan moet je alsnog in een bestaande klas instromen.

Studeren en een sociaal leven opbouwen lijkt me iets dat best tegelijk kan, als je het wilt dan tenminste. Helemaal als je met een 5,5-mentaliteit je studie door gaat ed.

En fysiotherapie lijkt me idd niet bepaald een pretopleiding...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ga toegepaste psychologie doen in Deventer. Mijn indruk van deze opleiding is niet moeilijk, maar wel wat meer theorie dan een andere sociale opleiding (daar is ie ook voor bedoeld). Ik denk dat bijv. maatschappelijk werk een stuk makkelijker is. Maar wel een goede opleiding om je te orienteren omdat je 4 richtingen uit kunt. Sowieso kan een psychologische "vooropleiding" voor bijna iedere opleiding handig zijn.

Waarom denk je dat de type student je daar meer trekt?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 19:51
fib
Avatar van fib
fib is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-03-2005 @ 18:42 :


Waarom denk je dat de type student je daar meer trekt?
even heel kort door de bocht: brabanders zijn me te spontaan. Die stugge tukkers bevallen me wel
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 21:59
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Ik zou iig iets gaan studeren wat je echt interesseert. Als je iets doet wat je leuk vindt, voel je je veel beter op je plek. Dan is het vast ook veel makkelijker om een sociaal leven op te bouwen.

Als je zomaar iets makkelijks doet, en de stad of de mensen blijken tegen te vallen, dan wordt het pas vervelend.
__________________
coffee and tv
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 22:36
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Waarom kun je geen studentenleven opbouwen met een studie die je ECHT leuk vindt? Hoef je echt geen pretopleiding voor te doen hoor.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 10:25
Verwijderd
Haha wat een bullshit. Met een serieuze opleiding kom je juist leukere mensen tegen. Anders zit je straks op je 22e halverwege een flutopleiding waar je niets mee kunt en waar je niet gemotiveerd voor bent om hem af te maken, en bovendien ben je ook nog eens omringd door 'gezellige' mensen die ook allemaal afhaken of een flutopleiding doen.

Just go ahead
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 09:40
fib
Avatar van fib
fib is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-03-2005 @ 11:25 :
Haha wat een bullshit. Met een serieuze opleiding kom je juist leukere mensen tegen. Anders zit je straks op je 22e halverwege een flutopleiding waar je niets mee kunt en waar je niet gemotiveerd voor bent om hem af te maken, en bovendien ben je ook nog eens omringd door 'gezellige' mensen die ook allemaal afhaken of een flutopleiding doen.

Just go ahead
Ik zit nu in een klas met best wel veel mensen van 20+ jr. Ik moet er niet aan denken om al aan de bak te kunnen als ik 22/23 jaar oud ben. Een jaartje psychologie hoeft dan ook niet verkeerd te zijn.....
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Opleidingen MBO Natuurkunde
Tommie123
18 13-04-2012 14:12
De Kantine Ranking the Scholieren #3
Geel
500 16-10-2010 14:57
Verkeer & Vervoer certi gat 400 eu kosten?
crazycat
33 02-01-2009 11:54
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde 4vwo vraag
Ladder
11 12-06-2007 21:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.