Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2012, 17:44
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Hallo,

Zoals jullie (hopelijk) al gemerkt hebben komt het zonnetje steeds vaker tevoorschijn.
Mijn moeder was de vorige jaren in deze tijd al steeds meer aan het sporten om er ¨goed¨ uit te zien op het strand, maar nu ze single is begint het extreem te worden.
Ik ben een (redelijk) gezonde jongen van 15, maar mijn eetpatroon niet past bij mijn gewicht.
Ik eet redelijk veel (4-5 borden vol is geen uitzondering) en weeg maar 47 kilo. In de winter gaat dit meestal goed maar nu mijn moeder weer ¨gezond¨ wil doen heb ik een probleem.
Het ¨gezond¨ eten van mijn moeder komt neer op een bordje met sla en wat komkommer.
Zoals jullie misschien al merken, is dit voor mij niet te doen. Ik hou wel van wat groenvoer, maar ik wil toch wel een aantal goed gevulde borden met vlees en bijvoorbeeld aardappels.
Als ik tegen mijn moeder zeg dat dit te weinig is komt ze met het argument ¨ vegetariërs kunnen ook zonder vlees¨ of ¨we zijn allemaal te dik in dit gezin¨(Niet waar natuurlijk, mijn moeder is een halve Olga door de sportschool, ik heb juist een beetje ondergewicht. Alleen mijn zusje is dik omdat ze zoveel chips vreet op school).
Heeft iemand een oplossing?
__________________
Seid bereit
Oud 19-05-2012, 18:31
Verwijderd
Samen met je moeder koken en gerechten uitzoeken? En dat jij een portie meer eet dan je moeder?

Dit is namelijk helaas herkenbaar, niet bij mijn eigen moeder of schoonmoeder, maar wel met andersmans moeders. Ik moet dan 's avonds ook nog bij-eten... Lijkt me niet prettig om dat elke dag te doen...
Oud 19-05-2012, 23:01
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
--> Voeding, Gewicht & Gezondheidstopic!
__________________
you're not my demographic
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 18:00
Lichaam & Gezondheid Voeding- en Gezondheidstopic #15
Mara
500 07-12-2006 11:17
Psychologie Moeder die stopt met roken
Lucky Duck
23 24-05-2004 16:35
Verhalen & Gedichten [verhaal] Tanja.
Vlooienband
47 12-10-2002 13:15
Lifestyle het diner
Florine
27 20-09-2002 16:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.