Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2004, 18:23
druiveke
druiveke is offline
hey

ik neem al 3jar de pil (diana 35) ik krijg deze op voorschrift van mijn huisarts. nooit heeft hij een onderzoek gedaan.

omdat k het toch belangrijk vind en vele negatieve zaken hoor van diana 35 zou ik willlen gaan naar een genycoloog.
maar ik heb zoveel schrik om er naar toe tegaan

wat doen ze dan zoal met je?
ik mag er niet aan denken dat ik daar alles moet uitdoen enz
zou het beter zijn alles lekker fris te scheren of gewoon in een bosje te laten?
ik heb er zo schrik voor!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:29
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Overleg het eens met je huisarts? Misschien kan hij/zij veel van je angsten ook al weg nemen.

(= Leonoor)
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:34
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Offtopic: ik geloof trouwens dat je een gynacoloog bedoeld...
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:35
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 05-01-2004 @ 19:34:
Offtopic: ik geloof trouwens dat je een gynacoloog bedoeld...
Ik denk gynaecoloog
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:54
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik vraag me af of je huisarts je wel zomaar doorstuurt naar een gynaecoloog, als je geen klachten hebt ofzo. Ik denk van niet.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 19:08
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Geloof dat in dit topic vrij veel info stond....

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=534227

Heb zelf geen ervaring maar goed
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 20:30
Verwijderd
waarom zou je daarvoor naar de gyneacoloog gaan? als je zegt dat je geen specifieke klachten hebt denk ik niet dat ze je toelaten, en dat je t gewoon bij de huisarts moet laten doen...



maar goed wat doen ze zoal met je? ligt er natuurlijk aan, eerst vragen stellen, dan benen wijdt en gaan ze kijken, voelen ect.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 20:38
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 05-01-2004 @ 21:30:
waarom zou je daarvoor naar de gyneacoloog gaan? als je zegt dat je geen specifieke klachten hebt denk ik niet dat ze je toelaten, en dat je t gewoon bij de huisarts moet laten doen...



maar goed wat doen ze zoal met je? ligt er natuurlijk aan, eerst vragen stellen, dan benen wijdt en gaan ze kijken, voelen ect.
...en maken ze waarschijnlijk een uitstrijkje. Of je in zo'n geval keurig gekapt naar de huisarts moet? Ik denk dat die man of vrouw zoveel mutsen geschoren en ongeschoren ziet dat het niet echt boeit (misschien ook wel van die ongewassen mutsen maar daar kan en wil ik me niks bij voorstellen).
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 05-01-2004 @ 21:38:
...en maken ze waarschijnlijk een uitstrijkje. Of je in zo'n geval keurig gekapt naar de huisarts moet? Ik denk dat die man of vrouw zoveel mutsen geschoren en ongeschoren ziet dat het niet echt boeit (misschien ook wel van die ongewassen mutsen maar daar kan en wil ik me niks bij voorstellen).
ik denk niet eens een uitstrijkje, maja ik ben geen arts dus ik kan daar niks over zeggen. als ze iets meer van binnendoen dan voelen, is t een ego denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:15
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Nuck schreef op 05-01-2004 @ 19:35:
Ik denk gynaecoloog
oeps...
natuurlijk
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Nuck schreef op 05-01-2004 @ 19:35:
Ik denk gynaecoloog
I second that.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:36
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
druiveke schreef op 05-01-2004 @ 19:23:
hey

ik neem al 3jar de pil (diana 35) ik krijg deze op voorschrift van mijn huisarts. nooit heeft hij een onderzoek gedaan.
Huh?

* Hij had je moeten onderzoeken toen je eraan begon, drie maanden later, en daarna elk jaar. Iedere keer o.a. bloeddruk meten.
* Iedere keer dat je bij de huisarts komt moet hij je borsten, bekken en lever onderzoeken.
* Hij moet ieder jaar je bloeddruk en gewicht opmeten.
* Er moet jaarlijks een een Papabicolaou-test ('uitstrijkje') gedaan worden (maar in Nederland doen ze dat niet, wat ik erg gevaarlijk vind ).

Laatst gewijzigd op 05-01-2004 om 21:40.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 05-01-2004 @ 22:36:

* Hij had je moeten onderzoeken toen je eraan begon, drie maanden later, en daarna elk jaar. Iedere keer o.a. bloeddruk meten.
* Iedere keer dat je bij de huisarts komt moet hij je borsten, bekken en lever onderzoeken.
* Hij moet ieder jaar je bloeddruk en gewicht opmeten.


