Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2002, 14:41
Butterflygirly
Butterflygirly is offline
Mijn vriendje is bang dat ik anorexia krijg als ik blijf eten zoals ik nu eet. Eet ik echt te weinig. Ik vind mezelf aardig mollig, anderen zeggen van niet. Ik ben 1.73 en weeg 57kg.
Als ontbijt neem ik drink ontbijt, voor school krijg ik altijd iets wat biscuitjes mee, maar daar eet ik er maar een van(mijn brood gooi ik ook weg), uit school eet ik wat fruit of niks, en 's avonds eet ik 1 aardappel en wat groente(ben vegetarisch), meestal snoep ik niks. Eet ik nu echt te weinig. Soms denk ik er zelfs over m'n eten weer uit te spugen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 14:42
Verwijderd
'k kan er kort over zijn: je eet te weinig.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 14:49
Joyce-b
Joyce-b is offline
Hmmz.. je eet te weinig, en dat weet jij waarschijnlijk ook.
Ik denk dat je je vast wel eens vergelijk met anderen; valt het je dan niet op dat jij veel minder eet dan de rest?

Wat je verder kan doen is misschien naar een dieetist, of jezelf eerst gaan afvragen of dit alles het wel waard is..
En tsja, meer eten natuurlijk, maar da;s waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan

heel veel sterkte.. en het is het niet waard, echt niet..
__________________
Wantrouwen is een teken van zwakte - Gandhi
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 14:51
devonn
devonn is offline
Ja je eet niet gezond.
Je kan beter meer eten, maar gewoon gezonde dingen. Van groente/fruit kan je net zoveel eten als je wilt.
Dit is beter omdat:
1. Je dit langer volhoudt
2. Je dan dus geen last krijgt van een jojo-effect
3. Je van te weinig eten de hele dag honger hebt en dus de hele dag aan moet denken
4. Je koppijn/duizeligheid en meer nare bijwerkingen ervan kan krijgen
5. ETEN LEKKER IS!

xies en ga alsjeblieft weer normaal eten..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 14:54
Verwijderd
Citaat:
devonn schreef:
Van groente/fruit kan je net zoveel eten als je wilt.
Das niet helemaal waar, maar je kunt er iig wel genoeg van eten tot je vol zit. En de vitaminen ed die er in zitten zijn ook nog es gezond ook.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 15:11
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Butterflygirly schreef:
Mijn vriendje is bang dat ik anorexia krijg als ik blijf eten zoals ik nu eet. Eet ik echt te weinig. Ik vind mezelf aardig mollig, anderen zeggen van niet. Ik ben 1.73 en weeg 57kg.
dat is toch een prachtig gewicht?

je lichaam heeft voedsel nodig, zoals je nu eet is echt niet gezond....

__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 15:19
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
JE.EET.TE.WEINIG.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 15:59
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
JE.EET.TE.WEINIG.

En ze kan daarbij niet in alle ernst menen dat ze zich nog afvraagt of ze te weinig eet.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 16:54
Butterflygirly
Butterflygirly is offline
Ik eet dus te weinig. Maar is er daardoor een kans dat je anorexia krijgt?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Butterflygirly schreef:
Ik eet dus te weinig. Maar is er daardoor een kans dat je anorexia krijgt?
Ligt er aan wat de achterliggende gedachte van het weinig eten is. Alleen door te weinig te eten krijg je geen anorexia (als ik me niet vergis). Je wordt natuurlijk wel te mager en dat kan wel gevaarlijk zijn. Ga eens naar www.sabn.nl , daar is informatie en een test over anorexia en andere eetproblemen te vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 17:40
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
Butterflygirly schreef:
Ik eet dus te weinig. Maar is er daardoor een kans dat je anorexia krijgt?
Volgens mij ben je al aardig op weg.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 17:51
Verwijderd
Citaat:
sanne60 schreef:
Volgens mij ben je al aardig op weg.
Op tijd hulp zoeken. Nu dus.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 18:12
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Ok, dat je te weinig eet is hier al gezegd dus hoef ik dat niet te herhalen. De kans dat je hierdoor anorexia krijgt is veel groter dan wanneer je normaal eet. Het zit namelik zo: Jij eet weinig, vindt jezelf te dik en valt nu misschien af. Die kilos'eraf stimuleren je zo door te gaan en zelfs nog minder te eten (want: Minder eten= minder dik, althans, dat is wat anorexiapatienten denken). Zo rol je er dus langzaam in tot je écht bijna niets meer eet en dus anorexia krijgt. Pas hie alsjeblieft mee op, bovendien weeg je NIETS te veel, als je vindt van wel, dan vind je mij een nijlpaard.
Sterkte!
__________________
*Doe lief*
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 18:26
Zorkman
Zorkman is offline
gij eet nog geen twintigste wa da kik op nen dag eet ofzo...
da is ECHT te weinig en ge weegt zeker nie te veel
__________________
ZzZzZorkman...zneller dan het licht :-)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 20:59
Butterflygirly
Butterflygirly is offline
Allemaal heel erg bedankt. Ook voor die site, ik heb er gekeken en een mailtje gestuurd voor hulp over wat ik moet doen. Als er iemand nog tips of een reactie heeft zeg het alvast bedankt. Ik kan nog steeds alle hulp gebruiken.

