Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2001, 13:43
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Beste mensen ,

Ik heb een probleem, vertelde mijn moeder me laatst.
Het lijnen gaat mij zeer gemakkelijk af. Het is zo, dat als ik 1 dag weinig eet, ik me slank voel. Dit is natuurlijk onzin, want na 1 dag slank je niet af, maar toch voel ik me dan beter en ik wordt vrolijker. Ik krijg nu gemiddeld zo'n 900 calorien per dag binnen en daarbij heb ik geen honger. Ik ben 17 jaar. Ik ben 1.66 lang en weeg daarbij 52 kilo.
Is het slecht om zo weinig te eten als je geen honger hebt en je je er goed bij voelt?

Liefs,
Eefje
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 14:23
sickgurlies
sickgurlies is offline
Wat jij nu verteld, doet ons weer erg denken aan een vriendin. Zij voelt zich ook beter als ze niet eet. Wij zijn bang dat ze dus een eetstoornis heeft of aan het ontwikkelen is. Dus misschien jij ook ?

Ons topic hier heet: onze vriendin heeft waarschijnlijk een eetstoornis, wat kunnen wij doen?

kijk daar ook eens naar antwoorden van anderen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 15:52
Verwijderd
Het gemiddelde aantal calorieën dat een vrouw binnen 'moet' krijgen op een dag is ongeveer 2200kcal...doe es een gok of het slecht is...

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (07-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 15:56
Roxanne01
Roxanne01 is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Beste mensen ,

Ik heb een probleem, vertelde mijn moeder me laatst.
Het lijnen gaat mij zeer gemakkelijk af. Het is zo, dat als ik 1 dag weinig eet, ik me slank voel. Dit is natuurlijk onzin, want na 1 dag slank je niet af, maar toch voel ik me dan beter en ik wordt vrolijker. Ik krijg nu gemiddeld zo'n 900 calorien per dag binnen en daarbij heb ik geen honger. Ik ben 17 jaar. Ik ben 1.66 lang en weeg daarbij 52 kilo.
Is het slecht om zo weinig te eten als je geen honger hebt en je je er goed bij voelt?

Liefs,
Eefje
Ik heb precies hetzelfde maar ik heb het eigenlijk nooit als een probleem gezien ...

Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 16:42
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Ik ben 17 jaar. Ik ben 1.66 lang en weeg daarbij 52 kilo.
Me too!

__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 16:48
Memphis Man
Memphis Man is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Beste mensen ,

Ik ben 17 jaar. Ik ben 1.66 lang en weeg daarbij 52 kilo.

Liefs,
Eefje
Wow, dan ben je wel gevaarlijk, vadsig en onooglijk dik zeg!! (sarcasme)
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 17:20
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Oke, dan ga ik maar eens even wat dingen ophelderen.
Ik vind mezelf ABSOLUUT niet dik! Ben dik tevreden zelfs (mits ik niet te veel eet, want dan krijg ik een opgeblazen, dikkig gevoel) En Leonoor, ik weet heel goed dat 2200 normaal is, maar ik heb het gewoon niet nodig denk ik! Ik wil geen aandacht trekken door hier neer te zetten dat ik 'maar' 900 calorien binnenkrijg per dag. Ik wil alleen een antwoord op de vraag of die 2200 ook echt voor iedereen geldt. zijn er geen mensen bij wie dat getal gewoon lager ligt? Ik denk namelijk dat dat bij mij het geval is.
En roxanne net als jij zie ik dit ook niet als een probleem, maar m'n moeder heeft laatst een 'ernstig' gesprek met me gehad over mijn eetgewoonten. Dit kan echt niet langer zo volgens haar, en als ik niet 'normaal' ga eten dan gaat ze met me naar de dokter. Daar heb ik dus geen zin in, want ik heb niet het gevoel dat er iets mis met me is!

[Dit bericht is aangepast door Me_Myself_and_I (07-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 17:54
Zorkman
Zorkman is offline
denk niet dat er mensen zijn die met nog niet de helft van dat aantal gezond kunnen leven
(behalve misschien arme chinezen die het moeten stellen met een half kommetje rijst dat ze kunnen wegspoelen met een beetje rijstwater en nog geen nagel hebben om aan hun gat mee te krabben)

zelfs als je niks van sport doet, ongelooflijk lui bent, helemaal nooit actief doet,
dan nog heb je meer dan 900 nodig om gezond te zijn volgens mij
zou er echt mee stoppen en beginnen eten
ik vind persoonlijk dat dat "opgeblazen gevoel" helemaal niet zo een slecht gevoel is
'keet meestal totda'k niemeer kan of het op is
voel mij er goed bij en heb nog nooit gedacht aan mijzelf te dik vinden...
__________________
ZzZzZorkman...zneller dan het licht :-)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 18:44
Verwijderd
Ik zei '2200 is gemiddeld' dat betekend dus dat er mensen boven en dat er mensen onder zitten. 900 is alleen teveel er onder, 'k snap best dat je moeder dan bezorgd is. Je moet ergens op leven, hoor, op lucht gaat dat niet echt.

Ennuh, iemand met anorexia zegt ook dat er 'niks aan de hand is'...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 19:31
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Beste mensen ,

Ik heb een probleem, vertelde mijn moeder me laatst.
Het lijnen gaat mij zeer gemakkelijk af. Het is zo, dat als ik 1 dag weinig eet, ik me slank voel. Dit is natuurlijk onzin, want na 1 dag slank je niet af, maar toch voel ik me dan beter en ik wordt vrolijker. Ik krijg nu gemiddeld zo'n 900 calorien per dag binnen en daarbij heb ik geen honger. Ik ben 17 jaar. Ik ben 1.66 lang en weeg daarbij 52 kilo.
Is het slecht om zo weinig te eten als je geen honger hebt en je je er goed bij voelt?

Liefs,
Eefje

ik heb dus PRECIES hetzelfde!!! als ik weinig heb gegeten op 'n dag en behoorlijk veel gesport, voel ik me dun!! maar als ik op 'n dag 2 snoepies op heb, voel ik me dik, terwilj dat eigenlijk ongmogelijk is!!
ik voel me ook veel beter als ik weinig op heb!!

maar je moet gewoon zorgen dat je geen eetstoornis krijgt. zorg dat je 3 gezonde maaltijden per dag blijft eten, en zorg dat je eten van alle 4 de groepen per dag binnen blijft krijgen, ik denk dat je je dan niet echt hoeft zorgen te maken.

xxx
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 15:42
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik zei '2200 is gemiddeld' dat betekend dus dat er mensen boven en dat er mensen onder zitten. 900 is alleen teveel er onder, 'k snap best dat je moeder dan bezorgd is. Je moet ergens op leven, hoor, op lucht gaat dat niet echt.

Ennuh, iemand met anorexia zegt ook dat er 'niks aan de hand is'...
Nou, ik kan wel zeggen dat ik geen annorexia heb denk ik, want het is niet zo dat ik walg van eten. Ik hou best van eten, ik hou alleen niet van dat 'volgestopte gevoel'.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Leren, voor je plezier?
Se7enUp
12 21-06-2012 16:28
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Psychologie Eetprobleem?
girl-in-trouble
180 20-09-2006 00:27
Psychologie vreetbuien
PsychoBoy
35 22-12-2002 08:24
Psychologie over het wegdrukken van je echte gevoel, de leegte vullen
nao
11 24-03-2002 16:35
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.