Oud 26-01-2004, 21:14
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Hallo,

Sinds een maand of 2 heb ik regelmatig last van een soort steken in/bij m'n hartstreek. Dit komt vooral voor bij het intensief sporten, uitbundig dansen in de disco of wanneer er iets erg grappigs is, ik hard begin te lachen...

Ik heb dan echt het gevoel dat het tegen een hartinfarct aanzit, alhoewel ik niet wet hoe dat voelt. Ik zou niet weten wat het is, misschien dat de m'n hart nog [door]groeit? Ben halfjaartje 17...

Nahja, tot zover!

Hoop dat jullie mij iets zinnigs/gerusttellends kunnen melden

Michiel
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 21:18
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
Razzle schreef op 26-01-2004 @ 21:14:
Hallo,

Sinds een maand of 2 heb ik regelmatig last van een soort steken in/bij m'n hartstreek. Dit komt vooral voor bij het intensief sporten, uitbundig dansen in de disco of wanneer er iets erg grappigs is, ik hard begin te lachen...

Ik heb dan echt het gevoel dat het tegen een hartinfarct aanzit, alhoewel ik niet wet hoe dat voelt. Ik zou niet weten wat het is, misschien dat de m'n hart nog [door]groeit? Ben halfjaartje 17...

Nahja, tot zover!

Hoop dat jullie mij iets zinnigs/gerusttellends kunnen melden

Michiel
ik weet niet wat het is srry.. maar kheb t zelf ook best vaak sinds een jaar ofzo...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 21:22
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Zal wel hyperventilatie zijn.

Maar ik kan natuurlijk niets uitsluiten.

Het lijkt me redelijk onschuldig, maar, alles kan. Je hart kan ook ieder moment scheuren, en dan ben je meteen dood.

(Niet bang worden. Volgens mij is dit niet de juiste tactiek om te zeggen dat het wel mee zal vallen. )
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 21:55
pure_evil
pure_evil is offline
[QUOTE]Fleet Admiral schreef op 26-01-2004 @ 21:22:
Zal wel hyperventilatie zijn.

Maar ik kan natuurlijk niets uitsluiten.

Het lijkt me redelijk onschuldig, maar, alles kan. Je hart kan ook ieder moment scheuren, en dan ben je meteen dood.

(Niet bang worden. Volgens mij is dit niet de juiste tactiek om te zeggen dat het wel mee zal vallen. )
[/QUOTE

nee. maar ik zou me niet zo druk maken hoor! de kans dat je op je 17e een hartinfarct krijgt, is heel klein.

door hyperventilatie, hoge inspanning (dat weer hyperventilatie kan veroorzaken) en stress kun je wel pijn in je hartstreek hebben

als je je ongerust blijft maken, zou ik ff de dokter bellen
__________________
papa is niet lief! het verwende nest kiest vandaag voor zichzelf
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 22:00
Gilrups
Avatar van Gilrups
Gilrups is offline
ja heb ik ook. Het groeit gewoon, denk ik. Dat zegt de dokter toch tegen mij
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 22:04
Inbraak
Inbraak is offline
Je bent 17, een hartinfarct komt bijna tot nooit voor bij zo'n jong persoon. Er kunnen meerdere oorzaken zijn, ga niet af op de speculaties die hier gedaan worden maar ga gewoon naar de dokter

Succes.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 22:13
Verwijderd
Heb ik ook wel regelmatig, voel dan ontzettende pijn en kan dan absoluut niet ademhalen, dat doet gewoon zeer. Nooit mee naar een dokter geweest, mijn vader had/heeft dat ook en volgens hem is het niets ernstigs, mijn vader is arts, dus die zal het wel weten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 22:42
Inbraak
Inbraak is offline
Citaat:
Mushu schreef op 26-01-2004 @ 22:13:
Heb ik ook wel regelmatig, voel dan ontzettende pijn en kan dan absoluut niet ademhalen, dat doet gewoon zeer. Nooit mee naar een dokter geweest, mijn vader had/heeft dat ook en volgens hem is het niets ernstigs, mijn vader is arts, dus die zal het wel weten.
Definieer "niets ernstigs"


