Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2004, 17:06
Verwijderd
wat is nou het ultieme pretpakket, of bestaat dat niet?
Veel mensen vinden c&m ik niet. maar wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2004, 17:15
Verwijderd
Pakketten bestaan helemaal niet meer. Vroeger kon je écht pretpakketten samenstellen, bijvoorbeeld Nederlands, geschiedenis, tekenen, muziek, handvaardigheid, Spaans en maatschappijleer ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 17:17
Verwijderd
Dat is tegenwoordig niet meer mogelijk door de invoer van de profielen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 17:20
Verwijderd
Wat ben ik blij dat ik die onzin niet meer hoef mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 17:27
Verwijderd
C&M schijnt het pretpakket te zijn, maar daar ben ik het niet mee eens Het hangt er maar net vanaf wat je allemaal kiest. Ik heb C&M en heb 9 CE's te maken, terwijl een jongen die N&T heeft, er maar 5 heeft
Eigenlijk is geen enkel pakket een pretpakket tegenwoordig
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 17:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Geenéén.

bij C&M heb je duits, frans en geschiedenis: dat zou ik geen pretje noemen.

hetzelfde geldt voor de andere profielen:
E&M: ak, gs en ec
N&G: bio, natuurkunde
N&T: natuurkunde, scheikunde
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 18:09
fractuur
fractuur is offline
Dat verschilt sterk per persoon. Voor mij is C&M in zeker opzicht een pretpakket: ik ben goed in geschiedenis (heb ik als extra vak gekozen), wiskunde a1 moet lukken nu ik ook een voldoende sta voor b1, ckv3 is met name leuk, en duits is voor mij ook niet echt moeilijk. Als slu vulling (moet bij ons in de 4e als C&M gekozen wordt) had ik dan bio of eco meegenomen, en dat zou op dat moment mij moeilijkste vak zijn.

Maar een goede vriendin nogal goed in betavakken zou het weer vreselijk vinden. Voor haar is N&T een pretpakket, terwijl ze geen kant op kan met bijv. geschiedenis...
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 18:22
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
c&m is zeker geen pretpakket.
ik heb 5 talen (Spaans is welliswaar keuzevak) in zn totaal (dus 1+2):Engels, Frans, Duits, Nederlands, Spaans
en voor de rest geschiedenis, aardrijkskunde (ook keuzevak), maatschappijleer, beeldende vorming2+3, ckv (onzinvak, maar je moet er wel dingen voor doen) en wiskunde
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 18:26
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 15-02-2004 @ 19:22:
c&m is zeker geen pretpakket.
ik heb 5 talen (Spaans is welliswaar keuzevak) in zn totaal (dus 1+2):Engels, Frans, Duits, Nederlands, Spaans
en voor de rest geschiedenis, aardrijkskunde (ook keuzevak), maatschappijleer, beeldende vorming2+3, ckv (onzinvak, maar je moet er wel dingen voor doen) en wiskunde
wij hebben op school dus alleen maar wiska1, Duits, klassieke taal, geschiedenis, ckv3, ckv2

Engels, maatschappijleer en Nederlands zittten bij ons in het standaardpakket, AK zit in E&M. En een klassieke taal moet je kiezen omdat ik op een gym zit. Het pakket is dus sowieso al lichter, als je naar de slu kijkt.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 19:01
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Er zijn een stuk of 14 mensen in mijn klas die n&t of n&g doen en daar zit er 1 bij die het echt met gemak doet. De rest haalt regelmatig een onvoldoende. Puur omdat je bij vakken als natuurkunde en scheikunde het echt moet bijhouden, je moet er echt voor leren.

Dan het c&m profiel, wat talen waar je amper wat voor hoeft te doen, geschiedenis: bronnen lezen en interpreteren, aardrijkskunde: stampen en dat zijn de vakken. Ok er zijn mensen die echt slecht in talen zijn maar genoeg mensen die een betaprofiel doen doen de talen ook heel goed.

Ik heb zelf n&g, puur omdat dat aansluit op mijn vervolgstudie, maar zo heb ik geschiedenis met een 8 afgesloten en sta ik voor de talen ook goed.

