Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2006, 19:12
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
ik zou bijvoorbeeld liever zelf ziek zijn dan dat Ty ziek is of voor een auto springen om hem te redden (hij gaat wel eens mee naar buiten).
Ik laat ook altijd mijn kamerdeur open (woon in een studentenhuis) opdat, mocht er brand uitbreken) iemand hem kan redden.

wat heb jij over voor je lieveling?
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2006, 21:42
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
shibby staat op 1
en ik kom daarna

toen ik op mezelf woonde, had hij beter te eten dan ik.

ondertussen heb ik heel veel opgegeven om hem een gelukkig leven te bieden en zal dat ook blijven doen.
kostte wat kost...

als ik een leuke jongen tegenkom, maar hij mag shibby niet, mag hij vertrekken.

Laatst gewijzigd op 05-10-2006 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 23:34
Krynn
Krynn is offline
Oeps. Mag ik hier nog posten?

Als er brand uitbreekt ga ik echt niet terug om m'n vogels te redden, ook al heb ik één paartje al jaren, en heb ik drie andere uit het ei zien kruipen. Als ik weinig geld heb en d'r is er één ziek, ga ik niet lenen ofzo om naar de dierenarts te kunnen. Als ik een errug leuke jongen tegenkom waar ik mee verder wil maar die een stofallergie heeft, zoek ik andere baasjes voor ze.

Wat heb ik wel voor ze over? Hah. De dagelijkse verzorging, en als je dat goed wil doen kost dat meer tijd dan je denkt. Een grotere behuizing dan strikt noodzakelijk wordt geacht door de kenners. Zelfgefabriekte speeltjes op z'n tijd om ze nieuwsgierig te houden.

Ik denk trouwens niet dat ik iets anders zou posten dan bovenstaand als ik een intelligenter dier zou hebben (hond of paard ofzo).
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 09:43
krisje88
krisje88 is offline
Ik heb er veel voor over. Als ze ziek zijn, zal ik er alles aan doen om ze beter te maken. Stal stond ook altijd open voor eventuele brand. Ik ben ook niet agressief ofzo, maar als ze aan mijn dieren komen, sta ik niet voor mezelf in.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 14:07
Foodlover
Foodlover is offline
Ik zou allleeeeeees voor mn beesies doen
__________________
I LOVE FOOD
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 17:48
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb ontzettend veel voor mijn dieren over, zelfs wanneer dit zou betekenen dat ik het bijna met mijn eigen leven zou moeten bekopen. En ja, dan heb ik nog genoeg mensen die goed voor mijn dieren willen zorgen mocht mijn herstel wat maanden duren.

Bij brand zou ik terug rennen om nog zoveel mogelijk dieren in veiligheid te brengen. Ik zou voor een auto springen als ik daarmee een willekeurige hond/kat kan helpen (dus ook wanneer deze niet van mijzelf is). Mijn honden achterna springen wanneer deze klem zitten tussen de waterplanten, bijna opgeslokt worden door een gemaal of worden aangevallen door een rat bijwijze van. En als iemand mij de vraag zou stellen; Jij of je paard? Dan zeg ik 'Ik', wetende dat mijn dieren zo goed en vriendelijk zijn dat daar ongetwijfeld weer een heel mooi plekje voor zou worden gevonden. En als ik zeker weet dat hun leven ermee gespaard wordt, och... Waarom ook niet.
Met een nieuw vriendje dat zich irriteert aan mijn liefde voor dieren, mijn honden 'rotbeesten' vind, mij een 'paardenkutje' noemt of een allergie heeft voor hamsterharen... Is een relatie ook erg snel afgelopen. Als hij mij de keus zou stellen; Die beesten eruit of ik eruit? Zonder enige twijfel; JIJ ERUIT!

En zoals krisje88 al zei: Ik ben niet agressief ofzo, maar als iemand aan mijn dieren komt, sta ik absoluut niet voor mezelf in. Dat is niet alleen een vermoeden, het is een feit. Ik heb inmiddels 2 mensen een gebroken neus geslagen, 3 mensen een blauw oog en bij één persoon voor een gekneusde pols gezorgd. Ook vriendlief heeft wel eens een klap ontvangen nadat hij zijn sigaret gericht naar een stadsduif piekte.

