Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2005, 11:01
AnneCath
AnneCath is offline
Het is een beetje vreemd om hier zo te vertellen maar ik heb de laatste tijd behoorlijk veel pijn in mijn anus. Vooral na het poepen. Het voelt alsof er iets ter grootte van een lantaarnpaal uit komt en als ik dan afveeg dan bloed het ook een beetje. Als ik sex heb dan duwt de wand tegen de anus aan en dit doet ook wel wat pijn.

Watkan dit zijn en wat kan ik er aan doen?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 11:13
Verwijderd
aambeien, denk ik. Een afgekneld en opgezwollen haarvaatje dat is ontstaan door te hard persen bij het ontlasten. Het jeukt, maakt de anus gevoeliger, als je er op drukt doet het pijn, en het kan knappen.
Bij de drogist is aambeienzalf te koop . En om het te voorkomen, voortaan minder hard persen dat gaat makkelijker als je voldoende voedingsvezel en water binnenkrijgt, dat maakt je ontlasting 'luchtig'.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 11:17
AnneCath
AnneCath is offline
Ik heb dus al even creatief gekeken met een spiegeltje en heb mijn vriend ook even laten kijken en aan de buiten kant is niets te zien afgezien dat het een beetje rood is..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 13:47
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Zorg dat je voldoende vezels eet en water drinkt. Veel mensen hebben een vezeltekort.
Eet dus vanaf nu meergranen/volkorenboterhammen, zilvervliesrijst en aardig wat groenten/fruit. Drink daarbij veel water.
Lichaamsbeweging is ook een goede, dan werken je darmen wat beter
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 13:50
AnneCath
AnneCath is offline
Ik eet elke dag 1 stuk fruit (appel, druiven oid) en vrij regelmatig groenten thuis. Daarbij eet ik elke dag bruin brood (waldkorn, 1-2 per dag) en dan sport ik nog 4 keer per week...
Ook water en slappe thee drink ik vaak.

Het voelt juist alsof het te dik en te groot is om erdoorheen te passen zeg maar
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 13:52
Mara
Mara is offline
Je eet maar 1-2 plakjes brood per dag?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 13:56
ilonatje
ilonatje is offline
toch even na de dokter heen het kan een soort van kanker zijn ofzo mijn oom had ook bloed bij ontlasting.. is meestal niet zo'n goed teken dus ik raad je aan om na de dokter te gaan of even een paar dagen wachten geen bananen eten en even geen sex eet pruimen gaat het een stuk makelijker van..

echt goed in de gaten houden hoor!!!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 13:57
AnneCath
AnneCath is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-09-2005 @ 14:52 :
Je eet maar 1-2 plakjes brood per dag?
Nee 1-2 keer per dag. En dan eet ik zo een 2 of 3 boterhammen per keer.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 13:58
AnneCath
AnneCath is offline
Citaat:
ilonatje schreef op 16-09-2005 @ 14:56 :
toch even na de dokter heen het kan een soort van kanker zijn ofzo mijn oom had ook bloed bij ontlasting.. is meestal niet zo'n goed teken dus ik raad je aan om na de dokter te gaan of even een paar dagen wachten geen bananen eten en even geen sex eet pruimen gaat het een stuk makelijker van..

echt goed in de gaten houden hoor!!!
Ik heb niet bloed als ontlasting, dat is iets anders!

Door het poepen gaat het een klein beetje bloeden, maar dat is echt heel weinig en zo weer over. Het poep heeft niets van bloed.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 13:58
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
ilonatje schreef op 16-09-2005 @ 14:56 :
toch even na de dokter heen het kan een soort van kanker zijn ofzo mijn oom had ook bloed bij ontlasting.. is meestal niet zo'n goed teken dus ik raad je aan om na de dokter te gaan of even een paar dagen wachten geen bananen eten en even geen sex eet pruimen gaat het een stuk makelijker van..

echt goed in de gaten houden hoor!!!
Serieus, wees even wat voorzichtiger met zulke uitspraken. Ik weet zeker dat de topicstarter geen darmkanker heeft. Lees je eerst even in voordat je zoiets zegt.
Ik vind het erg vervelend om te lezen dat je oom dit heeft (gehad), maar dat wil niet zeggen dat iedereen dit heeft.


@topicstarter: je eet veel te weinig, dat weet je toch zelf ook wel? Nogal logisch dat je dan last hebt van deze klachten. Je ziet bijvoorbeeld bij meisjes met anorexia ook vaak klachten van verstopping, harde ontlasting en een pijnlijke ontlasting.

