Oud 25-06-2009, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Toch wel.

Wat vrouwenbesnijdenis?? Whhahah!! Kheb nog nooit zoiets gehoord.
Sinds wanneer bestaat dat bij moslims?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenbesnijdenis

Laatste paragraaf:
"Vrouwenbesnijdenis in de Islam"

Voor zover ik weet staat er niet in de Koran dat een hoofddoek verplicht is, maar dan toch, soms vind ik het wat overdreven om steeds maar te showen dat iemand Moslim is.

Maar aan de andere kant, als dat iemand's religie is, dan moet je hem of haar in zijn of haar waarde daarmee laten.
Advertentie
Oud 25-06-2009, 17:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Toch wel,
Maar zoals ik al zei: Je kan eten niet met een voorwerp vergelijken.
Eten en een voorwerp zijn beiden religieuze uitingen die je gelijk dient te behandelen.

Dus óf je staat alles toe, en alles dat de gek weet te verzinnen moet kunnen, inclusief spaghetti eten.

Maar aangezien dan het hek van de dam is heeft de tweede optie de voorkeur: religieuze uitingen universeel niet toestaan zodra daar reden voor is.

Dus wat wil je? Kiezen of delen: of hoofddoekjes mogen gewoon verboden worden, zoals de wet al toestaat, of totale chaos en hypcrisie.
Citaat:
Een voorwerp dat je draagt voor je geloof, zou moeten kunnen overal waar ge komt. Maar je kan moeilijk overal waar ge komt spaghetti eten ..
Zijne Noedeligheid zal het me vast vergeven die paar keren dat ik faalde, want voorwaar, het Spaghettimonster (dght) is groot!
Citaat:
Er wonen al sinds de jaren 60 moslims in West-Europa, nooit is er zo een grote heisa rond geweest, en ineens zeggen jullie jah, jullie mogen geen hoofddoekjes meer dragen??
Als je dat denkt, dan geloof ik dat je eens wat moet lezen over de reacties op de eerste migranten.
Citaat:
Tijdens de les op school?? Wjw hoeveel keer moet je spaghetti eten op een dag volgens dit geloof??
Dat is niet vastgesteld, maar aangezien de Spaghettienen de bron van kracht van het heelal zijn, liefst toch wel een aantal keer per dag.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 25-06-2009, 17:47
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Hoofddoeken en boerka's zijn er omdat mannen jaloers zijn. En zodat je de blauwe plekken niet ziet.
Hahaha Maar nou zijn mannen ook jaloers en ze willen juist het gezicht zien en als ze geen vriendin kunnen krijgen gaan ze mss verkeerde dingen doen...

Citaat:
Nee hoor, het staat gewoon in de Bijbel dat dat moet. En volgens de Bijbel zijn Gods regels al vanaf het begin der mensheid bekend, dus volgens de Koran ook.
Ja, ze, toen ze niet eens doeken konden maken, toen ze naakt rondliepen, met hoofddoeken op hun hoofd liepen. En hoe kan je dat weten?
Maar dit betekent dus: ze wisten het niet--> het is geen regel van Allah--> doei hoofddoek
Oud 25-06-2009, 17:50
Ghidorah
Avatar van Ghidorah
Ghidorah is offline
Citaat:
Ik denk dat nie ze, als ge naar Saoedi Arabië gaat of naar een ander islamitisch, Joods, .. land, dan denk ik niet dat ge u gaat aanpassen aan hun levenswijze..
uuh? waarom zou je willen verhuizen als je je niet aan dat land aanpast? als je dat niet doet kun je toch net zo goed in je eigen land blijven of niet soms? er is dan toch geen verschil?
__________________
Und jetzt komme die kamele.
Oud 25-06-2009, 18:52
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, ze, toen ze niet eens doeken konden maken, toen ze naakt rondliepen, met hoofddoeken op hun hoofd liepen. En hoe kan je dat weten?
Maar dit betekent dus: ze wisten het niet--> het is geen regel van Allah--> doei hoofddoek
Wat zeg je nou allemaal? Praat eens in zinnen. Volgens de Bijbel en Koran communiceert God al vanaf de creatie van de mens met de mens, dus ook voordat die boeken geschreven werden golden Gods regels al.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 25-06-2009, 22:41
Ghidorah
Avatar van Ghidorah
Ghidorah is offline
maar wie geloofd er eigenlijk tegenwoordig in god of in iets dergelijks??? alleen oudere mensen denk ik zelf.. en een paar die zo opgevoed zijn. maar ik snap niet dat mensen zoiets over hebben voor een iemand die niet bestaat. EN NOG 1 DING. Waarom WEL Alcohol terwijl je van je geloof niet mag drinken(alcohol dan) en dan zeiken als de hoofddoek wordt afgeschaft... Ik ken sommige islamieten die altijd streng aan het geloof houden en gewoon door zuipen dan denk ik ook wtf??? klopt toch niet.
__________________
Und jetzt komme die kamele.
Oud 25-06-2009, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat zij dat zo ervaren is omdat ze niet op de hoogte zijn van de ontstaansgeschiedenis en het diepere doel. Dat kennisgebrek is hun probleem, en niet uit te verschuiven naar de boodschapper.

Überhaupt, hoe kun je spreken van een vrije keuze zolang in de islam het geen gemeengoed is dat men erop wijst dat de denkbeelden waarop dat bedekken gebaseerd is niet kloppen? Zonder die informatie geen bewuste keuze.
Dat is helemaal niet aan jou te beoordelen. Als ik er morgen voor kies om een geel hoedje te dragen omdat het mijn religie is, is het niet aan jou te bepalen waarom ik het doe en waarom mijn religie niet zou kloppen, het enige waar het er toe doet is dat ik ervoor kies. Simple as that. Dat is het voordeel van wonen in een land waar vrijheid van religie en expressie bestaat.

Citaat:
Onzin, je kunt het handhaven van de mogelijkheid om vrij te zijn niet vergelijken met het opdringen van één systeem.
Je gebruikt dezelde retoriek als die van ayatollahs in Iran, realiseer je je dat niet?
Oud 26-06-2009, 00:23
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
maar wie geloofd er eigenlijk tegenwoordig in god of in iets dergelijks??? alleen oudere mensen denk ik zelf.. en een paar die zo opgevoed zijn.
Het merendeel van de mensen op de wereld en een aanzienlijk deel van de mensen in Nederland.

