Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2010, 00:19
flfun
Avatar van flfun
flfun is offline
Ik word er echt gek van..

Ik wil echt super graag een vriendin (<3)..
Alleen heb ik de pech dat bijna elk meisje wel wegloopt.. ik heb vrienden die er gewoon niet uitzien en die worden soms uitgejouwd door meiden, waarbij ik denk: 'waarom ik niet?'
Elke keer ben ik degene die dan weggezet word. Ook zo'n stomkind zit bij ons op school die zegt dat ik mn beste vriend van haar af neem.. We lachen er om, maar eigenlijk vind ik het echt gewoon klote.. Elke keer ben ik degene die weggezet word of als 'lelijk' bestempeld word.. terwijl ik goeie cijfers haal, mij prima verzorg en mn uiterlijk goed in de gaten hou.. en een vriend van mij is echt zo'n zeikbal die altijd loopt zeiken over wel iets en er nou niet echt 'verzorgd' uitziet (vergeet zich vaak niet te scheren) en die word gewoon dik gezien.. ik word er echt moe van

Hebben jullie tips om mij dan te helpen?

PS: Ik wel een meisje gevraagd een aantal dagen geleden, maar het was een nee.. dat na dik 4 jaar volhouden.. Dat was ook een van de weinigen die een vriendin van mij wilde zijn, omdat wij in de eerste buiten de menigte kwamen te staan..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2010, 08:14
Dott
Avatar van Dott
Dott is offline
Ik snap vrij weinig van je verhaal
__________________
Ik heb liever een kat in m'n huis, dan een jaguar in de garage
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 08:44
Pindalicia94
Pindalicia94 is offline
Citaat:
Ik snap vrij weinig van je verhaal
Ik ook niet echt helemaal
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 08:46
Verwijderd
Ik snap het ook niet helemaal.
Word je niet leuk gevonden en je vrienden wel? Vind je dat raar omdat jij je wel goed verzorgd en zij niet?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 10:04
flfun
Avatar van flfun
flfun is offline
Zo iets ja.. Ik kan het ook niet echt goed verwoorden, omdat het zo'n vreemd gevoel is.. maar wat kika,x zegt is een beetje wat ik met het verhaal wil zeggen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 13:50
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Je eigen perceptie van wat "er goed uitzien" is, kan verschillen met die van anderen. Meisjes in de klas kunnen ineens van lelijk eendje naar mokkel transformeren.
Voor heren is het wat lastiger; eenmaal het stempel "nerd" of "lelijk" op school gekregen is daar moeilijk van af te komen, al voldoe je al lang niet meer aan dat criterium.
Kleding doet veel, je kapsel, je manier van lopen/praten/bewegen.
Misschien ben je wel te netjes gekleed, of word je te braaf geacht. Neanderthalers worden op de één of andere manier toch als interessanter gezien, ze zijn misschien wat meer spontaan in hun acties.
Je verhaal is te beknopt om er een duidelijke kijk op te hebben.
Let er echter op dat je niet "een vriendin wil" (zomaar ééntje) maar dat je graag een relatie met dat meisje wil (specifiek).
Jammer van dat andere meisje, een blauwtje lopen we allemaal wel eens.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 15:18
flfun
Avatar van flfun
flfun is offline
Ach ik had het blauwtje genomen.. Ik ben nou niet een van de braafste en kleed me met kleding die veel mensen dragen, maar wel in mijn stijl uit die winkel. Lekkere felle kleuren en een leuke print.. Gel in mn haren etc.. flink deodorant etc. Denk door de eerste dat ik bestempeld ben en dat als ik straks ga studeren het kwijt ben..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 17:14
Drieszz
Avatar van Drieszz
Drieszz is offline
Ik heb eigelijk juist hetzelfde probleem Want alle sukkels van mijn school hebben echt zo een heel mooi meisje, en dan ik, ja.....
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 20:06
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Inderdaad, je moet niet een vriendin willen, maar wel proberen met een bepaald meisje een relatie op te bouwen. Eerst en vooral gewoon samen plezier maken zonder bijbedoelingen, nadien kan je nog steeds zien of er gevoelens komen.

Het belangrijkste is niet dat je een mooi meisje als vriendin hebt, maar iemand waar je je goed bij voelt en die zich goed bij jou voelt. En waarschijnlijk loopt het daar ook fout: om een of andere reden zullen de meisjes zich niet op hun gemak voelen bij jou. Misschien dat ze ook niet wijs geraken uit wat je probeert te zeggen allemaal, eerlijk gezegd begrijp ik ook de helft niet van wat je aan het zeggen bent.

