Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2003, 18:25
Stinger
Stinger is offline
ik heb wat hele vage problemen met mn pc, en i kweet niet of het aan de hardware of de software ligt...dus ik weet ook niet of het wel goed staat in dit forum....

Maar ik had een week of 3 geleden m'n pc weggebracht want deze viel ineens uit, en starte ook helemaaal niet meer op, er gebeurde gewoon niks als je op de powerknop drukte...ja de pc werkte wel , maar je zag niks gebeuren.
Nu bracht ik em naar Vobis, en om een lang verhaal kort te maken, ik heb mn pc daar weeropgehaald en ergens anders heen gebracht aangezien ik daar 100 euro goedkoper uit zou zijn, uiteindelijk hebben ze niks verbouwt ofzo want de pc deed het daar weer gewoon, op een enkele foutmelding in xp na, maar hij deed het weer!
Mooi dus, maar nu, 3 weken later heb ik weer dezelfde problemen......

Ineens viel mijn pc weer uit, en hij deed weer niks meer....wel geratel maar geen beeld of niks. Na een paar keer proberen wel beeld, maar kwam ik hoogstens tot het opstartscherm van windows en liep ie vast, ook in dos loopt ie vast.....booten van floppy of cd kan dus ook niet...
Ook krijg ik soms blauwe schermen als ik probeer op te starten, met o,a, meldingen over ;
driver_irql_not_less_or_equal

ftdisk.sys
fastfat.sys
class.pnp
atapi.sys
etc etc.....

Nu doet ie het wel weer even, terwijl ik em hetzelfde opstart als vanmorgen, alleen zijn mn personal setting nu weer weg, dus geen favorieten, er staat niks onder programma's bij start menu, geen pictogrammen, achtergrond weg etc etc, wel staat mn data nog op de schijf.....

ik zet mn pc voorlopig niet vrijwillig uit haha, want dat doet ie weer niks denk ik...

heeft iemand enige idee waar dit aan kan liggen? en of het hardware of software matige problemen zijn?

Alvast bedankt!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2003, 18:43
Purgatori
Purgatori is offline
Et kan natuurlijk vanalles zijn.. Maarja.. Heb je allis xp deropnieuw opgezet? Dan weet je of et aan de software ligt.. As je da heb gedaan, en hij kloot nog.. Lijkt et me hardware matig.. Misschien is je voeding gaar? Of is je moederbord om de een of andere rede beschadigd? Zul je toch zelf moette checke denk ik.. Probeer (as je da nog niej heb gedaan) eerst es xp der opnieuw op te zette.. As je nog spul hebt wa je wil behoude.. Zou je eventueel je schijf kunne partitionere (as je da al niej heb gedaan) Et kan natuurlijk ook zijn dat er iets in die stuff zit..? Dat dus eig alles deraf moet.. Maarja.. Das moeilijkt te achterhale.. Verder zouk et owk niej wete.. As et software matig is.. Zou ik dus xp der opnieuw op gooie.. Ast hardware is.. Moet je toch ff naar een goeie winkel (bijv.: Mycom, Computershops enz.) Mycom is goeie zaak.. Kweet niej waar je woont, maar moet je ff kijke oft in jou omgeving ook een is, op www.mycom.nl Kben nu ong. uitgepraat.. Laat em daar nakijke voor de hardware... Want da kunne wij hier nie zien.. Suc7 dermee.. Greetz,
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 21:43
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Wat heb je voor pc ?
Intel? / AMD?

misschien koellingsproblemen, hardeschijf kapoet, voeding niet goed meer, geheugen wat defect kan zijn... het kan alles zijn

Geef je specs eens
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 09:41
Stinger
Stinger is offline
AMD 1 Ghz
mobo :k7t pro 2 MS 6330
geforce 2 mx
30 gb
384 mb geheugen

---
2 netwerkkaarten, soundcard
samsung dvd speler, samsung brander.....

ehmzzzz nog iets??
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 12:36
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Hmm... 't kan van alles zijn.

Probeer eerst eens voor al je hardware de laatste nieuwe drivers te installeren; zou goed kunnen dat er ergens een verrotte driver zit die de boel verkloot.

Probeer eens je netwerkkaarten in een ander PCI slot te stoppen.