Citaat:
maar ik snap niet dat mensen zoiets over hebben voor een iemand die niet bestaat. EN NOG 1 DING. Waarom WEL Alcohol terwijl je van je geloof niet mag drinken(alcohol dan) en dan zeiken als de hoofddoek wordt afgeschaft... Ik ken sommige islamieten die altijd streng aan het geloof houden en gewoon door zuipen dan denk ik ook wtf??? klopt toch niet.
Gelovigen kiezen altijd welke regels het beste uitkomen. Ze nemen hun leer over het algemeen niet zo letterlijk.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 26-06-2009, 01:08
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Watvoor religie hebt ge dan, want kheb nog nooit zoiets gehoord dat iemand een kap moet dragen voor die geloof.
arPostheisme
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 26-06-2009, 01:13
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Leerlingen met lange gewaden.. Ja en??
Als mensen dat willen dragen dragen ze dat toch??
'tzelfde bij die hoofddoek, Als mensen dat willen dragen dragen ze dat!
Wat is er respectloos aan?
Waarom maken mensen zich toch zo druk over hoofddoekjes??!
Hoe komen mensen op vrouwenbesnijdenis vanaf hoofddoeken

Enfin het gaat me er niet om dat je niet mag dragen wat je wilt, al draag je 10 hoofddoeken, ik ken moslima's die geen hoofddoeken dragen dus waar je claim op gebaseerd is zoals gewoonlijk met dit soort zaken een groot vraagteken.

maar goed ik ben maar een kafferbillah; waar het om gaat is dat je in een instelling zoals onderwijs de regel kan hebben dat je herkenbaar in beeld moet zijn en derhalve hoofddeksels verplicht af moeten, ik zeg niet dat ik daar perse voor ben maar zo is het leven.

Of jij in je vrije tijd een tulband, keppeltje doek of pet op wilt is verder je eigen zaak.

Wat ik niet kan ondersteunen is een situatie waarbij op basis van een claim "religie" gediscrimineerd wordt tussen mensen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 26-06-2009, 12:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Simple as that. Dat is het voordeel van wonen in een land waar vrijheid van religie en expressie bestaat.
Tot op het punt waar er andere belangen gaan spelen, zoals in deze zaak, en een verbod wel terecht is. Bovendien is het onderwijs openbaar en seculier, en hoort het niet dogmatisch te zijn.

Waarom Moslims toch telkens net doen alsof ze een absoluut recht om altijd en ten koste van alles en iedereen hun ding te mogen doen...?
Citaat:
Je gebruikt dezelde retoriek als die van ayatollahs in Iran, realiseer je je dat niet?
Nee, hun retoriek is dat een goddelijk gelijk het opleggen van één systeem rechtvaardigt.

Mijn betoog is het volledige tegenovergestelde daarvan.
Citaat:
Hoe komen mensen op vrouwenbesnijdenis vanaf hoofddoeken
Het zijn beide symptomen van dezelfde opvattingen. De hoofddoek is dat de vrouw je eigendom is en niemand ernaar mag kijken. Vrouwenbesnijdenis is zodat jouw eigendom nooit kan genieten van seks, en dus nooit zin heeft om te krikken, behalve wanneer degene aan wie ze gegeven is haar wil nemen, en overspel dus is uitgesloten.

Zieke, zieke mensen...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-06-2009, 15:34
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Het zijn beide symptomen van dezelfde opvattingen. De hoofddoek is dat de vrouw je eigendom is en niemand ernaar mag kijken. Vrouwenbesnijdenis is zodat jouw eigendom nooit kan genieten van seks, en dus nooit zin heeft om te krikken, behalve wanneer degene aan wie ze gegeven is haar wil nemen, en overspel dus is uitgesloten.
Ach dat is vast wel te beargumenteren maar in deze discussie is dat overbodig om te melden omdat niemand in eerste instantie tegen een hoofddoek hoeft te zijn in het algemeen, om gelijkwaardige behandeling op school te mogen verwachten.

Op basis van persoonlijke vrijheid mag een vrouw (of man, werkelijk om het even) van mij dragen wat hij/zij wilt, een hoofddoek, geel petje of iets anders, dat is heel het punt niet.

Er zijn echter 2 onoverkombare problemen als je de kant van de TS neemt
1) Niet alle moslima's voelen zich vanwege hun geloof genoodzaakt altijd of zelfs maar ooit een hoofddoek te dragen.

Kennelijk is er net zoals bij het christendom geen sprake dat er "een juiste" manier van geloven is.
de conclusie is dus wederom dat er geclaimd wordt dat er extra rechten wenselijk zijn op basis van religie terwijl die 'religieuze' basis direct al betwist kan worden.

blijkbaar is er dus sprake van een persoonlijk of op zijn hoogst lokaal geloof waarbij de hoofddoek verreist dan wel wenselijk is.

2) eventueel heb ik niets tegen hoofddeksels op school, maar in dat geval dien je voor iedereen hoofddeksels toe te staan op basis van persoonlijk dan wel lokaal geloof.

Dus om het even los van het dogmatisch handelen en mijn anti-religieuze instelling is het al tegen de wet om te handelen zoals TS voorstelt en is wat het antwerps lyceum doet exact zoals het hoort (tenminste als ik er vanuit gaat dat de belgen geen andere wetten hebben)



Nu waarom is dit belangrijk en waarom gaan religieuzen er altijd tegenin als deze logica gepost wordt: simpel antwoord; als ze toegeven dan gaat het 'argument' from numbers niet meer op, zullen ze toe moeten geven dat het eisen van een uitzonderingspositie op de schoolregels gebaseerd is op persoonlijk overwegen (dan wel het overwegen van een lokale kerkgemeenschap) en zullen ze bovendien beseffen dat ze oproepen tot discriminatie.

natuurlijk nog los van dat ze hun mede moslima's die geen of niet op de juiste manier hoofddoeken dragen demoniseren.
Citaat:
kenji schreef:
Dat is helemaal niet aan jou te beoordelen. Als ik er morgen voor kies om een geel hoedje te dragen omdat het mijn religie is, is het niet aan jou te bepalen waarom ik het doe en waarom mijn religie niet zou kloppen, het enige waar het er toe doet is dat ik ervoor kies.
Exact en daarom mag ik dan ook vanuit mijn religie een geel hoedje opdoen.

echter mag ik dat niet omdat "men" dat niet gelooft en laat het wel toe wanneer de religie die gebruikt wordt "islam" wordt genoemd door het individu dan hebben we te maken met discriminatie op basis van godsdienst.

en dat is dus verboden.

Citaat:
DBZ schreef:
ze wisten het niet--> het is geen regel van Allah--> doei hoofddoek
Of er wel of niet geclaimd wordt dat het een regel van allah is, is natuurlijk compleet irrelevant, als geclaimde regels van allah recht op uitzondering geven dan begrijp je natuurlijk dat ik van sjepro de god van het leven geen belasting mag betalen
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 26-06-2009 om 15:43.
Oud 26-06-2009, 20:54
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
De hoofddoek is dat de vrouw je eigendom is en niemand ernaar mag kijken.
Je draaft wel erg door hé? Zo erg zelfs dat je niet eens merkt dat je totale onzin uitkraamt, m.i. of course.

De hoofddoek is de dat de vrouw je eigendom is...wiens eigendom?? Een ongehuwd meisje/vrouw moet net zo goed een hoofddoek dragen. Wiens eigendom is zij dan? Indeed, Gods/Allahs eigendom. Sinds Allah zegt dat ze een hoofddoek moet dragen, en ze gelooft Hem, doet ze dat.

Ik krijg jeuk van je, m.i., nutteloze uitspraken die, m.i., nergens op slaan.

Lees aub eerst.
Citaat:
Cartman666 schreef:
Soera "het licht" (24) aya 31
En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen.

Soera "De Partijscharen" (33) aya 59
O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 26-06-2009, 21:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De hoofddoek is de dat de vrouw je eigendom is...wiens eigendom??
Van echtgenoot of vader natuurlijk. Dat schreef ik al eerder. Beetje kansloos van je om eerst niet te lezen en dan, heel christelijke reactie overigens, te gaan schelden.


