Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2005, 11:16
kiddiestyle
kiddiestyle is offline
Ik heb een jongen leren kennen met wie het tot nu toe niet verder is gekomen dan alleen knuffelen, maar het idee dat hij wel eens meer zou willen doet het zweet me uitbreken. Ik wil wel, maar de angst voor soa's houdt me tegen. Okay, een condoom gebruiken is easy, maar wat als hij me nou wil beffen? De woorden "stop, dit is niet veilig" kunnen de sfeer aardig verpesten. En om nou iemand gelijk helemaal uit te horen over zijn seksverleden... Ga ik hier te ver in door en moet ik me niet zo druk maken om soa's?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 11:31
Evil creature
Avatar van Evil creature
Evil creature is offline
Het is iig goed dat je er over nadenkt. Als je hem nog maar net hebt leren kennen moet je idd een condoom gebruiken. Als hij je wil beffen kun je een beflapje gebruiken of anders een doorgeknipt condoom dat je over je vagina legt. Als je zelf een soa hebt zou je het waarscheinlijk wel weten. En als je nog nooit onveilige seks hebt gehad met jan en alleman dan zal je hoogstwaarscheinlijk ook niet sero-positief zijn. Ga na of hij een soa zou kunnen hebben. Vraag hem voorzichtig naar zijn seksueel verleden. Vraag hem wat hij er van vind dat veel jongeren onveilig vrijen. Als hij overkomt als iemand die het allemaal niet zo boeit moet je oppassen.

Wat je ook kan doen is zelf alvast condooms kopen, daarmee zeg je twee dingen. "Ik wil wel graag met je naar bed" en "Ik wil het wel veilig houden". Als jullie nog eens knuffelen en je wil wel met hem vrijen dan pak je een condoom uit je zak en laat hem die zien. Hij zal waarscheinlijk blij zijn dat je wil vrijen en dat je dat veilig doet moet hij er maar bij nemen.
__________________
V.N.W.D.A.B
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 11:44
kiddiestyle
kiddiestyle is offline
Ik heb geen soa's, maar door gebeft te worden kan ik ze wel oplopen...

Laatst gewijzigd op 28-11-2005 om 11:50.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 12:05
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
kiddiestyle schreef op 28-11-2005 @ 12:44 :
Ik heb geen soa's, maar door gebeft te worden kan ik ze wel oplopen...
Die kans lijkt me klein hoor. Tenzij hij wondjes of blaasjes in en rond zijn mond heeft, en dan zie je dat wel.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 12:12
swaggyman
swaggyman is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 28-11-2005 @ 13:05 :
Die kans lijkt me klein hoor. Tenzij hij wondjes of blaasjes in en rond zijn mond heeft, en dan zie je dat wel.

je zou eens voor de gein op

http://www.soa.nl/

staat veel informatie over soa's en hoe ze te voorkomen!

ik wil je trouwens niet bang maken maar als je al gezoend hebt ben je dan niet ban voor pfeifer en hepatitus en koortslip(herpes)?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 12:23
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
swaggyman schreef op 28-11-2005 @ 13:12 :
je zou eens voor de gein op

http://www.soa.nl/

staat veel informatie over soa's en hoe ze te voorkomen!

ik wil je trouwens niet bang maken maar als je al gezoend hebt ben je dan niet ban voor pfeifer en hepatitus en koortslip(herpes)?
Ik zeg niet dat het helemaal veilig is, maar dat de kans klein is. In ieder geval niet veel groter dat zoals jij aanhaalt bij kussen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 12:26
SmurfsAre
SmurfsAre is offline
Er is een theoretische kans dat je door gebefd te worden een soa zou kunnen oplopen, maar ik vind dat je toch ergens een gulden middenweg moet kunnen vinden tussen bijna steriel en compleet onveilig. Té is nooit goed zeggen wij in Belgie.