Bovendien hebben de mensen met c&m amper les, tussenuren in overvloed/eerste uren vrij/vroeg uit. Qua hoeveelheid werk heb ik het idee dat dat bij de betaprofielen toch meer werk is.

en ja, ik weet dat veel mensen dat onzin vinden maar zo zie ik het
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 19:08
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Mijn mening..:

Nadelen:
C&M: Ckv2 en 3... niks voor mij. Ik ben niet zo cultureel.
E&M: Economie 1 en 2.. En geschiedenis vind ik ook niet interessant.
N&G: Natuurkunde.... Bij mij ontbreekt mn natuurkundig inzicht.
N&T: Natuurkunde 1 en 2 en wiskunde B1 2.. Dat wordt mij toch echt iets te lastig.

Voordelen:
C&M: Wiskunde A1 en economie 1.. dat moet goed te doen zijn.
E&M: Wiskunde A1 2 en aardrijkskunde, erg leuk.
N&G: Biologie, topvak!
N&T: Eeeehm.. denk denk.. hmm.. Nja, scheikunde gaat nog wel.

Mijn Conclusie:
Er is geen pretpakket.. Het hangt heel erg van de persoon af en aan elk profiel zitten dus zowel voor- als nadelen aan verbonden.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 19:11
Verwijderd
Ik denk dat de tweede fase wel voordelig is voor mensen met een maatschappijprofiel, en dan met name CM. Ik zeg niet dat het makkelijk is, ik zie aan vrienden met CM dat het hard werken is. Maar als je kijkt naar de inhoud van het gemeenschappelijk deel, dan kom je er als CM-er goed vanaf, zeker in vergelijking met een NG-er. In het gemeenschappelijk deel zitten op het vwo o.a. frans 1, duits 1, geschiedenis 1, anw. Al deze vakken hebben een soort basis in de maatschappijsector. Frans en Duits lijkt me voor zich spreken, geschiedenis is een leervak en een bepaalde manier van redeneren, die CM-ers over het algemeen goed beheersen en ANW is een zeer zwakke poging om natuurwetenschappen in te voegen (bij ons op school was het alleen feitjes leren). Dat betekent dus dat wat betreft vaardigheden die worden geeist er vooral wordt voldaan aan de vaardigheden van de CM-ers. Het is geen pretpakket, maar het is denk ik makkelijker om te doen voor de gemiddelde leerling die van alles wel wat kan.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 19:22
Verwijderd
ikzelf ga em doen, het is voor mij opzich een pretpakket.
Omdat ik er pret mee heb, de vakken zijn leuk. maar je moet wel alles leren
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 19:36
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 15-02-2004 @ 20:22:
ikzelf ga em doen, het is voor mij opzich een pretpakket.
Omdat ik er pret mee heb, de vakken zijn leuk. maar je moet wel alles leren
Met welk vak in je vrije ruimte?
*nieuwsgierig*
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 19:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 15-02-2004 @ 20:11:
Ik denk dat de tweede fase wel voordelig is voor mensen met een maatschappijprofiel, en dan met name CM. Ik zeg niet dat het makkelijk is, ik zie aan vrienden met CM dat het hard werken is. Maar als je kijkt naar de inhoud van het gemeenschappelijk deel, dan kom je er als CM-er goed vanaf, zeker in vergelijking met een NG-er. In het gemeenschappelijk deel zitten op het vwo o.a. frans 1, duits 1, geschiedenis 1, anw. Al deze vakken hebben een soort basis in de maatschappijsector. Frans en Duits lijkt me voor zich spreken, geschiedenis is een leervak en een bepaalde manier van redeneren, die CM-ers over het algemeen goed beheersen en ANW is een zeer zwakke poging om natuurwetenschappen in te voegen (bij ons op school was het alleen feitjes leren). Dat betekent dus dat wat betreft vaardigheden die worden geeist er vooral wordt voldaan aan de vaardigheden van de CM-ers. Het is geen pretpakket, maar het is denk ik makkelijker om te doen voor de gemiddelde leerling die van alles wel wat kan.
Bij ons is het ook zo dat als je Duits 2 of Frans 2 hebt dat je in dat geval de toetsen van Duits 1 of Frans 1 niet hoeft te maken omdat dat cijfer toch niet meetelt. Als CM-er hoef je voor die vakken uit het gemeenschappelijk deel dus weinig of zelfs niets te doen. Ik weet niet of het overal geldt en op de Havo zal dit ook weer anders zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 19:46
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Voor mij zou C&M een pretpakket zijn, hoef(de) niks te doen voor talen, geschiedenis en aardrijkskunde en haal(de) achten en negens daarvoor. En wiskunde a1, ckv en anw enzo zijn ook prima te doen voor mij. Maar er bestaat niet echt een pretpakket, voor mensen die slecht zijn in talen en goed in exacte vakken zouden de N-profielen pretpakketten zijn
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-02-2004 @ 20:41:
Bij ons is het ook zo dat als je Duits 2 of Frans 2 hebt dat je in dat geval de toetsen van Duits 1 of Frans 1 niet hoeft te maken omdat dat cijfer toch niet meetelt. Als CM-er hoef je voor die vakken uit het gemeenschappelijk deel dus weinig of zelfs niets te doen. Ik weet niet of het overal geldt en op de Havo zal dit ook weer anders zijn.
Bij ons hoefden de CM-ers ook geen Frans en Duits 1 volgen omdat dit al wordt gegeven bij Frans en Duits 1,2.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 20:11
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-02-2004 @ 20:41:
Bij ons is het ook zo dat als je Duits 2 of Frans 2 hebt dat je in dat geval de toetsen van Duits 1 of Frans 1 niet hoeft te maken omdat dat cijfer toch niet meetelt. Als CM-er hoef je voor die vakken uit het gemeenschappelijk deel dus weinig of zelfs niets te doen. Ik weet niet of het overal geldt en op de Havo zal dit ook weer anders zijn.
Bij ons op heb je op de Havo of Duits 1 óf Frans 1.. Als je CM doet dan heb je Frans 1 en 2 of Duits 1 en 2... Je hebt dan als je bv Frans kiest 3 keer in de week Frans, waarvan 1 keer in de week Frans 2 en de andere 2 keer Frans 1.. Het wordt echt duidelijk gesplitst en hebt ook gewoon alle toetsen. Op je rapport staat het wel weer als één vak.. Trouwens, als je alleen Frans 1 zou doen (dus bij die andere profielen) heb je ook 2 keer in de week Frans 1, dus bij CM heb je gewoon 1 uurtje extra waarin je dan Frans (of Duits dus..) 2 hebt.