Nog nooit meegemaakt... ik heb 2,5 jaar Diane-35 geslikt en ik slik nu zo'n 3 maanden Microgynon 30.
Bij mij is er nog nooit zoiets onderzocht...

En wat bedoel je met "iedere keer dat je bij de huisarts komt".. dat lijkt me iig niet waar. Tenzij je klachten hebt over de pil, iedere keer wanneer je bij de huisarts komt.

Druiveke: wat voor negatiefs heb je dan over de Diane gehoord..?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 05-01-2004 @ 22:36:
Huh?

* Hij had je moeten onderzoeken toen je eraan begon, drie maanden later, en daarna elk jaar. Iedere keer o.a. bloeddruk meten.
* Iedere keer dat je bij de huisarts komt moet hij je borsten, bekken en lever onderzoeken.
* Hij moet ieder jaar je bloeddruk en gewicht opmeten.
* Er moet jaarlijks een een Papabicolaou-test ('uitstrijkje') gedaan worden (maar in Nederland doen ze dat niet, wat ik erg gevaarlijk vind ).
We snappen best dat jij als eerstejaars MBO'er verpleegkunde véél meer weet dan een huisarts met tientallen jaren ervaring, maar kun je nou echt niet eens een keertje ophouden met meisjes bang te maken met je gewauwel?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 07:31
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-01-2004 @ 19:37:
We snappen best dat jij als eerstejaars MBO'er verpleegkunde véél meer weet dan een huisarts met tientallen jaren ervaring, maar kun je nou echt niet eens een keertje ophouden met meisjes bang te maken met je gewauwel?
I second that...
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:59
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 05-01-2004 @ 21:36:
Huh?

* Hij had je moeten onderzoeken toen je eraan begon, drie maanden later, en daarna elk jaar. Iedere keer o.a. bloeddruk meten.
* Iedere keer dat je bij de huisarts komt moet hij je borsten, bekken en lever onderzoeken.
* Hij moet ieder jaar je bloeddruk en gewicht opmeten.
* Er moet jaarlijks een een Papabicolaou-test ('uitstrijkje') gedaan worden (maar in Nederland doen ze dat niet, wat ik erg gevaarlijk vind ).
stel je niet zo aan
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 20:43
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 05-01-2004 @ 22:36:
Huh?

* Hij had je moeten onderzoeken toen je eraan begon, drie maanden later, en daarna elk jaar. Iedere keer o.a. bloeddruk meten.

Dit gebeurde in de middeleeuwen ja, nu zitten we in het jaar 2004 en is dat niet meer nodig. De huisarts kan eventueel adviseren om na die eerste periode van 3 maanden terug te komen omdat als je last krijgt van bijverschijnselen dat in die periode boven water moet komen en je kunt dan overstappen op een andere pil.

* Iedere keer dat je bij de huisarts komt moet hij je borsten, bekken en lever onderzoeken.

Ik heb liever niet dat die huisarts iedere keer als ik bij hem op bezoek kom voor een eksteroog op m'n grote teen of zo dat hij dan weer aan mijn borsten gaat zitten friemelen, daar heb ik liever een vriendje voor. Bovendien zijn meisjes en vrouwen mans genoeg om zelf borstonderzoek te doen. De pil kun je gewoon via de telefoon als vervolgrecept bestellen. Een onderzoek is m.i. uitsluitend nodig indien je klachten hebt.
Hoe je aan dat leveronderzoek komt is mij een compleet raadsel.


* Hij moet ieder jaar je bloeddruk en gewicht opmeten.

Onzin, is ook weer wat in de middeleeuwen gebeurde en nu uitsluitend bij klachten.

* Er moet jaarlijks een een Papabicolaou-test ('uitstrijkje') gedaan worden (maar in Nederland doen ze dat niet, wat ik erg gevaarlijk vind ).

Ook weer kul.
In Nederland is het zo dat je pas vanaf je 30e om de vijf jaar een uitnodiging krijgt om een uitstrijkje te maken omdat de kans op baarmoederhalskanker dan groter is en je er maar niet vroeg genoeg bij kan zijn. Denk je niet dat ze dat zullen bijstellen als blijkt dat de kans daarop groter is bij nog jongere vrouwen? Zou je voor je 30e ergens last van hebben (rare afscheiding of zo) kan het zijn dat ze dat uitstrijkje eerder maken en als de uitslag dan een bepaalde pap-waarde bedraagt is het mogelijk dat je misschien na een jaar weer moet terugkomen voor controle.