BTW: ik zit momenteel in Zuid afrika, hier hebben we een gegronde reden om ons zorgen te maken over soa's. Maar in belgie of nederland... de kans is klein hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 13:28
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
1
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:47.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 13:52
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Optima schreef op 28-11-2005 @ 14:28 :
vraag of hij zich laat testen. Hij hoeft alleen een potje plas in te leveren en wat bloed te laten prikken. Alsie je echt leuk vind doettie dit.
Inderdaad.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 14:27
Tom Poes
Avatar van Tom Poes
Tom Poes is offline
Maar voor ONS is dat niet echt handig
__________________
God is dood, en ik voel me zelf ook niet zo lekker
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 28-11-2005 @ 14:28 :
vraag of hij zich laat testen. Hij hoeft alleen een potje plas in te leveren en wat bloed te laten prikken. Alsie je echt leuk vind doettie dit.
tja das een optie, maar naar hem toe is het dan wel zo eerlijk om beide een test te doen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 15:46
UnJoNgEtJuH
Avatar van UnJoNgEtJuH
UnJoNgEtJuH is offline
Citaat:
Optima schreef op 28-11-2005 @ 14:28 :
vraag of hij zich laat testen. Hij hoeft alleen een potje plas in te leveren en wat bloed te laten prikken. Alsie je echt leuk vind doettie dit.
Naast een paar buisjes met urine en wat bloed prikken wordt er ook een wattenstaafje in de urinebuis gepropt.

(het klinkt erger dan het in werkelijkheid is )
__________________
KnUfFeLtJe AaN IeDurEeN!!1!!!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 16:08
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
kiddiestyle schreef op 28-11-2005 @ 12:16 :
(...)Okay, een condoom gebruiken is easy, maar wat als hij me nou wil beffen? (...)
Gebruik een opengeknipt condoom.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 17:05
Heikneuter
Heikneuter is offline
Je zeurt, ik zou je niet meer doen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 17:25
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Heikneuter schreef op 28-11-2005 @ 18:05 :
Je zeurt, ik zou je niet meer doen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 17:31
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Zeur.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 17:35
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Is het tegenwoordig vreemd om iemand te vragen of hij getest is oid? En nee dat vraag je niet tijdens, dat vraag je een eindje vooraf. Zo nee: condoompje om en er wordt niet gepijpt of gebeft, zo ja: als de uitslag zegt dat er geen SOA's zijn, geen probleem
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 17:56
Mariekje*
Mariekje* is offline
Je kan hem toch gewoon vragen of hij onlangs nog getest is? Zoniet, dan vraag je hem of hij dit alsnog even wil laten doen. Wil hij het niet om wat voor reden dan ook, weet je iig ook gelijk wat je aan hem hebt.

Tot die tijd zou je alles met condoom kunnen doen, en mijd je orale seks gewoon. Alles veilig? Dan is er niets aan de hand denk ik zo...
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
UnJoNgEtJuH schreef op 28-11-2005 @ 16:46 :
Naast een paar buisjes met urine en wat bloed prikken wordt er ook een wattenstaafje in de urinebuis gepropt.

(het klinkt erger dan het in werkelijkheid is )
vind ik toch zeker niet prettig klinken nee
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 18:24
UnJoNgEtJuH
Avatar van UnJoNgEtJuH
UnJoNgEtJuH is offline
Pijpen zonder een condoom er omheen is een groter risico dan beffen omdat je veel sneller een soa in je keel te pakken hebt.

Met het beffen duw je niet een compleet geslachtsdeel in je mond en is het risico op bv. een keelchlamydia kleiner, al moet je nog wel steeds voorzichtig zijn (bv. genitale herpes of wratten kan je zo wel krijgen, maar dat hoeft niet perse overgebracht te worden dmv orale sex).


Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 28-11-2005 @ 19:10 :
vind ik toch zeker niet prettig klinken nee
Nou, het valt echt heel erg mee hoor

Behalve als je een infectie hebt (in de urinebuis), dan wil het nog wel eens een *kuch* klein beetje *kuch* meer pijn doen
__________________
KnUfFeLtJe AaN IeDurEeN!!1!!!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 21:29
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
UnJoNgEtJuH schreef op 28-11-2005 @ 16:46 :
Naast een paar buisjes met urine en wat bloed prikken wordt er ook een wattenstaafje in de urinebuis gepropt.

