Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2003, 13:02
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Kheb egt een hele goeie vriend...we vertellen altijd alles aan elkaar enzow...
maar het probleeem is dat ik nu begin te merken dat hij mij leuker dan een goeie vriendin vindt....
En ik vind hem alleen een super goeie vriend maar niets meer, Wat moet ik nou gaan doen...

Als ik hem ga afwijzen ben ik bang voor de gevolgen van onze vriendschap..
We hebben over 2 weken oowk een feest en kheb via via gehoord dat hij een poging gaat wagen.. (het is dan wel via via maar tog wat als...?)
Hoe moet k hem nou afwijzen zonder hem te kwetsen en zonder dat hij het verkeerd begrijpt en dat alles dan meteen over is...
want onze vriendschap is egt super kwil hem voor geen goud kwijt...
help..??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2003, 13:22
Verwijderd
Gewoon zo snel mogelijk zeggen wat je voelt? Met goede vrienden kun je toch praten over dit soort dingen?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 13:26
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Citaat:
perseus schreef op 07-10-2003 @ 14:22:
Gewoon zo snel mogelijk zeggen wat je voelt? Met goede vrienden kun je toch praten over dit soort dingen?
Kweet gewoon niet hoe ik het moet brengen...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 13:28
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Misschien moet je een keer subtiel opmerken dat je zo blij bent dat je zulke goede vrienden kunt zijn met een jongen zonder dat er meteen meer bij komt kijken.
Dan zal ie ook wel begrijpen dat er niets meer inzit dan vriendschap.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Misschien moet je een keer subtiel opmerken dat je zo blij bent dat je zulke goede vrienden kunt zijn met een jongen zonder dat er meteen meer bij komt kijken.
Om de een of andere reden denk ik dat dit niet genoeg is om het duidelijk te maken aan hem...
Hij is namelijk verliefd waarschijnlijk en dan zie je zo'n opmerking niet als 100% afwijzen. dan houdtie nog hoop en gaat het voorlopig nog zo door denk ik.. Ik wil hier niet mee zeggen dat je hem recht in het gezicht moet zeggen dat hij niet moet denken dat jullie iets zullen krijgen (het is nog altijd je beste vriend toch.) daarmee kan je hem misschien kwetsen.
maar laat hem toch duidelijk (echt duidelijk!) merken dat je het echt bij goede vriendschap wilt houden.

succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 14:48
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
1 tip: wees duidelijk. Als je niet duidelijk genoeg bent, voelt die jongen zich shitty omdat ie twijfelt, en wellicht probeert ie et nog wel een keer.
__________________
I Dont Want To Talk To You Anymore, I'm Afraid Of What I Might Say
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 14:51
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Last Resort schreef op 07-10-2003 @ 15:48:
1 tip: wees duidelijk. Als je niet duidelijk genoeg bent, voelt die jongen zich shitty omdat ie twijfelt, en wellicht probeert ie et nog wel een keer.
Hij zal zich sowieso shitty voelen . Alleen als die gaat twijfelen gaat dat nog veel en veel langer duren; terwijl als het gelijk duidelijk is, hij gelijk kan beginnen om er overheen te komen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 14:52
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
Marcade schreef op 07-10-2003 @ 15:51:
Hij zal zich sowieso shitty voelen . Alleen als die gaat twijfelen gaat dat nog veel en veel langer duren; terwijl als het gelijk duidelijk is, hij gelijk kan beginnen om er overheen te komen.
idd, ik spreek uit ervaring heb gelukkig wel 1 meisje gehad wat heel duidelijk was 'nee, nooit'. Is overigens wel goede vriendin van me nou
__________________
I Dont Want To Talk To You Anymore, I'm Afraid Of What I Might Say
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 15:06
de abt van sion
de abt van sion is offline
Of gewoon accepteren dat het afgelopen is met de vriendschap. Zo gaat dat dan. Helaas. De liefde die achter vriendschap zit en de "relationele" liefde zijn verschijningsvormen van één en dezelfde liefde, alleen de mate en de invulling zijn anders. "Relationele" liefde weegt zwaarder dan vriendschapsliefde, dus de kans is groot dat die laatste met de eerste wegkwijnt en uiteindelijk verdwijnt.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:22
dolliefijntje
Avatar van dolliefijntje
dolliefijntje is offline
door te zeggen dat je niets met hem wil.
als hij je beste vriend is dan accepteerd ie dat.
een goed motief voor jou is om te zeggen dat je jullie band die jullie nu hebben niet wil veranderen.
als jullie wel wat krijgen en het gaat uit dan heb je kans dat je niet alleen je vriendje kwijt bent maar ook je beste vriend
dat is altijd een goed argument heb ik uit eigen ervaring gemerkt
__________________
dolliefijntje gaat naar de marine in januari
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
xMelissax schreef op 07-10-2003 @ 14:02:
want onze vriendschap is egt super kwil hem voor geen goud kwijt...
sorry, in dat geval zie ik het probleem niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 19:49
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Citaat:
Dukko schreef op 07-10-2003 @ 18:37:
sorry, in dat geval zie ik het probleem niet helemaal
wat snap je dan niet..??
Ik wil hem niet kwijt als goede vriend, omdat hij mijn vriendje wilt worden....
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 21:10
shameonme
Avatar van shameonme
shameonme is offline
als je echte vrienden met hem bent, kan je het best gewoon eerlijk zijn.
het zal voor hem in 't begin best moeilijk zijn om het te begrijpen, maar dat heeft tijd nodig..
denk ik
__________________
Dus...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 21:36
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
xMelissax schreef op 07-10-2003 @ 14:26:
Kweet gewoon niet hoe ik het moet brengen...
Gewoon!
Zoals altijd.. Als je vrienden bent, moet dat op z'n minst kunnen en hoef je er niet bang voor te zijn in principe.
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 22:03
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
nou... begin hem iig niet te zoenen...
en ik weet ook niet of jullie close omgaan ofzo...

ik bedoel als dat zo is... van dat op schoot zitten of weet ik allemaal wat... dat kleffe net niet gedoe... ik zeg niet dat je dat doet... maar het komt voor... dat ook niet meer doen dan...

en als hij een poging waagt... doet ie dat toch wel... waarschijnlijk reageer je er toch op je eigen manier op en dat heeft ie maar te accepteren.... het kan 2 kanten op gaan... of het gaat goed en de vriendschap blijft of niet... zorg er iig voor dat het niet aan jou ligt dat de vriendschap blijft of niet... tenminste... dat is mijn tipje
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 22:32
Theeboon
Avatar van Theeboon
Theeboon is offline
Als 't je beste vriend is moet je es gauw gaan praten met elkaar.
__________________
[ white hot glistening shadowy flows ]
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 06:53
Verwijderd
Citaat:
Last Resort schreef op 07-10-2003 @ 15:48:
1 tip: wees duidelijk. Als je niet duidelijk genoeg bent, voelt die jongen zich shitty omdat ie twijfelt, en wellicht probeert ie et nog wel een keer.
Mijn vriend (overigens ook mijn beste vriend ) zegt idd ook altijd: 'wees duidelijk, de meeste jongens hebben een gigantisch bord voor hun kop wat dit betreft'.

Waarom wil je niet dat hij je vriendje wordt? Omdat je hem niet kwijt wilt als beste vriend of omdat je niet verliefd op hem bent? Je geeft het eerste als voorbeeld, maar persoonlijk vind ik dat niet echt een goede reden, het kan nl beiden. Als je niet verliefd op hem bent, dan snap ik het en dan denk ik dat je dat gewoon eerlijk moet zeggen. Hij zal zich idd toch wel rot voelen, laat het dan maar zo kort mogelijk duren en wees gewoon eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 13:47
matrix21
matrix21 is offline
tja duidelijk... maar niet TE duidelijk.
Tis wel een goeie vriend van je dus die wil je niet kwetsen.
Persoonlijk denk ik niet dat je hem er zomaar af kan praten.
Ik hoop voor jou dat het een wat verlegen jongen is die niet zomaar op je afstapt en van alles probeert als zoenen enzo.