Nevermind, ook wanneer het gaat over dierenartskosten: Laat maar komen, zelfs wanneer er een overlevingskans van slechts 5% zou zijn. Dat kunnen er 5 genoeg zijn, en dus wil ik het hoe dan ook proberen. Over dierenartskosten zou ik echt niet wakker kunnen liggen, dat komt wel weer een keer.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 18:42
~*kar*~
Avatar van ~*kar*~
~*kar*~ is offline
zie HvJ

doe niet voor niets opleiding dierenarts-assistente en hierna verder voor dierenarts...
__________________
c a r p e d i e m
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 18:54
- KTFE
Avatar van - KTFE
- KTFE is offline
Omg. Ik geef om dieren, zeker om mijn kat, maar voor een auto springen om je dieren te redden, ... zou ik nooit doen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 19:28
Foodlover
Foodlover is offline
@hvj: en dat noem je niet agressief??
__________________
I LOVE FOOD
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 19:40
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Ik heb onlangs 200 euro uitgegeven aan consulten bij de dierenarts en dwangvoeding om mijn cavia weer beter te laten worden, terwijl ik nu ontzettend krap zit. Dat zegt toch wel wat?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 19:41
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
weinig.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 21:43
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Foodlover schreef op 06-10-2006 @ 20:28 :
@hvj: en dat noem je niet agressief??
Als ik mensen bij mijn paarden aantref die heel foute handelingen pogen; Zoals pezen doorsnijden, met mestvorken prikken, met zwepen slaan enz. Kan je inderdaad rekenen op een gebroken neus of een andere klap. Daar ben ik heel simpel in..

Ik ga helemaal niet snel uit m'n stekker, maar aan mijn dieren moet je gewoon niet komen, puur omdat zij niet in staat zijn zich te verweren zoals wij dat zouden doen. Ik heb de verantwoordelijkheid voor ze, en die neem ik, en al helemaal wanneer mensen het doen om 'mij te pakken'.. Heb dan lef en spring met 10 man boven op mij, maar nee 'Laten we één van haar dieren te grazen nemen' Nou dan kan je hem krijgen ook.

Die smerige lafbekken in dit verhaal hadden echter al 3 waarschuwingen gehad, zelfs van leidinggevende op stal. De politie doet er niets mee, en zeiden letterlijk 'Dat moet je zelf maar regelen'. En dan geldt voor mij wel; Wie niet luisteren wil moet maar voelen. En ja, ook ik los het liever verbaal op.

Edit: Het betreft 9/10 keer jaloerse mensen, die het niet uit kunnen staan dat je het net iets beter doet/hebt. Ik heb zelfs mensen gehad die voor de wedstrijd probeerde mijn paarden te saboteren, om deelname zo te vermijden. Excuses, dergelijke onsportiviteit van lamme zakken mogen ze gelijk naar de maan schoppen.
__________________
<3 Everyday I love you more....

Laatst gewijzigd op 06-10-2006 om 21:47.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 10:39
Verwijderd
Mijn familie, vrienden en ik gaan voor mijn kat, zonder twijfel. maar als ze in de sloot zou vallen ofzo zou ik zeker wel er achteraan springen. en als ze midden op de weg zit neem ik heus wel wat risico om haar te redden. maar ik ga niet al mijn spaarcenten op offeren voor een levensverlengende operatie en als ze een of andere chronische ziekte zou hebben, zou ik iemand proberen te vinden die meer tijd en geld in haar kan investeren.

Gewoon gezonde dierenliefde
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 20:01
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Als ik mensen bij mijn paarden aantref die heel foute handelingen pogen; Zoals pezen doorsnijden, met mestvorken prikken, met zwepen slaan enz. Kan je inderdaad rekenen op een gebroken neus of een andere klap. Daar ben ik heel simpel in..
Helemaal mee eens , in zo'n situatie doe je dat gewoon! Je zou ze eigenlijk moeten vermoorden maarja...