Weet niet of het zo helemaal duidelijk is (of interessant.....), maar goed, wou gewoon even mn verhaaltje doen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-02-2004, 20:13
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 15-02-2004 @ 21:02:
Bij ons hoefden de CM-ers ook geen Frans en Duits 1 volgen omdat dit al wordt gegeven bij Frans en Duits 1,2.
Dat heb ik wel helemaal moeten doen..
Overigens vind ik C&M geen pretpakket, Luisteren/Lezen van de talen gaat nog, maar spreken vind ik echt moeilijk, en Frans schrijven ook. CKV 3 vind ik helemaal een rotvak, zoveel werk, zulke moeilijke opdrachten.. Dat is bij ons op C&M echt het vak waar de mensen de meeste tijd aan moeten besteden, en dat kan als pret klinken, maar dat is dus echt niet zo!
Het is echt niet maar zo wat knutselen zoals veel mensen denken.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 20:23
hi
hi is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 15-02-2004 @ 20:11:
geschiedenis is een leervak en een bepaalde manier van redeneren, die CM-ers over het algemeen goed beheersen
Je kiest een profiel toch omdat je het kan? Dat zegt natuurlijk niet dat iedere CM-er geschiedenis kan maar je kiest een profiel omdat het goed bij je past! Je kan wel iets leuk vinden maar je moet het uiteindelijk ook kunnen. Voor mensen met NG is scheikunde makkelijk (niet voor iedereen) omdat ze goed zijn in die manier van denken.
Ik zeg dit omdat het lijkt, dat je zegt dat geschiedenis makkelijk is! Het gaat natuurlijk om de manier van denken en redeneren. Voor de rest ben ik het wel met je mening eens. Of zeg je nu dat iedereen CM kan omdat het meest past bij het algemene deel?

Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 20:26.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 20:23
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Waarschijnlijk zullen er wel geen pretpakketten zijn, maar wanneer ik naar mijzelf kijk is C&M dan toch het profiel dat het dichst bij het pretpakket komt.
Bij ons op school houdt C&M gewoon in dat je Duits1,2/ Frans1,2/ Geschiedenis1,2/ Aardrijkskunde (of een klassieke taal) en Wiskunde A1 volgt. (en dan natuurlijk nog de gewone verplichte vakken).
Ook is het in mijn ogen een pretpakket omdat de werkdruk veel lager ligt. Zo hadden de mensen met C&M in de vorige toetsweek 5! toetsen, terwijl ik (N&G-er) er 11 had.
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 20:57
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Iedereen heeft zijn eigen pretpakket. Ikzelf doe N&G, en dat vind ik hartstikke leuk. C&M zou echt helemaal niets voor mij zijn, ik heb een hekel aan die creatieve vakken enzo, en frans hou ik ook niet zo van. Ik denk ook dat het weinig uitmaakt qua tijd die het kost. Bij ons is het ook wel zo dat de N&G'ers en de N&T'ers meer toetsen hebben tijdens de toetsweek, maar als je ziet wat die C&M'ers en die E&M'ers voor lappen tekst moeten leren voor ak en gs, dan ben ik blij dat ik per vak wat minder hoef te leren. Het ligt dus compleet aan jezelf. Een profiel dat jou helemaal ligt, is jouw pretpakket!
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 20:57
Verwijderd
Citaat:
hi schreef op 15-02-2004 @ 21:23:
Je kiest een profiel toch omdat je het kan? Dat zegt natuurlijk niet dat iedere CM-er geschiedenis kan maar je kiest een profiel omdat het goed bij je past! Je kan wel iets leuk vinden maar je moet het uiteindelijk ook kunnen. Voor mensen met NG is scheikunde makkelijk (niet voor iedereen) omdat ze goed zijn in die manier van denken.
Ik zeg dit omdat het lijkt, dat je zegt dat geschiedenis makkelijk is! Het gaat natuurlijk om de manier van denken en redeneren. Voor de rest ben ik het wel met je mening eens. Of zeg je nu dat iedereen CM kan omdat het meest past bij het algemene deel?
Tuurlijk kies je een profiel omdat je het kan. Alleen je kan er vergif op innemen dat iemand die zich wat beter kan profileren op de alfa-kant wat minder moeite zal hebben met geschiedenis dan iemand met een beta-profiel. Dit kon ik goed zien als ik keek naar mijn 4e jaar. Ik had een aantal vrienden met een natuurprofiel en een aantal met een alfa-profiel. Over het algemeen scoorden degene met het alfa-profiel beter bij geschiedenis 1. Ik zeg niet dat iedereen het kan, maar ik denk dat het iemand met talenten voor de alfa kant geschiedenis makkelijker vindt dan iemand met betatalenten. Ik suggereer absoluut niet dat geschiedenis makkelijk is, ik heb het zelf in mijn pakket en het is zeker niet het makkelijkste vak.

