Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2012, 16:07
KiaraCollins
KiaraCollins is offline
Hallo,

Ik ben Kiara, ik ben 13 jaar, en mijn grote droom is om in Harvard te studeren. Niet alleen omdat Harvard cool klinkt, maar ook omdat ik graag rechter wil worden en je met Harvard op je diploma zeker werk hebt. Ik doe nu men 2de jaar Grieks-Latijn en had 94.8 % op mijn rapport. Alleen heb ik een beetje bang dat dat resultaat wel eens snel zou kunnen minderen, maar dat terzijde. Ik zou eigenlijk willen weten wat je allemaal moet doen om toegelaten te worden in Harvard, wat je gemiddelde moet zijn en hoeveel geld het kost. Ik heb wel één probleem, mijn Engels is niet zo heel goed en echt uitblinken in zingen of een sport doe ik niet. Ik kan heel goed sporten, maar niet bepaald één sport. Kunnen jullie misschien antwoord geven op bovenstaande vragen, zeggen of ik een kansje zou maken en waar ik misschien men Engels kan oefenen.

Alvast bedankt,

Kiara
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2012, 16:26
Araignee
Avatar van Araignee
Araignee is offline
Hoi Kiara,

Toevallig heeft mijn achternicht aan Harvard gestudeerd. Je moet er sowieso rekening mee houden dat het best duur is, ik dacht minimaal wel een halve ton (euro). Veder moet je een toelatingstest maken, dan zou je dus een indicatie kunnen krijgen of je het niveau aan kan. Er zijn heel veel mensen met prachtige cijferlijsten die zich aanmelden, maar omdat er maar een beperkt aantal plaatsen zijn worden velen toch niet toegelaten. Hou daar dus rekening mee.

Je Engels wordt een probleem. Je moet vloeiend en het liefst nagenoeg foutloos Engels kunnen spreken en schrijven, anders is het geen doen. Je zou cursussen vooraf kunnen volgen?

Verder zou ik je aanraden zelf nog contact met Harvard op te nemen voor eventuele vragen.

Heel veel succes in ieder geval, waar een wil is is een weg.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 16:29
KiaraCollins
KiaraCollins is offline
Zijn er gratis cursussen die je op internet kan volgen ? Mijn ouders vinden het nutteloos om er geld aan uit te geven .
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 16:35
Araignee
Avatar van Araignee
Araignee is offline
Als je echt een goede taalcursus wil volgen kost het wel geld. Maar dat is niet veel in vergelijking van de studiekosten. Google maar eens op taalcursus Engels. Er zullen vast wel gratis site's zijn waar je wat van de taal kunt leren en oefenen, maar dan haal je nooit dat niveau.

Nutteloos is het dus niet, want je zal toch je Engels moeten verbeteren als je een kans wilt maken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 16:51
KiaraCollins
KiaraCollins is offline
Ok, dankje. Zou je misschien wat willen vertellen over je achternicht. Talent, cijfers op testen, hoe zij is binnengekomen, ...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 17:12
Araignee
Avatar van Araignee
Araignee is offline
Zij is van 6VWO binnengekomen, ik weet van haar dat die toelatingstest niet meevalt. Ik weet er niet precies alles over hoe zij verder is toegelaten, maar wel dat ze ook allemaal 9+ cijfers had, wat ook een vereiste is. Zij deed trouwens iets met geschiedenis, weet niet hoe die studie precies heet.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 18:05
Verwijderd
Engels is wel een heikel punt. Aangezien alles (en ook de veel zwaardere en lastigere stof dan die je nu krijgt) in het engels beschreven en uitgelegd gaat worden is minder dan vloeiend engels spreken geen optie.

Verder is harvard echt niet nodig hoor. Als je hier in NL goed je best doet kom je er net zo makkelijk, alleen dan kost het minder centjes en is het dichterbij. Harvard is een beetje overhyped.

