Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2012, 15:52
CM
CM is offline
Doe mee met een onderzoek naar boodschappentaal!

*knip* Sorry, de vragenlijst is gesloten! Ik ga de data verwerken en zal degenen die hebben meegedaan en hun e-mailadres hebben achtergelaten, binnenkort een berichtje sturen over de uitkomsten. Bedankt allemaal!

Het invullen van de enquête kost gemiddeld minder dan 15 minuten. Bij de welkomstpagina van het onderzoek staat dat het onderzoek maximaal 25 minuten in beslag neemt, maar tot nu toe heeft geen enkele deelnemer zoveel tijd nodig gehad. Het invullen van de vragenlijst is niet moeilijk: volg je intuïtie!

De enige eis is dat het Nederlands je moedertaal is en je zelf geen Taalwetenschap of Nederlands hebt gestudeerd. Verder mag iedereen meedoen die wel eens winkelt. (Op dit moment heb ik vooral een tekort aan deelnemers uit de categorie ‘jonger dan 20 jaar’…)

Alvast heel erg bedankt voor je hulp!

Waarom deze oproep?

Op het ogenblik ben ik bezig met een onderzoek voor de onderzoeksmaster Linguistics aan de Universiteit van Amsterdam. Het onderzoek gaat over een bepaalde verandering in boodschappentaal. Dit onderzoek probeert de achterliggende oorzaken van deze verandering bloot te leggen, en hiervoor heb ik de intuïties nodig van Nederlandstaligen van alle leeftijden. De twee belangrijkste groepen zijn de ‘extremen’: jongeren en ouderen. (Dus laat je (groot)ouders ook meedoen!)

Laat een berichtje achter als je vragen/opmerkingen hebt, en nogmaals bedankt voor jullie deelname!

Laatst gewijzigd op 23-01-2012 om 21:16. Reden: De vragenlijst is gesloten zodat ik de data kan verwerken. Bedankt voor jullie deelname! :)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2012, 16:24
brands
Avatar van brands
brands is offline
Ingevuld!

Wat is voor jouw de definitie van in de buurt? Aangezien er wat mij betreft meerdere definities zijn.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 16:28
Verwijderd
Ik heb het ingevuld en vond het eigenlijk best leuk . Wat een goed idee om op het einde de mogelijkheid te geven om de resultaten te ontvangen, want daar wilde ik eigenlijk al naar vragen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Wat is voor jouw de definitie van in de buurt? Aangezien er wat mij betreft meerdere definities zijn.
Ohja, dit kwam ik inderdaad ook tegen. Als buurt heb ik voor mij de fietsbare afstand gebruikt (maximaal 12 km).
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 16:34
CM
CM is offline
Wow, wat snel! Dankjewel!

Mijn definitie maakt hier helemaal niets uit: het gaat om je eigen perceptie, dus hoe je het zelf beleeft. En daarbij geldt dat je eerste ingeving telt!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 17:45
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Done! Leuke vragenlijst idd .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 00:13
Verwijderd
Ingevuld.

Ben best benieuwd naar de resultaten.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 14:30
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ingevuld, lang is ie wel maar grappige enquête inderdaad!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 13:10
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Op de eerste vraag "Nee" geantwoord en toen was ik gelijk klaar...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 12:16
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik mocht niet meedoen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 01:14
Verwijderd
Citaat:
Ik mocht niet meedoen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 16:36
CM
CM is offline
Dank jullie wel! Hier ben ik heel blij mee!

Voor degenen die niet mochten meedoen: helaas moet ik niet-moedertaalsprekers en mensen die een te relevante opleiding hebben gedaan (Taalwetenschap of Nederlands) uitsluiten, maar bedankt voor de interesse!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.