Serieus, een beetje culturele invoeling... Waar denk je dat de bruid naar het altaar leiden door de vader, en daarna overnemen door de toekomstige echtgenoot vandaan komt? De christelijke rituelen kennen precies hetzelfde denkbeeld dat vrouwen slechts eigendom zijn. Hier heeft de Verlichting het wat lichter gemaakt, waar de islamitisch wereld stil is blijven staan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-06-2009, 21:41
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Typisch hoe het citaat van cartman precies tegen wat ggcy8 claimt ingaat.

Citaat:
behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten
lol.

mannen die geen geslachtsdrang hebben, eunuch's?

discussieren over dit stuk heeft verder zonder context niet veel zin, we kunnen desondanks wel vaststellen dat de meningen erover verdeelt zijn en de claim "religie" dus niet op kan gaan.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 26-06-2009, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Je draaft wel erg door hé? Zo erg zelfs dat je niet eens merkt dat je totale onzin uitkraamt, m.i. of course.

De hoofddoek is de dat de vrouw je eigendom is...wiens eigendom?? Een ongehuwd meisje/vrouw moet net zo goed een hoofddoek dragen. Wiens eigendom is zij dan? Indeed, Gods/Allahs eigendom. Sinds Allah zegt dat ze een hoofddoek moet dragen, en ze gelooft Hem, doet ze dat.

Ik krijg jeuk van je, m.i., nutteloze uitspraken die, m.i., nergens op slaan.

Lees aub eerst.
Dat heeft God/Allah helemaal niet gezegd. Eeuwen geleden hebben mannen een fictief wezen het leven ingeroepen, zodat zij met een goed excuus vrouwen konden onderdrukken, door middel van de 'regeltjes' die dit fictieve wezen hen zogenaamd heeft opgelegd.

(En natuurlijk blijft het niet bij vrouwen onderdrukken, want religie is, zoals we allemaal wel hebben gemerkt, apparently een vrijbrief voor allerlei onzin die op geen enkele andere manier gerechtvaardigd kan worden dan door te stellen dat het 'God's woord is'.)

Vind je het zelf niet heel toevallig dat die 'regeltjes' alleen maar voordelig zijn voor mannen? Kom op zeg, 'het bestaan van God' is de grootste hoax die de mensheid ooit heeft gekend, en zelfs nu, eeuwen later, blijven mensen zich er maar aan vastklampen.
Oud 26-06-2009, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Tot op het punt waar er andere belangen gaan spelen, zoals in deze zaak, en een verbod wel terecht is. Bovendien is het onderwijs openbaar en seculier, en hoort het niet dogmatisch te zijn.

Waarom Moslims toch telkens net doen alsof ze een absoluut recht om altijd en ten koste van alles en iedereen hun ding te mogen doen...?
Een hoofddoek opdoen is ten koste van wie?

Citaat:
Nee, hun retoriek is dat een goddelijk gelijk het opleggen van één systeem rechtvaardigt.

Mijn betoog is het volledige tegenovergestelde daarvan.
Ja aan het andere kant van het spectrum maar dezelfde retoriek want zie het hoefijzermodel.
Oud 26-06-2009, 22:55
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
T_ID schreef:
Van echtgenoot of vader natuurlijk. Dat schreef ik al eerder. Beetje kansloos van je om eerst niet te lezen en dan, heel christelijke reactie overigens, te gaan schelden.
Ik heb alles wat je in dit topic gepost hebt gelezen en dan pas gereageerd. Het was totaal niet kansloos geweest als ik niet had gelezen wat je allemaal hebt gezegd, want het is toch allemaal bullshit, m.i.. En christelijk ben ik niet. En schelden doe ik ook niet.

Citaat:
T_ID schreef:
Serieus, een beetje culturele invoeling... Waar denk je dat de bruid naar het altaar leiden door de vader, en daarna overnemen door de toekomstige echtgenoot vandaan komt? De christelijke rituelen kennen precies hetzelfde denkbeeld dat vrouwen slechts eigendom zijn. Hier heeft de Verlichting het wat lichter gemaakt, waar de islamitisch wereld stil is blijven staan.
Ik vind het geweldig hoe feministisch jij ingesteld bent. Top! Word moslim. Helpt je onwijs in je strijd voor vrouwelijke emancipatie wereldwijd.

Want als jij zegt, het zal dan wel waar zijn, dat het echt iets Christelijks is om vrouwen als eigendom te zien, moet je maar een echte moslim worden. Je zult zien dat het helpt.

Citaat:
arPos schreef:
Typisch hoe het citaat van cartman precies tegen wat ggcy8 claimt ingaat.
Doet het niet.

Citaat:
Siorin schreef:
Dat heeft God/Allah helemaal niet gezegd. Eeuwen geleden hebben mannen een fictief wezen het leven ingeroepen, zodat zij met een goed excuus vrouwen konden onderdrukken, door middel van de 'regeltjes' die dit fictieve wezen hen zogenaamd heeft opgelegd.

(En natuurlijk blijft het niet bij vrouwen onderdrukken, want religie is, zoals we allemaal wel hebben gemerkt, apparently een vrijbrief voor allerlei onzin die op geen enkele andere manier gerechtvaardigd kan worden dan door te stellen dat het 'God's woord is'.)

Vind je het zelf niet heel toevallig dat die 'regeltjes' alleen maar voordelig zijn voor mannen? Kom op zeg, 'het bestaan van God' is de grootste hoax die de mensheid ooit heeft gekend, en zelfs nu, eeuwen later, blijven mensen zich er maar aan vastklampen.
Als die vrouw in Allah/God geloofd dan maakt het niet uit of het een fictief wezen is of niet. Alleen mannen (ik wou bijna mensen zeggen, maar er zijn natuurlijk geen lesbische moslima's..) misbruiken de Islam om vrouwen te onderdrukken

Die regeletjes zijn absoluut niet alleen voordelig voor mannen.

'Cuz it's true.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.

Laatst gewijzigd op 26-06-2009 om 23:01.
Oud 27-06-2009, 01:12
Verwijderd
Citaat:
Als die vrouw in Allah/God geloofd dan maakt het niet uit of het een fictief wezen is of niet. Alleen mannen (ik wou bijna mensen zeggen, maar er zijn natuurlijk geen lesbische moslima's..) misbruiken de Islam om vrouwen te onderdrukken

Die regeletjes zijn absoluut niet alleen voordelig voor mannen.

'Cuz it's true.
Ze gelooft in een fictief wezen dat door mannen wordt gebruikt om haar te onderdrukken. Hoe kan jij nou zeggen dat het niets uitmaakt? En noem jij dan eens 1 regeltje die ten koste van de man voordelig is voor de vrouw?

Het is overigens ook wel erg typisch dat god altijd als een HIJ wordt aangeduid. Waarom geen zij? Omdat het door mannen verzonnen is. En waarom denk je dat bijvoorbeeld alleen mannen priester of imam mogen zijn? Waarom mogen mannen wel meerdere vrouwen, maar vrouwen geen meerdere mannen trouwen?