@ Druiveke: waarom vraag je niet aan je huisarts of onderzoek nodig is?


__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:33
pudding met vel
Avatar van pudding met vel
pudding met vel is offline
mijn huisarts doet die dingen allemaal wel als ik een neiuw recept kom halen

trouwens, dat leveronderzoek is geloof ik toch wel noodzakelijk omdat ik in de bijsluiter gelezen heb dat de diane pil goedaardige tumoren kan veroorzaken in de lever... am i wrong?
__________________
(\__/)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
pudding met vel schreef op 07-01-2004 @ 17:33:
mijn huisarts doet die dingen allemaal wel als ik een neiuw recept kom halen

trouwens, dat leveronderzoek is geloof ik toch wel noodzakelijk omdat ik in de bijsluiter gelezen heb dat de diane pil goedaardige tumoren kan veroorzaken in de lever... am i wrong?
Kunnen niet heel veel medicijnen rare bijwerkingen hebben? Als ze je voor alles zouden moeten onderzoeken, dan werd de zorg nog duurder. De diane pil (en alle andere pillen volgens mij ook) kan ook trombose veroorzaken, als ik me niet vergis en daar onderzoeken ze je ook niet op.

Ik ben blij dat ik geen huisarts heb die dat soort dingen doet. Elke keer bij een nieuw recept zou ik helemaal raar vinden, aangezien dat bij mij om de 3 maanden is. Ik zou hem een viespeuk vinden, die misbruikt maakt van de situatie (zelfs bij vrouwen boven de 30 doen ze het nog niet om de 3 maanden) en meteen een andere huisarts nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:48
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
pudding met vel schreef op 07-01-2004 @ 17:33:
mijn huisarts doet die dingen allemaal wel als ik een neiuw recept kom halen

trouwens, dat leveronderzoek is geloof ik toch wel noodzakelijk omdat ik in de bijsluiter gelezen heb dat de diane pil goedaardige tumoren kan veroorzaken in de lever... am i wrong?
Dat je iedere keer wordt onderzocht is een keuze van je huisarts.

Voor het gemak het stuk uit de bijsluiter waar de bijverschijnselen worden genoemd, let vooral op de 'komt zelden voor' en 'komt zeer zelden voor":

De belangrijkste bijwerkingen zijn:


doorbraakbloedingen ('spotting'). De anticonceptieve werking van dit middel blijft betrouwbaar, als u hem tenminste niet vergeten bent in te nemen. Deze tussentijdse bloedingen gaan meestal binnen drie tot zes maanden over. Als u last blijft houden, raadpleeg dan uw arts.
wegblijven van de menstruatie. Als u een keertje geen menstruatie krijgt is dat niet erg. U kunt gewoon op de normale begindag starten met een nieuwe strip. Blijft de menstruatie voor de tweede achtereenvolgende keer uit, doe dan een zwangerschapstest. Neem contact op met uw arts voor advies.
buikkramp, misselijkheid, vermoeidheid, gevoelige borsten. Dit gaat meestal over binnen drie maanden. Als u last blijft houden, raadpleeg dan uw arts.
vasthouden van vocht (dikke enkels en voeten). U merkt dit ook aan een toename van uw lichaamsgewicht. Hierdoor kan ook uw bloeddruk iets stijgen. Dit is zelden zo ernstig dat u met dit middel moet stoppen. Vrouwen met hoge bloeddruk: laat uw bloeddruk regelmatig controleren. Als u na drie maanden last van dikke enkels houdt, raadpleeg dan uw arts.
hoofdpijn of migraine. Als u hier na drie maanden last van houdt, neem dan contact op met uw arts.

De volgende bijwerkingen komen zelden voor:


vaginale infecties met jeuk en irritatie, soms met afscheiding. Als u dit merkt neem dan contact op met uw arts.
huidafwijkingen, zoals bruine vlekken op de huid of huidirritatie onder invloed van zonlicht. Als u hier last van heeft, raadpleeg dan uw arts.
stemmingsveranderingen, zoals depressie. Als u dit merkt neem dan contact op met uw arts.
vrouwen met diabetes: lichte stijging van het bloedglucosegehalte. Soms is een aanpassing van de dosering van uw bloedglucoseverlagende middel nodig. Overleg hierover met uw arts.
meer of minder zin in vrijen. De hormonen in de pil kunnen invloed hebben op uw zin in seks. Als u hier problemen mee heeft, overleg dan met uw arts.
leveraandoeningen. U kunt dit merken aan een gevoelige, opgezwollen buik of een gele verkleuring van het oogwit of van de huid. Waarschuw dan een arts.