Als je die klachten wilt wegnemen, moet je sowieso wat meer eten. Zes boterhammen op een dag is gemiddeld! Kies bruin brood, je zult zien dat het beter is.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 14:03
AnneCath
AnneCath is offline
Citaat:
Roos schreef op 16-09-2005 @ 14:58 :



@topicstarter: je eet veel te weinig, dat weet je toch zelf ook wel? Nogal logisch dat je dan last hebt van deze klachten. Je ziet bijvoorbeeld bij meisjes met anorexia ook vaak klachten van verstopping, harde ontlasting en een pijnlijke ontlasting.

Als je die klachten wilt wegnemen, moet je sowieso wat meer eten. Zes boterhammen op een dag is gemiddeld! Kies bruin brood, je zult zien dat het beter is.
Ja dat eet ik dus ook als je terug leest. En in de avond altijd warm. (regelmatig tussendoor ook nog wat maar dat zijn meer musli repen/koek/snoep ed)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 14:07
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
AnneCath schreef op 16-09-2005 @ 15:03 :
Ja dat eet ik dus ook als je terug leest. En in de avond altijd warm. (regelmatig tussendoor ook nog wat maar dat zijn meer musli repen/koek/snoep ed)
Oh dan staat er ergens een foutje, er staat namelijk 1-2 boterhammen per dag

Anyway als je je eetpatroon in orde vindt, zou ik even naar de huisarts gaan voor wat tips.

Meestal stuurt je huisarts je weg met wat voeding/beweging-adviezen, maar als je zegt dat je die al allemaal opvolgt, kan hij je misschien sneller helpen.

Er is een heel arsenaal aan cremetjes en drankjes voor jou probleem, dus er moet iets tussenzitten wat werkt.
Gelukkig zijn jouw klachten vaak tijdelijk.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 14:17
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
te weinig vetten kan ook zorgen voor harde ontlasting / verstoppingen... eet je gewoon boter, (pinda)kaas ed?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 14:59
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 16-09-2005 @ 15:07 :
Oh dan staat er ergens een foutje, er staat namelijk 1-2 boterhammen per dag

Nee, later zei ze dat ze 1-2 keer per dag 2 of 3 boterhammen eet, als antwoord op meelfriek
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 15:10
Mara
Mara is offline
Maar het staat er inderdaad een beetje raar
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 16:05
Verwijderd
misschien krijg je weer een kind dat je aan je moeder geeft
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 18:22
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Katje schreef op 16-09-2005 @ 17:05 :
misschien krijg je weer een kind dat je aan je moeder geeft
ja dat kind komt uit haar bil rollen he.

Medisch wonder dan
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 18:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-09-2005 @ 14:52 :
Je eet maar 1-2 plakjes brood per dag?
Dat haal ik niet eens, zijn zoveel dagen dat ik geen brood eet...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 17:59
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
AnneCath schreef op 16-09-2005 @ 12:17 :
Ik heb dus al even creatief gekeken met een spiegeltje en heb mijn vriend ook even laten kijken en aan de buiten kant is niets te zien afgezien dat het een beetje rood is..
Ik denk toch echt dat het aambeien zijn...
Dat kan uitwendig zijn en inwendig, als het inwendig is zie je het dus ook gewoon niet...

Het beste is dus om zalf te kopen, blijf je het na 1-2 weken nog houden adviseer ik je toch om naar de dokter te gaan. Die geeft mss een beter zalfje of hij verwijst je door (dat gebeurd volgens mij zeer zelden maar ik geloof dat dat kan in bepaald egevallen)...
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 17:59
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-09-2005 @ 19:51 :
Dat haal ik niet eens, zijn zoveel dagen dat ik geen brood eet...
dat is serieus heel heel heel slecht
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 21:42
Verwijderd
mjah je kunt aan aambeien geopereerd worden, dan worden de adertjes doorgesneden en dichtbegebrand. Maar dan moet je het wel héél extreem hebben.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid random anus pijn...?
JustSaying
3 23-11-2015 16:03
Lichaam & Gezondheid Scheit Topic
trophus
1 25-08-2007 21:36
Seksualiteit Soa ??
princessje
10 27-05-2002 18:28
Lichaam & Gezondheid aambeien
moedergans
7 22-02-2002 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.