En ik weet niet wat ik voor ze over zou hebben. Als het om geld gaat zou ik er niet mee zitten. Maar een dier is niet altijd gelukkig als hij zo lang mogelijk in leven wordt gehouden (wat samengaat met pijn lijden), ik (en de andere bewoners) vind(en) het altijd heel moeilijk te beslissen wanneer het te erg is.
Mijn konijn is nu al erg oud, 9 jaar en ze heeft waarschijnlijk een baarmoedertumor. En ze ook nog eens blind geworden. We geven dr nu pijnstillers maar dat kan natuurlijk ook niet eeuwig doorgaan. Het geeft iig een beter gevoel dat ze geen pijn heeft, maarja, wanneer houdt het op!?
Voor een auto springen, zou ik denk ik wel doen, misschien gaat dat ook wel vanzelf als je zoiets in de gaten hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 08:49
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
ik ben echt blij om te lezen dat ik niet de enige ben. toevallig hebben mijn ouders net gister twee zwerfkittens officieel in huis genomen die mijn zus en ik gevonden hadden, dat maakt het totaal op 5 katten
de kittens waren redelijk goed doorvoed en we denken dan ook dat iemands poes een nestje had gekregen en dat deze persoon het niet wilde en ze op straat heeft gezet. ze zijn 5 weken oud en we hebben een week lang gewacht of er een moederpoes was of iemand die ze zocht maar niets. 1600 posters opgehangen maar niets.
het zijn een poesje en een katertje en ze heten nu Pippa en Gijs
en ze eten echt heel veel en onze andere katten zijn vet jaloers haha!
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 06:11
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
wat een moraalridders

ik sta ver boven mijn huisdier,
ik eet eerst, dan zij
zij is er voor mijn plezier niet andersom

verwacht niet van me dat ik briefjes op ga hangen als ze ervantussen is
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 12:08
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb niet 'alles' voor ze over, maar "zij is er voor mijn plezier, niet andersom" vind ik wel heel erg de andere kant op. Huisdieren als consumptieartikel, oh joy!

Anyway, ik heb veel voor mijn beestjes over, maar zou voor een cavia geen 500 euro voor een operatie uitgeven als ik zijn leven daarmee 3 maanden red. Ik denk dat ik weer wel voor een auto zou springen als mijn hond er onder dreigde te komen, maar da's ook meer een soort instinct lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 14:36
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 06-10-2006 @ 22:43 :
Als ik mensen bij mijn paarden aantref die heel foute handelingen pogen; Zoals pezen doorsnijden, met mestvorken prikken, met zwepen slaan enz. Kan je inderdaad rekenen op een gebroken neus of een andere klap. Daar ben ik heel simpel in..
En terecht...achterlijke dwazen die er ook rondlopen (jij dus niet, maar die anderen).

Ik weet niet hoe ver ik zou gaan voor mijn katten, maar ik 'vrees' wel vrij ver.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-10-2006, 15:42
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
arPos schreef op 09-10-2006 @ 07:11 :
wat een moraalridders

ik sta ver boven mijn huisdier,
ik eet eerst, dan zij
zij is er voor mijn plezier niet andersom

verwacht niet van me dat ik briefjes op ga hangen als ze ervantussen is
Kreng.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 17:13
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
Bloem schreef op 09-10-2006 @ 13:08 :
Ik heb niet 'alles' voor ze over, maar "zij is er voor mijn plezier, niet andersom" vind ik wel heel erg de andere kant op. Huisdieren als consumptieartikel, oh joy!

Anyway, ik heb veel voor mijn beestjes over, maar zou voor een cavia geen 500 euro voor een operatie uitgeven als ik zijn leven daarmee 3 maanden red. Ik denk dat ik weer wel voor een auto zou springen als mijn hond er onder dreigde te komen, maar da's ook meer een soort instinct lijkt me.
En als je weet dat je cavia/konijn nog zeker drie jaar zal leven (zeker weet je het nooit natuur), dan wel 500 euro?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 17:44
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Mariposa schreef op 09-10-2006 @ 18:13 :
En als je weet dat je cavia/konijn nog zeker drie jaar zal leven (zeker weet je het nooit natuur), dan wel 500 euro?
Oh, ik weet het niet Ligt een beetje aan de ziekte/aandoening die het beestje heeft en aan mijn financiele situatie op dat moment. Ik zou voor een hond ook weer meer overhebben dan voor een knaagdier, denk ik.

