Oud 01-12-2011, 15:00
luna-23
luna-23 is offline
hey
nou de titel zegt het al, ik ben 13 jaar (bijna 14 dus kan ook nog wel 3 maanden wachten) en ik wil graag wat werk doen maar volgens mij mag je pas vakkenvullen vanaf 15 en een krantenwijk kan bij mij in de buurt niet. Iemand ideeën?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2011, 15:11
ganralph
ganralph is offline
In deze link vind je een overzicht van werk dat je van de wet mag doen als 13- of 14-jarige:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...jaar-doen.html

En het is ook wel interessant om even te kijken hoe veel je mag werken:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...ar-werken.html
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 15:12
Verwijderd
Vanaf 14 jaar mag je ook folders en tijdschriften rondbrengen. Je mag ook oppassen of klusjes zoals autowassen doen voor geld.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 20:21
LWAGC
Avatar van LWAGC
LWAGC is offline
als je 15 bent kun je weleens naar de supermarkt om te vakkenvullen ofzo, verder weet ik het niet
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 20:36
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Ik ging op mijn 12de af en toe heel de omgeving rond. Bladeren vegen, auto's wassen, gras maaien enz. Dat verdiende behoorlijk goed. Ik denk wel dat je dat niet in iedere soort buurt moet doen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 20:57
luna-23
luna-23 is offline
ja klinkt leuk maar in mijn buurd kan dat niet, ik woon zeg maar buiten de stad in een soort dorpje met nog allemaal boerderijen en zo. Ik kan ook niet oppassen omdat ik geen mensen met kleine kinderken ken maar lijkt me wel leuk weet iemand misschien hoe ik een oppaskind kan vinden? bij mij in de buurt kan niet maar ik kan wel naar dorp in de buurt waar ik vaak langsfiets
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 21:02
CuwleMandarijn
Avatar van CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
je kunt niet "echt werk" doen op 13/14 jarige leeftijd, ik had geluk dat m'n oom een bios rundde maar ik zoek ook naar werk, gelukkig ben ik over 3 maanden jarig dus is er vee lte vinden, je kan wel gewoon kranten brengen en oppasen, en aardbeien plukken bij een boer, maar daar houd het bij op
__________________
Dat is nou het punt, je bent wel aardig, en lief, en 3 jaar, maar toch wordt je gezocht in 42 staten...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 19:10
Verwijderd
Citaat:
ja klinkt leuk maar in mijn buurd kan dat niet, ik woon zeg maar buiten de stad in een soort dorpje met nog allemaal boerderijen en zo. Ik kan ook niet oppassen omdat ik geen mensen met kleine kinderken ken maar lijkt me wel leuk weet iemand misschien hoe ik een oppaskind kan vinden? bij mij in de buurt kan niet maar ik kan wel naar dorp in de buurt waar ik vaak langsfiets
Dan zou ik als ik jou was een briefje ophangen in elke supermarkt in het dorp
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 22:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja, heb je geen buren met kinderen of collega's van je ouders oid? Vriendjes/vriendinnetjes met jongere broetjes/zusjes. Zo heb ik het altijd gedaan. Paste elke vrijdag op bij de buren (veel met de babyfoon) en bij een collega van m'n moeder.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 14:57
TeDaz
TeDaz is offline
Misschien kan je contact opnemen met een uitzending bureau
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 15:19
TeDaz
TeDaz is offline
Ik heb voor ff je gekeken:
http://www.nibud.nl/scholieren/inkom...t.html#bereken

Krant bezorgen € 5,-
Karweitjes € 4,-
Bij de boer € 3,10
Met citaat reageren
Oud 26-12-2011, 20:17
lalalalie
Avatar van lalalalie
lalalalie is offline
Ik weet dat het op je 13de nog heel erg tof lijkt enzo, dat werken. Maar geniet nog even van je vrije tijd joh. 15 is vroeg zat om te beginnen met een baantje.
__________________
Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 09:41
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik heb voor ff je gekeken:
http://www.nibud.nl/scholieren/inkom...t.html#bereken

Krant bezorgen € 5,-
Karweitjes € 4,-
Bij de boer € 3,10
Apart dat het Nibud het heeft over "krant bezorgen" voor een 13-jarige. Volgens de overheid mag dat namelijk niet:

Citaat:
Kinderen van 13 en 14 jaar mogen niet:
(...)
- zelf kranten bezorgen, maar ze mogen wel helpen bij het verspreiden van folders en huis-aan-huisbladen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 09:38
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Ik weet dat het op je 13de nog heel erg tof lijkt enzo, dat werken. Maar geniet nog even van je vrije tijd joh. 15 is vroeg zat om te beginnen met een baantje.
er is niks mis met beginnen te werken op je 13de hoor. ik heb dat ook gedaan en heb er echt geen spijt van dat ik in de weekenden sochtends moest werken in een champignonnen kwekerij.
en naar mijn mening is het goed om vroeg te beginnen met werken en te leren om een beetje op eigen benen te staan op dat gebied
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Het Weerwolfspel #45
zoemzoem
500 19-02-2008 23:00
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekbespreking "La vie à reculons"
designerfox
5 18-04-2007 14:57
Drugs & Alcohol blow enquete...zou je willen invullen please?
evanescence
73 09-07-2005 23:50
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel II]
Sweet_Hadar
4 14-03-2004 22:29
De Kantine BrEeEzAh sluts
Talon
121 18-11-2002 12:19
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 09:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.