Ik ben ook zo'n jongen die verliefd was op een goeie vriendin. 1 keer wat gezegd, waar zij weinig tot niet op reageerde. Nu 2,5 jaar later zijn we nog steeds goeie vrienden, al moet ik toegeven dat ik nog steeds hoop heb
Maarja dat lul je er toch niet uit totdat ik een leuker meisje vind
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-10-2003, 13:58
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-10-2003 @ 07:53:
Mijn vriend (overigens ook mijn beste vriend ) zegt idd ook altijd: 'wees duidelijk, de meeste jongens hebben een gigantisch bord voor hun kop wat dit betreft'.

Waarom wil je niet dat hij je vriendje wordt? Omdat je hem niet kwijt wilt als beste vriend of omdat je niet verliefd op hem bent? Je geeft het eerste als voorbeeld, maar persoonlijk vind ik dat niet echt een goede reden, het kan nl beiden. Als je niet verliefd op hem bent, dan snap ik het en dan denk ik dat je dat gewoon eerlijk moet zeggen. Hij zal zich idd toch wel rot voelen, laat het dan maar zo kort mogelijk duren en wees gewoon eerlijk.
Ik vind hem wel leuk, maar kben bang dat als het uitgaat ik en mijn vriendje en mijn beste vriend kwijtraak en dat vind ik het weer net niet waard....
Tsja..kdenk dat ik idd met hem ga praten..
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 14:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik zou iig niet afwachten tot het feest.
als je echt goede vrienden bent kun je ook met elkaar praten over dit soort dingen.
vraag hem gewoon of ie je leuk vindt. laat erbij merken dat, wat het antwoord ook is, het goed is.
Bespreek het en wat ie ook zegt; geef aan dat je niet op hem bent, maar dat je ontzettend blij bent dat hij je beste vriend is en dat je wil dat dat nog heel erg lang zo blijft.
Ga na dat gesprekje gewoon weer vrolijk over op iets anders, zodat het niet een moeilijk gesprek is, maar gewoon even 'tussendoor'.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 16:31
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Citaat:
xMelissax schreef op 08-10-2003 @ 14:58:
Ik vind hem wel leuk, maar kben bang dat als het uitgaat ik en mijn vriendje en mijn beste vriend kwijtraak en dat vind ik het weer net niet waard....
Tsja..kdenk dat ik idd met hem ga praten..
jaja, en dan zoen je een keer op een zatte avond met hem... of op een moment dat je toch wel een beetje verliefd bent... en dan maak je het weer een dag later uit... je maakt het jezelf moeilijk, je kwetst hem... nou probeer dan maar eens vrienden te blijven... Jezus zeg... je leven is te kort om bij dit soort stommiteiten stil te blijven staan...
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 16:48
Verwijderd
Citaat:
xMelissax schreef op 08-10-2003 @ 14:58:
Ik vind hem wel leuk, maar kben bang dat als het uitgaat ik en mijn vriendje en mijn beste vriend kwijtraak en dat vind ik het weer net niet waard....
Tsja..kdenk dat ik idd met hem ga praten..
In je beginpost zei je o.a....) En ik vind hem alleen een super goeie vriend maar niets meer, Wat moet ik nou gaan doen... (...)'. Is dat niet een beetje tegenstrijdig allemaal?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 22:15
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Citaat:
perseus schreef op 08-10-2003 @ 17:48:
In je beginpost zei je o.a....) En ik vind hem alleen een super goeie vriend maar niets meer, Wat moet ik nou gaan doen... (...)'. Is dat niet een beetje tegenstrijdig allemaal?
ooit zo een jongen<>meisje vriendschap tegen gekomen zonder dat vaag gedoe??