Het is zo overduidelijk helemaal verzonnen, ik snap echt niet waarom mensen dit niet kunnen inzien. En dan vooral de religieuze vrouwen van tegenwoordig. Met alle informatie die er voor handen is snap ik niet hoe zij zelf niet tot nieuwe inzichten kunnen komen.

@ggcy8: Jij bent moslim, neem ik aan? (vraag het nog even voor de duidelijkheid. )
Oud 27-06-2009, 03:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Een hoofddoek opdoen is ten koste van wie?
Dat staat in het artikel. Er was sprake van dwang en druk, niet van vrije keuze. Ten koste van die meisjes dus.

Ik weet dat je hierop zal willen beweren dat ze daarvoor kiezen, maar er staat al in het artikel dat dat niet zo is. Hun keuze is zonder meer geen vrije keuze. Welnu, dan is uiteraard een verbod nodig om die onderdrukking een halt toe te roepen. Zoiets kun je niet laten voortbestaan.
Citaat:
Ja aan het andere kant van het spectrum maar dezelfde retoriek want zie het hoefijzermodel.
Heb je wel helemaal meegekregen wat dat model is? Dat slaat op links/rechts en progressief/conservatief in politieke oriëntaties.

Islamofascisten staan zoals de naam al suggereert sterk op conservatief en autoritair, zonder duidelijke economische oriëntatie. Ze zijn fel anti-liberaal omdat ze dogma verheffen boven de belangen van mensen, en hun hemelse islamitische rijk desnoods op een stapel schedels bouwen.

Het betoog echter dat mensen niet onder druk gezet mogen worden, waaruit dit verbod voortkwam, komt van liberale huize. Die staan links, midden of rechts op progressief en pro-vrijheid. Ze zijn daarmee het absolute tegenovergestelde.

Grotere afstand is in politieke oriëntatie vrijwel ondenkbaar. Hoe kun je beweren dat het dichtbij elkaar komt?
Citaat:
Het was totaal niet kansloos geweest als ik niet had gelezen wat je allemaal hebt gezegd, want het is toch allemaal bullshit, m.i..
Heel sterke argumentatielijn, het is onzin, want het is bullshit. Ja, zo win je het NK debating wel.
Citaat:
En christelijk ben ik niet. En schelden doe ik ook niet.
Bij nader inzien ben je inderdaad eerder een verongelijkte intolerante moslim gezien de toonzetting van de reactie. Pure verontwaardiging over dat ik door de bubbel heenprik en precies neerzet waar de regeltjes vandaan komen, en hoppa, schelden.

Christelijke jongeren reageren vaak iets minder primair en zijn bedekter in hun respectloosheid. Mijn excuses, ik had dat beter moeten zien.
Citaat:
Ik vind het geweldig hoe feministisch jij ingesteld bent. Top! Word moslim. Helpt je onwijs in je strijd voor vrouwelijke emancipatie wereldwijd.
Waarom zou ik willen gaan geloven in dingen die niet waar zijn, en me bovendien blootstellen aan allerlei seksistische nonsens die tegen emancipatie is, als daar al lang boven sta?
Citaat:
Alleen mannen (ik wou bijna mensen zeggen, maar er zijn natuurlijk geen lesbische moslima's..) misbruiken de Islam om vrouwen te onderdrukken
Er staat letterlijk dat allah wil dat ze dat doen. An nisa vers 34. Hoe kun je beweren dat het misbruik is?

Sterker nog, allah wil dat je zelfs geweld gebruikt tegen vrouwen die zich daar niet in schikken. De onderdrukking van de vrouw is dus zeer islamitisch verantwoord, zowel in de tekst zelf, als in de huidige praktijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-06-2009, 05:11
Verwijderd
Met Allah als verzonnen autoriteit, uit wiens naam het zogenaamd moet gebeuren. Zo hebben die mannen tenminste een rechtvaardiging. Sigh.
Oud 27-06-2009, 13:58
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Siorin schreef:
Ze gelooft in een fictief wezen dat door mannen wordt gebruikt om haar te onderdrukken. Hoe kan jij nou zeggen dat het niets uitmaakt? En noem jij dan eens 1 regeltje die ten koste van de man voordelig is voor de vrouw?
Ik bedoel te zeggen dat het niet uitmaakt of het nou fictief wezen is of niet. ZIJ gelooft erin. Als je in Ra gelooft maakt het voor jezelf ook niets uit dat het een fictief wezen kan zijn/is.

De kinderen achten eerst naar hun moeder te luisteren en dan pas naar hun vader. Een zoon/dochter moet zijn gebed onderbreken (wat anders nogal verboden is) als ze geroepen worden door hun moeder. Nu gaat dat laatste niet ten koste van de man maar ik hoop dat je me dat vergeeft.

Hiervoor heb ik wel bronnen, het zijn woorden van de profeet Mohammed en misschien staan ze ook wel in de Koran maar dat weet ik niet zeker, maar ik heb geen zin om die bronnen voor je neer te zetten. Sorry.

Citaat:
Soirin schreef:
Het is overigens ook wel erg typisch dat god altijd als een HIJ wordt aangeduid. Waarom geen zij? Omdat het door mannen verzonnen is. En waarom denk je dat bijvoorbeeld alleen mannen priester of imam mogen zijn? Waarom mogen mannen wel meerdere vrouwen, maar vrouwen geen meerdere mannen trouwen?
Mensen duiden god aan als een Hij. Hijzelf duidt zichzelf aan als Wij.
Ik weet niet waarom alleen mannen priester of imam mogen zijn. Ik meen te herinneren dat ik wel eens van vrouwelijke priester heb gehoord.
Mannen mogen meerdere vrouwen hebben omdat er meer vrouwen zijn dan mannen in de wereld. K weet het even niet meer.

Citaat:
Soirin schreef:
Het is zo overduidelijk helemaal verzonnen, ik snap echt niet waarom mensen dit niet kunnen inzien. En dan vooral de religieuze vrouwen van tegenwoordig. Met alle informatie die er voor handen is snap ik niet hoe zij zelf niet tot nieuwe inzichten kunnen komen.
'Cuz it's true.

Citaat:
Soirin schreef:
@ggcy8: Jij bent moslim, neem ik aan? (vraag het nog even voor de duidelijkheid. )
Ik weet het nog niet.

Citaat:
T_ID schreef:
Heel sterke argumentatielijn, het is onzin, want het is bullshit. Ja, zo win je het NK debating wel.
Het is een mening. Bullshit en onzin komt op hetzelfde neer. Bij NK debating hoop ik geen mensen zoals jij tegen te komen die andermans mening als een belediging zien. Maar ja, bij NK debating ga ik natuurlijk ook geen meningen voorschotelen.

Citaat:
T_ID schreef:
Bij nader inzien ben je inderdaad eerder een verongelijkte intolerante moslim gezien de toonzetting van de reactie. Pure verontwaardiging over dat ik door de bubbel heenprik en precies neerzet waar de regeltjes vandaan komen, en hoppa, schelden.
Ik heb nergens gezegd dat ik een moslim ben en in een bubbel leven doe ik ook niet. Schelden doe ik ook niet. Het is mijn mening dat wat jij zegt onzin is. Ik zeg niet dat het feitelijk ook onzin is.