De volgende bijwerkingen komen zeer zelden voor:


trombose. Dit kunt u herkennen aan een dikke, harde, rode en pijnlijke plek op het been, soms aan pijn in de kuit en een zwaar gevoel in het been, zelden aan plotseling optredende kortademigheid, soms met pijn of het ophoesten van bloed. Waarschuw in deze gevallen onmiddellijk een arts, of ga meteen naar de Eerste Hulp dienst. Vrouwen ouder dan 35 jaar, die roken, een hoge bloeddruk, te veel cholesterol in hun bloed of overgewicht hebben, lopen meer risico. Ook bestaat er een erfelijk bepaalde aanleg voor trombose (factor 'Leiden'). Als u eerder trombose heeft gehad, kunt u dit middel niet gebruiken. Als in uw familie trombose voorkomt, overleg dan met uw arts.
als u porfyrie heeft, een stofwisselingsziekte waarbij men aanvallen krijgt van buikpijn, braken, koorts en hartkloppingen: dit middel kan een aanval uitlokken. Geef aan de apotheek door dat u porfyrie heeft. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u dit middel of andere uitlokkende middelen niet krijgt.

Raadpleeg uw arts als u te veel last heeft van een van de bovengenoemde bijwerkingen, of als u andere bijwerkingen ervaart, waar u zich zorgen over maakt.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 19:11
pudding met vel
Avatar van pudding met vel
pudding met vel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-01-2004 @ 17:46:


Ik ben blij dat ik geen huisarts heb die dat soort dingen doet. Elke keer bij een nieuw recept zou ik helemaal raar vinden, aangezien dat bij mij om de 3 maanden is.
hij geeft mij per keer dat ik langskom 2 recepten zodat ik een half jaar de pil heb. dan moet ik een nieuw recept gaan halen en onderzoekt ie mij. ik vind het eigenlijk niet zo storend, ik vind het juist wel fijn dat hij een beetje zijn best voor me doet in a way...
__________________
(\__/)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 20:43
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik heb nog nooooit zon onderzoek gehad en ik baal ook want k maak me best zorgen heb af en toe zulke rare steken en pijnen daar bij mn baarmoeder in de buurt dat ik ook liever doorverwezen wil worden maar mn dokter hapt nie echt die wimpelt me steeds af..dus ik laat het hier maar bij denk ik...

maar ik ken je angst n beetje ik wil ook weten of alles in orde is zodat ik de oorzaak van mn klachten ergens anders kan zoeken of dat als het niet allemaal goed zit in mn baarmoeder ik daar op tijd achter kom maar als hij me steeds wegstuurd
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 21:22
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Kijk als jij klachten hebt en hij onderzoekt je niet, dan is dat natuurlijk niet goed. Wat zegtie dan, kijktie je diep in je ogen zo van meid je zeurt of vraag jij meteen om een doorverwijzing? Ik kan me haast niet voorstellen dat als jij zegt dat jij je zorgen maakt dattie je gewoon wegstuurt.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 10:44
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 07-01-2004 @ 21:43:
ik heb nog nooooit zon onderzoek gehad en ik baal ook want k maak me best zorgen heb af en toe zulke rare steken en pijnen daar bij mn baarmoeder in de buurt dat ik ook liever doorverwezen wil worden maar mn dokter hapt nie echt die wimpelt me steeds af..dus ik laat het hier maar bij denk ik...

maar ik ken je angst n beetje ik wil ook weten of alles in orde is zodat ik de oorzaak van mn klachten ergens anders kan zoeken of dat als het niet allemaal goed zit in mn baarmoeder ik daar op tijd achter kom maar als hij me steeds wegstuurd
Steken en pijnen bij je baarmoeder is meestal gewoon kramp, en omdat je baarmoeder het nogal druk heeft en alles op eigen houtje doet heb je daar wat vaker kramp dan op andere plaatsen in je lichaam... maar als jij graag een onderzoek wil dan mag je dokter niet weigeren, hij mag het je afraden, hij mag heel moeilijk doen, maar hij mag niet weigeren (tenzij het om een onderzoek gaat dat schadelijk voor jou kan zijn, maar dat is nu toch niet zo).
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:10
Verwijderd
@druiveke

In Nederland wordt sowieso je bloeddruk gemeten en je wordt gewogen, als je aan de pil gaat of van merk verandert.

