Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2008, 21:35
moon
Avatar van moon
moon is offline
Hoop dat iemand het geduld heeft om dit even te lezen, dit is voor mij vrij belangrijk om helderheid over te krijgen, ook omdat ik bang ben dat het misschien gevaarlijke situaties op kan leveren in mijn werk.

Ja ik ga sowieso nog langs de dokter maar de dokter is op dit moment op vakantie. Bovendien ben ik al eerder naar hem toe geweest met vrijwel gelijke klachten en toen nam hij het vond ik zelf niet serieus genoeg. Ik vind het namelijk heel hinderlijk wat ik heb, ik maak me er zorgen om en ik wil weten wat het is.

Ik heb af en toe, en de afgelopen maand ineens heel regelmatig, last van een soort..hoe zal ik het noemen...het komt het meest in de buurt van absences/wegrakingen of hoe je het noemen moet. Ik heb dit al vrij lang, jaar of 5, maar dan wel af en toe en soms zoals de afgelopen periode,ineens vrij veel.

Wat er gebeurt?
Het eerste wat ik merk is dat ik heel erg ga staren en ik het gevoel heb dat ik echt heel raar uit mijn ogen kijk. Daarna hoor ik nog wel wat iemand zegt maar komt het mijn hersens niet meer binnen, het is even volkomen geblokeerd. Ik kan wel gewoon lopen en handelingen uitvoeren maar in mijn hoofd is het geblokeerd, ik kan niet of een beetje hakkelig,stotterig of verward praten. Het grootste probleem zijn mijn ogen, die blijven echt staren.
Ik kan er niet zomaar uit komen. Wel is het zo dat als ik accepteer dat ik dat op dat moment even heb dat het een seconde of 30 duurt tot 1 minuut. Vecht ik er heel hard tegen, wat niet prettig voelt dan duurt het iets korter, 20 tot 40 seconden gok ik.

Mijn omgeving merkt wel dat ik soms wat afwezig ben maar verder merken ze het niet echt. Wat mijn omgeving dan weer opmerkt is dat ik soms midden in een gesprek stop met praten, mijn ogen dicht doe, ik sta te wankelen op mijn benen en dan na een seconde of 10 weer verder praat met waar ik gebleven was. Dat zijn momenten die ik zelf juist niet door heb, die hoor ik altijd achteraf van anderen, dat is heel raar. Ik heb namelijk gewoon het idee dat ik zo'n heel gesprek 'aanwezig' ben geweest. Dit laatste is wel iets wat ik slechts enkele keren (3 of 4 keer) gehoord heb van mensen.

Kan iemand mij verder helpen?
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 21:40
Tranxene
Avatar van Tranxene
Tranxene is offline
Klinkt als epilepsie als je 't mij vraagt. Dat heb je in verschillende vormen. Het heftigst zijn de grand-mal aanvallen, maar de dingen die jij beschrijft zouden idd best absences kunnen zijn. Toch iets om nog een keer mee naar de huisarts te gaan lijkt me, eventueel met verwijzing naar een neuroloog.

Zoek anders even op Google en kijk of je er dingen in herkent
__________________
Tell them it’s me who made you sad, tell them the fairytale gone bad
[Sunrise Avenue/ Fairytale gone bad]
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 22:13
Verwijderd
Ik herken dit ook als epilepsie. Ik heb lang iemand gekend die precies had wat jij beschreef, voordat ze een aanval kreeg. Succes er mee, lijkt me erg vervelend!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 11:22
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
moon schreef:
Mijn omgeving merkt wel dat ik soms wat afwezig ben maar verder merken ze het niet echt. Wat mijn omgeving dan weer opmerkt is dat ik soms midden in een gesprek stop met praten, mijn ogen dicht doe, ik sta te wankelen op mijn benen en dan na een seconde of 10 weer verder praat met waar ik gebleven was. Dat zijn momenten die ik zelf juist niet door heb, die hoor ik altijd achteraf van anderen, dat is heel raar. Ik heb namelijk gewoon het idee dat ik zo'n heel gesprek 'aanwezig' ben geweest. Dit laatste is wel iets wat ik slechts enkele keren (3 of 4 keer) gehoord heb van mensen.
Dit laatste klinkt idd als epileptie. Precies wat jij hier beschrijft heeft een meisje in mijn klas op de basisschool eens gehad toen ze zelf een spreekbeurt hield. Ze was aan het praten, toen hield ze opeens op, ogen dicht en na zo'n 10 seconden maakte ze haar zin af. Ze wist ook totaal niet dat ze even weg was geweest en wat er gebeurd was. Zij is toen naar de dokter gegaan en het bleek een epileptische aanval te zijn geweest.

Ik zou nog een keer naar de dokter gaan en er anders bij zeggen dat je zelf denkt dat het wel eens epileptie zou kunnen zijn. Raar trouwens dat hij je niet echt serieus nam (maar dat ken ik bij dokters )
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 15:59
moon
Avatar van moon
moon is offline
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Ik heb zelf ook aan epileptie gedacht maar ik begon een beetje te twijfelen doordat ik, zoals ik beschrijf in het eerste stukje althans, nog wel kan lopen en redelijk, misschien wat vertraagd, dingen kan doen. Het zit vrijwel puur in mijn hoofd, dat is waarom ik wel even getwijfeld heb.
Nou ja, ik ga sowieso naar de dokter hiermee.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 21:13
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Petit mal/absence inderdaad
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat kan dit zijn?
AngelLove96
1 17-05-2015 21:10
Psychologie Wat kan dit zijn en wat doe ik daar dan aan?!
076guy
0 11-04-2015 17:24
Software & Hardware C00D11BA: Kan het bestand niet afspelen
snoopy
4 02-01-2007 19:40
Lichaam & Gezondheid Wat kan dit zijn?
XQseMe2
28 28-09-2006 21:57
Software & Hardware Helpt, mijn laptop piept. Wat kan dit zijn?
Verwijderd
6 04-05-2006 12:01
Lichaam & Gezondheid Wat kan dit zijn?
TiM
2 25-03-2005 11:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.