Citaat:
T_ID schreef:
Christelijke jongeren reageren vaak iets minder primair en zijn bedekter in hun respectloosheid. Mijn excuses, ik had dat beter moeten zien.
Excuses aanvaard, want jij kan er niets aan doen dat je te snel conclusies trekt. Kan ik helemaal begrijpen.

Citaat:
T_ID schreef:
Waarom zou ik willen gaan geloven in dingen die niet waar zijn, en me bovendien blootstellen aan allerlei seksistische nonsens die tegen emancipatie is, als daar al lang boven sta?
Ik geloof er niets van, maar dat is mijn recht, als jij zegt dat je er boven staat.

Citaat:
T_ID schreef:
Er staat letterlijk dat allah wil dat ze dat doen. An nisa vers 34. Hoe kun je beweren dat het misbruik is?
Sterker nog, allah wil dat je zelfs geweld gebruikt tegen vrouwen die zich daar niet in schikken. De onderdrukking van de vrouw is dus zeer islamitisch verantwoord, zowel in de tekst zelf, als in de huidige praktijk.
Dat staat er inderdaad. Maar dat betekent niet dat er geen misbruik van wordt gemaakt.
Als een vrouw besluit een moslima te worden, en ik vind dat een vrouw die keuze moet kunnen maken of juist weigeren (dat meeste vrouwen die keuze niet hebben zie ik als onderdrukking van de vrouw, maar dat heeft niet zozeer met de islam te maken maar juist het misbruiken van de islam), en als ze eenmaal besluit om een moslima te worden moet ze ook leven naar de regels van de islam. Doet ze dat niet vind ik dat wat er in An nisa vers 34 staat rechtvaardig is.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.

Laatst gewijzigd op 27-06-2009 om 16:46.
Oud 27-06-2009, 14:45
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Mannen mogen meerdere vrouwen hebben omdat er meer mannen zijn dan vrouwen in de wereld.
Die verdeling is ongeveer 100 vrouwen op 105 mannen, en de logica achter je argument snap ik niet.
Citaat:
als ze eenmaal besluit om een moslima te worden moet ze ook leven naar de regels van de islam. Doet ze dat niet vind ik dat wat er in An nisa vers 34 staat rechtvaardig is.
Klinkt dan toch een beetje alsof de vrouw vrijwillig in een fuik loopt waar ze niet meer uit kan, want de houding tegenover een ridda is niet heel vriendelijk.
Ook kan je je afvragen of meisjes die als moslima worden opgevoed een vrije keuze hebben gekregen.
Oud 27-06-2009, 16:16
darknight
darknight is offline
Citaat:
Hoofddoeken draag vanwege religie :lol:
wie gelooft dat nu


jawel hoor zie uw gebiedende wijs:


"stemt nu SP voor een betere wereld!"
onee sorry die zijn minder orgineel die zeggen gewoon:
"stem SP!"


dit dus.
ik geloof dat , hoofdoeken dragen voor u religie wie gelooft dat nu . Welke christenen loopt er met een kruisje rond zen nek op een STAATS school dit is al jaren verboden , dus waarom zou je dan geen hoofd doek kunnen verbieden ? wat zijn wij minder ???? dus inderdaad baas over eigen hoofd maar niet op school !!! peter Beazley

Laatst gewijzigd op 27-06-2009 om 16:18. Reden: typ fout
Oud 27-06-2009, 16:43
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Die verdeling is ongeveer 100 vrouwen op 105 mannen, en de logica achter je argument snap ik niet.
Snap ik ook even niet...

Citaat:
cartman666 schreef:
Klinkt dan toch een beetje alsof de vrouw vrijwillig in een fuik loopt waar ze niet meer uit kan, want de houding tegenover een ridda is niet heel vriendelijk.
Ook kan je je afvragen of meisjes die als moslima worden opgevoed een vrije keuze hebben gekregen.
Als een vrouw spijt krijgt van dat ze Islamitsch is geworden vind ik dat ze vrij moet zijn om ridda te plegen. Maar vind ook dat een vrouw, mits juist behandeld, Islamitisch zal blijven.

Ik ben van mening dat als meisjes juist opgevoed worden ze geen dwang zullen hebben om ridda te plegen.
En met 'juist' bedoel ik dus niet dat ze ingestampt moeten krijgen dat de Islam 'the only right thing evah' is maar dat de ouders de meisjes, of jongens for that matter, zo moeten opvoeden dat ze vanzelf inzien dat wat ze doen juist is.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 27-06-2009, 17:27
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Ja, en dat laatste is het probleem, want als je kind dan ridda pleegt heb je als ouder gefaald omdat als je het goed had gedaan het kind geen ridda had gepleegd. Mensen kunnen slecht omgaan met falen, en worden daar dus geprikkeld van.
Oud 27-06-2009, 17:41
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
ik geloof dat , hoofdoeken dragen voor u religie wie gelooft dat nu . Welke christenen loopt er met een kruisje rond zen nek op een STAATS school dit is al jaren verboden , dus waarom zou je dan geen hoofd doek kunnen verbieden ? wat zijn wij minder ???? dus inderdaad baas over eigen hoofd maar niet op school !!! peter Beazley
Schat nogmaals ik ben niet tegen hoofddoeken en van mij mag je er 10, sterker wat mij betreft wordt heel het hoofddekselverbod op scholen gewoon afgeschaft, ik zie niet in wat voor nut het heeft.

echter zolang de ene het niet mag dan het andere ook niet.

bovendien zoals ik in mijn vorige post al liet weten zijn er moslima's die niet geloven dat den hoofddoek nodig is dus mocht je al een claim willen maken dan kan je dat hoogstens vanuit je lokale overtuiging doen.

dus draag hoofddoeken
Helaas er is een hoofddekselverbod

einde discussie.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 27-06-2009, 17:43
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Doet het niet.
Wel waar man:

Citaat:
Een ongehuwd meisje/vrouw moet net zo goed een hoofddoek dragen. Wiens eigendom is zij dan? Indeed, Gods/Allahs eigendom. Sinds Allah zegt dat ze een hoofddoek moet dragen, en ze gelooft Hem, doet ze dat.

Ik krijg jeuk van je, m.i., nutteloze uitspraken die, m.i., nergens op slaan.

Lees aub eerst.
Citaat:
Citaat:
Cartman666 schreef:
Soera "het licht" (24) aya 31
En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot...
bovendien volgens die soera zou je bijna zeggen dat zowat de halve buurt het mag zien xD
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 27-06-2009, 18:35
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Wel waar man:
Ik snap je punt niet.

Ik zeg dat een ongehuwd meisje ook een hoofddoek hoort te dragen en jij onderstreept het woord 'echtgenoot'. Snap het echt niet hoor.
Als je alle 'echtgenoot' delen weghaalt uit die soera kun je zien aan wie een ongehuwd meisje 'haar schoonheid mag tonen'...