Moeilijk, ik heb een spaarrekening met een beetje geld dus de eerste dingen zijn altijd op te vangen, ik hoop dat ik verder nooit in zo'n situatie kom.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 20:01
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
Bloem schreef op 09-10-2006 @ 18:44 :
Oh, ik weet het niet Ligt een beetje aan de ziekte/aandoening die het beestje heeft en aan mijn financiele situatie op dat moment. Ik zou voor een hond ook weer meer overhebben dan voor een knaagdier, denk ik.

Moeilijk, ik heb een spaarrekening met een beetje geld dus de eerste dingen zijn altijd op te vangen, ik hoop dat ik verder nooit in zo'n situatie kom.
Ik had ook nooit verwacht dat het zo'n klap geld zou zijn... Gelukkig is het allemaal goedgekomen, alleen mn rekening is wat geslonken
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 09:31
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Voor mij ligt het heel erg aan het beest, mijn hond is me heel veel waard, ze is samen met mijn vriend mijn allesie.
Als ik een cavia/konijn/rat/ander knaagdier o.i.d. zou hebben zou ik er absoluut goed voor zorgen maar zou ik nooit meer dan 50 euro aan dierenartskosten uitgeven, dat is voor mij zo'n beest niet waard omdat ik niet hecht aan dat soort dieren.
Als mijn hond morgen haar poot breekt zal ik zonder moeite de nodige kosten (een slordige 1500 euro) voor haar uitgeven.

Mijn hond heeft een hartkwaal, beagles worden gemiddeld zo'n 13 jaar.
Als zij op haar 10e na een gelukkig leven slechter word zal ik realistisch zijn en blij zijn met de 0 jaardie we ondanks de hartkwaal hebben gehad, als ze op die leeftijd pijn of teveel hinder zou krijgen zou ze voor mij mogen gaan.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 14:36
xxfabiennexx
xxfabiennexx is offline
een woord: ALLES!!!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 17:34
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
niet veel

als de dieren van mijzelf zouden zijn wel
maar ikzelf zou geen huisdier kopen

en ja als iemand een dier zou slaan ofwat dan ook dan zou ik diegene ook wel gaan slaan

dieren kunnen daar niet veel tegen doen dus
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2006, 17:37
Marlouhou
Marlouhou is offline
Ik hOuu heel veel van DIEREN! Ik heb zelf ook 6 huisdieren.
En laterzzz wil ik oOk iets met DIEREN gaan dOen..

xXx Mij
__________________
Hakuna matata!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:51
Marlouhou
Marlouhou is offline
En ik denk ook altijd van k doe liever dit en dat in plaats dat dat dier dat moet doen
__________________
Hakuna matata!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:51
Marlouhou
Marlouhou is offline
Of zo van ik eet liever vlees van een mens dan van een dier ik wow dat alleen mensenvlees bestond
__________________
Hakuna matata!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 13:43
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik zou megaveel overhebben voor onze honden. En ik weet zeker dat ik echt zou flippen als iemand één van de 2 ( of één van onze andere huisdieren) iets aan zou doen.

Zo heb ik weleens gehoord dat een stel paupers rotjes aan het gooien waren in het hondenhok van onze buurman. Omdat de hond aan het blaffen was door het geknal van de rotjes waar ze op straat mee bezig waren. (het was niet eens nieuwjaar) Die hond had god-weet-wat kunnen overkomen
Sommige mensen zijn zo diep en diep triest....
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 16:41
Marlouhou
Marlouhou is offline
wat een moraalridders

ik sta ver boven mijn huisdier,
ik eet eerst, dan zij
zij is er voor mijn plezier niet andersom

verwacht niet van me dat ik briefjes op ga hangen als ze ervantussen is



Jij houd dus niet van dieren wat zielig voor dat beestje wat bij je woont! Kon ik hem maar nemen! KRENG
__________________
Hakuna matata!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 16:43
Marlouhou
Marlouhou is offline
gepost op 18-10-2006 @ 14:43

--------------------------------------------------------------------------------
Ik zou megaveel overhebben voor onze honden. En ik weet zeker dat ik echt zou flippen als iemand één van de 2 ( of één van onze andere huisdieren) iets aan zou doen.

Zo heb ik weleens gehoord dat een stel paupers rotjes aan het gooien waren in het hondenhok van onze buurman. Omdat de hond aan het blaffen was door het geknal van de rotjes waar ze op straat mee bezig waren. (het was niet eens nieuwjaar) Die hond had god-weet-wat kunnen overkomen
Sommige mensen zijn zo diep en diep triest....