Microsoft zelf heeft ook nog wat info:

http://www.microsoft.com/technet/tre...p_messages.asp
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 22:10
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Stinger schreef op 17-04-2003 @ 19:25:

(knip)
Maar ik had een week of 3 geleden m'n pc weggebracht want deze viel ineens uit, en starte ook helemaaal niet meer op, er gebeurde gewoon niks als je op de powerknop drukte...ja de pc werkte wel , maar je zag niks gebeuren.

(knip)
Dus je hoorde de cpu-koeler wel draaien, net als de hd? Als je verder helemaal geen beeld krijgt (je beeldscherm-lampje gaat zelf niet op active), dan moet het of aan je videokaart liggen, of aan je beeldscherm.

Probeer je contact van beeldscherm in videokaart goed aan te drukken. Maakt dit niets uit, probeer dan een ander beeldscherm aan te sluiten, en je beeldscherm op een andere computer. Zo weet je snel genoeg waar het aan ligt (als het uberhaubt hardware-fout is).

In geval van met andere monitor geen verbetering:
Als je een beetje bekend ben met je pc inside, probeer dan eens de videokaart aan te drukken, misschien maakt hij niet goed contact. (Zorg er wel eerst voor dat je niet statisch geladen bent, dmv aarde aan te raken bij stopcontact, de apparatuur is gevoelig). Dit moet echt goed gebeuren, vrij hard drukken. Geen verbetering: videokaart f**ked up. Probeer is een andere in te bouwen, kijken of hij het beter doet (of op een ander slot).

In geval van beeldscherm kadoek:
Met een beeldscherm moet je niet zelf gaan kl*ten, tenzij je veel ervaring hebt. Een nieuw beeldscherm hoeft niet duur te zijn (ik neem even aan dat je crt hebt). Mocht je (of iemand anders) um toch open willen maken, dan moet je proberen die printplaat die achterop het 'kanon' zit, schoon te maken en een zachte (hoeft niet al te zacht te zijn) kwast. Stof wegwerken enzo. Mocht dit nog niet helpen, probeer dan met een fijn soldeer apparaat de puntjes die niet helemaal goed zijn te verbeteren. Je kan zien dat ze niet helemaal goed zijn als je (met vergrootglas) kijkt, en er zit een minescuul soort ringetje omheen. Hij zou het nu moeten doen, of hij is gewoon echt heen gegaan.... (doorgebrand o.i.d.)

Ik denk niet dat het de 2e is, want dan zou je als het goed is je beeldscherm in verschillende kleuren moeten zien (dat had ik namelijk eerst).
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 22:58
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Overhitting kan idd.. of mobo of cpu stuk..

Ik heb mn mobo + cpu een keer gemold gehad.. toen had ik ongeveer hetzelfde prob..
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 00:05
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 21-04-2003 @ 23:10:
In geval van beeldscherm kadoek:
Met een beeldscherm moet je niet zelf gaan kl*ten, tenzij je veel ervaring hebt. Een nieuw beeldscherm hoeft niet duur te zijn (ik neem even aan dat je crt hebt). Mocht je (of iemand anders) um toch open willen maken, dan moet je proberen die printplaat die achterop het 'kanon' zit, schoon te maken en een zachte (hoeft niet al te zacht te zijn) kwast. Stof wegwerken enzo. Mocht dit nog niet helpen, probeer dan met een fijn soldeer apparaat de puntjes die niet helemaal goed zijn te verbeteren. Je kan zien dat ze niet helemaal goed zijn als je (met vergrootglas) kijkt, en er zit een minescuul soort ringetje omheen.
wel bij monitoren altijd de stekker eruit trekken en dan ff een paar uur zo laten staan voordat je ermee bezig gaat

verder als het idd een slecht soldeercontact is zou je eventueel terwijl ie aanstaat met kou spray kunnen spuiten over bepaalde delen van de printplaten, dan kan je vinden waar het ongeveer zit
hierbij wel heel goed opletten dat je niks aanraakt, kan best wel een stevige schok geven
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 01:51
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Stinger:

Ik zou graag je CPU temp. willen weten, en of je je computer overgeclockt hebt.

