Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2011, 14:56
Arti69
Arti69 is offline
Hej iedereen,

Mijn vriendin en ik hebben verleden zondag seks gehad, zonder condoom. Ze heeft wel pas gemerkt dat ze de pil de vorige dag niet gepakt had erna, dus we waren wel even geschokt. Ik ben wel niet klaargekomen in haar vagina ... Maar tog. De volgende morgen zijn we voor de zekerheid een afterpil gaan halen, om er zeker van te zijn dat ze niet zwanger wordt ...

Gisteren, 6 dagen nadat we seks hebben gehad, kreeg ze opeens enorm veel maag pijn ... vandaag is ze naar de dokter geweest, omdat deze pijn niet stopte, en die wist niet wat ze had, en morgen moet ze een echografie doen ... Kan er iemand mij vertellen of dit echt mogelijk is dat ze zwanger is geraakt? als ik het bereken, is de kans zelfs kleiner als 1% ... Ze heeft dus buikpijn, vooral aan haar nieren, en ook een beetje rugpijn zoals ze heeft als ze haar regels heeft. Ik ben 17 en zij 15, het zou dus een ramp zijn moesten haar ouders hierachter komen ...

Jullie hulp zou mij erg helpen, alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 15:22
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
ik verplaats deze eerst even naar L&G, want daar horen vragen over zwangerschap thuis.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 15:24
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
als je de dag erna de morning after pil bent gaan halen, is je vriendin niet zwanger.
Ik denk eerder dat ze iets anders onder de leden heeft, zoals bijvoorbeeld een nierbekkenontsteking (als gevolg van een blaasontsteking) of nierstenen of gewoon een buikgriep, wie weet.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 16:19
Verwijderd
Ik kan het niet uit ervaring vertellen uiteraard, maar ik geloof niet dat als je zwanger wordt je er heel veel last van krijgt in de vorm van zo'n soort pijn. En, zoals Pluis al zegt als je vrienden de morningafterpil heeft gehaald, dan is ze echt niet zwanger.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 19:12
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Klachten komen waarsch. door de morning after. Als ze zwanger is merkt ze dat niet in een weekje. Zeker niet aangezien ze de pil heeft genomen EN een morning after.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 19:20
Arti69
Arti69 is offline
Citaat:
Klachten komen waarsch. door de morning after. Als ze zwanger is merkt ze dat niet in een weekje. Zeker niet aangezien ze de pil heeft genomen EN een morning after.
Als het door de morning afterpil is, is het wel heel laat... ze heeft het namelijk maandag ingenomen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 19:25
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Als het door de morning afterpil is, is het wel heel laat... ze heeft het namelijk maandag ingenomen
Als ik begin aan mijn stopweek van de pil ben ik ook niet meteen ongesteld, dat is misschien niet helemaal hetzelfde, maar goed, hormonen zijn hormonen, en bij mij duurt het ook 2 dagen voor ik ongesteld word. En zeker als ze de rest van de tijd wel gewoon de pil genomen heeft én een morning after pil kan het gewoon echt bijna niet zijn dat ze zwanger is.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 19:32
Arti69
Arti69 is offline
Citaat:
Als ik begin aan mijn stopweek van de pil ben ik ook niet meteen ongesteld, dat is misschien niet helemaal hetzelfde, maar goed, hormonen zijn hormonen, en bij mij duurt het ook 2 dagen voor ik ongesteld word. En zeker als ze de rest van de tijd wel gewoon de pil genomen heeft én een morning after pil kan het gewoon echt bijna niet zijn dat ze zwanger is.
Ze pakt wel altijd de pil, maar die één keer dat ze het vergeten was, vorige zaterdag, volstaat om de werking ervan voor een week te stoppen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 16:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ze pakt wel altijd de pil, maar die één keer dat ze het vergeten was, vorige zaterdag, volstaat om de werking ervan voor een week te stoppen
ligt er maar net aan in welke week ze hem vergeet. een vergeten pil is alleen een probleem als je hem in de eerste week van de pilstrip vergeet. De andere weken is het niet zo'n drama (tenzij je er meer dan 1 vergeet)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 19:56
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Ze pakt wel altijd de pil, maar die één keer dat ze het vergeten was, vorige zaterdag, volstaat om de werking ervan voor een week te stoppen
Werking te verminderen, waardoor risico op zwangerschap verhoogt wordt. Maar het is niet gelijk van 99% veilig naar 0% hoor. En wat Pluis ook zegt, ligt eraan in welke week ze het vergeet, de laatste week maakt het eigenlijk niet meer uit.
__________________
I'm just a dreamer, dreaming of better days...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Lichaam & Gezondheid de 5 dagen bedenktijd moet worden afgeschaft
shushu
39 08-12-2005 11:52
Psychologie aangifte
Giovanna
41 20-08-2004 12:06
Lichaam & Gezondheid op je 15de een kind
anoniempieee
171 10-06-2004 14:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Prinsjesdag] De Troonrede
Anne
51 18-09-2003 12:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Uitslag belgische verkiezingen
~Sjeherazade~
24 22-05-2003 08:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.