Nee, ik zeg niet dat iedereen CM kan. Het is een zegen dat je ook exacte profielen kan kiezen, maar ik probeer alleen duidelijk te maken dat het gemeenschappelijk deel vrij voordelig is voor de alfa-leerling.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 09:48
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
Waarom noemen ze c&m nou het pretpakket? ik doe het zelf ook en het is best moeilijk, vooral als geen goed les krijgt! Ik word zo boos als mensen het pretpakket noemen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 10:10
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-02-2004 @ 12:20:
Wat ben ik blij dat ik die onzin niet meer hoef mee te maken.
same here
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2004, 11:51
Dr.Anti-Pax
Dr.Anti-Pax is offline
Het is maar net waar je goed in bent, ik vind het flauw als mensen zeggen dat CM een pretpakket is....je moet maar net goed zijn in talen en goed grote lappen tekst kunnen leren..
En als het jou als beta persoon zo makkelijk lijkt had je het zelf maar moeten kiezen...
__________________
the smartest is he, who knows, he doesn't know...'
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
dionnetje schreef op 15-02-2004 @ 20:36:
Met welk vak in je vrije ruimte?
*nieuwsgierig*
ik heb bio1 en M&O in mn vrije ruimte
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 14:40
Verwijderd
Dat hangt af van waar je goed in bent. Over het algemeen wordt C&M als het makkelijkste profiel ervaren, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:54
fib
Avatar van fib
fib is offline
Heb je een wiskunde knobbel ¤ N&T
Ben je redelijk goed in exacte vakken ¤ N&G
Goed in talen en creatief ¤ C&M
restje ¤ E&M
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:57
fib
Avatar van fib
fib is offline
Het is wel zo dat wiskunde nerds tradiotioneel hoger scoren met iq testen. Ik denk dat als je iedereen een iq test laat maken, de cultuurgangers gemiddeld het laagst scoren.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 18:07
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik vind CM dus wel een pretpakket.
Als je NT kiest met bio en economie dan kan je ALLE studies doen, met CM is het onmogelijk om een profiel samen te stellen waar je echt alle studies mee kan doen.
Dus CM kan best moeilijk zijn, maar NT is gewoon moeilijker en uitgebreider.
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 18:39
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Ja, de maatschappij-profielen stellen werkelijk geen fluit voor.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 18:53
rsieswerda
Avatar van rsieswerda
rsieswerda is offline
tsjonge, dr is maar 1 pretpakket en dat is E&M, daar had ik echt fluitend doorheen gelopen... als ik zag wat die bij E&M allemaal krgen was t echt simpel vergeleken bij mijn profiel N&T.... die heb ik ook gehaald, maar dat was ff wat moeilijker zeg maar
__________________
I take pleasure in guttin' ya boy!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 19:05
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
C&M is zeker geen pretpakket!! Ten eerste hebben bij mij op school de mensen een natuurprofiel over het algemeen minder proefwerken, dus minder huiswerk. Hun werkdruk is gewoon lager. Ten tweede vind ik het er maar net aan liggen waar je talenten liggen. Voor de één ligt dit bij wis-, natuur-, en scheikunde en bij de ander bij de talen. Voor veel beta-mensen zou een talenpakket of economisch pakket veel te moeilijk zijn (en andersom natuurlijk ook).
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Erbenda schreef op 16-02-2004 @ 20:05:
C&M is zeker geen pretpakket!! Ten eerste hebben bij mij op school de mensen een natuurprofiel over het algemeen minder proefwerken, dus minder huiswerk. Hun werkdruk is gewoon lager. Ten tweede vind ik het er maar net aan liggen waar je talenten liggen. Voor de één ligt dit bij wis-, natuur-, en scheikunde en bij de ander bij de talen. Voor veel beta-mensen zou een talenpakket of economisch pakket veel te moeilijk zijn (en andersom natuurlijk ook).
Met het tweede punt ben ik het eens. Maar wat je bij het eerste punt beweert is pure onzin. Minder toetsen betekent niet direct minder huiswerk. Die toetsen bij de N-profielen zijn heel pittig en groot, vaak veel onderwerpen die ver uit elkaar liggen. De werkdruk is absoluut niet lager. Je moet veel maken en veel vakken eisen veel van je tijd. Daarbij kom ik ook op mijn punt dat ik al eerder aankaartte wat betreft het gemeenschappelijk deel. Daar zitten dus Frans en Duits 1 in. Dat betekent voor de N-profieler twee extra vakken ten opzichte van een CM-er aangezien deze twee vakken al worden gegeven bij frans en duits 1,2. Dat mensen met een N-profiel minder werkdruk hebben is volkomen uit de lucht gegrepen en nergens op gebaseerd.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 19:24
Verwijderd
C&M vind ik niet bepaald een pretpakket. Nu heb ik zelf E&M (want ik overigens makkelijker vind dan C&M). In mijn klas regent het onvoldoendes voor frans2.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-02-2004, 19:59
hi
hi is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 15-02-2004 @ 21:57:
uitleg
Uitleg is duidelijk ik snap je. Je hebt een punt. Die maatschappelijke nadruk in het algemeen deel is toch ook door de regering opgelegd omdat men dat zo belangrijk vond?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:03
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Bij ons is C&M pretpakket behalve als je geschiedenis haat, dat is namelijk het enige verplichte vak. Ja en enige vorm van wiskunde natuurlijk.
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
hi schreef op 16-02-2004 @ 20:59:
Uitleg is duidelijk ik snap je. Je hebt een punt. Die maatschappelijke nadruk in het algemeen deel is toch ook door de regering opgelegd omdat men dat zo belangrijk vond?
Ja, onder andere. De twee deeltalen zijn ingevoerd omdat veel boeken op de universiteit geschreven zijn in een andere taal. Dat was tenminste de achterliggende gedachte. En geschiedenis 1 en ANW werden belangrijk geacht als een stukje algemene kennis.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:13
@Moon
@Moon is offline
C&M vind ik niet bepaald een pretpakket, maar eerder een bijna nutteloos pakket. Je kunt er niet zoveel mee. Je krijgt zoveel talen -ja die kunnen heel nuttig zijn- maar ik heb niet echt talent om talen te leren.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:15
HoopStront
HoopStront is offline
Pretpakket = NG + Eco 1