In het middelbaar kan het soms frustrerend zijn omdat je andere mensen in een relatie ziet stappen; maar uiteindelijk komt dat allemaal wel in orde (vroeg of laat).
__________________
vaknar staden lĺngsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 20:46
flfun
Avatar van flfun
flfun is offline
Ik wil niet per se een mooi meisje die er volgens iedereen mooi uitziet, maar geheel naar mijn smaak.. Ik weet niet waarom, maar ik voel me tot japanse meisjes aangetrokken, ik vind ze er mooi uitzien enzo x3
Alleen als ik dan een vriendin erbij heb en ik ga er mee afspreken enzo krijg ik steeds te horen van: 'Ik wil best vrienden zijn, maar ook niet meer dan dat', oftewel zoek maar een ander meisje als vriendin ik iig niet.. Dat heb ik nu tot 4 keer toe gehad en dat word ook frustrerend..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 20:50
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Iets in dit topic deed me denken aan dit topic. Ik weet niet of het 'm daarin zit, maar momenteel kan ik me sowieso niet goed een beeld vormen van... het probleem. Ik kan vanaf hier niet beoordelen waar het 'm nou in zit, misschien straal je teveel uit, misschien te weinig, misschien het verkeerde, misschien valt het wel mee, maar heb je dat zelf niet door. Geen flauw idee, eigenlijk.

Of wacht, wat me wel opviel:

Citaat:
Ik wil echt super graag een vriendin
Wat al gezegd is: het verschil tussen 'een vriendin' en 'dat meisje'. Aan gewoon een vriendin om het vriendin heb je imo niet zoveel. Maar eigenlijk heb ik niet zo'n zin om daarover uit te wijden en alles.

Citaat:
Alleen heb ik de pech dat bijna elk meisje wel wegloopt.. ik heb vrienden die er gewoon niet uitzien en die worden soms uitgejouwd door meiden, waarbij ik denk: 'waarom ik niet?'
Ik vind het vrij raar om dat zo te lezen, al weet ik niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen. Het is zo'n gevoel alsof je probeert te zeggen 'ik vind mezelf beter dan mijn vrienden, dus eigenlijk heb ik meer recht op die meisjes. Wie doet mij het ONRECHT aan dat mijn vrienden dan vaker uitgejouwd worden?!!' Zoiets.

Citaat:
Elke keer ben ik degene die weggezet word of als 'lelijk' bestempeld word.. terwijl ik goeie cijfers haal, mij prima verzorg en mn uiterlijk goed in de gaten hou..
Goede cijfers halen =/= recht op een vriendin. Kijk, dat snap je zelf ook wel, maar ik snap weer niet waarom je het (ik haal goede cijfers) ertussen zet. Ik bedoel, ik heb nooit gedacht dat hoge cijfers van mijn kant me aantrekkelijker zouden maken, ik snap niet waarom je zoiets zou denken, eigenlijk. Of waarom je zoiets dan op een forum vertelt 'ik haal goede cijfers, maar heb toch geen vriendin'. Hm.

Nee, je vertelt het niet letterlijk zo, misschien bedoel je wel iets heel anders, maar heel vaag haal ik er zoiets uit en dat tja, misschien zit 't 'm daar wel in. Dat je teveel denkt 'ik doe het zo goehoed, waarom geven ze mij geen aahaandacht' en dat dat niet helemaal de juiste houding is.

Citaat:
en een vriend van mij is echt zo'n zeikbal die altijd loopt zeiken over wel iets en er nou niet echt 'verzorgd' uitziet (vergeet zich vaak niet te scheren) en die word gewoon dik gezien.. ik word er echt moe van
Opnieuw krijg ik hierbij het gevoel dat jij het idee hebt meer recht te hebben op aandacht ven meisjes, omdat jij vindt dat je beter verzorgd bent. Maar zo werkt het nu eenmaal niet en je moet al helemaal niet boos worden op je vriend daarom. Ja, natuurlijk, een goede verzorging werkt mee en het kan frustrerend zijn, maar dan nog, het is zoveel méér. Je hele uitstraling alleen al is zoveel meer dan verzorging.

Maar goed, door die quotes krijg ik een beetje het idee van iemand die het idee heeft 'recht te hebben op omdat...' en dat lijkt me niet de goede houding. Niet dat ik echt een goede onderbouwing heb voor dat gevoel, het blijft iets vaags, maar toch.

Ik ben er eigenlijk nog niet helemaal uit. Voor zover zou ik zeggen: relax, besteed er niet teveel aandacht aan, praat eens met een meisje zonder verdere bedoelingen, richt je aandacht ergens anders op. Juist níet te geforceerd zijn op 'vriendin!' kan juist positief werken (denk ik).
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 20:54
flfun
Avatar van flfun
flfun is offline
Daar zit wel iets in.. Ik kan mijn tijd nuttiger gebruiken dan de hele tijd te fixeren op mn vrienden en vriendinnen..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 22:40
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik herken een deel van je gedachtegoed in hoe ik zelf vroeger ook wel eens over relaties dacht (als in meer verdienen etc).
Ik denk toch dat je je manier van benaderen toch gaat moeten veranderen want bezitterig en hopeloosheid/hopeloos verlangen straalt van je af en dat pikken anderen snel op.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 22:49
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Het is dat je te veel focust op een vriendin hebben.