Verder maak je kast eens open, en kijk naar de condensators. Ik heb ook twee MSI 6330 (K7T Turbo, VIA KT133A) en één is er nu gaar omdat de condensators hiervan zijn gaan lekken. Dit kun je zien doordat het bovenste gedeelte bol staat van de condensators.

Als je temperatuur onder de 52 graden is, en je condensators prima zijn en je je systeem niet hebt geoverclockt, dan zou het aan je voeding kunnen liggen. Vooral goedkope voedingen gaan na een aantal jaar vaak wel stuk. Haal een 300W voeding ergens bij je in de buurt (kost zo'n €25) of leen van een vriend.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 07:19
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
ik ken ook zo'n geval, en daarbij is er niet overklokt, en start de pc ook niet altijd op.
Dit ligt dus niet aan de software in iedergeval.

We denken dat het aan de voeding ligt die te zwak is, zou dat kunnen?
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 08:04
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Goedkope voedingen gaan best vaak kapot, komt best vaak voor. Of voltageschommelingen, waar je hardware slecht tegen kan en je vreemde problemen krijgt. Maar dan zou je tijdens Windows ook problemen moeten hebben.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 08:11
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Talon schreef op 22-04-2003 @ 08:19:


We denken dat het aan de voeding ligt die te zwak is, zou dat kunnen?
Ja dat kan ook nog.
Alleen wel raar dat hij het soms wel doet dan.
Heb je er misschien recent iets nieuws ingebouwd (nieuwe videokaart ofzo)?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 08:26
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-04-2003 @ 09:04:
Goedkope voedingen gaan best vaak kapot, komt best vaak voor. Of voltageschommelingen, waar je hardware slecht tegen kan en je vreemde problemen krijgt. Maar dan zou je tijdens Windows ook problemen moeten hebben.
Hm, ja dat is eigenlijk het vreemde, in windows is er geen probleem..
En de voeding zal denk ik niet echt duur geweest zijn..


Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 22-04-2003 @ 09:11:
Ja dat kan ook nog.
Alleen wel raar dat hij het soms wel doet dan.
Heb je er misschien recent iets nieuws ingebouwd (nieuwe videokaart ofzo)?
Nou, het is niet bij mij, maar bij een vriend van me, en hij heeft er geloof ik wel laatst een zwaardere videokaart bij gebouwd..
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 14:51
Stinger
Stinger is offline
ik kan nu de cpu temp niet zien want ik zit ff op een pc op mn stage bedrijf, maar ik zal vanavond ff kijken

het kan niet aan mn videokaart liggen, want de pc valt soms dus compleet uit........ en als ik em dan weer opstart dan doet ie of helemaal niks, of de cpu ratelt wel maar geen beeld, of hij loopt vast, of hij start door......

ik heb er ook niks nieuws ingebouwd, het enige wat misschien zou kunnen is dat de 2 netwerkkaarten in een ander slot zijn gezet toen ik em had weggebracht....

en cpu is niet overclockt trouwens.....

een aantal dagen geleden had ik het weer, toen viel ie weer weg, en na heeeeeeeeeeeeel lang proberen kreeg ik em weer aan de praat, maar kreeg ik in windoos een melding dat ie m'n usermap zeg maar niet kon vinden
en toen was ik dus ook al mn instellingen kwijt, geen snelkoppelingen meer, geen favorieten, start menu doet niks meer etc etc......
ik heb toen de win xp cd erin gedaan en een upgrade gedaan ( ik had al xp ) maar misschien dat ie iets zou veranderen, en dit is volgens mij niet het geval.....
maargoed ik denk ook niet dat het aan de software ligt..........
misschien de HD?? of mobo/cpu.....

Nadat ik de pc trouwens had weggebracht deed mn netwerk het thuis ook niet meer ( dit was de server pc, vandaar ook de 2 netwerkkaarten...) , misschien dat het iets hiermee te maken heeft ??
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:11
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Je HD? Neej als het aan je HD zou liggen, zou je wel al wat op het scherm zien. Hij test namelijk voordat hij je HD zoekt al je videokaart, toetsenbord en geheugen e.d. Misschien een boot-virus? Ik heb er zero-ervaring mee, maar probeer je bios is te upgraden??

Toch blijf ik geloven dat het je voeding is...