(het klinkt erger dan het in werkelijkheid is )
een urine/bloedtest geeft ook gewoon een betrouwbare uitslag hoor.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 22:21
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 28-11-2005 @ 18:35 :
Is het tegenwoordig vreemd om iemand te vragen of hij getest is oid? En nee dat vraag je niet tijdens, dat vraag je een eindje vooraf. Zo nee: condoompje om en er wordt niet gepijpt of gebeft, zo ja: als de uitslag zegt dat er geen SOA's zijn, geen probleem
Nou ja ik kan me wel voorstellen dat het erg ongemakkelijk is om hier direct over te beginnen, zonder dat er ook nog maar ooit echt iets is gebeurd. Het is niet een alledaags onderwerp.
Verder: denk ik dat je idd gewoon met een condoom om seks kan hebben, er hoeft toch niet meteen de eerste keer gebeft te worden. Je kan aangeven dat je dat liever niet wil.
Ken je hem wat langer, dan kan je mss makkelijker over soa's beginnen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 22:31
Pixxa
Pixxa is offline
Goed dat je eraan denkt, maar niet zo zeuren. Leg die gozer uit dat je liever neukt met 3 lagen condooms, een theedoek als beflap, een boterham zakje om zn vingers en een pringles bus om zn penis als je hem pijpt. Dik in orde dan he! .........


Nee komop, HvJ is al duidelijk genoeg
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 14:17
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
In het begin moet je uiteraard oppassen. En hem duidelijk vragen of er kans is dat hij een SOA heeft. Ben je hiervan niet zeker (als je bijvoorbeeld denkt dat hij liegt of als hij zegt dat ie al 78 meisjes heeft gehad), doe je gewoon een condoom om.

Als jullie wat serieuzer worden en al een tijdje samen zijn is dat (vind ik) niet meer nodig. Als het goed is heeft hij dan alleen jou en als hij een SOA heeft was hij daar ondertussen waarschijnlijk wel achter gekomen. Er is natuurlijk altijd wel een kans, maar die lijkt mij te klein om moeilijk over te doen.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 14:58
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 28-11-2005 @ 23:21 :
Nou ja ik kan me wel voorstellen dat het erg ongemakkelijk is om hier direct over te beginnen, zonder dat er ook nog maar ooit echt iets is gebeurd. Het is niet een alledaags onderwerp.
Verder: denk ik dat je idd gewoon met een condoom om seks kan hebben, er hoeft toch niet meteen de eerste keer gebeft te worden. Je kan aangeven dat je dat liever niet wil.
Ken je hem wat langer, dan kan je mss makkelijker over soa's beginnen.
Dan nog, liever dat je er wel over begint en geen risico's loopt dan dat je straks met iets opgescheept zit. Ik vind het overigens een prima bespreekbaar onderwerp. Nooit moeite mee gehad.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 15:34
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
sterven zonder ooit een soa te hebben gehad is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 22:08
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Mjah, gewoon veilig doen dan is er niks aan de hand toch? SOA's heeft niemand tegenwoordig alleen die players en sletjes en die verspreiden het wel onder hun soort, en ga er niet vanuit dat je daar op valt dus.
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 22:35
Supreme Dutch
Citaat:
metroidminded schreef op 29-11-2005 @ 16:34 :
sterven zonder ooit een soa te hebben gehad is ook niet alles
Try before you die

Met stip op 1: Een ongelofelijke Soa hebben..
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 22:59
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 29-11-2005 @ 23:08 :
Mjah, gewoon veilig doen dan is er niks aan de hand toch? SOA's heeft niemand tegenwoordig alleen die players en sletjes en die verspreiden het wel onder hun soort, en ga er niet vanuit dat je daar op valt dus.
zult er nog van schrikken. Las laatst toevallig dat toch 1 op de 10 jongeren nog voor hun 25e een SOA oploopt.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 29-11-2005 @ 23:35 :
Try before you die