Dat is pas echt smerig van die lui! Wat een mongolen als ik die baas was van die hond dan zou ik die eens wat zeggen
__________________
Hakuna matata!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 22:45
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Marlouhou schreef op 16-10-2006 @ 22:51 :
Of zo van ik eet liever vlees van een mens dan van een dier ik wow dat alleen mensenvlees bestond
genoeg mensenvlees te vinden , kijk overdag eens uit je raam. Ik heb veel over voor de duiven van mijn moeder, er was er een ziek en antibocita sloeg niet aan. Toen heb ik liefdevol zijn nek omgedraait.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 01:55
n.
n. is offline
Nouja, opzich vrij veel... maar ons huidige huisdier (poes) krabt al als je haar wil aaien... dus hmm.. ben ik een beetje van afgekeerd
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 01:56
n.
n. is offline
en geen reacties over dat we vast slecht voor haar zorgen, want dat is echt onzin

vast even van tevoren, omdat ik wel verwacht dat mensen zoiets zullen denken
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 11:38
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
n. schreef op 20-10-2006 @ 02:56 :
en geen reacties over dat we vast slecht voor haar zorgen, want dat is echt onzin

vast even van tevoren, omdat ik wel verwacht dat mensen zoiets zullen denken
Slecht verzorgen zou ik niet zeggen hoor. Maar heb je die kat dan al sinds ie klein was?
Is die kat niet gewoon speels datie 'krabt'?
Of weet je mss waardoor het dan komt..?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 20:56
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Het beestje betekent zeker veel voor me .

Ik zou niet zeker weten wat ik voor hem (hond) zou geven. Zeker niet mijn leven, iets dierbaars of heel veel geld dat ik niet kan betalen. Als ik het wel zou kunnen betalen, dan zeker. Qua voor de auto springen of mijn leven er voor geven, heb ik geen flauw idee.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-10-2006, 22:30
deleugen
deleugen is offline
Hmm, als ik miljonair zou zijn oid zou ik het eerder aan goede doelen geven (of weetikwat) dan aan mijn huisdier, iig dat mn huisdier g1 overbodige luxe krijgt zegmaar, dat het zo overdreven vertroeteld wordt
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 09:03
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
De brandweer stond voor de deur laatst en ik moest mn flat uit.
Normaal gesproken heb ik altijd zo'n "scenario" in mn hoofd van wat ik mee moet pakken als er iets is, zoals bv brand.

Het enige waar ik aan dacht was "hup, konijn in de kattenmand en naar buiten!" Wel nog eraan gedacht om een dikke jas aan te doen, voor het geval je errug lang buiten moet staan, maar de rest van mn spullen die ik mee zou nemen, zoals mn tasje waar bij mij alles inzit was ik toch echt glad vergeten Kon alleen maar aan mn konijn denken
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 19:22
*_MizzMinieJ_*
*_MizzMinieJ_* is offline
me kat is me alles
ookal is en af en toe een kut kat
__________________
HEEELAAA
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 20:11
Verwijderd
Ik had echt alles voor mijn hond over. Hij is nu een jaar dood, maar ik kan nog steeds in janken uitbarsten omdat ik hem nog steeds mis. Paar jaar geleden moest hij geopereerd worden, had kanker in zijn plasbuis en was helemaal uitgezaaid daar, ze hebben een meisje van hem moeten maken zodat hij opnieuw zou kunnen plassen (maar hij leerde niet dat hij zijn poot niet meer moest opheffen, dus hij plaste altijd over zijn andere poot heen ). Na die operatie moest hij verzorgd en op hem gepast worden, ik ben 2 dagen uit school gebleven en heb met hem rondgezeuld omdat het beest niet kon lopen van de pijn (Duitse staander, geen lichtgewicht ). Overal bloed, en maar opruimen en hem dan weer buiten dragen of naar zijn waterbak of...

En ik zou het zo weer doen. Maar we hebben hem moeten laten inslapen omdat ie een tumor in zijn hoofd had en het was niet meer te opereren. Als het had gekund, had ik er alles voor over gehad om hem te redden, maar nu zag hij af door epileptische aanvallen, aanvallen van blindheid, controleverlies van zijn poten, blaas,... Hij kon niet meer .