Over je netwerk zou je dan iets meer moeten vertellen, maar het lijkt me stug dat het daaraan moet liggen dat de computer het nu niet meer doet. Tenzij je 'boot from lan' oid heb aanstaan.
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:41
RDH
RDH is offline
Citaat:
In geval van met andere monitor geen verbetering:
Als je een beetje bekend ben met je pc inside, probeer dan eens de videokaart aan te drukken, misschien maakt hij niet goed contact. (Zorg er wel eerst voor dat je niet statisch geladen bent, dmv aarde aan te raken bij stopcontact, de apparatuur is gevoelig). Dit moet echt goed gebeuren, vrij hard drukken. Geen verbetering: videokaart f**ked up. Probeer is een andere in te bouwen, kijken of hij het beter doet (of op een ander slot).
sorry, ik wil niet vervelend zijn maar dit heeft er 0,0 procent mee te maken! van een kapotte monitor krijg je geen irq not less-or equal meldingen! Verder staan er in deze thread nog meer van die uitroepen die totaal nergens op slaan! behalve die opmerking over die condensators op de K7T staat er eigenlijk veel onzin...

deze STOP error houdt in dat er een probleem is met de chipset (in jouw geval VIA KT266) en dan specifiek op de northbridge (als ik het goed heb, ik haal noord en zuid nog weleens door mekaar ) Het wil zeggen dat de IRQ-sturing op je PCI bus zijn IRQ (Interrupt ReQuest, vraag om aandacht van de processor) niet op de juiste manier benaderd. Ik ben deze error vaker tegengekomen bij MSI, ik heb zelf de K7T gehad en dat was ook dit soort gedonder en spontaneous reboot etc. Ook gigabyte heeft een serie (GA-7DX+) gehad die hier een handje naar hadden.

Nu weet ik niet of de foutmeldingen-politiek van microsoft 100% correct is, wat je natuurlijk altijd kunt proberen is windows even opnieuw te installeren. Wanneer echt je northbridge gaar is krijg je deze error al in het real-mode deel van de setup, dan kun je beter RMA gaan aanvragen denk ik...(als het bordje nog niet uit de garantie is...).
Ik heb mijn MSI bord vervangen door een Asus (A7V8XLAN) prima bord, en niet duur...daar heb ik nog weinig RMA van gezien van deze serie...

p.s. de opmerkingen over deze thread waren niet verkeerd bedoeld o.i.d.!

succes ermee!

Remco
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:58
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
(off-topic)

Citaat:
RDH schreef op 22-04-2003 @ 17:41:
Ik ben deze error vaker tegengekomen bij MSI, ik heb zelf de K7T gehad en dat was ook dit soort gedonder en spontaneous reboot etc. Ook gigabyte heeft een serie (GA-7DX+) gehad die hier een handje naar hadden.

Hmm tsja, ik ben die error nog nooit eerder tegen gekomen.

Citaat:
RDH schreef op 22-04-2003 @ 17:41:

p.s. de opmerkingen over deze thread waren niet verkeerd bedoeld o.i.d.!

succes ermee!

Remco
Nouja, als jij zeker weet dat dat het is, is stinger ook weer geholpen. Ik kan alleen zeggen wat ik weet, en dat weet ik uit ervaring. Ik heb nooit beweerd dat dat het is, maar dat dat het misschien zou kunnen zijn (dat ie dat kon checken).

Remco komt overtuigend over, dus Stinger, suc6 met aanschaf van nieuw mb
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 20:34
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Opstartproblemen worden meestal veroorzaakt door hardwareconflicten.

Je kan proberen om alle overbodigheid er uit te trekken. (Netwerkkaarten, geluidskaart etc. etc.)
__________________
Ik heb trek in wat lekkers
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-04-2003, 21:29
RDH
RDH is offline
dan ben je blijven hangen in de windows 9 tijd. Sinds de nieuwe NT kernel hebben we daar geen last meer van...aangezien de kernel op het laagste niveau ligt...

groeten,

Remco
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 03:59
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
RDH schreef op 22-04-2003 @ 17:41:
deze STOP error houdt in dat er een probleem is met de chipset (in jouw geval VIA KT266) en dan specifiek op de northbridge (als ik het goed heb, ik haal noord en zuid nog weleens door mekaar ) Het wil zeggen dat de IRQ-sturing op je PCI bus zijn IRQ (Interrupt ReQuest, vraag om aandacht van de processor) niet op de juiste manier benaderd.