Met stip op 1: Een ongelofelijke Soa hebben..
aids, dan heb je het zeker geprobeert......met kans op dodelijke afloop
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 05:34
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 29-11-2005 @ 23:08 :
Mjah, gewoon veilig doen dan is er niks aan de hand toch? SOA's heeft niemand tegenwoordig alleen die players en sletjes en die verspreiden het wel onder hun soort, en ga er niet vanuit dat je daar op valt dus.
Hehe wat een dikke onzin. Weet je hoeveel mensen chlamydia hebben, echt heeeeel veel
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 11:26
adoruler
adoruler is offline
Je kan toch ook een bef lapje kopen. Krijg je oop geen soa van. Je kan een beflapje ook aken van een condoom of zo'n schoonmaak handschoen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 11:59
RoB!N
RoB!N is offline
Je mag blij zijn als die je wil beffen... Zou idd niet doen met een bef lapje
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 00:30
UnJoNgEtJuH
Avatar van UnJoNgEtJuH
UnJoNgEtJuH is offline
Citaat:
adoruler schreef op 01-12-2005 @ 12:26 :
Je kan toch ook een bef lapje kopen. Krijg je oop geen soa van. Je kan een beflapje ook aken van een condoom of zo'n schoonmaak handschoen
Zorg dan ook ff voor een teiltje, just in case...

Als je zo bang bent voor soa's dat je het alleen met een lapje latex ertussen wilt doen, doe dan gewoon niet aan orale seks en wacht ermee tot je zeker weet of het safe is.

Dat is voor beiden veel prettiger dan wanneer je gespannen achter het latex zit te hijgen met een natte, naar latex stinkende, tong en je bedpartner er meer van proeft met het zoenen dan dat ze er wat van voelt tijdens het likken.
__________________
KnUfFeLtJe AaN IeDurEeN!!1!!!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 12:08
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
UnJoNgEtJuH schreef op 02-12-2005 @ 01:30 :

Dat is voor beiden veel prettiger dan wanneer je gespannen achter het latex zit te hijgen met een natte, naar latex stinkende, tong en je bedpartner er meer van proeft met het zoenen dan dat ze er wat van voelt tijdens het likken.
Juh. Beflapjes zijn debiel, worden die dingen uberhaupt ooit écht gebruikt.

Bovendien, het enige wat je met beffen over zou kunnen dragen is Herpes. Goed, je gebruikt een beflap en dan? Dan ga je uiteraard neuken maarrrr daar heb je een condoom om. Heel goed. Maar Herpes blaasjes zitten ook op de huid in het genitale gebied en niet alleen op de penisch, een condoom is dus geen afdoende bescherming tegen Herpes, dat is alleen zo'n plastic anti-biologische-oorlogsvoering-pak.

Citaat:
Heikneuter schreef op 28-11-2005 @ 18:05 :
Je zeurt, ik zou je niet meer doen.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 19:27
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
kiddiestyle schreef op 28-11-2005 @ 12:16 :
Ik heb een jongen leren kennen met wie het tot nu toe niet verder is gekomen dan alleen knuffelen, maar het idee dat hij wel eens meer zou willen doet het zweet me uitbreken. Ik wil wel, maar de angst voor soa's houdt me tegen. Okay, een condoom gebruiken is easy, maar wat als hij me nou wil beffen? De woorden "stop, dit is niet veilig" kunnen de sfeer aardig verpesten. En om nou iemand gelijk helemaal uit te horen over zijn seksverleden... Ga ik hier te ver in door en moet ik me niet zo druk maken om soa's?
Je hebt overal wel preventie dingen voor, beflapje... je kan hem pijpen met een condoom om (alhoewel ik dat het smerigste vind wat er is).
Misschien kan je het zolang met die dingen doen, totdat je een beetje zoiets hebt van "nu wil ik hem wel een keer pijpen zonder condoom".
Je kan ook gewoon allebei een test doen, zodat je zeker weet dat er niets aan de hand is
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.