Citaat:
arPos schreef:
bovendien volgens die soera zou je bijna zeggen dat zowat de halve buurt het mag zien xD
volgens de bijbel dronken profeten wijn XD
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 27-06-2009, 18:40
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ja, en dat laatste is het probleem, want als je kind dan ridda pleegt heb je als ouder gefaald omdat als je het goed had gedaan het kind geen ridda had gepleegd. Mensen kunnen slecht omgaan met falen, en worden daar dus geprikkeld van.
Als de maatschappij het nou toe liet dat er in Islamitische landen ook gezinstherapeuten konden 'zijn'....
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 27-06-2009, 19:12
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Als de maatschappij het nou toe liet dat er in Islamitische landen ook gezinstherapeuten konden 'zijn'....
Er zijn in islamitische landen geen gezinstherapeuten?
Oud 27-06-2009, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Dat staat in het artikel. Er was sprake van dwang en druk, niet van vrije keuze. Ten koste van die meisjes dus.

Ik weet dat je hierop zal willen beweren dat ze daarvoor kiezen, maar er staat al in het artikel dat dat niet zo is. Hun keuze is zonder meer geen vrije keuze. Welnu, dan is uiteraard een verbod nodig om die onderdrukking een halt toe te roepen. Zoiets kun je niet laten voortbestaan.
Dus ten koste van heel veel meisjes/vrouwen moet een hoofddoekverbod worden ingesteld omdat er een aantal meisjes worden onderdrukt. Wat denk je nou dat als je een verbod handhaaft, zij ineens niet worden onderdrukt?

Citaat:
Heb je wel helemaal meegekregen wat dat model is? Dat slaat op links/rechts en progressief/conservatief in politieke oriëntaties.

Islamofascisten staan zoals de naam al suggereert sterk op conservatief en autoritair, zonder duidelijke economische oriëntatie. Ze zijn fel anti-liberaal omdat ze dogma verheffen boven de belangen van mensen, en hun hemelse islamitische rijk desnoods op een stapel schedels bouwen.

Het betoog echter dat mensen niet onder druk gezet mogen worden, waaruit dit verbod voortkwam, komt van liberale huize. Die staan links, midden of rechts op progressief en pro-vrijheid. Ze zijn daarmee het absolute tegenovergestelde.

Grotere afstand is in politieke oriëntatie vrijwel ondenkbaar. Hoe kun je beweren dat het dichtbij elkaar komt?
Ayatollahs zeggen ook dat zij vrouwen bevrijd hebben door hen te gebieden een hoofddoek op te doen, zonder hoofddoek zijn ze onderdrukt en kijken en behandelen mannen hen alleen met lust. Discusseren erover is niet mogelijk, want wie wil er nou geen vrijheid. Tadaa jouw retoriek en gaat het hoefijzermodel hier dus ook in op.
Oud 27-06-2009, 20:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als een vrouw spijt krijgt van dat ze Islamitsch is geworden vind ik dat ze vrij moet zijn om ridda te plegen. Maar vind ook dat een vrouw, mits juist behandeld, Islamitisch zal blijven.
Wat een naïeve veronderstelling. Het feit dat het verlaten van de islam in de meeste landen waar de islam juridische invloed heeft, een misdaad op zich is, volstaat om te bewijzen dat het onislamitisch is wat je nu stelt.

Nog even los van het feit dat je er zomaar vanuit gaat dat de islam goed is voor vrouwen of dat er sprake is van iets intrinsiek goeds. Dat terwijl daarover helemaal niets te zeggen is, aangezien het subjectief is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-06-2009, 20:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als een vrouw spijt krijgt van dat ze Islamitsch is geworden vind ik dat ze vrij moet zijn om ridda te plegen. Maar vind ook dat een vrouw, mits juist behandeld, Islamitisch zal blijven.
Wat een naïeve veronderstelling. Het feit dat het verlaten van de islam in de meeste landen waar de islam juridische invloed heeft, een misdaad op zich is, volstaat om te bewijzen dat het onislamitisch is wat je nu stelt.

Nog even los van het feit dat je er zomaar vanuit gaat dat de islam goed is voor vrouwen of dat er sprake is van iets intrinsiek goeds. Dat terwijl daarover helemaal niets te zeggen is, aangezien het subjectief is.
Citaat:
Dus ten koste van heel veel meisjes/vrouwen moet een hoofddoekverbod worden ingesteld omdat er een aantal meisjes worden onderdrukt. Wat denk je nou dat als je een verbod handhaaft, zij ineens niet worden onderdrukt?
Natuurlijk niet, want dat maakt het onmogelijk om dat op school te doen.

En ten koste van? Om dat te beweren moet er eerst een objectief voordeel aan zijn, en dat is niet zo.
Citaat:
Ayatollahs zeggen ook dat zij vrouwen bevrijd hebben door hen te gebieden een hoofddoek op te doen, zonder hoofddoek zijn ze onderdrukt en kijken en behandelen mannen hen alleen met lust. Discusseren erover is niet mogelijk, want wie wil er nou geen vrijheid. Tadaa jouw retoriek en gaat het hoefijzermodel hier dus ook in op.
Zucht, iemand één visie onder dwang opleggen is iets anders dan de vrije keuze garanderen door precies de uitingen van die onderdrukking onmogelijk te maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-06-2009, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk niet, want dat maakt het onmogelijk om dat op school te doen.
Dus jij leeft liever in de waan dat er niemand onderdrukt wordt door de hoofddoek te willen verbieden? Beter richt je je op de groep meisjes die wel worden onderdrukt en probeer je samen met haar naar een oplossing te vinden. Gek genoeg pleit jij daar niet voor, ben je werkelijk begaan met het lot van die meisjes?

Citaat:
En ten koste van? Om dat te beweren moet er eerst een objectief voordeel aan zijn, en dat is niet zo.
Iemands keuzevrijheid wat betreft religie en expressie is velen malen belangrijker, dan het direkte voordeel die het ons misschien oplevert. Ik kan wel uitleggen wat voor voordelen er voor ons (en vooral voor de meisjes) aan kleven, maar dat is allemaal irrelevant.


Citaat:
Zucht, iemand één visie onder dwang opleggen is iets anders dan de vrije keuze garanderen door precies de uitingen van die onderdrukking onmogelijk te maken.
Jij wilt vanwege één visie vrouwen dwingen die hoofddoek af te doen omdat jij de hoofddoek een uiting van onderdrukking vind. Ayatollahs willen vrouwen dwingen de hoofddoek aan te doen omdat zij het drage van geen hoofddoek een uiting van onderdrukking zien. Kortom je bent geen haar beter als je een voorstander bent van een hoofddoekverbod.
Oud 27-06-2009, 21:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus jij leeft liever in de waan dat er niemand onderdrukt wordt door de hoofddoek te willen verbieden?
Stroman-drogreden.. Gevolgt door een vrij kansloze persoonlijk aanval. Wat is het toch met islamieten, discussies over religie en geen enkele vorm van respect voor andere mensen kunnen tonen, dat die drie altijd samen lijken te gaan?
Citaat:
Iemands keuzevrijheid wat betreft religie en expressie is velen malen belangrijker
Vandaar dus ook dat dat verbod er moet komen. De dwang om hoofddoeken te dragen maakt die keuzevrijheid onmogelijk.
Citaat:
Jij wilt vanwege één visie vrouwen dwingen die hoofddoek af te doen
Nee hoor, ophouden is een prima optie, maar niet op school. Dat is, zoals al meermalen gezegd, iets anders dan met dwang je religieuze visie opleggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-06-2009, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Stroman-drogreden.. Gevolgt door een vrij kansloze persoonlijk aanval. Wat is het toch met islamieten, discussies over religie en geen enkele vorm van respect voor andere mensen kunnen tonen, dat die drie altijd samen lijken te gaan?
En weer negeert T_ID de argumenten.