weten meisjes veel wat ze voelen... dat voelen ze zelf nooit

de vraag die ze eigenlijk moet stellen is nu dus geworden:
Ik vind mijn beste vriend leuk, en hij mij ook maar hoe moet ik hem nu afwijzen?
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 14:40
Verwijderd
Idd... Vrouwen .
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 10:43
xMelissax
Avatar van xMelissax
xMelissax is offline
Ik zit hier heel erg me....Pfff Kweet idd niet meer of ik hem nou wel leuk vind of alleen maar als goeie vriend...
Liefde is zoww ingewikkeld...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2003, 10:45
Verwijderd
Citaat:
xMelissax schreef op 08-10-2003 @ 14:58:
Ik vind hem wel leuk, maar kben bang dat als het uitgaat ik en mijn vriendje en mijn beste vriend kwijtraak en dat vind ik het weer net niet waard....
Tsja..kdenk dat ik idd met hem ga praten..
Of het gaat niet uit en jullie hebben een super goede relatie.

Praten is belangrijk, denk ik...ook over waarom jij nu geen relatie zou willen ed. En dat je twijfelt over hoe je hem ziet, als vriend of als Vriend. Enz. Als het echt een goede vriend is, dan kan dat (denk ik) en dan gunt hij je ook de tijd om het uit te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 10:55
b2k_lay_d
b2k_lay_d is offline
GewoOn eerlijk zeggen.
je moet het er wel enek keer over hebben.
of met woorden duidelijk maken.....
hij iz toch nie dom of wel.

succes.
xxxxxxxxx
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 11:13
funky!
funky! is offline
Of je begint te praten over hoe leuk je een jongen vindt die je zogenaamd op vakantie hebt ontmoet
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Bigfoot schreef op 10-10-2003 @ 12:13:
Of je begint te praten over hoe leuk je een jongen vindt die je zogenaamd op vakantie hebt ontmoet
Kan je dan niet beter eerlijk zijn...? Eerlijk duurt nog steeds het langst. En door te liegen kom je er ook niet achter wat je zelf nou voelt ed. Plus dat je die jongen kwetst, helemaal als hij er achter komt dat je gelogen hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 20:39
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Citaat:
xMelissax schreef op 10-10-2003 @ 11:43:
Ik zit hier heel erg me....Pfff Kweet idd niet meer of ik hem nou wel leuk vind of alleen maar als goeie vriend...
Liefde is zoww ingewikkeld...
ja dat zeg ik dus... maar ja... het is nu onderhand wel duidelijk dat je twijfelt dus moet je het maar laten maar laat hem niet merken dat je vaag bent... zeg gewoon dat je niets wil... dat probleem ook weer opgelost...
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 20:46
Sarah15
Avatar van Sarah15
Sarah15 is offline
Oehh...lastige situatie!
Maar je kan het beste gewoon eerlijk tegen hem zijn...
Of een homo als goede vriend zoeken... a la will & grace...
Kdenk dat hij het net zow moeilijk vindt en hij zal volgens mij ook opgelucht zijn als jullie hier over praten en dit hele gedoe rechtzetten..
en je hebt het tog via via gehoord...btje vaag maarja
volgens mij ben je hem hierna met andere ogen gaan bekijken en toen besefte je dat hij eigenlijk tog wel heel leuk is....
tenminste dat is mijn bescheiden theorie..
suc6 ermee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 16:55
Liefde & Relatie Beste vriend tot de orde roepen.
Maurice
17 01-08-2005 19:11
Verhalen & Gedichten Geef je mening over deze tekst
lestat080
31 29-03-2004 16:23
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
Lifestyle Hoe wordt ik een echte alto/wannabe-neger?
Sir Smoke-A-Lot
154 01-05-2003 10:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.