Alles heeft een oorzaak.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 23:06
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Mja, heb ik ook wel eens. Stekende pijn in de hartstreek en af en toe krijg ik het ook nog eens benauwd
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 00:00
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Heb ik na te veel speed en xtc ook wel eens last van... Maareh, in nuchtere staat van ontbinding heb ik daar geen last van..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 00:57
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Is niks ergs aan..
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 11:46
Crotchshot
Crotchshot is offline
Ik heb het ook wel 's, en het bleek hyperventilatie te zijn. Soms heb ik even van die steken, en na een paar minuten is het dan weer over. Altijd als ik gestresst ben.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 12:51
Verwijderd
Zou inderdaad hyperventilatie kunnen zijn. Als de klachten aanhouden zou je het best even een afspraak met je huisarts kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 14:23
Verwijderd
En als je je dan toch nog zorgen maakt om een hartinfarct, laat dan eens je bloeddruk en cholesterol meten, waarschijnlijk blijkt dan daaruit ook wel dat je niet echt een risicogroep bent .
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:09
alwaysgood
alwaysgood is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 27-01-2004 @ 14:23:
En als je je dan toch nog zorgen maakt om een hartinfarct, laat dan eens je bloeddruk en cholesterol meten, waarschijnlijk blijkt dan daaruit ook wel dat je niet echt een risicogroep bent .
hoezo,
als 17-jarige kun je ook best een hoge bloeddruk of een hoog cholesterol gehalte hebben, wat de kans op hyperventilatie vergroot.
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:30
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik had vaak dat ik pijn had en dan bijna niet meer (diep) kon inademen van de pijn. Omdat ik het vrij eng vond ben ik naar de dokter geweest, die sprak bij mij over een tussenribspiertje. Bij hartklachten voel je meer alsof er een olifant op je borst staat of er een heel strakke band om je borst zit.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Inbraak schreef op 26-01-2004 @ 22:42:
Definieer "niets ernstigs"


Alles heeft een oorzaak.

Niets ernstigs; niet levensbedreigends, hoewel je dat natuurlijk niet zeker weet. Och, als ik er meer last van heb, laat ik er wel eens naar kijken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 09:12
Markiex
Markiex is offline
pijn in de borststreek die erger wordt bij (diepe) inademing of lachen en dergelijke heeft zeer zelden te maken met je hart, zeker als je nog jong bent.
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 13:31
Verwijderd
Citaat:
alwaysgood schreef op 27-01-2004 @ 18:09:
hoezo,
als 17-jarige kun je ook best een hoge bloeddruk of een hoog cholesterol gehalte hebben, wat de kans op hyperventilatie vergroot.
Ja, het kan. Maar meestal is het niet zo.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 23:17
JessieL
JessieL is offline
Misschien is het stress.

Heb zelf een te hoge bloeddruk en ben 19. Komt waarschijnlijk door stress. Moet maandelijks laten checken
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 17:53
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Markiex schreef op 28-01-2004 @ 09:12:
pijn in de borststreek die erger wordt bij (diepe) inademing of lachen en dergelijke heeft zeer zelden te maken met je hart, zeker als je nog jong bent.
Juist.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 23:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 27-01-2004 @ 18:09:
hoezo,
als 17-jarige kun je ook best een hoge bloeddruk of een hoog cholesterol gehalte hebben, wat de kans op hyperventilatie vergroot.
Verhoogt hypertensie de kans op hyperventilatie?

Nooit van gehoord, maarja, zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 00:12
Luego
Luego is offline
Citaat:
Martin schreef op 26-01-2004 @ 23:06:
Mja, heb ik ook wel eens. Stekende pijn in de hartstreek en af en toe krijg ik het ook nog eens benauwd
idem.

en heb geen flauw idee wat t is.
en mijn bloeddruk is eerder te laag dan te hoog. cholesterol zou ik niet weten.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 00:40
Coccinellidae
Coccinellidae is offline
Een hartinfarct zal het denk niet zijn.. dat wordt ook vaak gekenmerkt door pijn op de borst, maar dan vooral drukkende pijn (alsof er een olifant op je borst staat) met vaak wat uitstraling naar de armen of nek.

Maar als je er al zolang last van hebt, en ook in combinatie met benauwdheid dan zou ik maar eens langs de dokter gaan!
Daar is hij voor en hij kan je vast veel meer vertellen

groet
__________________
Dusz.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:48
somszithetmee
somszithetmee is offline
Ja, hier kan ik wel over meepraten.
De laatste 2 maanden heb ik superweinig gedaan omdat ik bang was voor mijn hart.
ik heb heel vaak hartkloppingen en werd pas wakker met een verkrampt gevoel in mijn linkerarm.
Mijn ouders en de dokter zeggen echter dat dit te maken heeft met stress en een verkeerde ademhaling
Aangezien ik nu bijna niets meer doe omdat ik veel te snel in paniek raak hierdoor, ga ik vanmiddag toch maar weer even langs de dokter voor een 2e opinion
Dat andere mensen dit ook hebben stelt me trouwens wel gerust, aangezien niet iedereen een hartprobleem heeft natuurlijk.
maar het blijft kloterig...
__________________
ik ben immers ook maar een genie
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid 'n Lichte hartaanval.
Methuselah
23 05-02-2004 00:32
Lichaam & Gezondheid Pijnscheut in borst
Ireentje
22 02-05-2003 22:15
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 19:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap MacDonalds aangeklaagd door 'dikke' mensen
rockyj
48 28-11-2002 12:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ze hebben 't toegegeven: de patat van de McDonalds is niet vegetarisch!
Miss USA
56 11-06-2002 20:34
Lichaam & Gezondheid Hartkloppingen
^AmArU^
37 10-04-2002 18:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.