als je gewoon je eigen ding doet en een meisje niet nodig hebt dan komen ze juist
__________________
http://adf.ly/otNx7
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 23:06
flfun
Avatar van flfun
flfun is offline
Oké dan ;D dan weet ik waar ik nu op moet letten.. Gewoon concentreren op school en slagen met die hap.. en dat van een vriendin maar ff vergeten. Misschien dat ik dan meer kans heb.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 23:36
[untitled]
Avatar van [untitled]
[untitled] is offline
Mijn probleem was dat ik zelf te graag een vriendin wilde ( dat was ongeveer 1,5 jaar terug)

Maar toen ik daar mee stopte kreeg ik ineens veel meer aandacht van de meisjes waar ik al zo lang op zat te azen..
Ik denk dat een vriendin willen een nogal slechte manier is om een vriendin tegen te komen eigenlijk

gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt, dan komt de rest vanzelf!
__________________
Everything could have been everything else and it will have just as much meaning.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 12:04
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Als je in het echt net zo arrogant over komt als over het internet snap ik dat de meisjes wegrennen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 12:10
Verwijderd
ik weet niet of het al eerder gezegd was in dit topic, maar naar mijn mening moet een meisje je niet alleen mogen om je schoolresultaten en je uiterlijk, bij mij speelt de binnenkant ook een grote rol, ookal klink ik nu mss heel afgezaagd, en je moet ook geen meisje willen omdat je een vriendin wil, maar omdat je echt van dr houd.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-10-2010, 20:20
flfun
Avatar van flfun
flfun is offline
Dan weet ik al waardoor het komt.. Ik probeer mij juist rustiger te gedragen, mn vriend kan nogal vreemd doen en ik wil daar iets minder in mengen. We zijn vaak melig enzo en lachen heel veel.. Ik ga nu gewoon lekker doen wat ik wil en ik zie wel.. 't is (waarschijnlijk) toch mijn laatste jaar op de middelbare
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 21:07
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik denk niet dat je arrogant bent, maar wel een beetje wanhopig.
Ik snap het ook wel in de zin van, je wilt begrijpen waarom meisjes jou over het algemeen niet als vriend willen en jouw vrienden wel. Nou ja, je zou kunnen kijken welke eigenschappen je vrienden hebben die jij niet hebt. En dat hoeft niet zozeer in het uiterlijk te liggen, maar misschien veel meer in gedrag.

Daarbij, los van of je een meisje wil of dát ene specifieke meisje:
Als jij lekker in je vel zit, omdat jij de dingen doet die je graag doet. En je hebt plezier met je vrienden, dan voel je je goed en straal je dat ook uit. Die uitstraling dat je goed in je vel zit doet echt het meeste werk.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 03:20
Maizel
Avatar van Maizel
Maizel is offline
Ik sluit me aan bij mensen hierboven.

Je kijkt mss teveel naar hoe mensen zijn of hoe mensen eruitzien.

Ik geloof meteen wanneer je zegt dat vrienden van jou naar geldende maatstaven er lelijk uitzien., Je moet wel begrijpen dat dit meestal niet een doorslaggevende factoor is.

Die 'niet uitziende' vrienden van je hebben waarschijnlijk meer raakvlakken met hun vriendin dan jij denkt.
Uiterlijk is een visitekaartje, maar je moet, afgezien van de sex, wel een aanzienlijke hoeveelheid tijd met iemand doorbrengen. Dat lukt niet als je niets gemeen hebt.

Die lelijke vrienden van jou hebben waarschijnlijk een vriendin waar het mee klikt. Goed voor hen. Dat gebeurd jou vroeg of laat ook wel. Je moet niet te veel willen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2010, 22:48
flfun
Avatar van flfun
flfun is offline
Ik wil 'de ware' tegen komen vroeg of laat. Ik ben nogal iemand die een vaste relatie wilt en niet 10 exen heeft.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2010, 08:01
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik wil 'de ware' tegen komen vroeg of laat. Ik ben nogal iemand die een vaste relatie wilt en niet 10 exen heeft.
Ja en nee, een beetje ervaring kan geen kwaad, dat scheelt je later een mid-life crisis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic nummer honderdenvijftig!
Roosje
500 28-10-2009 17:20
Psychologie Ik kan niet slapen
aboe
51 09-01-2004 19:57
Psychologie Mag ik even aub met spoed hulp? hehe..
Verwijderd
25 21-07-2003 17:30
Lichaam & Gezondheid altijd maar moe
someone
30 09-10-2002 08:10
Liefde & Relatie Blijven slapen
emperor crono
43 14-09-2002 16:10
Psychologie minderwaardigheidscomplex aan laten praten
heavinly
8 24-02-2002 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.