Engels kan je oefenen door engels te lezen en engelse tv/series/films te kijken, zo mogelijk zonder ondertiteling.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 18:07
Araignee
Avatar van Araignee
Araignee is offline
Citaat:
Engels is wel een heikel punt. Aangezien alles (en ook de veel zwaardere en lastigere stof dan die je nu krijgt) in het engels beschreven en uitgelegd gaat worden is minder dan vloeiend engels spreken geen optie.

Verder is harvard echt niet nodig hoor. Als je hier in NL goed je best doet kom je er net zo makkelijk, alleen dan kost het minder centjes en is het dichterbij. Harvard is een beetje overhyped.

Engels kan je oefenen door engels te lezen en engelse tv/series/films te kijken, zo mogelijk zonder ondertiteling.
Tuurlijk is het duur en zo, maar als het je ambitie is en je kan het aan, waarom niet? Vergroot wel degelijk de kans op een baan.

Goeie tip inderdaad om Engels te leren, veel Engelstalige televisie kijken. Wel daarnaast het liefst toch een cursus, omdat je Engels niveau eigenlijk hoger dan een gemiddelde native moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 20:27
KiaraCollins
KiaraCollins is offline
Ok, dankje. Maar hoe haalt zij op alles 9 ??
Met citaat reageren
Oud 30-12-2012, 20:55
Araignee
Avatar van Araignee
Araignee is offline
Heel hard studeren? Talent hebben? Ik doe het 'r niet na in ieder geval, maar het is wel een redelijk harde eis voor het Harvard.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2012, 08:55
KiaraCollins
KiaraCollins is offline
Hahaha en wat zijn zulke talenten waar ze op 'kicken' ?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 10:45
rkooiker
rkooiker is offline
Een mooie droom! Ik heb ook die droom dus ik kan je wel wat meer vertellen over hoe het in zn werk gaat. Ik zit nu in 5 vwo en ik heb al heel veel onderzoek gedaan. Hoge cijfers en een hoog niveau van Engels zijn wel vereist. Een 9 gemiddeld is wat overdreven. Een 8 gemiddeld is wel goed genoeg, maar natuurlijk geldt hoe hoger hoe beter. Ik wil wel graag de mythe dat het heel duur is de wereld uit helpen. Bij je aanmelding kijken ze niet naar je financien, en als je toegelaten wordt krijg je net zo veel geld als je nodig hebt om het te kunnen betalen. Verder is een sport niet noodzakelijk ofzo, maar je moet je dan wel onderscheiden op een andere manier, bijvoorbeeld met debatteren of olympiades oid.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 20:24
Verwijderd
Je wil rechten doen? Als je in nederland jurist wilt worden, zul je verstand moeten hebben van het nederlandse recht, dat leer je op Harvard niet.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 20:40
Verwijderd
Ik word altijd een beetje jaloers als ik mensen hoor die naar Harvard willen of gaan...
Het klinkt gewoon zo fricking morilijk om erop te komen

Het is wel echt een doodse school als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 15:57
Endorsed
Endorsed is offline
Je bent er tenminste wel vroeg mee begonnen. Een 9 gemiddeld is niet onmogelijk als je daar nu al vanaf de eerste mee bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 19:42
rkooiker
rkooiker is offline
Oh ja, ik kan je ook de site studyadvantage.nl aanraden. Dit is een site van een kennis van mij die na z'n vwo naar Princeton is gegaan. Er staat heel veel nuttige info op over studeren in de VS na het vwo.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 09:43
KiaraCollins
KiaraCollins is offline
Dankje allemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Essay voor Harvard
Eline_yodo
23 29-07-2013 15:30
Studeren harvard toelatingseisen
supersteven1
10 04-10-2012 19:02
Studeren Harvard
Dantesean
58 22-06-2011 18:24
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: Fossielen ondersteunen evolutie niet
Eliyahu
58 20-09-2010 18:43
Eindexamens 2006 Het GROTE LAAT JE HOREN ALS JE KLAAR BENT MET EXAMENS EN BENT GESLAAGD! *
Nick-Name
118 06-07-2006 15:19
Vrije tijd Opmerkelijke sportberichten
USPalermo
500 01-01-2005 23:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.