Oud 20-05-2010, 15:46
Boxplosive
Boxplosive is offline
Waarom heb ik druk in mijn hoofd?
Als ik heel erg gestresst ben, dan krijg ik heel erge druk in mijn hoofd en meestal ook nog eens spierpijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2010, 17:40
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Stress kan onderverdeeld worden in snelle stress en langzame stress. Snelle stress treedt op na een hevige schrik of iets anders onprettigs (acuut). Op dat moment sturen de hersenen stress-signalen via het ruggenmerg en zenuwuiteinden van het sympatisch zenuwstelsel het lichaam in. Er wordt adrenaline en noradrenaline uitgescheiden en het lichaam maakt zich klaar voor een vlucht-, een vecht en/of een angstreactie. (dit verschijnsel zien wij o.a. bij hyperventilatie).
Bij langzame stress moeten we eerst op stoom komen. De hypothalamus gaat CRH uitscheiden (corticotropine releasing hormoon) Dit stofje gaat naar de hypofyse, deze reageert met de productie van ACTH (adrenocorticotroop hormoon). Via de bloedstroom gaat dit hormoon naar de bijnierschors, die vervolgens glucocortico-steroiden gaat produceren. Dit beinvloedt een heleboel lichaamsprocessen. Het effect ervan op het lichaam is afhankelijk van hoe lang deze stresssituatie blijft bestaan.

Wat wij zien in het lichaam als er stress ontstaat: spieren maken opgeslagen energie vrij, er ontstaan schrikreacties bv zweten, ademhaling versnelt (eventueel hyperventilatie), langdurige stress geeft verkramping van de spieren, slapeloosheid met als gevolg vermoeidheid, hartslag en bloeddruk stijgt (daadwerkelijke hartklachten ten gevolge van langdurige stress). De bloedtoevoer naar de darmen neemt af dus problemen in de spijsvertering, maar ook in de mond, droge mond bijvoorbeeld. (op lange termijn maagzweren, verstoppingen e.d.). Menstruatie-en potentiestoornissen, hoofdpijnen, nek en rugklachten, duizelingen en huidaandoeningen. Bestaande huidaandoeningen verergeren vaak ten gevolge van stress.
Meestal is ook het cholesterol verhoogd.
http://www.klassiek-homeopaat.info/A...rtikel-138.htm
In het kort, stress kan een reeks van processen op gang brengen in je lichaam, voornaamst is dat je altijd 'alert' ben, hierdoor werken zowel je hersenen als spieren overuren.

na verloop van tijd brengt dit vermoeidheid met zich mee, typisch rond de slapen, het achterhoofd, schouders en rug.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 12:34
Boxplosive
Boxplosive is offline
Dankje arPos voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 20:52
Saerwen
Saerwen is offline
Huh.... Ik ken het... Dankzij het gedoe tussen mijn ouders en mij heb ik constant koppijn geen honger verschrikkellijk slecht slapen heel veel roken etc...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 15:06
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Citaat:
kan met autisme te maken hebben,
je kunt jezelf eens laten testen
Ik begin er niet eens aan alle fouten in je redenatie aan te wijzen.

Stress vernauwt de bloedvaten, waardoor je hart meer moet pompen om het bloed rond te krijgen. De druk in de bloedvaten (voornamelijk in je hersenen) loopt op, waardoor je hoofdpijn kunt krijgen.
Je kunt ook gewoon hoofdpijn hebben, overigens.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 16:07
Verwijderd
Misschien gewone spierspanningshoofdpijn? Komt vaak door stress.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 20:19
silentbob
silentbob is offline
ik heb maar 1 vtip: zorg dat je gewoon geen stress krijgt
dan heb je er ook geen last van, en is ook nog een stuk gezonder, en fijner
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 00:45
lunaaah
Avatar van lunaaah
lunaaah is offline
Citaat:
Waarom heb ik druk in mijn hoofd?
Als ik heel erg gestresst ben, dan krijg ik heel erge druk in mijn hoofd en meestal ook nog eens spierpijn.
ik heb zelf veel te veel lst van stress en dan krijg ik ovar pijn. maar zeker weten dat jij geen hoofdpijn hebt?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 09:18
Malossi
Avatar van Malossi
Malossi is offline
En wat zou je dan moeten doen om stress te voorkomen? Als je het écht heel druk hebt, en gewoon even een week ofzo, minder tijd hebt om aan jezelf te denken? Ik heb er vaak zat last van, het brandt je echt op!
__________________
Life, Liberty, and the pursuit of all who threaten it!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 21:33
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
En wat zou je dan moeten doen om stress te voorkomen? Als je het écht heel druk hebt, en gewoon even een week ofzo, minder tijd hebt om aan jezelf te denken? Ik heb er vaak zat last van, het brandt je echt op!
gewoon je niet zo druk maken
en geen tijd om aan jezelf te denken? dat kan ik me nauwelijks voorstellen(ik heb het dan ook nooit echt druk en ik weet nauwelijks meer hoe stress voelt, alleen laatst toen ik het laatste natuurkundeproefwerk van het jaar verneukte zat ik er dus even over in dat ik m'n best zou moeten doen voor de bijspijker om over te gaan, maar na een halfuurtje opdrukken, en gefrustreerd zijn, was ik weer bijna helemaal mezelf en uiteindelijk ging ik ook gewoon gelijk al over)
gewoon denken dat alles wel goed komt
zo weet ik de weg ergens naartoe ook wel eens niet, dan gok ik iets en kom ik altijd wel uit waar ik zijn moet(terwijl ik 1 kweer bij m'n beppe in de auto zat die toen helemaal gestrest ging doen, en van m'n moeder weet ik ook dat zodra ze afwijkt van haar planning ze gelijk gaat stressen)
gewoon een kwestie van instelling denk ik dus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid duizelig in me hoofd!
daisy500
6 19-05-2009 21:22
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Als een sprong in het diepe
Verwijderd
0 08-03-2006 22:44
Verhalen & Gedichten verloren in een droom
Kanya
2 28-06-2005 23:22
Lichaam & Gezondheid vriend heeft last van zijn hoofd, druk o.a.
Mindfields
32 01-02-2005 19:31
Lichaam & Gezondheid Raar gevoel in me hoofd,,
Mandies
7 14-03-2004 18:32
Psychologie Drukte in mijn hoofd
SaGA
16 21-05-2003 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.