Citaat:
Vandaar dus ook dat dat verbod er moet komen. De dwang om hoofddoeken te dragen maakt die keuzevrijheid onmogelijk.
Met als gevolg dat meisjes/vrouwen er niet voor kunnen kiezen om een hoofddoek op te doen.
Citaat:
Nee hoor, ophouden is een prima optie, maar niet op school. Dat is, zoals al meermalen gezegd, iets anders dan met dwang je religieuze visie opleggen.
Zolang er geen goede argumenten zijn om een verbod in te stellen, is er geen enkele reden om een hoofddoek te verbieden.
Oud 27-06-2009, 21:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Met als gevolg dat meisjes/vrouwen er niet voor kunnen kiezen om een hoofddoek op te doen.
Dat konden ze, zoals in het artikel staat, toch al niet.
Citaat:
Zolang er geen goede argumenten zijn om een verbod in te stellen, is er geen enkele reden om een hoofddoek te verbieden.
Zie in dat geval mijn eerste post in de discussie voor argumenten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-06-2009, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Dat konden ze, zoals in het artikel staat, toch al niet.
Nee, alle meisjes niet? Hoe goed ken jij eigenlijk moslimmeisjes?

Citaat:
Zie in dat geval mijn eerste post in de discussie voor argumenten.
Je verwijst naar niet-bestaande argumenten?
Oud 27-06-2009, 22:41
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Wat zeg je nou allemaal? Praat eens in zinnen. Volgens de Bijbel en Koran communiceert God al vanaf de creatie van de mens met de mens, dus ook voordat die boeken geschreven werden golden Gods regels al.
Kom op, je begrijpt dat toch wel
Maar het komt er op neer dat het onzin is
Oud 27-06-2009, 23:38
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik snap je punt niet.
Ik zeg dat een ongehuwd meisje ook een hoofddoek hoort te dragen en jij onderstreept het woord 'echtgenoot'. Snap het echt niet hoor.
Als je alle 'echtgenoot' delen weghaalt uit die soera kun je zien aan wie een ongehuwd meisje 'haar schoonheid mag tonen'...
Ehm nee uit de context blijkt duidelijk dat het om een getrouwde vrouw gaat anders was doorgaan op vader van de echtgenoot en zonen van de echtgenoot net zo goed overbodig.

Maar dat is het mooie van geloof het is subjectief, wederom bewijs je dus dat de claim het moet want <religie> niet kan kloppen.

Citaat:
volgens de bijbel dronken profeten wijn XD
Vast wel, wat heeft dat ermee te maken.

Citaat:
Dus ten koste van heel veel meisjes/vrouwen moet een hoofddoekverbod worden ingesteld omdat er een aantal meisjes worden onderdrukt. Wat denk je nou dat als je een verbod handhaaft, zij ineens niet worden onderdrukt?
Ehm nee er is een regel in een instituut dat stelt dat hoofddeksels verboden zijn.

een hoofddoek is een van die deksels en valt dus automatisch onder dat regelement.

of dat regelement dan in 1e plaats ongewenst is is een andere discussie.

Citaat:
Ayatollahs zeggen ook dat zij vrouwen bevrijd hebben door hen te gebieden een hoofddoek op te doen, zonder hoofddoek zijn ze onderdrukt en kijken en behandelen mannen hen alleen met lust. Discusseren erover is niet mogelijk, want wie wil er nou geen vrijheid. Tadaa jouw retoriek en gaat het hoefijzermodel hier dus ook in op.
Vandaar dat de beslissing over het al dan niet dragen van een hoofddeksel een afweging moet zijn van de persoon in kwestie.

het heeft alleen niets te maken met de discussie, noch hoef je tegen hoofddoeken te zijn om gelijke rechten en plichten te mogen verwachten in het onderwijs.

sta je erop toch een hoofddeksel te dragen op school dan heb je de volledige vrijheid om te voorzien in zo'n onderwijsinstelling.

Citaat:
Dus jij leeft liever in de waan dat er niemand onderdrukt wordt door de hoofddoek te willen verbieden? Beter richt je je op de groep meisjes die wel worden onderdrukt en probeer je samen met haar naar een oplossing te vinden. Gek genoeg pleit jij daar niet voor, ben je werkelijk begaan met het lot van die meisjes?
Nee beter gooi je degenen die op basis van religieuze dogma's anderen onderdrukken voor 25 jaar achter de tralies.

zodat als gevolg daarvan moslima's vrijheid over hun eigen gestel krijgen.

Citaat:
Iemands keuzevrijheid wat betreft religie en expressie is velen malen belangrijker, dan het direkte voordeel die het ons misschien oplevert. Ik kan wel uitleggen wat voor voordelen er voor ons (en vooral voor de meisjes) aan kleven, maar dat is allemaal irrelevant.
Het woord religie is hier dus overbodig, misschien kan je stellen dat expressie belangrijker is dan het voordeel van herkenbaarheid, maar dat is dan iets wat voor iedereen geldt en niet alleen voor een groep moslima's die een hoofddoek dragen.

Citaat:
Jij wilt vanwege één visie vrouwen dwingen die hoofddoek af te doen
Werkelijk jongen hoe kom je erbij.

Citaat:
omdat jij de hoofddoek een uiting van onderdrukking vind. Ayatollahs willen vrouwen dwingen de hoofddoek aan te doen omdat zij het drage van geen hoofddoek een uiting van onderdrukking zien. Kortom je bent geen haar beter als je een voorstander bent van een hoofddoekverbod.
Zoiets zou het geval zijn wanneer T voor een compleet hoofddoekverbod is, nu echter hanteert hij het standpunt dat er gelijke rechten dienen te gelden op school, dat uit zich in het probleem dat er fracties binnen de islam zijn die menen dat de hoofddoek reglementair is vanwege allah, dat kan en dat mag, maar die mensen moeten dat wel op eigen conto claimen.

Daaruit blijkt vervolgens dat dat dus niet alle moslima's zijn het dus geen vaste leer is en dus de claim <religie> nergens op slaat.

Nogmaals of we uberhaupt hoofddeksels moeten verbieden op scholen is van een andere orde.

Citaat:
Zolang er geen goede argumenten zijn om een verbod in te stellen, is er geen enkele reden om een hoofddoek te verbieden.
Ehm habibi, het verbod bestaat al, op mijn school is het statuut 43 sub c die stelt; het dragen van hoofddeksels of -gerei is verboden ivm de herkenbaarheid op de camera's ten behoeve van de algemene veiligheid in en rond het onderwijscomplex.