(..)

Nu weet ik niet of de foutmeldingen-politiek van microsoft 100% correct is.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL is een veelvoorkomende STOP-error. Mijn ervaring is dat indien je systeem instabiel is, bijvoorbeeld door voltageproblemen, te hoge clocksnelheden (overclocken) of brakke hardware, er de vreemste foutmeldingen ontstaan. En zeker in het licht van de vage problemen die de topicstarter met zijn systeem heeft, valt niet zomaar te concluderen dat het probleem met het moederbord te maken heeft.
Citaat:
Ik ben deze error vaker tegengekomen bij MSI, ik heb zelf de K7T gehad en dat was ook dit soort gedonder en spontaneous reboot etc. Ook gigabyte heeft een serie (GA-7DX+) gehad die hier een handje naar hadden.
MSI K7T is idd een best brak mobo. Ik heb er ook twee, en best veel problemen mee gehad. Nu is er één stuk, hoogstwaarschijnlijk door lekkende condensators. Maar het zou zonde zijn als hij een gloednieuw mobo moet kopen en dit uiteindelijk niet zijn probleem oplost.
Citaat:
sorry, ik wil niet vervelend zijn maar dit heeft er 0,0 procent mee te maken! van een kapotte monitor krijg je geen irq not less-or equal meldingen! Verder staan er in deze thread nog meer van die uitroepen die totaal nergens op slaan! behalve die opmerking over die condensators op de K7T staat er eigenlijk veel onzin...

(..)

p.s. de opmerkingen over deze thread waren niet verkeerd bedoeld o.i.d.!
Opbouwende kritiek is altijd welkom. Er zijn echter wel een aantal dingen die je je moet realiseren:

- Dit is geen GoT, het niveau van posters hier is een stuk lager. Dit staat een goede discussie m.i. niet uit de weg, alleen betekent het wel dat niet alle posters evenveel kennis hebben.

- Aangezien dit een moeilijk te lokaliseren probleem betreft, is het niet makkelijk te beredeneren waar het aan ligt. Mijn ervaring is dat gekke problemen aan de vreemdste dingen kunnen liggen. Ik noem b.v. een probleem wat ik laatst had: Windows XP wilde niet installeren omdat het klaagde dat mijn mobo niet ACPI-compliant was. Na veel BIOS settings geprobeerd te hebben, bleek het uitschakelen van de parallelle poort de boosdoener, na het inschakelen werkte alles perfect.

Maar bedankt voor je input.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 04:06
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Stinger schreef op 22-04-2003 @ 15:51:
ik kan nu de cpu temp niet zien want ik zit ff op een pc op mn stage bedrijf, maar ik zal vanavond ff kijken
Ok
Citaat:
het kan niet aan mn videokaart liggen, want de pc valt soms dus compleet uit........ en als ik em dan weer opstart dan doet ie of helemaal niks, of de cpu ratelt wel maar geen beeld, of hij loopt vast, of hij start door......
De PC valt compleet uit? Bedoel je daarmee dat de stroom er af gaat, en dat de CPU fan ophoudt? Of bedoel je dat reset e.d. niet werken, je een zwart scherm blijft houden (no signal) en de lampjes op je toetsenbord het niet doen?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 12:27
Stinger
Stinger is offline
gister avond was het weer zover.
hij valt echt helemaal uit........
ik kreeg em ook niet meer aan de gang dus k heb em vanmorgen weggebracht naar pc speed........
hopelijk lossen ze het nu wel een keer op.grrrrrrrrrrrr
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 12:34
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Stinger schreef op 23-04-2003 @ 13:27:
gister avond was het weer zover.
hij valt echt helemaal uit........
ik kreeg em ook niet meer aan de gang dus k heb em vanmorgen weggebracht naar pc speed........
hopelijk lossen ze het nu wel een keer op.grrrrrrrrrrrr
Hm, de enige keer dat een computer uitviel bij me, was omdat hij kortsluiting maakte. En een keer een vaag probleem, wat ik oplosde door comp. op een geaard stopkontakt aan te sluiten.

