Oud 26-06-2016, 23:02
mike75
mike75 is offline
Hallo,

Ik ben sinds een paar maanden aan het werk als afwasser in een restaurant, ben een jongen van 16 jaar. Ik had het eerst erg naar mijn zin maar kwam er al snel achter dat mijn baas nogal snel boos word. Ik begrijp dat hij stress heeft wanneer het druk is, maar hij heeft me nou al vaak beledigt. Hij zegt dan dingen als: 'kanker eens op uit de keuken' 'ruim je kanker zooi nou een op' 'je bent een matenaaier' 'stop met aan je pik trekken en gaan eens aan t werk'. Ik kan nog wel meer dingen opnoemen maar ik denk dat jullie het snappen, hij zeikt ook veel van mijn collega's af (ik ben de op een na jongste die er werkt). Ik ben er inmiddels helemaal klaar mee, ik sta me dan vanaf 13:00 tot 23:00 de pleurus te werken en dat word ik de hele dag door afgezeken door mijn baas. Hij heeft ook zeker zijn goede kanten maar ik heb hier geen zin in om in deze omgeving mijn hele zomer te werken. Daarom hierbij de vraag: wat kan ik het beste doen? Ik heb een jaarcontract (0 uren met een maand opzegtermijn), ik ga dinsdag mijn ontslag indienen (dan moet ik tot 31 juli doorwerken, als hij me inroostert dan, wat ie zeker gaat doen aangezien de andere afwasser op vakantie gaat). Maar nu is mijn vraag: zijn deze beledigingen genoeg reden om op staande voet ontslag te nemen? Ik zou veel liever gelijk aan de gang gaan bij de ah in de buurt hier met een aantal vrienden van school. Ik hoor graag jullie mening.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2016, 23:23
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Los van wat er nou juridisch precies wel en niet mag, je baas/werkgever heeft praktisch geen mogelijkheden om je "aan te pakken" als je zegt/schrijft dat je per direct niet meer komt om deze redenen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2016, 23:28
mike75
mike75 is offline
Dus hoe kan ik het beste mijn ontslagbrief opstellen? Ik wil namelijk eigenlijk gewoon direct stoppen. Gewoon de redenen waarom ik per direct niet meer zal komen?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2016, 00:26
Ikbeninorde.
Avatar van Ikbeninorde.
Ikbeninorde. is offline
Kan je niet beter eerst het met hem erover hebben? (Desnoods met collega's).

Afgezien van het gezeik is afwassen in een restaurant beter dan werken bij de ah (of een andere supermarkt, in het begin zal je maar een paar uur per week moeten werken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2016, 00:45
mike75
mike75 is offline
Nou hij is nou niet echt de persoon met wie je het over dat soort dingen hebt, hij zegt dan gewoon: 'niet zeiken maar werken'. Hij doet dit tegen zowat al mijn collega's maar ik ben hier niet van gediend. Ik snap best dat je stress kan hebben maar om je nou af te reageren op je werknemers..
Ik zal dinsdag gewoon mijn ontslagbrief inleveren, en ik wil me best aan mijn opzegtermijn houden. Maar wanneer mijn baas dat soort dingen weer flikt, vertel ik m gwn dat ie of normaal kan gaan doen, of ik loop gwn de deur uit en hij bekijkt t maar. Het is echt niet leuk als je de hele dag hard staat te werken (ik vind het werk zelf nou ook niet echt leuk) en dan vertelt je baas je dat sloom bent enzo. En dat aggresieve gedrag tijdens het werk zelf, dan ie me gwn half aan de kant duwt als ik even in de weg loop in de keuken, daar kan ik al helemaal niet tegen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2016, 00:48
mike75
mike75 is offline
Het vervelende is ook dat hij me eerst echt fantastisch vond, zei iedere keer dat ik een harde werker was (had wel eens momenten dat ie boos werd ofzo maar niet veel) maar ik ben een paar weken ziek geweest vanwege een longontsteking en nu ik weer aan het werk ben is het alleen maar afzeiken. Ik zat al vaker te denken om ontslag te nemen, maar heb het niet gedaan omdat ik wel erg aardige collega's enzo heb. Maar vind het werk inmiddels niet meer leuk en de sfeer met mijn baas ook niet dus ik stop er maar mee.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2016, 00:51
mike75
mike75 is offline
Wel vroeg ik me nog af dus. Mag ik, wanneer hij mij appt of ik wil komen werken, weigeren? Heb dit tot nu toe een keer gedaan omdat het niet anders kon maar hier heb ik aardig wat problemen met m over gekregen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2016, 08:14
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wel vroeg ik me nog af dus. Mag ik, wanneer hij mij appt of ik wil komen werken, weigeren? Heb dit tot nu toe een keer gedaan omdat het niet anders kon maar hier heb ik aardig wat problemen met m over gekregen.
Of het nou wel of niet mag (dat is gewoon juridisch niet zo makkelijk te zeggen), problemen zal hij toch wel maken. Ik snap de relevantie van sommige van je vragen niet: wil je een juridische discussie met hem beginnen? Dat lijkt me weinig zinvol
Met citaat reageren
Oud 27-06-2016, 09:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat ie je alleen iets kan maken als je bijvoorbeeld nog salaris te goed hebt
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Ontslag op staande voet na 10 jaar
Bubbeldoosje
16 02-03-2011 23:29
Werk, Geld & Recht Rechten m.b.t. ontslag & ontslag op staande voet
trophus
10 20-04-2009 18:49
Werk, Geld & Recht Gevolgen?
T3hL33t
14 17-04-2008 22:48
Werk, Geld & Recht Hulp gezocht bij vervelende situatie
Young Predator
31 13-03-2006 19:06
Werk, Geld & Recht Iemand ontslaan die in ziektewet zit
the exploding boy
15 18-01-2004 22:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.