Feitelijk bestaat het verbod dus al en is het meer een kwestie dat het vanwege een religieuze drogreden genegeerd kan worden, wat op z'n beurt weer zich uit in discriminatie jegens mensen die iets anders geloven.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 27-06-2009 om 23:45.
Oud 27-06-2009, 23:40
ChiliPeppertje
ChiliPeppertje is offline
De oplossing voor dit probleem is simpel:

Happy Hoofddoek
__________________
Is this what the future will bring? I pray for peace more than anything!
Oud 28-06-2009, 10:13
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Soera "De Partijscharen" (33) aya 59
O profeet! Zeg aan uw vrouwen (Meervoud? Mag jij dat ook Sofia? Meer mannen?) en uw dochters en de vrouwen der gelovigen (zeg dan gewoon "alle gelovige vrouwen") dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden (als moslim) en niet lastig worden gevallen (door niet-moslims))
Oftewel, jouw hoofddoek zegt: "ik ben alleen voor een moslim bestemd, val me niet lastig".
Je weet uiteraard waarom dit is; trouwen met een niet-moslim zou je wel eens van het geloof af kunnen brengen. Nou, goed nieuws; wonen in Europa ook !
Ik kom net uit Azerbeidjan; 93% moslim en geen hoofddoek, baard of djellaba te bekennen. In de hel worden de kooltjes nog even flink aangeblazen .

Over Joden in Marokko; lees dit eens. Niet voor niets zijn er van de 250.000 nog maar 5.000 in Marokko gebleven toen ze naar Israel konden. (Da's nog 's wat anders dan van 0 naar 1,5 miljoen moslims in NL in 50 jaar)
Nogal zuur als je ervan uitgaat dat Joden allang in Marokko waren voordat Islam bestond...
En dan worden ze in Israel nog bestookt door hun arabische "broeders" ook !
Kun je je dan ook voorstellen dat we de islamiserig in Europa als gevaar zien? Het hoofddoekje is het begin, over een aantal decennia is het verplicht voor alle vrouwen en kunnen Nederlandse niet-moslims buigen (als dhimmy) of uitwijken naar... ??
Oud 28-06-2009, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Ehm nee er is een regel in een instituut dat stelt dat hoofddeksels verboden zijn.

een hoofddoek is een van die deksels en valt dus automatisch onder dat regelement.

of dat regelement dan in 1e plaats ongewenst is is een andere discussie.
Zolang dit instituut door ons belastinggeld wordt gefinancieerd, dienen zij de wetten van het land te respecteren inclusief alle vrijheden die wij kennen en naar de wensen van de belastingbetalers te voldoen.

Citaat:
Daaruit blijkt vervolgens dat dat dus niet alle moslima's zijn het dus geen vaste leer is en dus de claim <religie> nergens op slaat.
.
Het is niet aan de staat een bepaalde interpretatie van de islam erop na te houden. Daarnaast is de koran er behoorlijk duidelijk over evenals de haddiths.
Oud 28-06-2009, 12:47
Verwijderd
Citaat:

Het is niet aan de staat een bepaalde interpretatie van de islam erop na te houden.
Dat lijkt mij dus juist wél het geval.
Oud 28-06-2009, 13:12
MissPeace
MissPeace is offline
Citaat:
Kom op, je begrijpt dat toch wel
Maar het komt er op neer dat het onzin is
Weetje wat onzin is? Onzin is het verbod op het dragen van een hoofdoek
Oud 28-06-2009, 13:22
MissPeace
MissPeace is offline
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenbesnijdenis

Laatste paragraaf:
"Vrouwenbesnijdenis in de Islam"

Voor zover ik weet staat er niet in de Koran dat een hoofddoek verplicht is, maar dan toch, soms vind ik het wat overdreven om steeds maar te showen dat iemand Moslim is.

Maar aan de andere kant, als dat iemand's religie is, dan moet je hem of haar in zijn of haar waarde daarmee laten.
Nou dan ben je slecht geinformeerd want vrouwenbesnijdenis komt nergens voor bij het moslim zijn en staat nergens in de Heilige Qor'an, bij moslims is alleen mannenbesnijdenis. Dit heb ik op google gevonden toen ik ''vrouwenbesnijdenis'' intypte:

Redenen van vrouwenbesnijdenis:
Veel mensen denken dat het aan het Islam ligt. Dit is niet waar. De besnijdenis komt niet in de koran voor. De meeste vrouwen uit moslimse landen ondergaan deze behandeling niet eens. Meestal gebeurt het voornamelijk in Afrika. Hier komt het in 28 landen voor. In iets mindere mate kom je het ook tegen in bepaalde gebieden van het Midden-Oosten en Azië. Door emigratie verspreidt het zich nu uit tot over de hele wereld. Tot zelfs in Nederland wordt het wel eens uitgevoerd. Omdat Nederland deze behandeling verbied, komen we dit niet in het openbaar tegen. Wel is het een feit, dat het merendeels bij moslimse vrouwen voor komt. De reden hiervan is eerder de traditie, wat tevens een van de meest genoemde redenen is. Verder hoor je ook redenen als: seksualiteit of maagdelijkheid, schoonheid en sociale identiteit.
Oud 28-06-2009, 13:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De reden hiervan is eerder de traditie, wat tevens een van de meest genoemde redenen is. Verder hoor je ook redenen als: seksualiteit of maagdelijkheid, schoonheid en sociale identiteit.
En waar komen die redenen vandaan?

Verrassing: de islam
Zonder religieuze obsessie over maagdelijkheid, en het idee dat alle vrouwen inferieur zijn, zou vrouwenbesnijdenis nooit kunnen bestaan. Voila, vrouwenbesnijdenis is veroorzaakt door de islam.
Citaat:
Nee, alle meisjes niet?
Dat staat er.
Citaat:
Je verwijst naar niet-bestaande argumenten?
Lees het nu eerst maar gewoon alvorens te discussie te traineren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 28-06-2009, 13:50
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
En waar komen die redenen vandaan?

Verrassing: de islam
Zonder religieuze obsessie over maagdelijkheid, en het idee dat alle vrouwen inferieur zijn, zou vrouwenbesnijdenis nooit kunnen bestaan. Voila, vrouwenbesnijdenis is veroorzaakt door de islam.
Hoe kun je stellen dat tradities uit de Islam ontstaan? Het is juist verboden, mits je een 'echte' moslim bent, om naar tradities te handhaven die niet expliciet genoemd worden in de koran of door de profeet Mohammed.

Nogmaals, word moslim, het helpt echt als je vrouwenbesnijdenis wil verbieden en voor de vrouwen wil opkomen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 28-06-2009, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Dat staat er.
Ik raad je aan je eigen onderstaand advies eens te lezen:

Citaat:
Lees het nu eerst maar gewoon alvorens te discussie te traineren.
Naar welke post refereer je naar?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Weggelopen leerlingen keren terug op school Antwerpen
hookee
13 04-11-2009 13:01
Algemene schoolzaken Hoofddoek op school
Sofia.
72 04-07-2009 21:57
Lifestyle Hoofddoekje/haarband op school.
klompje
25 22-01-2005 15:31
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hoofddoekjes op school
Hases
15 24-10-2004 15:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap hoofdoek op school?
Verwijderd
6 23-02-2004 12:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Advies: geen hoofddoek op school
Isa
366 22-01-2004 14:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.