Diane 35 is een zware pil maar dat betekent nog niet dat het gevaarlijk is. Als dat zo zou zijn dan zou hij geeneens op de markt gebracht mogen worden. Zolang jij nergens last van hebt is het niet per se nodig om je te laten onderzoeken. Als ik eerlijk ben lijkt het me vrij overdreven om naar een gynaecoloog te gaan als je geen klachten hebt. Dan zouden die artsen het wel heel druk hebben, als elke pilgebruikster dat deed.

Als je toch wil laten checken of alles ok is kan je toch ook een inwendig onderzoek vragen aan je huisarts, of werkt dat bij jullie niet zo?

Mag ik vragen wat voor negatiefs jij over Diane 35 hebt gehoord? Als het jou geen goede pil lijkt waarom stap je dan niet over op een lichtere pil?

(de reden dat ik gestopt ben met Diane 35 is dat ik er migraine van kreeg, nu heb ik nog wel migraine maar in veel mindere mate. Voor mij was die pil dus te zwaar maar het hielp wel goed tegen acné. Nu gebruik ik een lichtere pil en een middel tegen acné: Inderm)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:10
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 08-01-2004 @ 11:44:
Steken en pijnen bij je baarmoeder is meestal gewoon kramp, en omdat je baarmoeder het nogal druk heeft en alles op eigen houtje doet heb je daar wat vaker kramp dan op andere plaatsen in je lichaam...
Klopt, af en toe een krampje/steekje/pijntje is niet erg. Je hebt toch soms ook een kramp in je been of een steek in je arm?
Overigens heb ik, ondanks de pil, vaak een eisprong en die voel ik ook behoorlijk. Steekt behoorlijk.

En mijn huisarts blijft lekker van mijn borsten af, ten eerste kan ik ze prima zelf onderzoeken (ik ken ze beter dan de dokter, dus als er iets mis is zal ik het waarschijnlijk sneller weten dan de dokter..), ten tweede is er geen enkele rede om bang te zijn voor borstkanker (ik ben jong, het zit niet in de familie). Met mijn bekken is al helemaal niets mis, ondanks dat mijn ene been langer is dan de ander staat mijn bekken gewoon recht. Gebruik van de pil heeft geen enkele invloed op mijn bekken what so ever (zou het anders niet in de gebruiksaanwijzing staan, huh?).
Owke mijn lever mag hij onderzoeken

Voor de volledigheid; ik ben onderzoekt toen ik aan de pil begon (dwz gewogen en bloeddruk gemeten), daarna hetzelfde na 3 maanden pil gebruik, sindsdien elk jaar.

Verder lijkt het me nergens voor nodig om jezelf éxtra te laten onderzoeken door de gyn, behalve als je een verhoogd risico hebt op borstkanker, baarmoederkanker of andere zaken in die richting. Verder ben je jong, dus wat kanker betreft in die gedeeltes hoef je je helemaal geen zorgen te maken.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 21:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Even zien. Mijn adviezen heb ik overgenomen uit een boek geschreven door de volgende personen:

Citaat:
PRESTON V. DILTS, JR., M.D.
Professor of Obstetrics and Gynecology (Emeritus),
University of Missouri at Kansas City

DANIEL R. MISHELL, JR., M.D.
Lyle G. McNeile Professor and Chairman, Department of Obstetrics and Gynecology, University of Southern California

SUSAN HENDRIX, D.O.
Assistant Professor of Obstetrics and Gynecology and Director, Women's Health Initiative, Wayne State University/Hutzel Hospital
Gynecology and Obstetrics

RUTH W. SCHWARTZ, M.D.
Professor of Obstetrics and Gynecology, University of Rochester
Gynecology and Obstetrics


Met assistentie van:

LARRY J. COPELAND, M.D.
Professor and Chairman of Obstetrics and Gynecology, Ohio State University; Chief of Staff, James Cancer Hospital

JEFFERY M. FOWLER, M.D.
Division Director of Gynecologic Oncology and Associate Professor of Obstetrics and Gynecology, Arthur James Cancer Hospital and Research Institute,
Ohio State University