Nu heb ik 2 agapornides en ik weet wel zeker dat ik ook voor hen terug zou rennen als het huis in brand stond en dat ik ze zou laten behandelen bij een dierenarts (al zouden mijn ouders me voor gek verklaren). Alleen denk ik niet dat ik ooit nog zoveel van een dier kan houden als ik van Arca deed . Maar goed, ik was dan ook met hem opgegroeid, dus wie weet is dat over 10 jaar weer helemaal anders...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 10:11
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Marlouhou schreef op 19-10-2006 @ 17:41 :
Jij houd dus niet van dieren wat zielig voor dat beestje wat bij je woont! Kon ik hem maar nemen! KRENG
Welkom in de echte wereld
arPos komt er tenminste eerlijk voor uit.
Weet je hoeveel mensen er zijn die de dierenartskosten niet willen betalen?
Als jij een kat hebt en hij moet geopereerd worden en een nachtje blijven ben je al gauw 1000 euro kwijt... als student kun je dat gewoonweg niet betalen. Ik zou zeggen: neem dan ook geen kat. Maar hoeveel mensen doen dat werkelijk?
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 11:10
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 14-11-2006 @ 11:11 :
Welkom in de echte wereld
arPos komt er tenminste eerlijk voor uit.
Weet je hoeveel mensen er zijn die de dierenartskosten niet willen betalen?
Als jij een kat hebt en hij moet geopereerd worden en een nachtje blijven ben je al gauw 1000 euro kwijt... als student kun je dat gewoonweg niet betalen. Ik zou zeggen: neem dan ook geen kat. Maar hoeveel mensen doen dat werkelijk?
Laten we het anders bekijken: hoeveel mensen denken van tevoren na over hoeveel een dier kost als het naar de dierenarts moet? Daar wordt niet eens over nagedacht, het dier is het voor het plezier en dat ie ziek wordt, dat gebeurt mij toch niet of voorlopig niet...

Eerlijk gezegd kwam ik daar afgelopen maanden achter met mijn cavia's. Ik heb ze voor minder dan tien euro gekocht, maar ben meer dan 350 euro aan dierenartskosten kwijtgeraakt omdat het beestje weigerde te eten... Als ik dat van tevoren had bedacht/geweten, had ik misschien niet eens vier cavia's genomen. Onwetendheid
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 16:09
Verwijderd
Alles is een groot woord, maar wel veel. Al moet je natuurlijk ook realistisch blijven. Ik zal niet zo snel iets met gevaar voor eigen leven doen voor een dier, maar wat in m'n macht ligt zal ik wel doen.

En voor onze hond zal ik bijv. meer overhebben dan voor m'n vogels. Het verschilt een beetje wat voor band je met het dier hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 16:16
Verwijderd
Ik hou van dieren, maar zo lang ik koeien en varkens en kippen eet, ga ik niet heel hypocriet mijn uiterste best doen om m'n eigen huisdieren wél koste wat kost in leven te houden. Geen geld uitgeven dat ik niet heb of nodig heb voor andere dingen, dus, en waarschijnlijk ook niet voor auto's springen (alhoewel, in een poging ons hondje te vangen...).
Aan de andere kant heb ik vooralsnog alleen kleine dieren in kooien gehad (op 3 maand een kat na) en daar hecht ik me toch niet echt aan. 't Hondje is dus wel een ander verhaal...

Nja. Houden van je dieren, prima, maar je hoeft het niet te overdrijven. Ze blijven toch anders dan mensen. En het is maar de vraag hoeveel ze jou missen. (Nu komen vast alle verhalen van wegkwijnende huisdieren nadat hun baasje was overleden ).
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 20:26
Verwijderd
Citaat:
ABgirl schreef op 15-11-2006 @ 17:09 :
Alles is een groot woord, maar wel veel. Al moet je natuurlijk ook realistisch blijven. Ik zal niet zo snel iets met gevaar voor eigen leven doen voor een dier, maar wat in m'n macht ligt zal ik wel doen.