Anyways, ben benieuwd wat dit probleem is.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 15:40
RDH
RDH is offline
het is idd zo dat veel storingen komen door brakke hardware...maar in combinatie met K7T heb ik dit vaker meegemaakt dus vandaar. MSI is sowieso niet mijn favoriet meer de laatste tijd...

maar we horen het hopelijk nog wat er nu aan de hand was...

groeten,

Remco
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 15:45
Evolution
Avatar van Evolution
Evolution is offline
k denk persoonlijk een virus... ik heb precies het zelfde gehad ooit,l en het bleek een veris te zijn....... majah.. wat weet ik van computers dus dit is gewoon een nutteloze reply
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2003, 18:36
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Metal Gurl schreef op 23-04-2003 @ 16:45:
k denk persoonlijk een virus... ik heb precies het zelfde gehad ooit,l en het bleek een veris te zijn....... majah.. wat weet ik van computers dus dit is gewoon een nutteloze reply


Nee sorry dit kan niet aan software liggen. Het probleem doet zich namelijk al voor voordat Windows wordt geladen, software heeft hiervoor dus geen enige invloed, inclusief virussen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 22:29
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Metal Gurl schreef op 23-04-2003 @ 16:45:
k denk persoonlijk een virus... ik heb precies het zelfde gehad ooit,l en het bleek een veris te zijn....... majah.. wat weet ik van computers dus dit is gewoon een nutteloze reply




ok ontopic:

AMD & wegvallen? vaak wel koelingsproblemen.. voor 90 %.. en ik praat echt geen bullshit want de realiteit is er bij mij duidelijk..

Probeer je cpu eens schoon te maken, te kijken naar de temp idd van je cpu, en eventueel een koeler te vervangen of er bij te zetten wrom breng je hem niet weg naar een zaak waar ze er wel verstand van hebben? Ok, niet veel zaken zijn blij met amdtjes
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 22:15
Stinger
Stinger is offline
oke ik heb de pc terug, werkend en wel

Bleek dat mn videokaart defect was ( geforce 2 )
en een ide kabeltje die kapot was


gelukkig geen mobo of processor dus!

bedankt voor al jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 07:51
Stinger
Stinger is offline
nou, het is werkelijk NIET te geloven!
de 24ste wassie dus klaar, en gister de 28ste was het WEER zover, precies dezelfde meldingen, en de pc is weer zo gaar als iets....

nu moet ik dus voor de 3e keer terug naar pc speed in 2 of 3 weken, echt schandalig vind ik het!! Ik ben dus echt heel pissig op t moment, want ik betaal steeds maar, maar het probleem is nog steeds niet opgelost
morgen maar weer terug, en dan wil ik gewoon dat ie nu goed gemaakt word, en gratis ook, en anders geef ik ze wel de videokaart terug en dan stoppen ze de oude er maar weer in, en geld terug, incl reparatiekosten, dan ga ik wel ergens anders heen

ik kom dus echt never nooit meer terug in die klote winkel!!!

meer mensen ervaring mee??
en ikzelf denk toch dat het moederbord niet goed is, of de HD....
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 09:51
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Stinger schreef op 24-04-2003 @ 23:15:
oke ik heb de pc terug, werkend en wel

Bleek dat mn videokaart defect was ( geforce 2 )
en een ide kabeltje die kapot was


gelukkig geen mobo of processor dus!
Eeh een goede videokaart is duurder dan een mobo of cpu tegenwoordig, toch??
Citaat:
Stinger schreef op 29-04-2003 @ 08:51:
nou, het is werkelijk NIET te geloven!
de 24ste wassie dus klaar, en gister de 28ste was het WEER zover, precies dezelfde meldingen, en de pc is weer zo gaar als iets....

[knip pissig]

ik kom dus echt never nooit meer terug in die klote winkel!!!