SHERMAN ELIAS, M.D.
Professor and Head, Department of Obstetrics and Gynecology,
University of Illinois at Chicago

LINDA GIUDICE, M.D., Ph.D.
Professor of Gynecology and Obstetrics and Chief of Reproductive Endocrinology and Infertility, Stanford University; Director, Center for Research on Women's Health and Reproductive Medicine

RUTH A. LAWRENCE, M.D.
Professor of Pediatrics and of Obstetrics and Gynecology, University of Rochester; Adjunct Professor of Public Health, University at Albany

CAROLE M. MEYERS, M.D.
Clinical Assistant Professor of Obstetrics and Gynecology, University of Maryland; Director, Genetic Center, Mercy Medical Center, Baltimore
Met andere woorden, mijn adviezen lijken me betrouwbaar.

Edit: een stuk betrouwbaarder dan de gemiddelde Hollandse huisarts.

Voor de geïnteresseerden (Alicia Silverstone? sarahbressers? Markiex?):
http://www.merck.com/mrkshared/mmanu...er246/246b.jsp

Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 22:05.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 08-01-2004 @ 22:57:
Even zien. Mijn adviezen heb ik overgenomen uit een boek geschreven door de volgende personen:



Met andere woorden, mijn adviezen lijken me betrouwbaar.

Edit: een stuk betrouwbaarder dan de gemiddelde Hollandse huisarts.

Voor de geïnteresseerden (Alicia Silverstone? sarahbressers? Markiex?):
http://www.merck.com/mrkshared/mmanu...er246/246b.jsp
Dat boek is geschreven in Amerika en voor Amerikanen... In Nederland zit het anders:
http://www.nvsh.nl/Pages/SeksueleInf.../Veiligac1.htm

Ik zou gewoon naar je huisarts gaan, dan krijg je deskundig advies

Voor advies over welke pil eventueel geschikt is voor jou, kan je hier wat vragen stellen voordat je het er met je huisarts over hebt.

@ FA: Wil je ajb niet doen of je een Dokter bent, of dat je er verstand van hebt? In dit soort topics geef je of gewoon normaal advies.. geef je geen normaal advies geef dan een relevante (nederlandse) bron. Een lijstje met dokters zegt mij (en heel van andere mensen) helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 07:28
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 09-01-2004 @ 01:03:
Dat boek is geschreven in Amerika en voor Amerikanen... In Nederland zit het anders:
http://www.nvsh.nl/Pages/SeksueleInf.../Veiligac1.htm

Ik zou gewoon naar je huisarts gaan, dan krijg je deskundig advies
Plus dat je niet elk boek wat toevallig door artsen is geschreven meteen voor 100% moet geloven omdat het door die artsen is geschreven. (Er zijn ook artsen die rare dingen zeggen bv. (Ik zeg niet dat dat hier het geval is.).)

Ik vermoed dat als het echt zo heel erg noodzakelijk was geweest, dat ze het in Nederland ook wel gedaan hadden. En zo slecht is de Nederlandse kennis van artsen van dit soort dingen nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 10:31
Markiex
Markiex is offline
Zoals al gezegd: de boeken zijn geschreven door Amerikaanse artsen geënt op het Amerikaanse gezondheidssysteem. Dit systeem is op een aantal punten toch verschillend van het Nederlandse systeem. Overigens vast prima boeken hoor...
De website die je dan vervolgens opgeeft (Merck) is van een pharmaceut die ook gefocused is op de Amerikaanse markt...
In principe zal de huisarts de pil niet zomaar voorschrijven, een aantal vragen horen zeker daarbij(familie, risicofactoren, noem maar op). Een lichamelijk onderzoek zal ook soms uitgevoerd worden maar zal in de meeste gevallen wel beperkt blijven tot bloeddruk meting en misschien nog een paar "niet-zo-intensieve" onderzoeken. Een uitstrijkje is zeker geen routine en is m.i. ook overbodig (sommige gevallen natuurlijk uitgesloten).

M.a.w. doe nou niet alsof je alles weet. Je zult vast al een boel gelezen hebben over allerlei aandoeningen maar it takes more to become a MD
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #8
Verwijderd
500 08-09-2004 17:21
Lichaam & Gezondheid Naar de gyneacoloog...
Elmoo
20 19-08-2004 10:57
Lichaam & Gezondheid Dokterbezoek liep slecht af
the_only_fieke
33 31-05-2004 22:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.