En voor onze hond zal ik bijv. meer overhebben dan voor m'n vogels. Het verschilt een beetje wat voor band je met het dier hebt.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 21:45
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
het maakt toch niks uit of je een hond, kat, kanarie of cavia hebt????

het punt is dat JIJ er voor gekozen hebt dat dier(tje) te nemen en dat JIJ dus verantwoordelijk bent voor de verloop van z'n verdere leven. En ja ziektes, ongelukken, etc horen daar ook bij.
Dat zijn de consequenties van een dier nemen, hoe groot of hoe klein ook!

100 euro voor de dierenarts?
Pech, had je maar een knuffel bij de bart smit moeten halen
1000 euro voor de dierenarts?
pech, had je maar een knuffel bij de intertoys moeten halen.

neem gewoon je verantwoordelijkheden voor het dier waar JIJ voor hebt gekozen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 11:51
harmpje
harmpje is offline
Wie één van mijn paarden wat durft te doen
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 14:38
Verwijderd
Citaat:
fractal-illusio schreef op 20-11-2006 @ 22:45 :
het maakt toch niks uit of je een hond, kat, kanarie of cavia hebt????

het punt is dat JIJ er voor gekozen hebt dat dier(tje) te nemen en dat JIJ dus verantwoordelijk bent voor de verloop van z'n verdere leven. En ja ziektes, ongelukken, etc horen daar ook bij.
Dat zijn de consequenties van een dier nemen, hoe groot of hoe klein ook!

100 euro voor de dierenarts?
Pech, had je maar een knuffel bij de bart smit moeten halen
1000 euro voor de dierenarts?
pech, had je maar een knuffel bij de intertoys moeten halen.

neem gewoon je verantwoordelijkheden voor het dier waar JIJ voor hebt gekozen.
Daar kijk ik toch iets anders tegenaan.

Voor het ene dier meer overhebben dan het andere heeft niets met verantwoordelijkheden nemen te maken hoor
Als een dier waar ik minder mee heb zorg nodig heeft, zal ik die ook zeker geven en als daar dierenartskosten bij komen zal ik die ook betalen.
maar feit is wel dat ik voor de hond sneller een dure operatie over zou hebben dan voor mijn vogels. Dat heeft voor een groot deel te maken met de emotionele band die je met het dier hebt, maar aan de andere kant kijk je dan ook naar de kansen op nog een goed leven voor zo'n dier. Als een dier erg lijdt en de kans op redelijk herstel erg klein is en het erg veel moeite en pijn voor het dier gaat kosten met weinig goede vooruitzichten zal ik dan toch eerder voor bijv. inslapen kiezen. Dit geldt vooral voor dieren met een toch al vrij korte levensverwachting.

Dat heeft niets te maken met het ontlopen van verantwoordelijkheden, maar voor mij toch echt met liefde voor het dier. Het heeft dan niets met geld te maken, want het liefst wil je geen dieren kwijt, maar dan kijk ik in het belang van het dier.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 20:12
Verwijderd
Citaat:
arPos schreef op 09-10-2006 @ 07:11 :
wat een moraalridders

ik sta ver boven mijn huisdier,
ik eet eerst, dan zij
zij is er voor mijn plezier niet andersom

verwacht niet van me dat ik briefjes op ga hangen als ze ervantussen is
Je maakt me misselijk weetje..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 20:16
Verwijderd
Ik zelf zou waarschijnlijk wel alles doen voor Bolle. En het mag misschien een hamster zijn maar ik zou echt wel voor een auto voor hem springen Ik maak s'ochtends pap voor hem, wat hij alleen van mn vinger af eet en niet uit een bakje dus dat kost sowieso aardig veel tijd, en eet daarna zelf snel en boterham. Zelfs voor mn vissen heb ik heel veel over gehad. Dierenarts kosten waarvan ik tig nieuwe vissen had kunnen kopen, maar als je eenmaal een diertje koopt moet je de verantwoordelijkheid er voor houden, niet door de wc spoelen als 'ie ziek word..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Psychologen
Kauw
184 25-06-2007 12:25
Flora & Fauna Gezocht: huisdier.
Rodion
30 02-02-2006 22:11
Flora & Fauna Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?)
Eend
301 06-01-2005 10:12
Verhalen & Gedichten Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred
Verwijderd
15 02-09-2004 01:26
Flora & Fauna [Enquete] Voor de kattenbezitters
Project
19 31-03-2004 17:37
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.