meer mensen ervaring mee??
en ikzelf denk toch dat het moederbord niet goed is, of de HD....
Welke winkel was het? pc speed? Ken ik niet. Misschien moet je keuringsdienst van waren inlichten, mocht je nog verdere problemen krijgen. Als het goed is heb je reparatie-garantie oid.
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 10:16
Stinger
Stinger is offline
op die ingebouwde onderdelen zit garantie
maar stel dat mijn moederbord problemen veroorzaakt....
ik weet niet of het dan ook ECHT aan de videokaart ligt, dat lijkt mij nu een beetje sterk aangezien het probleem dus niet is opgelost
dan spelen zij het zeker weer zo dat ik er dus NOG iets bij moet kopen, en dat ik die videokaart moet houden....zo zal het wel weer gaan

maar ik betaal deze keer niks, en als dat niet goed is dan eis ik gewoon al mn geld terug incl reparatiekosten en dan ga ik wel ergens anders heen, simpel zat

en het is inderdaal pc speed ja......
http://www.pcspeed.nl
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 11:12
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
Stinger schreef op 29-04-2003 @ 11:16:
op die ingebouwde onderdelen zit garantie
maar stel dat mijn moederbord problemen veroorzaakt....
ik weet niet of het dan ook ECHT aan de videokaart ligt, dat lijkt mij nu een beetje sterk aangezien het probleem dus niet is opgelost
dan spelen zij het zeker weer zo dat ik er dus NOG iets bij moet kopen, en dat ik die videokaart moet houden....zo zal het wel weer gaan

maar ik betaal deze keer niks, en als dat niet goed is dan eis ik gewoon al mn geld terug incl reparatiekosten en dan ga ik wel ergens anders heen, simpel zat

en het is inderdaal pc speed ja......
http://www.pcspeed.nl
volgens mij zit het zo dat, als je iets laat repareren en hetzelfde probleem komt na 3 dagen weer terug, de reparatie gewoon niet goed is uitgevoerd en ze je geld terug moeten geven of het alsnog moeten repareren
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 11:20
Stinger
Stinger is offline
dat is ze maar geraden, want ik word hier niet vrolijk van om het maar zacht uit te drukken.......
ik ga em morgen wegbrengen want vandaag lukt niet..moet hele dag werken

maargoed, je mag toch verwachten dat ze zoiets wel kunnen fixen, maar nu moet ik alweer voor de 3e keer terug.....het komt een beetje amateuristisch over als je t mij vraagt.........
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 11:27
Stinger
Stinger is offline
ik heb even gezocht bij microsoft, toen de pc het nog deed kreeg iuk bij het opstarten een keer de volgende melding :

RUNDLL32.EXE - Entry Point Not Found: The procedure entry point ThunkConnect32 could not be located in the dynamic link library KERNEL32.dll

RUNDLL - Error in NvQTwk Missing entryvCplDaemon
--------
volgens microsoft ligt dit toch aan de videokaart :
CAUSE
This issue may occur if there is a problem with your NVIDIA video adapter driver.


ze raden aan om nieuwe drivers te instaleren...dat gaat moeilijk als je je pc niet kan starte...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
RDH schreef op 22-04-2003 @ 22:29:
dan ben je blijven hangen in de windows 9 tijd. Sinds de nieuwe NT kernel hebben we daar geen last meer van...aangezien de kernel op het laagste niveau ligt...

groeten,

Remco
Tuurlijk. De NT-kernel is ook van invloed op datgene wat er gebeurt als je de PWRON-pinnen op het moederbord met elkaar verbindt.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 16:21
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Stinger schreef op 29-04-2003 @ 12:20:
dat is ze maar geraden, want ik word hier niet vrolijk van om het maar zacht uit te drukken.......
ik ga em morgen wegbrengen want vandaag lukt niet..moet hele dag werken
Hm op de 1 of andere manier vermoed ik dat die winkel morgen niet open zal zijn.....
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-05-2003, 07:33
Stinger
Stinger is offline
vanavond breng ik em weg
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 00:01
Stinger
Stinger is offline
k heb em weer
nu was d'r weer iets met de koeling?!

nahja.....hij doet het voorlopig nog, hopelijk blijft t ook zo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Nieuwe computer aanschaffen.
Verwijderd
40 05-09-2010 15:43
Software & Hardware [Drivers] Vage kleur bij afspelen video
Destralak
8 28-08-2005 14:26
Software & Hardware [Moederbord?] PC start niet altijd op...
Verwijderd
26 29-04-2003 21:54
Software & Hardware [win] ntfs of fat?
Gus
18 10-02-2003 20:37
Psychologie goede nachtrust en toch piekeren..
shy girl
2 28-07-2002 15:35
Psychologie Terugvallen op oud gedrag
DarkCat
10 29-03-2002 17:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.