Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2004, 10:59
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Toen ik vannacht achter m'n pc zat begon opeens mijn hart heel snel te kloppen en vlak daarna voelde ik het in m'n keel en werd m'n gezicht helemaal warm en leek het net of ik ging flauwvallen. En als ik nu mijn hartslag voel is het net of hij veel te snel gaat. Iemand enig idee wat dit is? Als het weer gebeurd ga ik wel naar de dokter maar misschien heeft iemand anders dit ook gehad?
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:06
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Hyperventilatie, wellicht?? Indien je chronisch een erg hoge hartslag hebt, kun je bv miss gaan sporten om zo je conditie op peil te brengen.

PS, wat noem je snel? 60-80 hartslagen per minuut is gemiddelt. Tijdens sportactiviteiten kan dit zelfs stijgen tot bv 190.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 19-11-2004 @ 16:06 :
PS, wat noem je snel? 60-80 hartslagen per minuut is gemiddelt. Tijdens sportactiviteiten kan dit zelfs stijgen tot bv 190.
Bij het sporten werd ons altijd gezegd dat je hartslag niet boven '180 - je leeftijd' moest liggen (bij inspanning dus).

En ik heb ook wel eens gehad dat m'n hart voor 2 seconden heel hard klopte in m'n keel waarbij ik ook dacht dat er iets ergs was (dus niet zomaar hartkloppingen, maar op een hele rare manier). Bij mij was er echter 5 minuten later niks meer van te merken aan m'n hartslag, dus ik weet niet of het hetzelfde is als wat jij bedoelt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:28
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-11-2004 @ 16:16 :
Bij het sporten werd ons altijd gezegd dat je hartslag niet boven '180 - je leeftijd' moest liggen (bij inspanning dus).

ik dacht 180+ je leeftijd

Ik heb ook wel eens dat mijn hart raar doet, maar als het te hard blijft kloppen kun je wel naar de dokter gaan als je je er zorgen over maakt
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:46
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het kan ook zo zijn dat omdat je je hartslag zelf gaat meten, die omhoog gaat, omdat je je er een beetje druk om maakt.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 19-11-2004 @ 16:28 :
ik dacht 180+ je leeftijd

Ik heb ook wel eens dat mijn hart raar doet, maar als het te hard blijft kloppen kun je wel naar de dokter gaan als je je er zorgen over maakt
180 - leeftijd
Bedenk maar, anders zou je als 65 jarige die sport een hartslag mogen hebben van 245. Niet erg gezond Als je jonger bent ben je vitaler en kan je dus een hogere hartslag 'aan'.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 17:55
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
max: 220-leeftijd

Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 17:57
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Topicstarter: kun je dan even een getal geven? Tel je hartslag voor 15 seconden en doe dat getal x 4.

Mijn hartslag is ook regelmatig bijna 100 als ik in bed lig. Het kan per persoon verschillen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 18:03
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-11-2004 @ 18:55 :
max: 220-leeftijd

En deze klopt
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 18:11
Mara
Mara is offline
Citaat:
bench140 schreef op 19-11-2004 @ 19:03 :
En deze klopt
Ach, ik wist 't niet precies maar 't leek me iig wel logischer dat je je leeftijd er vanaf moest trekken
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 21:11
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
WPWW schreef op 19-11-2004 @ 11:59 :
Toen ik vannacht achter m'n pc zat begon opeens mijn hart heel snel te kloppen en vlak daarna voelde ik het in m'n keel en werd m'n gezicht helemaal warm en leek het net of ik ging flauwvallen. En als ik nu mijn hartslag voel is het net of hij veel te snel gaat. Iemand enig idee wat dit is? Als het weer gebeurd ga ik wel naar de dokter maar misschien heeft iemand anders dit ook gehad?
Ik had een aantal maanden geleden net zoiets. Ik zat de krant te lezen en ineens begint mn hart als een bezetene te kloppen, alsof ik net de marathon had gelopen of iets dergelijks, heel eng, had ook het idee dat ik ging flauwvallen. Het duurde best lang ook, zeker 10 minuten. Ik heb mn moeder gebeld en die heeft me meteen meegesleurd naar dr collega, de kinderarts (heerlijlk handig, die contactjes ) Toen ik daar was was mijn hartslag alweer normaal, maar ze hebben toch nog een ECG gemaakt, omdat ze misschien nog wat konden zien.
De oorzaak was dat de bundel van Hiss in mijn hart, de vezels die de elektrische impuls voor de hartslag geleiden, een soort van kortsluiting maakte, waardoor die impuls bleef rondgaan en mijn hart dus heel hard klopte. Een vorm van hartritmestoornissen dus. Ik heb dit sinds die tijd niet meer gehad, mar ik heb nog wel regelmatig een abnormale hartslag, ook met slagen overslaan enzo, vrij irritant.

Nou vertel ik dit niet om je bang te maken ofzo, ik wil alleen maar zeggen dat het verstandig is even langs de dokter te gaan, zeker als je gekke dingen blijft voelen.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 01:22
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
@TS: veel cola gedronken? of iets anders waar caffiene inzit?
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 15:18
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Roos schreef op 19-11-2004 @ 18:57 :
Topicstarter: kun je dan even een getal geven? Tel je hartslag voor 15 seconden en doe dat getal x 4.

Mijn hartslag is ook regelmatig bijna 100 als ik in bed lig. Het kan per persoon verschillen.
Het hoogste wat ik tot nu toe gemeten heb op de manier die jij zegt is 120 terwijl ik gewoon rustig op de bank zat.

Het is nu al wel weer wat minder maar ik voel wel steeds iets raars bij m'n hart, geen pijn ofzo maar een beetje een irriterend gevoel.

@SayCheese: Het is idd net zoiets, zal ik maandag toch maar even naar de dokter gaan denk ik.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 17:38
Verwijderd
way TS zegt, heb ik ook wel eens. dan ben je gewoon bezig en dan voel ik mn hartslag omhoog schieten. geen idee wat het zijn kan. heb me ook wel eens afgreevraagd of het ernstig is, maar ik hoor van meer mensen dat ze het wel eens hebben,dus ik maak me er niet zo druk om, en probeer gewoon rustig te ademen als t weer gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 18:02
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Het is nog niet weer gebeurd en ik maak me er ook niet echt druk om maar misschien is het wel wat ernstigs en dan kan ik er beter even mee naar de dokter gaan toch? Want dan weet ik het iig zeker.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Stemmen horen door wiet. ?
Sneeuwwitje
11 15-05-2012 11:27
Psychologie Het grote gedichtentopic #4
rare kwast
499 17-05-2005 16:15
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Als de liefde voor de maan gaat.
Ieke
0 05-04-2005 16:44
Verhalen & Gedichten Mijn Verhaal: Dezelfde groene ogen.
MissyGeduld
10 19-06-2004 17:44
Verhalen & Gedichten Verhaal de Macht
Vogelvrij
9 19-06-2003 18:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.