Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2012, 18:08
demihoogendoorn
demihoogendoorn is offline
Hallo allemaal,

Ik ben de afgelopen tijd aan het nadenken over mijn profielwerkstuk.
Ik weet inmiddels dat ik het profielwerkstuk voor het vak geschiedenis wil maken en ik heb twee onderwerpen die mijn aanspreken namelijk:

Marie Antoinette of Venetië (de stad zelf)

Dit lijken mij twee hele leuke onderwerpen maar ik moet hierbij een hoofdvraag en deelvragen verzinnen. Nu wil ik jullie vragen of er misschien een geschikt onderwerp binnen Marie Antoinette of Venetië is om een profielwerkstuk over te maken!

Groetjes Demi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2012, 14:14
weetniks
weetniks is offline
Ik denk dat het zeer geschikte onderwerpen zijn, maar ze zijn wel erg breed.
Je zou je kunnen afvragen:
Wat wil ik precies met Marie Antoinette? Wil je het meer richten op haar leven, op de sociaal-politieke omstandigheden in Frankrijk, of op haar dood? Er is ook recentelijk een film over haar uitgekomen (moet je maar even googlen) je zou dan kunnen doen: In hoeverre staaft de film met het werkelijk leven van Marie Antoinette (ik ken iemand en die heeft dat ooit heeft gedaan met een WO II film).

Venetië is veel te groot, waar wil je je richten?
Venetië was de enige republiek in de middeleeuwen, je zou je kunnen afvragen hoe het zich kon redden.
Het rijke kunsthistorische verleden of nog wat andere dingen.
Kortom: op welke tijd wil je je richten bij deze stad, het omvat veel verschillende aspecten.
Je zou natuurlijk ook assasins creed erbij kunnen betrekken , wel lastig, maar erg origineel xD
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 00:33
Asemoon
Asemoon is offline
Ik ben het daarmee eens. Je moet je onderwerpen echt niet te breed houden en je hoofdvraag specifiek houden, want een te brede (evenals een te specifieke) hoofdvraag kan voor veel problemen zorgen.

Als je Frans hebt, kun je bij Marie Antionette overigens ook daar terecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Profielwerkstuk geschiedenis
LsK
0 18-09-2013 15:07
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Profielwerkstuk Geschiedenis onderwerp
S-G10
1 13-06-2013 11:16
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Profielwerkstuk Geschiedenis onderwerp
S-G10
0 11-06-2013 18:44
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Profielwerkstuk geschiedenis
liefappelflapje
1 15-06-2012 14:54
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Profielwerkstuk Geschiedenis Onderwerp
hoihaihey
4 15-10-2009 14:35
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie HELP profielwerkstuk!?
Isthary
7 27-01-2004 16:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.