[Dit bericht is aangepast door Butterflygirly (25-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 10:38
KazzZ
Avatar van KazzZ
KazzZ is offline
je eet veels te weinig en aan je gewicht is absoluut nix mis, je hebt een uitstekend gewicht voor je lengte, zelfs aan de dunne kant.
__________________
chaos!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 12:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
mocht de reden dat je zo weinig eet is dat je bang bent om dik te worden (staat niet letterlijk in je reply, maar ik neem aan dat het daarom is) denk dan eens aan je vriendje! hij geeft om je en houdt van je zoals je NU bent! Hij is niet voor niets bezorgd om je! Hij wilt niet dat je afvalt, je bent al behoorlijk licht en zo te zien is hij bereid om je te helpen, want hij wil niet dat jij anorexia krijgt/hebt!
Dus kom op, probeer er samen wat aan te doen al is het heel moeilijk!
Heel veel sterkte!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 18:12
Wit Pareltje
Wit Pareltje is offline
Hé Butterflygirl!

Hier iemand die jou heel goed kent!
Meid....je hebt een hardstikke mooi figuur..je bent heel erg mooi. Je hoeft echt niet af te vallen hoor. Je moet blij zijn met zoals je eruit ziet, ik weet zeker dat veel meisjes op school heel jaloers zijn. Trouwens, je vriendje houdt toch van je om wie je bent, en ik weet zeker dat ie je duizend maal mooier vind dan andere meiden! Dat wil toch heel wat zeggen.

Maar ik wilde even zeggen dat je nu nog lang niet zo ver heen bent als de anderen hier zeggen! Iemand die namelijk anorexia heeft of er op weg naar toe is ontkent ten aller tijden dat ie slecht en weinig eet. Als je iets vraagt daarover zullen ze altijd zeggen dat ze heel erg goed eten. Dus zover op weg ben je nu ook weer niet. Ga gewoon eens wat meer eten...ik weet 't...is makkelijker gezegt dan gedaan hè? Zolang je het maar niet gaat ontkennen!!!!

Groetjes en een dikke kuz,

Ik denk dat je wel weet wie! (Dat hoop ik althans!)
__________________
Like a rush of golden stars....
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 18:16
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
Wit Pareltje schreef:
[B]
Maar ik wilde even zeggen dat je nu nog lang niet zo ver heen bent als de anderen hier zeggen! Iemand die namelijk anorexia heeft of er op weg naar toe is ontkent ten aller tijden dat ie slecht en weinig eet. Als je iets vraagt daarover zullen ze altijd zeggen dat ze heel erg goed eten. Dus zover op weg ben je nu ook weer niet. Ga gewoon eens wat meer eten...ik weet 't...is makkelijker gezegt dan gedaan hè? Zolang je het maar niet gaat ontkennen!!!!
B]
* ff een klein opmerkinkje; tegenover zichzelf weten mensen met anorexia vaak diep in hun hart heus wel dat ze niet normaal eten...(-->ontkennen ze het dus niet)*
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 18:21
miss Elise
Avatar van miss Elise
miss Elise is offline
hi, ik ben 1.70 en 57kg. ik ben niet mollig dus jij ook zeker niet. als ik jou was zou ik proberen wat meer te genieten van het eten. eten is heerlijk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 18:25
Verwijderd
jij hoeft je zeker geen zorgen te maken over dat je dik bent! krijg wat meer zelfvertrouwens meis!
achter deze compu zit een meisje dat wel dik is, en heel jaloers is op je, dat zeg ik je...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 20:26
lake bodom
lake bodom is offline
hey, ik ben precies even lang als jou, en even zwaar. maar t is een normaal gewicht bij je lengte.. maar t verschil is, dat ik veel meer eet dan jou..
ik denk alleen niet dat het goed is om zo weinig te eten.. t beste is als je 'sochtends ontbijt, smiddags , en savonds..
en minimaal 4 boterhammen op een dag.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 18:00
Eten & Drinken Eet ik te veel?
LW
13 06-08-2011 16:15
Psychologie Ik zit er even helemaal doorheen
Nebel
6 12-01-2005 19:37
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic # 19
Miracle
488 14-03-2004 15:18
Psychologie Mijn moeder eet te weinig.
Droomvlucht
12 14-02-2004 21:43
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #5!
Snufje
200 23-09-2002 20:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.