Natuurkunde 1 en Wiskunde B1 zijn makkelijker dan Nat 2 en Wis B2.
Alle vakken zijn dus redelijk simpel....
En je hebt na je examen een ruime keuze uit vervolgopleidingen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:17
Susanne
Susanne is offline
Ligt er gewoon maar net aan welke vakken je goed ligt lijkt mij zo, als je slecht bent in exacte vakken zouik vooral niet voor N&G/T kiezen, und vice versa
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 15:58
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 16-02-2004 @ 20:19:
Met het tweede punt ben ik het eens. Maar wat je bij het eerste punt beweert is pure onzin. Minder toetsen betekent niet direct minder huiswerk. Die toetsen bij de N-profielen zijn heel pittig en groot, vaak veel onderwerpen die ver uit elkaar liggen. De werkdruk is absoluut niet lager. Je moet veel maken en veel vakken eisen veel van je tijd. Daarbij kom ik ook op mijn punt dat ik al eerder aankaartte wat betreft het gemeenschappelijk deel. Daar zitten dus Frans en Duits 1 in. Dat betekent voor de N-profieler twee extra vakken ten opzichte van een CM-er aangezien deze twee vakken al worden gegeven bij frans en duits 1,2. Dat mensen met een N-profiel minder werkdruk hebben is volkomen uit de lucht gegrepen en nergens op gebaseerd.
Nou het is dus geen pure onzin. Bij mij op school is het echt zo. Daarbij heeft een c&m-er er anw bij, dus dat maakt niet zo veel uit. (btw: is het systeem bij mij school qua fa1, du1, veranderd, dus daar weet je niks van) Je doet net of een proefwerk bij c&m niet groot en moeilijk is. Als ik vertel aan mensen met een natuur-profiel wat ik allemaal voor bijv. frans moet doen (qua huiswerk, niet zozeer tijdens de les) schrikken ze daar best wel van, en vinden ze de werkdruk ook te hoog.
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Erbenda schreef op 17-02-2004 @ 16:58:
Nou het is dus geen pure onzin. Bij mij op school is het echt zo. Daarbij heeft een c&m-er er anw bij, dus dat maakt niet zo veel uit. (btw: is het systeem bij mij school qua fa1, du1, veranderd, dus daar weet je niks van) Je doet net of een proefwerk bij c&m niet groot en moeilijk is. Als ik vertel aan mensen met een natuur-profiel wat ik allemaal voor bijv. frans moet doen (qua huiswerk, niet zozeer tijdens de les) schrikken ze daar best wel van, en vinden ze de werkdruk ook te hoog.
ANW is geen betavak, het is een zinloos vak waarin je wordt geacht allemaal feitjes te leren die voor zowel alfa als betamensen compleet zinloos zijn. Bij mij op school is dat systeem ook veranderd, maar tot vorig jaar was het wel zo. En dan nog? Toch zitten mensen met een natuurprofiel opgezadeld met talen, terwijl M-profielers met geen enkel beta-vak zitten. Ok, misschien dat je ANW zo kan noemen, maar dat is geen echt exact vak.

Ik zeg nergens dat een proefwerk voor CM makkelijk en klein is. Ik ga wel in tegen jouw suggestie dat mensen met een N-profiel minder werkdruk hebben. Dat is werkelijk nergens op gebaseerd. Het is verschrikkelijk hard werken, al is het maar om de vakken in het gemeenschappelijk deel die geen enkele binding hebben met het profiel, dit in tegenstelling tot mensen met CM.

Het lijkt mij stug dat zij de werkdruk te hoog vinden, zij ervaren het immers zelf niet. Dan kan je ook niet oordelen dat het zo is. Ik ontken niet dat jullie hard moeten werken. Ik weet ook niet of ik het zo redden aangezien mijn talenten niet op die zijde liggen. Maar ik vind jouw bewering dat mensen met een N-profiel minder werkdruk hebben volkomen uit de lucht gegrepen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:59
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
iemand vroeg aan mij welk profiel ik doe.
dus ik zeg: 'c&m'
hij: pretpakket dus
ik: nee hoor
hij: welke vakken heb je dan
ik: Nederlands, Engels, Duits, Frans, wiskunde, biologie, anw, aardrijkskunde... De rest is afgesloten.
hij: pretpakket dus.

tja... het is maar hoe je het ziet.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 19:06
hi
hi is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 17-02-2004 @ 17:42:
Toch zitten mensen met een natuurprofiel opgezadeld met talen, terwijl M-profielers met geen enkel beta-vak zitten. Ok, misschien dat je ANW zo kan noemen, maar dat is geen echt exact vak.
Wiskunde (ook al is het alleen maar A) is toch ook beta? Valt biologie ook onder Beta?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 19:12
Verwijderd
Citaat:
hi schreef op 17-02-2004 @ 20:06:
Wiskunde (ook al is het alleen maar A) is toch ook beta? Valt biologie ook onder Beta?
Daar heb je gelijk in, wiskunde is beta. Maar het is zeker niet zo exact als het wordt gegeven bij de N-profielen. Biologie is een exact vak. Daarnaast heeft biologie een heleboel raakvlakken met andere exacten vakken zoals scheikunde en natuurkunde. Dus het is zeker wel een exact vak.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 20:58
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Is heel persoonlijk. Ligt er maar net aan welke vakken je goed liggen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 13:17
hi
hi is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 17-02-2004 @ 20:12:
Daar heb je gelijk in, wiskunde is beta. Maar het is zeker niet zo exact als het wordt gegeven bij de N-profielen. Biologie is een exact vak. Daarnaast heeft biologie een heleboel raakvlakken met andere exacten vakken zoals scheikunde en natuurkunde. Dus het is zeker wel een exact vak.
Ik heb zelf EM (VWO) gedaan dus wiskunde A2 en Biologie 1. Wiskunde A2 heeft best veel raakvlakken met B1. Bij beide vakken merkte ik inderdaad dat hoe exacter het was hoe moeilijker ik het vond! Ik denk dat het nu allemaal wel duidelijk is.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 12:49
simsalabim
Avatar van simsalabim
simsalabim is offline
Ik kan me echt ergeren aan mensen die zeggen dat C&M een pretpakket is!
Nou wil ik zeker niet beweren dat bijv. N&G makkelijk is... zeker niet. Maar wanneer jij het inzicht hebt voor de beta-vakken dan is voor die mensen N&G hét pretpakket! En toch beweren sommigen dat C&M hét pretpakket is.

In mijn situatie is dat niet zo. Ik heb dan wel C&M, maar ik heb gewoon geen inzicht voor wiskunde en natuurkunde etc. Aan de andere kant liggen de talen mij ook niet echt... En aangezien je toch moet kiezen heb ik dus C&M. Met in het profieldeel:
- Fa 2,
- Mu 2,3 (lijkt makkelijk maar is echt veel leren)
- Ckv 2
- Filosofie
- Gs2
- WiA1
En in mijn vrije deel heb ik nog ec1 gehad, biologie en aardrijkskunde heb ik nog steeds.
Aangezien mijn inzicht in wiskunde heel slecht is, is voor mij wiskunde A1 al heel moeilijk. Ik haal gemiddeld een 4 per pw/SE. Waarop de mensen van de natuurprofielen zeggen: nou, wiskunde A is dus echt niet moeilijk he? Neem nou wiskunde B... blablabla... Maar wanneer iemand het inzicht ontbreekt kan ook A erg moeilijk zijn.

Ook hoor ik vaak dat je veel meer vrije tijd hebt! Wat dus knap tegen kan vallen hoor! Mijn vorige rooster was:
ma 4 uur uit
di 4 uur uit
wo 4 uur uit
do 3 uur uit
vr 3 uur uit. En daarbij alleen op dinsdag het eerste uur vrij!
Dus dat valt vies tegen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: wanneer iemand C&M een pretpakket vind en je hebt het zelf niet, had het dan gekozen of zeur er niet over! Voor sommige mensen kan C&M ook moeilijk zijn, net als N&G voor anderen mensen. En voor de mensen die C&M moeilijk vinden zijn dat soort opmerkingen als het pretpakket best lullig.
__________________
Come as you are

Laatst gewijzigd op 19-02-2004 om 12:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine De hete hel van Saailands #1697
Verwijderd
501 16-08-2012 21:29
Algemene schoolzaken welk profiel?
moon
60 22-03-2006 16:39
Algemene schoolzaken Loting oneerlijk?
0oFZo0
353 30-06-2005 19:04
Algemene schoolzaken Enquete (1 vraag) Vind je dat de vrije pakketkeuze terug moet ipv profielen?
Verwijderd
48 23-05-2003 09:13
Algemene schoolzaken enquete: 2e fase, voor of tegen???
marloesje
43 22-12-2001 23:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.